Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

EXC 250 GO....

#1 27.05.2012 10:34:29

Endurko
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 200
Založená vlákna
Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
Motorka: kawa kx250f 016"
Věk: 26
2 0

EXC 250 GO....


Zdarec, tak jsem minulý týden jel polechtat moto ve vesnici, a stalo se to z čeho jsem měl strach největši. stop2  cestou domu najednou v motoru rány a zadní kolo blok... takže jsem si  vyspojkoval, vyřadil a pěkně jsem si domu tlačil motorku...zadřeno.. mad  Po shození vršku a pak i celého motoru z rámu jsem zjistil, že si udělaly výlet válečky z ojničního ložiska na pístním čepu..takže v motoru paseka totál. Před tím motor normálně fungoval, žádné cinkání od ložisek nic.
Teď v týdnu pošlu válec na nikasil asi do Strakonic- vyčetl jsem nejlepší ohlasy asi  ano 
No, ale ty svině jak se dostaly nad píst tak udělaly rýhy a dírky do hlavy.. viz. foto..
Takže se chci poradit co s hlavou? Nevíte o někom kdo to dá do cajku?.. Novou se mi kupovat nechce a11 ...
Motku jsem jezdil jen měsíc sad  ale nechal jsem si případnou fin. rezervu na GO- tak udělám motor ( ložiska klikovky, gufera, nikasil, ojka, píst..)
A bude snad klid  wink 


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img115.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img116.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img119.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img121.jpg
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img122.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img124.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img125.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2425_img126.jpg

 offline 

 

#2 27.05.2012 10:41:30

Fru
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 777
Založená vlákna
Místo: Doma
Motorka: Kawasaki KX 250
Věk: 24
Tel: 158
2 0

Re: EXC 250 GO....


Endurko:

Toto se mi stalo taky, na CR 80. Někde to tu je dokonce na foru vyfocené. Píst vypadal úplně totožně. Válec ti vyvaří a udělají nikasil. Hlavu dát někomu kdo se vyzná v obrábění a má tu možnost ti ty kopce někde pobrat na fréze. Motor musel dělat děsné zvuky, já na CR jel a poznal jsem to jak to změnilo zvuk, potom už bylo do 10 mth vydeláno. Byl jsem s tím v jednom servise ale tam mě ujistily že je vše OK, byl jsem mladý a blbý. ugh1 

 offline 

 

#3 27.05.2012 10:47:39

Endurko
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 200
Založená vlákna
Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
Motorka: kawa kx250f 016"
Věk: 26
2 0

Re: EXC 250 GO....


U mě se zvuk neměnil vubec. Furt to jelo smile  a pak jenom rány ale teda pěkný a31 ,  nějaký kolaři na opačném kraji silnice se asi docela lekli:D
jinak dodávám , že jsem jel na olej Q8  2t extreme 1/50...

 offline 

 

#4 27.05.2012 10:57:46

Fru
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 777
Založená vlákna
Místo: Doma
Motorka: Kawasaki KX 250
Věk: 24
Tel: 158
2 0

Re: EXC 250 GO....


Kupoval jsi jí nedávno že? Viděl jsem jí na motoinzerci.

Když shodíš ojnici bude vydžená ve spodním oku vrchní části, resp. tam kde je tlak když je píst v horní úvrati a jde dolů, po výbuchu.
Pár fotek mé CR, stejný problém.

http://www.fanystm.xf.cz/ojnice/p.jpg
http://www.fanystm.xf.cz/ojnice/21012011365.jpg

Editoval Fru (27.05.2012 10:59:31)

 offline 

 

#5 27.05.2012 11:46:46

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: EXC 250 GO....


Endurko: Mužeš jezdit olej jaky chceš tohle se ti nestalo olejem ale tím že už to ma něco za sebou. na Tve fotky není vubec hezky pohled bliz2  a31  mala investice v řadu sta korun dokaže předejít investicím v řádu tisícu. Co tam maš za značku pístu? a nevypada nějak dlouho jety. vypada to že dal někdo jen píst a na ložisko se vykašlal.

Editoval Tristan (27.05.2012 11:47:47)


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#6 27.05.2012 12:26:50

Re: EXC 250 GO....


Omlouvám se že lezu do tématu ale chci se zeptat zda je nutná výměna horního ložiska pístního čepu i když stále vypadá jako nové. Měnil jsem nedávno komplet motor včetně všech ložisek atd, ale zrovna výměnu ložiska pístního čepu jsem neudělal a nechal původní (ano moje blbost). Třeba výměna spodního ložiska ojnice je už i s rozlisováním kliky a to nebylo potřeba z důvodu nulové vůle.
Takže se chci zeptat zda je horní ložisko ojnice více namáháno než spodní?
Jako nedělá mi problém to zase rozdělat, je to jen těsnění a ložisko za 300 ale při nulové vůli a kontrole opotřebení jsem uvážil nechat origo.

 offline 

 

#7 27.05.2012 12:42:17

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: EXC 250 GO....


Já to řikám furt: prevence, prevence, prevence....   vyk!   key 

Spousta lidí se chlubí tím, že jim motorka najel a 300 a víc mth bez zásahu a pak se stane tohle. Může to ale přijít mnohem dřív.

MartinSparco:
Mě by zajímalo jak jste poznali, že ta ojnice nemá na spodku žádnou vůli, nebo že nemá zvýšené opotřebení, když jste jí nerozlisovali.
Takový věci prostě člověk nemůže poznat dokud to nerozdělá. Poklepání na ojnici je sice hezká věc, ale to že už je načatej povrch jehel, čepu, nebo i ojnice z toho nikdo nepozná a pak to za 20mth udělá podobnou věc.


Dej koním pít...

 offline 

 

#8 27.05.2012 12:51:23

Re: EXC 250 GO....


Semis: Jasně je to určitá prevence to vyměnit a mít klid. Ale když jsem to dával více lidem (zkušení lidé co závodí) at to zkusí, tak se mnou souhlasili  že opotřebení tam není znatelné. A pokud vím tak při každé výměně pístu neměníš ložisko jak na spodním oku tak na horním. To by každá výměna pístu znamenala výměnu komplet motoru. Jak 4T tak 2T. navíc u velko-objemovějších kubatur endur. Neberu cross tam bych to i chápal vzhledem k zatížení.

Čep jsem samozřejmě měnil. Jde mi jen o ložiska.

Editoval MartinSparco (27.05.2012 12:53:09)

 offline 

 

#9 27.05.2012 13:04:08

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: EXC 250 GO....


Martin sparco ja jsem po 90 mth hazel do koše slavnou ojku hot rods ložiska na klice. ojniční ložisko dělam při každem pístu zastavam pravidlo co mužeš při rozebraní vyměnit ´vyměn. ojku doklud nerozlisuješ prd poznaš leda že by sis koupil funglovku a třeba každych 30 mth by jsi ji změřil boční vykyv a podle toho by ses chytl ale jinak okem rukou měřením nic nepoznaš to same na ložisku pístního čepu. nedívám se na něj rovnou ho měním.


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#10 27.05.2012 13:14:11

Re: EXC 250 GO....


Tristan: Takže při každé výměně pístu měníš i ložisko na spodním oku ojnice, tzn rozhodit motor rozlisovat kliku a výměna? Horní chápu, mnohem jednodušší výměna. Nechci být další kdo přispěje do domu hrůzy každého enduristy v podobě tématu "Destrukce motoru" :-)

 offline 

 

#11 27.05.2012 13:16:34

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: EXC 250 GO....


blbě jsem to napsal ložisko na pístním čepu dělam s každym pístem a halvně kuwa origo nahražka vyjde o par kč míénj a nevíš co tam cpeš


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#12 27.05.2012 13:21:25

Re: EXC 250 GO....


Tristan: Jasně já dával do motoru jen origo Koyo, já na tomhle nešetřím. A tak otázka zní stále původní, je nějak namáháno  horní ložisko více než spodní ložisko ojnice?

Edit jen úprava pořadí :-)

Editoval MartinSparco (27.05.2012 13:22:26)

 offline 

 

#13 27.05.2012 13:27:06

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: EXC 250 GO....


Tý hlavě nic není, šikovnej nástrojář srovná výstupky a je klid, popř si s tím můžeš vyhrát i doma sám, třeba radekem to musí jít strhnout, ničemu pak ty ďolíčky vadit nebudou.
K těm ložiskům na ojnici. Je logické že čím menší ložisko, tím větší námaha a menčí plocha. Třeba u některých motorů u aut se používá lichoběžníkové uložení ojnice na pístním čepu. Zvětšuje se tím pracovní více zatížená) plocha.


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#14 27.05.2012 13:29:56

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: EXC 250 GO....


určitě bude víc protože je menší jak to spodní a jakakoliv menší vule navíc než ma byt se sčíta a při každem razu se ti vule zvětšuje a raz je větší a větší a přenaší se i do těch dobrých věcí ktere to zatěžuje.


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#15 27.05.2012 13:58:22

Re: EXC 250 GO....


To jsem potřeboval vědět. Dík, tak aspoň to horní ještě vyměním.

 offline 

 

#16 27.05.2012 15:24:38

Endurko
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 200
Založená vlákna
Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
Motorka: kawa kx250f 016"
Věk: 26
2 0

Re: EXC 250 GO....


Tristan napsal(a):

Endurko: Mužeš jezdit olej jaky chceš tohle se ti nestalo olejem ale tím že už to ma něco za sebou. na Tve fotky není vubec hezky pohled bliz2  a31  mala investice v řadu sta korun dokaže předejít investicím v řádu tisícu. Co tam maš za značku pístu? a nevypada nějak dlouho jety. vypada to že dal někdo jen píst a na ložisko se vykašlal.

No podívana to hezká není hmm jo píst nevím co to je za značku, ale asi PROX.. jinak ten píst by měl být měněný na podzim zima- 2011.
Olejem to není , to vím ;-)  Hold předchozí majítel se na ložiska vys..al bliz2 

 offline 

 

#17 27.05.2012 15:30:21

Endurko
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 200
Založená vlákna
Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
Motorka: kawa kx250f 016"
Věk: 26
2 0

Re: EXC 250 GO....


kornout napsal(a):

Tý hlavě nic není, šikovnej nástrojář srovná výstupky a je klid, popř si s tím můžeš vyhrát i doma sám, třeba radekem to musí jít strhnout, ničemu pak ty ďolíčky vadit nebudou.
K těm ložiskům na ojnici. Je logické že čím menší ložisko, tím větší námaha a menčí plocha. Třeba u některých motorů u aut se používá lichoběžníkové uložení ojnice na pístním čepu. Zvětšuje se tím pracovní více zatížená) plocha.

To jsem chtěl přesně vědět, mám doma malou brusku dremel, tak si s tím pohraju, právě jsem si nebyl jistej, jestli se ty malý dírky nebudou muset nějak nechat zavařit no.. ;-)

 offline 

 

#18 27.05.2012 15:36:16

Endurko
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 200
Založená vlákna
Místo: Častolovice-Rychnov n. Kněžnou
Motorka: kawa kx250f 016"
Věk: 26
2 0

Re: EXC 250 GO....


Fru :

Jo jo přesně ;-)  taky to máš hezky vydřený,  u mě to asi bude podobné až to rozdělám..

Jinak k tomu  válci.. bude tam jasné vaření a nikasil,  jen nevím komu to poslat? Asi rovnou do těch Strakonic, když tam prý končí většina válců v ČR..  smile 

 offline 

 

#19 27.05.2012 15:43:21

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1289
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 29
Web
15 10

Re: EXC 250 GO....


Na SR som čítal kladné ohlasy na VXmoto. Môžeš si vybrať medzi španielskym a českým nikasilom  key 


exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

#20 27.05.2012 16:16:09

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: EXC 250 GO....


ENDURKO: Až ti příjde ten nikasil zajdi s tím za někym kdo je schopny ti ho proměřit a říct ti jakou maš ovalitu zajimalo by mě jak to kdo přesně děla díky. povolena je tuším 1setina mm max 2 tak by mě to zajímalo. každy ti řekne dobrý nikasil ale nikdo to nezměřil. zkus najít nějakeho borce co děla vybrusy nebo nějaky nastrojař uritě ti to změří za dobre slovo je to pro něj chvilka.


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů