Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

oprava plastů

#21 02.01.2013 20:34:26

Řezňa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 905
Založená vlákna
Místo: Třinec
Motorka: EXC 200
Tel: 776693366
4 0

Re: oprava plastů


Na čtyřkolce jsme plasty svařoval pájkou (takovou tou menší) a drží vpohodě, ale když jsem zase spadnul prasklo to většinou na stejném místě. Ale nic mě to nestálo a vypadalo to docela k světu.

 offline 

 

#22 02.01.2013 21:28:00

jiriktm
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 666
Založená vlákna
Místo: Kudlov
Motorka: KTM EXC 525
Věk: 43
10 0

Re: oprava plastů


Will-OLOMOUC napsal(a):

prasklé plasty se svařují horkovzduškou s 9 mm náctavcem. Za mě laminát ne, je tvrdej a stejně se urve... jo a nepruží.  Svařuji plastové lodě, tak bych měl o tom něco trochu vědět. Jinak materiál můžeš vyříznout z jiného už měněného dílu. Nedají se svařovat plasty vyfukované, ale ty si myslím na motce nenajdeš, ale můžu se mýlit.
https://www.youtube.com/watch?v=vdrXd1Piv40
jak jsem psal, tu tyčinku použij ze starého plastu z tvé motky. Jinak místo broušení dělám vše zalamovacím nožem, nic neodmaštuju. Pokud to nechceš dávat do laku, sežeň fešnou samolepku big_smile

stejnou techniku (nebo spíš hoooodně podobnou) používám na náklaďáku na blatníky a vše zatím vždy drželo bez problémů.
Jako elektrodu používám proužek uřezaný ze starého rozbitáho blatníku a svařuju z obu stran. Horkovzdušku používám stejnou
jako na videu a teplotu +/- stejnou v závislosti na teplotě svařovaného materiálu a prostředí kde to zrovna dělám.
Hrany neodmašťuju,ale lehce seříznu z obou stran do "V" a pak svařuju.
V lese příde blatník k úrazu jedna dvě a zvláště v zimě.

 offline 

 

#23 02.01.2013 22:34:10

samotar67
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 138
Založená vlákna
Místo: u Chrudimi
Motorka: Honda NX650Dominátor
Věk: 49
Tel: 776159250
0 0

Re: oprava plastů


skodavrs napsal(a):

to samotar67:
takže prasácky z venku a1 

laminát je nesmysl ten se nikdy s plastem pořádně nespojí.

jo prasácky z venku i zevnitř,a nezdá se že by to ubralo výkon,hlavně že to drží, nevím jak ty ale já jezdím a neleštím,já už jsem trochu starý na to aby mně obdivovaly mladý holky lol  lol  lol 


.....padám rád a padat umím......

 offline 

 

#24 22.01.2013 21:29:09

Re: oprava plastů


laminovat plast není dobrá volba, svařit  a pokud je to velmi namáhané místo zespoda zažehlit mřížku.  Sváření má tak 80% pevnosti. Pokud zadrátovat ,tak křížkový steh.

 offline 

 

#25 23.01.2013 12:15:03

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů


samotar67 napsal(a):

skodavrs napsal(a):

to samotar67:
takže prasácky z venku a1 

laminát je nesmysl ten se nikdy s plastem pořádně nespojí.

jo prasácky z venku i zevnitř,a nezdá se že by to ubralo výkon,hlavně že to drží, nevím jak ty ale já jezdím a neleštím,já už jsem trochu starý na to aby mně obdivovaly mladý holky lol  lol  lol 

pokud to svaříš dobře tak stačí z jedné strany logicky tedy zevnitř, pokud ti v tom něco nebrání.
Na výkonu to samozřejmě nepřidá, ale nemusí to zase vypadat hnusně. a1 
Samozřejmě každý ať si to udělá jak chce.

 offline 

 

#26 23.01.2013 12:53:46

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


skodavrs:

pokud varis z jedny strany tak to varis z venku vzdycky,pouze u veci ktere nejsou namahane a dotycny nechce mit z venku svar tak to svaris zevnitr,a logicky jak pises je to fakt z venku smile  ano se nad tim zamysli a zjistis ze pravdu nemas,nejlip je to zavarit z obou stran,ale jak pises pokud to udelas dobre staci z jedne,ale te venkovni a vevnitr das  krizovy svar na zakonceni,pak ty svary zabrousis do hladka a pokud mas svarovaci drat ve stejny barve tak to neni uplne spatny


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#27 23.01.2013 16:18:54

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů


foxdive napsal(a):

skodavrs:

pokud varis z jedny strany tak to varis z venku vzdycky,pouze u veci ktere nejsou namahane a dotycny nechce mit z venku svar tak to svaris zevnitr,a logicky jak pises je to fakt z venku smile  ano se nad tim zamysli a zjistis ze pravdu nemas,nejlip je to zavarit z obou stran,ale jak pises pokud to udelas dobre staci z jedne,ale te venkovni a vevnitr das  krizovy svar na zakonceni,pak ty svary zabrousis do hladka a pokud mas svarovaci drat ve stejny barve tak to neni uplne spatny

proč z venku?
Já jsem zatím vařil vždy zevnitř. Mám svářečku a používám drát. Ještě se mi nestalo, že by to prasko když tak vedle.
Vždy totiž prasklinu nedřív frézkou vybrousím aby se to opravdu provařilo.

 offline 

 

#28 23.01.2013 17:24:53

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: oprava plastů


dají se někde ty tyčinky koupit? Hornbach atd? a jake označeni na blatnik ktm?


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#29 23.01.2013 19:01:14

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


Tristan:
oznaceni PP,koupit se to da,ale spis ve specializovane prodejne u nas to maji v prodejne s lepidlama ano ale nekupuju pouzivam stare plasty


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#30 23.01.2013 19:08:34

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


skodavrs:
frezka neni zapotrebi kdyz mas prorezavaci nastavec,jednak kdyz to zavaris z venku to lip vypada a drzi,tezko vysvetlovat kdyz to delas jinak kazdy mame jiny zpusob,ale chtel bych te videt zavirit treba naraznik ze zadu a hodit ho do laku,asi by te moc nemely radi a30a co takove ABS nebo PCPBT varils nekdy? kazdy to dela jinak no smile 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#31 24.01.2013 10:44:14

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů


Tristan napsal(a):

dají se někde ty tyčinky koupit? Hornbach atd? a jake označeni na blatnik ktm?

musíš koupit tyčku podle toho jaký plast vaříš PP, PE, ABS atd. je to vždy na plastu vyznačeno. U nás mají třeba tyto tyčky v OBI, takže Horbach je asi bude mít také.

 offline 

 

#32 24.01.2013 10:47:15

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů


foxdive napsal(a):

skodavrs:
frezka neni zapotrebi kdyz mas prorezavaci nastavec,jednak kdyz to zavaris z venku to lip vypada a drzi,tezko vysvetlovat kdyz to delas jinak kazdy mame jiny zpusob,ale chtel bych te videt zavirit treba naraznik ze zadu a hodit ho do laku,asi by te moc nemely radi a30a co takove ABS nebo PCPBT varils nekdy? kazdy to dela jinak no smile 

hele já se bavím o voze a ty o koze. Já se vyjadřuju jak svařit plast na off motorce proto píši, že zevnitř jelikož nepředpokládám, že to budu lakovat. Pokud budu svářet nárazník na auto, tak sanozřejmě bude lepší přístup z venku a tam je to hlavně jedno, protože se setjně bude brousit, kitovat a lakovat. Ano ABS jsem vařil a celkem mi to šlo lol 

 offline 

 

#33 24.01.2013 12:32:32

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


skodavrs:

ja sem to uz pak bral celkove,aj na tom blatniku na motce je to lepsi z venku ma to lepsi pevnost na ohyb nez ze vnitr,kazdopadne na motce varim vzdy oboustrane,ale to je debata na dlouho zkouska v praxi by nam to potvrdila smile vsechno dobre ano 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#34 24.01.2013 12:33:31

Will-OLOMOUC
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 37
Založená vlákna
Místo: OLOMOUC
Motorka: BMW 1150GS, ,WR450F,BETA X-TRAINER, SUZUKI DRZ400S
Tel: 604743932
Web
0 0

Re: oprava plastů


aby byl svár co nejpevnější, je lepší seříznout prasklinu do X a svařovat z obou stran.. jo a hlídejte teplotu kolem 300C... jde to poznat tak, že svařovaný materiál nesmí sklovatět... to už je moc a přepaluje se

Editoval Will-OLOMOUC (24.01.2013 12:34:08)

 offline 

 

#35 24.01.2013 17:35:06

Kubeja
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 730
Založená vlákna
Místo: DKnL
Motorka: Yamaha XTZ690
Věk: 33
2 0

Re: oprava plastů


když jsem svářel bazény, používaly se dvě trysky, nejdřív se prasklina nebo spojované plochy vzali stehovací tryskou, v tomhle případě by šla použít pájka. Spoj skoro nedrží, je to jen natavené a udělaný kanálek. Druhou tryskou se přes ten kanálek přivaří plastový drát, jen z jedné strany. Drželo to tak, že by to člověk neodtrhnul

 offline 

 

#36 24.01.2013 18:01:15

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


Will-OLOMOUC:

300 je malo,kazdy plast ma tu svoji predepsanou,treba na PP je ideal 340


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#37 24.01.2013 18:13:09

Will-OLOMOUC
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 37
Založená vlákna
Místo: OLOMOUC
Motorka: BMW 1150GS, ,WR450F,BETA X-TRAINER, SUZUKI DRZ400S
Tel: 604743932
Web
0 0

Re: oprava plastů


to je pravda, každý plast to má jinak.. málo kdo má horkovzdušku s displejem, ale normální má mnoho lidí... důležitý údaj je, že nesmí plast sklovatět... jinak pájku bych asi nepoužíval, bude mít větší teplotu než je předepsaná a mohla by ten plast napalovat...
plast seříznout zalamovacím nožem do x, nebo do v a horkovzduškou s náctavcem 9mm

Editoval Will-OLOMOUC (24.01.2013 18:14:37)

 offline 

 

#38 25.01.2013 11:43:18

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů


já teda nevím jak sváříte ale je potřeba vždy dodržovat a to poměrně přesně předepsané teploty pro jednotlivé plasty. PP má předepsanou teplotu 250C, ale jelikož při této teplotě je poměrně dost nepoddajný tak já svářím na 260C ale víc už rozhodně ne pak už se zbytečně taví okolní plast a není možné svářecí drát pořádně zamáčknout do plastu. A svářet bez svářecí patky si už vůbec neumím představit.

 offline 

 

#39 25.01.2013 11:52:54

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: oprava plastů


skodavrs:

tak to ses spletl o 100 stupnu cca.svaruju 12let a byl jsem na par skoleni tak si myslim ze o tom neco vim,ale jak uz psals kazdy vari jinak ano 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#40 25.01.2013 15:21:17

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: oprava plastů

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů