Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Moje blembáky.

#1 01.07.2012 18:09:09

jarakinc
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 165
Založená vlákna
Motorka: Huska 610 E SM r.v.99
Věk: jak kdy
Tel: vysouvací
1 0

Moje blembáky.


Blembák neboli přilba patří k základním potřebám jezdce (pokud má teda aspon průměrný IQ). Jelikož už sem pár blembáků vystřídal rád bych se podělil o moje zkušenosti s nimi. Podotýkám že hard enduro jezdci tady mohou s čtením skončit, protože pro ně je toto téma zcela zbytečné. Moje poznatky budou zajímat hlavně majitele cestovních endur či soft motárdistů. Začnu rovnou tím nejdražším co sem na hlavě kdy měl.

Arai Tour X. A že nejsem žádnej troškař tak rovnou ve verzi motard black. Kupována nová rok 2005 ale model 2004. Cena cca. 15000kč. Je to první počin Arai do tohoto segmentu přileb a s odstupem času říkám že je to znát. Přilba pusobí hodně luxusním dojmem čemuž dopomáhá na oko kvalitní lak a precizní zpracování. Přilba je značně těžká přítom je kompozitová (moje má 1606g). Pro mě jako robustnějšího člověka údaj zbytečný (sem si aspon myslel). Výborně mi sedí na hlavě lepší sem v tomto ohledu na hlavě fakt neměl. Interiér je samo plně vyjínmatelný až na dvě vyjímky a to čelní a týlovou část. Zapínání jsou klasický D kroužky a řemínek je dostatečně šíroký a málokdy se mě stalo že se mi zkroutil. Opět bezchybný a jediná přilba kterou sem schopen zapnout v rukavicích. Zajímavej je kšilt přilby ten se dá ohnout takřka do pravého úhlu aniž by popraskal lak. Přilba je slušně odhučněná. Nikde nic nevrže.

No a ted zkušenosti z provozu. V životě už si nekoupím takhle drahou jebku. Při druhém sundání plexi mi rupnul jeden ze čtyř plastovejch a31  a31  a31 šroubů co drží plexi i kšilt. Naštěstí je to klasika M6 zavit tak sem si v práci vyrobil krásný hliníkový. Fakt nechápu který pako šikmoóký tohle u ručně dělaný přilby za 15000 kč vymyslelo. Ono jestli totiž nechcete aby se vám kšilt kroutil jak břišní tanečnice tak ho musíte malinko víc dotáhnout (ne dorvat). Tolik hmyzu v ksichtu jako s touto jebkou sem v životě neviděl. Ona totiž ta jebka za 15000kč nemá bradovej deflektor  a co vám narazí do bundy tak vám sjede do huby a co víc ona nemá ani nosní. Co my je platný že do přilby neteče když za mokra je takřka nepoužitelná páč nic nevidím. Jinak odvětrávaní přilby je kapitola sama pro sebe. Horší sem fakt nezažil. Jasně za mokra si malinko pootevřu plexi ale kdo má poslouchat to hnusný pískání. Když vám narazí do bradového větráku hmyz a máte ho otevřen tak se i nadlábnete páč tam není žádné sítko či molitan. Prostě hrůza. Interiér po týdnu ježdění smrdí jak bezdomovec v nejlepších letech. Jasně vyndáme vykoupeme no problém ale co s neodtělitelnou čelní a týlní částí. Ach jo takže stejně přilba musí pod kohoutek. Zažil sem v ní 4 pády a pokáždý sem měl co dělat aby nedošlo ke kontaktu přilby s povrchem. Holt při odstředivé síle se každý gram počítá. Zámek plexi je dobrá věc ale uděláme ho plastovej aby vydržel max. dva roky a vydělaly sme na dílech. Lak je pěknej ale měkkej. Není problem do něj udělat vryp nehtem. Gumová hrana přilby se po 4 rokách začala odlepovat.

Abych to nějak pozitivně ukončil ten svůj boj.  Přilba je do 170-180 kmh hodně tichá (pak už to je boj s turbulencema). Odhlučnění přilby je fakt dobrý a komfort taky.  Bohužel sem doplatil na svou mladickou nerozvážnost. Dnes už tuto přilbu vyrábí ve 4 verzi a s oběma deflektorama a pinlockem a kvalitnějším interiérem. Bohužel i z vyšší cenou. Přesto Arai už nikdy. Dnes už přilbu vzhledem k jejímu stáří (kompozit max.8let) používám jen občas. Mimochodem dnes se dá koupit ve výprodeji kolem 10000kč. Jo k přilbě byl pytel po 3 rokách se začal párat a před poškozením stejně neuchrání.


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_fotografie-0058.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_fotografie-0059.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_fotografie-0061.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_fotografie-0064.jpg
[center]http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_fotografie-0065.jpg [url=http://www.offmoto.com/uploads/530_fotografie-



http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530_bl.jpg

Editoval jarakinc (01.07.2012 18:12:14)

 offline 

 

#2 13.07.2012 20:28:35

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


jarakinc:

pises ze kompozit max.8let z jakeho duvodu?to jsem jeste neslysel,dik za osvetu


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#3 13.07.2012 20:42:06

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: Moje blembáky.


jarakinc:

jen houšť těchto příspěvků z vlastní zkušenosti  ano  ano  ano 


foxidive:
něco na tom s tím karbonem bude,třeba u karbonových rámů na silničním kole dochází k únavě vláken a následnému zborcení,záleží samozřejmě na intenzitě ježdění,to už spadá do skupiny profi  gp 
obyč hobíkovi vydrží kolo za 100hadrů do smrti  heh2 

 offline 

 

#4 13.07.2012 21:04:57

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Strejda-GC:

nevim,podle me kdyz je kompozit chraneny treba lakem tak se tomu nemuze nic stat,myslim treba u helmy,u namahanych soucastek aut a kol bych tomu treba veril,ale u helmy si myslim ze je to nemysl ale nevim pouze moje domenka,ja treba jezdim jenom kompozit helmy a zrovna tu kterou mam tak ji tahne na 7let tak me to zajima jestli ji mam vymenit,je to podle vyrobce sklolaminat s karbonem


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#5 13.07.2012 23:05:46

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Moje blembáky.


Kompozit samozřejmě stárně i vlivem UV záření. Tím se podle výrobce zhoršujou i jeho vlastnosti. Druhá věc je to že asi těžko zjistíme na kolik % to opravdu vlastnosti ovlivní. V praxi to bude asi zanedbatelné. Další věc je to, že na přilbu starší 8let se už obvykle nedají sehnat náhradní díly a vývoj navíc za tu dobu značně pokročí, takže se ta přiba stává bezcennou sama o sobě.

Já můžu za sebe říct zkušenosti s několika přilbami, které jsem měl delší dobu:
cross:
  Kdysi jsem měl kompozitní přilbu od Lazeru vceně asi 4500kč (vzhledem k uplynulé době asi už nemá cenu řešit model) byla to průměrná přilba, ale odnesla několik nehezkých pádů bez újmy mojí hlavy a za celou dobu se na ní nic neporouchalo. (Krom mnou urvaného kšiltu).  ano  Dneska se už ale ten Lazer nějak zhoršil, jestli teda ještě vůbec existuje.
MT - tu mám ještě do dnes. Kompozit v ceně asi 3tis kč. Interiér překvapivě drží bez problémů a nic se na ní neporouchalo. Hrozná je ale váha (cca 1600g).Na MX je to fakt moc. Po dvou hodinách už to je cítit za krkem smile
Airoh Stelt- cena asi 9000kč. Opravdu lehoučká přilba 950g. Má úzký spodní lem, takže se do ní blbě leze a ještě hůř se leze ven. Po čase se to trošku ochodí, ale i tak nic moc. Zpracování pokulhává a po čase se přilba začíná pomalu rozpadat - hlavně u jedinců, kteří se k ní nechovají moc s citem. Pevnost skořepiny je prý tzv na jedno použití. Jeden větší pád a helmu vyhodit. Kamrád v ní skončil v bezvědomí.
Silniční:
Vemar - nevím už model cca 15 let zpátky, ale kdysi to byl top model ze směsi carbonu a kevlaru. Bezproblémová, příjemná a pohodlná přilba v ceně 8tis. V tý době to byla opravdu špička, nemohl jsem na ní říct jediný zápor. Nevím ale jak jsou na tom dnešní modely.
Suomy Spec1R -tu mám dodnes už cca 6let. Zatím jsem spokojen asi nejvíc. Váhově lehce podprůměr (cca 1300g). Celkem dobře větrá, protimlžící plexi v základu (člověk na něj nesmí být prase jinak ho poškodí) dobře sedí. Jediný zápor je trochu vyšší hlučnost, ale to je na stejné úrovni jako Arai.
Shoei X-spirit - na první pohled perfektně zpracovaná přilba za nehoráznou cenu. Perfektně větrá a přesto není hlučná. Dobře sedí a má i dobrý výhled. Bphužel u mojeho bývalého kusu za jízdy pískalo ovládání zajištění plexi a nešlo to odstranit. Váha asi 1600g, což u takovéto přilby nechápu. Kvůli těmhle dvěma chybám jsem jí hned prodal.
Arai Astro Light - cca 15tis. Hodně podobná přilba jako Suomy Spec1R a to jak tím jak sedí, tak i projevem za jízdy. Jen to nemá protimlžící plexi v základu. Rozhodně to není tichá helma jak by si mohli někteří myslet.

Musim jen říct, že jsem vlastně špatný tester, pač se ke všm přilbám chovám asi nadstandartně hezky. Pravidelně je čistim, pokud možno hned po jízdě atd, takže i po 5ti letech většinou vypadaj jako nové. Nějaké nezajímavé modely, které mě nazaujali ani nezmiňuju.


Dej koním pít...

 offline 

 

#6 13.07.2012 23:24:10

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


tu co mam ja je FLY,sice nekteri reknou ze je to smejd,ale je to poctiva helma ktera toho dost prozila-ma 1150g a je porad jak nova vcetne vnitrku,kamos ma ted novou AIROH a musim rict ze kvalita me prijde bidna,podle me jsou nejlepsi helmy MARUSHIN znacka pro nektere neznama ale mel jsem cest a je fakt kvalitka a hlavne delaj vsechny kompozit nedelaji plastaky,akorat maji nic moc vzhled a proto se to asi moc neprodava coz je skoda


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#7 14.07.2012 00:12:34

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Moje blembáky.


Marushin už bohužel není to co jeden čas byl. Teď už ta kvalita nestojí za moc. Prodával jsem je, tak to bohužel vím..


Dej koním pít...

 offline 

 

#8 14.07.2012 14:31:11

jarakinc
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 165
Založená vlákna
Motorka: Huska 610 E SM r.v.99
Věk: jak kdy
Tel: vysouvací
1 0

Re: Moje blembáky.


Co my bylo vtloukáno v mládí do palice podle toho se řídím. Životnost kompozitových přileb je max. 8 let. To neznamená že se vám přilba rozpadne ale struktura vláken už není co byla. Většina seriozních výrobců přileb jasně udává termoplast max. 3-4 roky kompozit max. 8 let. Je to něco podobnýho jako dot u pneumatik. Je třeba si uvědomit že každá věc na tomto světě stárne a je fuk jestli je používaná nebo ne. Použivánim se jen ovlivnuje míra. Osobně jezdím už jen kompozit kvůli tuhosti skořepiny ale začínal sem taky na termoplastu a helma vždy hlavu ochránila. Bohužel za cenu sebedestrukce. Až budu mít náladu tak další budou Airoh tyger a AGV AX-8 Dual.

 offline 

 

#9 14.07.2012 15:18:09

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1461
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 39
Tel: 774154754
5 3

Re: Moje blembáky.


Já mam  Marushin RS-MX je to karbonovka a sem s ní velmi spokojen, váha 850g je fakt supr a do težší helmy bych nešel, je fakt jak pírko a kdo jí veme do ruky, tak nevěří že je tak lehká a zároven asi i bezpečná i když jsem jí uplně na ostro neprubnul až na pár klepanců o zem pár větví atd.

Editoval Prochal11 (14.07.2012 15:19:14)


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#10 14.07.2012 16:55:26

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Semis:

tak tos me nepotesil,ale stejne si nejakou od te znacky poridim,v cem se ti zdali spatne?


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#11 14.07.2012 16:56:21

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Prochal11:

ta se me libi ano 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#12 14.07.2012 18:13:23

jarakinc
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 165
Založená vlákna
Motorka: Huska 610 E SM r.v.99
Věk: jak kdy
Tel: vysouvací
1 0

Re: Moje blembáky.


Hmotnost není vše. Osobně bych do helmy pod 1kg nešel. V USA mají při závodech povolenou hmotnost přilby minimálně 1kg. Ono při menší hmotnosti je značně vyšší riziko proražení přilby.

 offline 

 

#13 14.07.2012 19:01:18

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


jarakinc:

podle kravina s tou hmotnosti,takze plastova ktera ma 1500g bude bezpecnejsi nez 1000g karbonova?spis je to o materialu a ne hmotnosti


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#14 14.07.2012 19:05:03

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


jarakinc:

a ja bych do ni sel,protoze je to nadhera ta lehkost na hlave ano a ver mi ze bude hodne bezpecna,zkus rozmalatit termoplast nebo ABS a kompozit,z toho duvodu plastove nechci,kamos ma dodnes nasledky protoze mu proste praskla prilba a vyletela z hlavy ne a nehlede na to ze daleko bezpecnejsi jsou DDkrouzky a ne nejaka posrana spona kterou cpou skoro vsude


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#15 14.07.2012 19:47:30

Motors
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1144
Založená vlákna
Místo: Vepřov
Motorka: WR250F
Věk: Víc než Ježíš
3 0

Re: Moje blembáky.


Evropské testy helem mají dopředu dané body na které bude vyvíjen tlak. Takže body se vystuží a zbytek je tenčí, tudíž má karbonová helma pod kilo. Při USA atestech dopředu neví které body to budou bo to dělají náhodně. Proto helmy s Americkým atestem jsou těžší při použitém stejném materiálu a tidíž vydrží více, protože to není "šizené". Upozorňuji že nejsme fanda ameriky, píšu to tak jak to je.


Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný a2 
Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu

 offline 

 

#16 14.07.2012 20:25:29

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Motors:

dik za info to je dobre vedet,reknu svagrovi at me koupi helmu u nich smile jo a blahopreju k nove moto at slouzi ano 


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#17 14.07.2012 21:00:49

Motors
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1144
Založená vlákna
Místo: Vepřov
Motorka: WR250F
Věk: Víc než Ježíš
3 0

Re: Moje blembáky.


foxdive:

Stačí USA atest, nemusíš to vozit z ameriky, jsou helmy tušín že např. ONE, co by měli mít oba atesty.
Dík, snad bude moto sloužit tak jak má.


Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný a2 
Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu

 offline 

 

#18 14.07.2012 21:06:25

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Motors:

no tak ono je to u nich i levnejsi a pokud to doveze osobne tak neplati clo,dph atd.


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#19 14.07.2012 23:23:14

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Moje blembáky.


foxdive:

Byly tam poměrně fórový úchyty hledí a ani ty větráčky a různý plastíky nestály za moc. Interiér se poměrně dost vytahával, pač byl hodně měkkej. Na první pohled hezký přilby ale na druhej už to neni ono. smile

Prochal11:
Nevěř tomu, že takhle lehká helma bude nějak extra bezpečná. To už prostě nejde konstrukčně udělat. Airoh Stelt co mám na MX má 950 a ta helma je bohužel známá tím, že je ta bezpečnost už na hraně. To nepočítám, že Airoh je přecejen podstatně profláklejší a uznávanější značka než Marushin. Marushin už několik let vlastněj čongové, tak se to projevilo i na zpracování, bohužel. Každopádně ti přeju abys to nikdy nemusel otestovat a tím pádem ani řešit.  wink 


Dej koním pít...

 offline 

 

#20 14.07.2012 23:55:24

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: Moje blembáky.


Semis:

dik za info ano ohledne te bezpecnosti si myslim ze pokud prosla atestem tak je to ok


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů