Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Kompresní píst - zkušenosti

#1 21.11.2012 23:23:29

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Kompresní píst - zkušenosti


Zdarec,
pomalu nastavá čas kdy se budu muset mrknout do motoru na svém WR-ku a začínám přemýšlet o kravinách  a1  V zimě chci nechat přeměřit válec a minimálně dát nové kroužky, protože mi trochu začal mizet olej.. Zmizí kolem dvou až tří deci za 12-14 mth. Díval jsem se teda po e-shopech a narazil jsem na kompresní písty, kde se změní kompresní poměr z origo 12,5 na 13,5.

Chci se teda zeptat, jestli s tím nemáte někdo zkušenosti jak moc je to poznat a jestli má vůbec smysl o něčem takovém přemýšlet. Jde mi o rozdíl ve výkonu, brždění mototu, životnost..

Díky za vaše rady a názory  smile 

Editoval Vojta_410 (22.11.2012 15:12:55)

 offline 

 

#2 22.11.2012 15:14:32

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti

 offline 

 

#3 22.11.2012 15:32:23

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Vojta_410:

Ahoj,pokud máš větší kompresní poměr bude motor živější něco jako motokros takovej divoch.Jestli se to moc nepřežene tak vliv na životnost motoru skoro žádnej.Nevím jak to bude u tvé moto.ale třeba u exc 300 stačí dát těsnění o 0.3mm slabší a rozdíl je hodně znatelnej(jede to jak kráva) ano 

 

#4 22.11.2012 15:38:30

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Kompresní píst - zkušenosti


No ale zas když dáš ten kompresní píst na starou ojnici tak ti to půjde rychle do kopru  wink Takže když už tak za mě cely  smile 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#5 22.11.2012 15:43:53

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


peTTR:

Na starou ojnici bych nedal ani origo novej píst.Samo že musí bejt vše OK jinak nemá smisl něco tunit smile 

 

#6 22.11.2012 15:58:34

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Proč bych nemohl dát na starou ojnici novej píst když bude v pořádku? To je kravina ne..

 offline 

 

#7 22.11.2012 16:55:33

Arbiter771
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 142
Založená vlákna
Motorka: Yamaha XT 600 43F
Věk: 19
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Pokial ta onjniva neni vybuchana hore pri cape neklepe a nema ziadnu volu si myslim ze neni co riesit. Davat druhu ojnicu by bolo zbytocne. Ta motorka nema vela rokov nie jak moja xt big_smile kluka od vyroby troska klepe ale furt to ide.  ano 

 offline 

 

#8 22.11.2012 17:36:53

PepaXT
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 151
Založená vlákna
Motorka: ENDURO
Tel: Mobilní
Web
1 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Hoši probíral sem tuto otázku z motorářem kdyš sem na své XR šel na obsah 440 a z puvodní komrese 9,3:1 šel na 11:1,a kluci mě ujistili že do 13:1 je to uplně v poho,nad 14:1 se tvoří detonace které se dají eliminovat vyším oktanovým číslem benzínu ale i tak nad 14:1 u čtyřtaktu je to uš zbytečné.A jak tu bylo psáno vyžaduje to mít ojniční sadu v toleranci ale nová není za potřebí,málo kdo totiš ví že dieselové auta mají komresní poměr klidně 18:1 a ty kolikovky a ojnice nejsou nijak brutálnější neš u benzínu a auta nejezdí v klidu 500 000km.nechcu dělat machra mám na tom najeto pouze 7,5mth ale zatím to vypadá že to bude good. Tyto otázky se nejlíp řeší ze staryma motorářema nebo z někym kdo dělá do dragsteru nebo rally prostě s těma co se 100 spálili,a nějaký ten motor jim uš bouchnul  a1 A k životnosti,je jasné že motor bude pracovat pod věčím tlakem ale taky je jasné že každy motor je vyroben z určitou rezervou kvuli tomu aby to něco vydrželo,ale dyš použiješ tuto upravu na enduro kde plný vykon používáš  třeba 30% z celé jízdy neš kdyš uděláš tuto upravu na supermotardu a budeš ho furt držet pod krkem někde na okruhu ? 

Editoval PepaXT (22.11.2012 17:48:08)

 offline 

 

#9 22.11.2012 18:00:13

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Kompresní píst - zkušenosti


myslím si že na enduro je to spíš kontraproduktivní úprava. Motor bude mít vyšší výkon, ale celkově bude pracovat víc tvrdě, hlavně v nižších otáčkách to může způsobit dojem ucukanosti. No a ty nízké otáčky jsou klíčové pro pomalé pasáže, tam by pomohlo spíš snížení komprese a by byl motor gumovější.


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#10 22.11.2012 18:20:32

PepaXT
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 151
Založená vlákna
Motorka: ENDURO
Tel: Mobilní
Web
1 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


motoline.cz:

troufnu si nesouhlasit,motor jde líp "za plynem" tudíš se líp "zbírá" z nízkych otáček,má více síly tudíš ruku v ruce jde i kroutící moment,víš sám že třeba  na crf250 se nabízi komrese aš 15:1 a proč asi? protože je to kontraproduktivní? je to prostě sportovní uprava při které "třeba" stratíš kus životnosti motoru ale na druhou stranu i něco za to získáš ne?Ale hlavně je to zábava a o to jde né  a1 

 offline 

 

#11 22.11.2012 18:39:06

PepaXT
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 151
Založená vlákna
Motorka: ENDURO
Tel: Mobilní
Web
1 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


jen pro konečné srovnání XR 400 9,3:1,DRZ 400 /S 11,3:1,DRZ 400 E 12,2:1 u KTM 400 EXC 11,1:1 ,takže mi logicky vychází že zas tak k "ničemu" se s tím nelaboruje dokonce u seriovych motorek

Editoval PepaXT (22.11.2012 18:53:50)

 offline 

 

#12 22.11.2012 18:56:28

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


motoline.cz:
To mě ani nenapadlo  smile  to by urcite nebylo dobrý kdyby se motor snadněni zašlápl, to mi nekdy dela problem už ted, ale to je tím že už jsem unavenej a nestíham spojkovat  heh2 

 offline 

 

#13 22.11.2012 19:10:39

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Kompresní píst - zkušenosti


pepo, sbírá se líp, a má více výkonu, to souhlasím. Jenom pochybuju, že zrovna tyhle dvě vlastnosti jsou do potůčků a na mokré kořeny ty nejvhodnější. Tam potřebuješ plynulý spodek a né motor který štěká po otáčkách.

U motokrosu - jo to je jiná písnička. Ten kdo letí pořád v plných to určitě ocení.


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#14 22.11.2012 19:14:31

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Nechci radit ale jestli nevíš jak ta ojka tam je dlouho tak bych ji rači udělal je to lepší než pak brečet aš se to rosipe a rozmlátí to celej motor .Já bych na to neměl nervy jezdit špekulovat jestli to vydrží nebo ne. roll 

 offline 

 

#15 22.11.2012 19:18:46

PepaXT
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 151
Založená vlákna
Motorka: ENDURO
Tel: Mobilní
Web
1 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


motoline : řekls to dobře a jsme u jádra věci, tím se tady proto řeší tolik nekonečných témat o výbjeru endura,prostě je to tak specifická jízda na kterou není žádný metr,tak jak je rozmanitý terén tak rozmanitou motorku bys potřeboval a čím dál víc se ujištuju že taková neexistuje  a1  jedna má navrh tam a druhá jinde  gp 

 offline 

 

#16 22.11.2012 19:30:16

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


hlava napsal(a):

Nechci radit ale jestli nevíš jak ta ojka tam je dlouho tak bych ji rači udělal je to lepší než pak brečet aš se to rosipe a rozmlátí to celej motor .Já bych na to neměl nervy jezdit špekulovat jestli to vydrží nebo ne. roll 

Podle toho co me o motorce řekl predchozí majitel, tak by motorka měla mít najeto necelých 200 mth, motoru ale nic není, žádné cizí zvuky z toho nejdou a ojnice je urcitě OK, to ale najisto zjistim až to rozdělám.. Pokud vim, u WR neni problém najet jednou tolik mth bez zásahu do motoru, takže z tohodle moc strach nemám  wink 

Nemáte s tim kompresním pístem teda nekdo osobní zkušenost, jakou charakteristiku má motor s origo a tímhle pístem? Já bych to rád vyzkoušel, ale nechci potom litovat a nadávat si, kdyby to dopadlo např tak jak píše motoline  tongue 

 offline 

 

#17 22.11.2012 19:34:45

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Kompresní píst - zkušenosti


někde určitě budou grafy s porovnáním průběhu křivek výkonu, to by hodně napovědělo. Já mám tyhle grafy jenom na ostré vačky, na písty bohužel ne, ale možná přítel gůgl pomůže


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#18 22.11.2012 19:41:02

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


motoline.cz napsal(a):

někde určitě budou grafy s porovnáním průběhu křivek výkonu, to by hodně napovědělo. Já mám tyhle grafy jenom na ostré vačky, na písty bohužel ne, ale možná přítel gůgl pomůže

Zkusím pohledat  ano 

 offline 

 

#19 22.11.2012 20:15:31

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Kompresní píst - zkušenosti


Tak se mi podařilo najít graf dokonce na WR 450, sice rok 2003 ale to nevadí smile Použili píst od Wiseca, ta křivka stoupá strmějc, ale jak moc velký vliv to bude mit si stejně moc nedokážu představit


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/1119_wr450_hotup_graph.jpg

 offline 

 

#20 22.11.2012 20:18:28

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Kompresní píst - zkušenosti


to je ale moc pěkná křivka, ideální posun správným směrem


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů