Přidávám rozmístění funkcí a ovládání v aktuálním návrhu:
Přibyl režim TRAT Logické by bylo vyjmout zobrazení - BEZNY PROVOZ - rychlost / teplota z úrovně RALLYE, kde byl teď
a ovládání navrhuju: Déle podržím MODE a mám na výběr START RALLYE - stiskem čehokoli kromě MODE to spustím pokud dám další MODE tak bude START TRAT - stiskem čehokoli kromě MODE to spustím pokud dám další MODE tak bude BEZNY PROVOZ - stiskem čehokoli kromě MODE to spustím další MODE by to mělo vrátit, kde to bylo předtím, kdyby to někdo udělal omylem.
režim RALLYE máme popsaný z minula MODE přepíná režimy zobrazení
režim TRAT počítá kola stiskem čehokoli z ovládání (krom MODE) přičteš kolo a MODE to pauzuje s tím že stopne hodiny a vypíše statistiky další MODE pokračuje tady víc není potřeba, na trati není čas se dívat na cokoli, má to počítat kola a případně orientačně čas, ten bonus/ztráta oproti minulému kolu by byl zajímavý
režim BEZNY PROVOZ zobrazuje aktuální rychlost a aktuální teplotu MODE by mohlo ještě k tomu zobrazit počítadlo km, které se zahájením běžného provozu vynuluje a dá se vynulovat delším stiskem NULL. Pak by to někdo mohl jako tachometr/dojezd.
dlouho MODE dá zase na výběr
To by bylo docela logicky rozmístěné.
Editoval tyfoza (06.03.2013 00:57:04)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
A máš/te nějaký tip na dobrý a odolný snímač? 2 pól, 3 pól, to je fuk. Nenašel jsem nic slušného, co by nestálo dvojku.
PS: pokud to nemá zcela nahradit budíky a vždy po rally se to bude sundavat, je podle mě zbytečné řešit jiné fce než km.
1. korekce čeho? Jako po kolika přičítat? 0.1km musí stačit, ne? kdo by to najížděl přesnějc? prosím, rozepiš to podrobněji.
2. odolný snímač ten k tomu nemám, jsou i betelné snímače, to bude předmětem dalšího testu, ale to nevyřeším, každému se líbí něco jiného, zatím řeším tripmaster a dálkové ovládání a připojí se to na snímač kdo jaký má, to je fuk. Na cendurech to půjde připojit i na origo snímač pokud není šnekovej a tažený lankem. až se dostanu do motoshopu, tak mrknu do katalogu, borec mně tam ukazovat solidní výběr a některé měly kabel jak od svářečky a pořádný magnet, mrknu i na ceny.
3. jiné funkce řeším proto, že to chci mít namontované pořád, ať se to otestuje, jestli se to neutřepe atd. proto ten režim BEZNY PROVOZ. s režimem TRAT je to použitelný i na dobrý trénink, už se na to těším, to byl moc dobrý příspěvek od Ládínek.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Já bych se teda univerzálnosti nebránil. Taky sháním tripmaster k RB, ale s tím, že bude na motorce pořád, zdělávat ho nebudu, takže pro by byl režim BEZNY PROVOZ ideální. Jestli jsem to dobře pochopil, tak tlačítkem MODE to půjde přepínat a půjde to jen na tripmasteru, na ovladači na řidítkách bude jen posun + - a nulovací tlačítko. Takže by nemělo dojít k nechtěnýmu přepnutí režimu, ikdyž pojedeš kalup nebo spadneš. Možná pro to přepínání dát prodlevu 0,5s (pro jistotu). Oceňuju tam tu teplotu, mě by se hodil ještě čas(rozuměj denní čas). Moc se mi to líbí, budu to sledovat
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
1. korekce čeho? Jako po kolika přičítat? 0.1km musí stačit, ne? kdo by to najížděl přesnějc? prosím, rozepiš to podrobněji.
No po kolika počítat určitě po 10m, do setupu po kolika ti bude skákat korekce. Kdo? Třeba organizátoři dakaru . A taky doufám, že RBM bude na 10m. Že jo Rume, že to pro mě uděláš?!
tyfoza napsal(a):
2. odolný snímač ten k tomu nemám, jsou i betelné snímače, to bude předmětem dalšího testu, ale to nevyřeším, každému se líbí něco jiného, zatím řeším tripmaster a dálkové ovládání a připojí se to na snímač kdo jaký má, to je fuk. Na cendurech to půjde připojit i na origo snímač pokud není šnekovej a tažený lankem. až se dostanu do motoshopu, tak mrknu do katalogu, borec mně tam ukazovat solidní výběr a některé měly kabel jak od svářečky a pořádný magnet, mrknu i na ceny.
Budu vděčný za odkaz, díky.
tyfoza napsal(a):
3. jiné funkce řeším proto, že to chci mít namontované pořád, ať se to otestuje, jestli se to neutřepe atd. proto ten režim BEZNY PROVOZ. s režimem TRAT je to použitelný i na dobrý trénink, už se na to těším, to byl moc dobrý příspěvek od Ládínek.
doktor: Indukční snímač byl jsem dneska v tomto obchodě http://www.mototravnicek.cz/ zalistoval jsem si to v katalogu a měli by na objednávku za cca 400 korun
Přepínání na režim, TRAŤ-RALLYE-PROVOZ určitě samostatným tlačítkem na přístroji. Ne na ovladači! Za jízdy to určitě nebude nikdo přepínat. Leda omylem a pak by to byl zdroj problému a pádu.
jasné. takový je záměr tlačítko MODE je pouze na těle tripmasteru na ovladači má pouze plus/nula/mínus - v režimu RALLYE fungují podle jména v režimu TRAŤ jsou si rovnocenné a každé z nich prostě přičte kolo na stisk, co trefíš, to trefíš
když jsi na startu vybereš START RALLYE nebo START TRAŤ - tak opět stiskem jakéhokoli tlačítka na dálkovém ovládání nuluješ a začneš
Teď se líhne deska, v neděli bude osazená a funkční, čeká se na displej a bude se programovat, klávesnice už jsou 4 tlačítka na dálkové, 4 tlačítka na tripmaster.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Tak mám ukázku displeje, už dorazil. Na výsledném zařízení žádný takový nápis nebude ani nic navíc, jenom jenom čísla 999.9 obří total 999.9 a pod tím číslo part tím menším jako jsou teď napsané "km"
Dotaz, má je potřeba to mít 999.99 na dvě setiny nebo stačí 999.9 na desetiny kilometru?
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Jedna desetina stačí bohatě. Podle total nikdy jezdit nebudeš, za jízdy nebudeš mít čas to stále ladit a koukat na to. Je to pouze pro orientační kontrolu. I když pojedete dva vedle sebe Tak to ukáže každému jiný údaj. Projedu bod a zmačknu part. Proto bych to na tom displeji prohodil. Ale je to jen můj názor.
V první verzi nebude písmo největší, protože je problém s adresováním fontů. Vyřeší se to, ale ne v horizontu dnů. Hlavně to potřebujeme otestovat a 13.4. s tím odjet rallye, v další verzi už to bude největší jak bude možné.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Tak tripmaster je na světě, tedy po hardwarové a softwarové stránce. Zbývá namontovat do krabičky a na motorku a otestovat na cestě.
Kompletní a snad přehledná prezentace je na videu. Jsou tam malinké chybičky, ale to se učeše. Třeba v rallye se zobrazuje čas minuty:vteřiny a má být hodiny:minuty a pár takových drobnůstek.
V režimu TRACK MASTER LAP counter, počítání kol na trati zobrazuje motivační prvek a to rozdíl aktuální průměrné rychlosti v tomto kole mínus průměrná rychlost v celém závodě. Říkejme tomu BONUS. Když je záporný, zpomalujeme. Když je kladný, zobrazí se v rámečku a tak má být pořád, zrychlujeme...
Editoval tyfoza (18.03.2013 01:18:24)
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
Janek: Joj, já moc pochvaly nezasloužím. Programoval to kolega elektronik. Dodal jsem jenom jasné zadání toho, co to musí umět.
ad motivační prvek - Jsem rád, že se ti to líbí. Bude to jasně vidět jestli ztrácíš nebo ne. U závodu na trati to má smysl. Cpát to do tripmasteru je zbytečné, tam jedeš tak rychle jak ti dovolí itinerář a podmínky.
dotaz na napájení - já to budu živit z 5V co mám z motorky do senzoru na kole. Rušení tam je, ale není ho tam moc. Bude se to muset vychytat na nějaké starší mašině, kde je rušení přímo brutální. Asi to bude muset mít i možnost mít jenom svoje baterky. Případně nějakou záložní.
Kam se připojují tripmastery běžně? K baterce motorky? Nebo to má svoje napájení?
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza: Fakt pěkná práce, ať to šlape! Na RBM se těším.
Napájení tripů, které znám, je přímo "palubní sítě", tj. z baterky, tj. 12V. ICO má jako záložní (tuším 2) baterky "do hodinek". IMO50 má externí konektor, na který můžeš pověsit pack 4 tužkových baterek, ale primární napájení je z palubní sítě. Zvaž: jestli budeš řešit interní napájení, dej tam i nějakou ochranu proti přepólování nebo rovnou aby tomu +/- bylo jedno. O voltech nemluvě.
Janek: Díky za info. Budeme napájet z palubního napětí. Přibyl kondenzátor, který zajistí, že když to vypneš, tak to uloží všechna nastavení, ukládat to průběžně je problém, protože EEPROM zvládne jenom 100000 cyklů. Takže to zařízení můžeš zapnout/vypnout jenom sto tisíckrát. Joj to bude reklamací
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.