Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (111)
Srazy (68)
Výlety (105)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

AJP PR5 - Reinkarnace XR250?

#81 19.10.2015 08:19:48

WERDISKO
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 425
Založená vlákna
Místo: Letovicko
Motorka: Čínská mrdka 2pade
Věk: 32
0 1

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Jarynn:

Umím prd  lol  člověk si zvykne na to co má, a když tam chybí výkon (10KW k DR-Z a 20KW k ostré 4pade) musí se člověk snažit.
Kolikrát sem si říkal, že na naučení už stačilo, bral bych něco silnějšího, co oře brázdu po poli a na každéj kvalt si jedeš po zadním... Pak přijde víkend, za 3hod toho mám tolik, že sem rád že jedu domů a 2 dny nezvednu ruce nad hlavu, jak mě těch 20KW pocasnuje po lese...
Pak vystřízlivím, že vlastně ten výkon ani nepotřebuju, nevyužiju a když si spočítám spotřebu, cenu údržby a provozu.
Na to že je to jakýsi uni hobby stroj, se s tím dá lítat slušně, kor když někdo umí a váží 70kg lol já když se pořádně najím a obleču, vážím skoro co motorka  big_smile 
Nevím jak v jiných končinách naší zemičky, ale co čtu, tak všude jinde je to samej závodník,profík co jezdí extreme hard level 10,bez 50KW nemá smysl ani jezdit.Já mám motorku na odreagování (což je blbost, místo abych si po pracovním tydnu odpočinul, zmrtvím se ještě víc) a jezdím jen tak pro radost a zkušenosti... Ty si sice můžeš vyčíst na netu,ale to je tak vše.
Každéj druhej je tu vicemistr republiky ale když sem tam zhlídnu nějaký víkendový video, tvrdím, že bych to dal na té "čínské hračce" taky a to jezdím off od března.

Editoval WERDISKO (19.10.2015 08:31:16)


Učím se pomalu,zato rychle padám ...

 offline 

 

#82 19.10.2015 08:31:01

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Nema smysl hazet hrach na zed.. muj nazor je od cloveka co ajp ma a werdisko taky..ty co ajp pouze videli v akci at pisou dal co si mysli.at je dalsi nazor. jezdil jsem na x motorkach a namoji x lidi vc. profiku ... nikdy to nebude super ostrej zavodak. Ale to nikdo nikdy netvrdil .. jen opakuju ze jako celek je funkcni a to co ma delat .dela perfektne ... skoda ze vetsina lidi ma motorky jejichz potencial nikdy nevyuzijou a pouze si zvysuji ego.. myslimsi ze parametry ajp daleko prevysuji cenu... zaruka a dlouhy servis jsou odmenou za tyhle posmesky..opravdu se tu nechci dal hadat a psat o nesmyslech.. ptal jsem se co nefungovalo jak to dotycny poznal atd.. odpověď ze motorka stoji za lopatu hoven mi stacila  big_smile  takze .......

 offline 

 

#83 19.10.2015 08:35:53

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


P.s. pojdme radsi jezdit nez dokola tlachat to samy o nicem

 offline 

 

#84 21.10.2015 23:12:14

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10207
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


To jsem si myslel a už i něco přečetl. Jednoduché:

honza_ajp: jsi Jan Procházka, Import manager a moto poradenství stránek/firmy STREET MOTO s.r.o.?
Díky za jasnou odpověď.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161

 offline 

 

#85 21.10.2015 23:13:07

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 7773
Založená vlákna
29 20

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Raduz TT600r:

jaký má registrační mejl Honza_AJP  ????

 offline 

 

#86 21.10.2015 23:19:43

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10207
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Už na tom makám - no takovej, že ho google nezná.
vhttps://www.google.cz/search?q=endurista.rr%40seznam.cz&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=ZwAoVpPWEYHVyAP58bCoDhttps://www.google.cz/search?q=endurista.rr%40seznam.cz&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=ZwAoVpPWEYHVyAP58bCoDw

Ale IP ukazuje Pilsen. Tak to nějak sedí s tím, co psal spacak. To nebudí zrovna důvěru... Hmm.

Tak jak je to Jendo?


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161

 offline 

 

#87 22.10.2015 10:28:26

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10207
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Stále čekám na Jendovo vyjádření.

A Koupit / nekoupit.... Hele, jestli je to podobné, jako u pana Profidirekta, tak není co psát.
Já ty stroje na živo neviděl, ničím mě neokouzlily a pokud bych měl dát 130.000,- za tohle, tak asi raději koupím berga nebo KTM. Za tyhle peníze koupím krasavice.
Nic proti AJP, ale:
1. Když koupím např zmíněnou KTM, není potíž prodat, když mi to nebude sedět
2. Neprodělám na nákupu a prodeji gatě
3. Origo i náhrada díly koupím kdekoliv a vyberu si.
4. Servisuje to kdekdo a je k tomu dostupná dokumentace.
5. vlezu na inzerci, objedu si 5 strojů, svezu se a mám obrázek. U AJP ne. Např.: http://www.motoinzerce.cz/hledat.php?ke … ej&x=0&y=0
Nebo na vyjížďce prubnu kámošovu.

Určitě nehodnotím další okolnosti(kvalita, výdrž, komponenty apod), což může stroji ublížit, ale peněženka většiny z nás má své dno a když do něčeho nasypu peníze, tak budu hledat nejmenší riziko, že o ně rychle přijdu a nedostanu za ně očekávané.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161

 offline 

 

#88 22.10.2015 15:45:07

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10207
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Já na AJP nejel, ani ho neviděl v reálu, ale vzít tyhle stroje (jak jsem zjistil fakt pro hobbíky) na memoriál, by byla možná spíše utopie.

Honza AJP není Jan Procházka, tedy to není celou dobu cíleně podsouvaná reklama. To jen pro info, co jsem zjistil.
Mluvil jsem dnes s panem Procházkou a říkal, že se zaregistruje a zbytek vám řekne sám, tak uvidíme. Třeba se do toho vnese konečně reálné světlo (myslím tím info o strojích, technice a ostatních věcech. Nebo možná ne.... uvidíme.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161

 offline 

 

#89 22.10.2015 16:56:38

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Zdravím pánové a občas i dámy.
Po rozhovoru se správcem webu " Raduz " a s našimi zákazníky  a vlastníky AJP, kteří jsou registrováni na tomto foru, jsem se rozhodl jako dovozce AJP se zaregistrovat také a pokud budete mít zájem odpovídat na technické dotazy ohledně motorek AJP a vnést sem trochu světla. O jízdích vlastnostech stroje se Vám zde pokoušeli odpovědět mockrát vlastníci AJP. Osobně se s většinou našich zákazníků známe a nejedná se o skrytou reklamu. Na tomto serveru je registrována spousta zákazníků ,včetně přátel a lídí z blízkého okolí. Po rozhovorech s nimi a poradou se "starostou " budu sám přispívat, pokud budete mít zájem. Co jsem si ,zde přečetl , konverzace se změnila z dotazů na motorky na obvinování se navzájem. Jediný přímý prodejce AJP jsem tady já !!!  Stejně i já jako prodejce si myslím,že Vám mohu poskytnout dost informací ohledně jízdních vlastností stroje, samozřejmě chápu, že informace ode mě budete vždy brát s rezervou. každopádně na motorce trávím dost času,stejně jako kolegové. Vzhledem k tomu,že se snažíme mít odlišný přístup k zákazníkům, nabízíme testovací jízdy na strojích jak u nás,prodejců nebo v okolí bydliště zákazníků ,jsme na motorce více než na nohách :-) Pokusím se odpověď na základní otázky, které jsem si tu přečetl..
Berte to prosím Vás jako osvětu o značce motorek, která si myslím zaslouží trochu pozornosti. Nikomu stroj nenutíme a už vůbec nechci aby se jednalo o nějako vtíravou reklamu. .
Pro začátek : popis strojů AJP - proč stojí za povšimnutí. Hlavní myšlenka motorek AJP je nabídnout opravdou hobby enduro motorku. To znamená konstrukcí, váhou, podvozkem se přiblížit soutěžním motorkám a při tom zachovat delší životnost motoru s přihlédnutí k výkonu stroje.
Ostré motorky mají svou daň za maximální výkon v častém servisu, omezení záruky a omezeném použití stroje, ovšem fungují úplně jinak, protože se od nich očekává něco jiného.. Výrobců těchto motorek je spousty. AJP se snaží neřadit se mezi ně,ale v případě hobby jízdy s nimi udržet krok. Je totiž mezi námi spousta začínajíccíh jezdců, lidí toužících proniknout do tajů endura ježdění, nebo lidí s omezeným časem pro ježdění. Není to nic za co bychom se měli posmívat,nebo odsuzovat. Pro tyto jezdce na trhu motocykly chybí. Tzn. bud jsou na ně motorky moc drahé, moc silné, nebo vpřípadě jiných moto (xt 600, tt 600r ) težké a staré. AJP se snaží nabídnout něco z obou stran.
K základním otázkám co jsem tu četl:
motocykl jezdící závody je naprosto seriová motorka, Na redbull Romaniaacs byly použity AJP PR4 240 Extreme s jiným výfukem a ostřejší vačkovou hřídelí, žádné jiné změny na moto nebyly. Rád i odpovím proč se vybraly PR4 , o kterých se traduje že jsou úplně zdechlé. Jen chci říct, že každá motorka je určena k určitému stylu jízdy.
Co se týče ND na AJP..Právě to,že motorka je poskládaná z evropských komponentů, má zakazník určitou výhodu nepotřebovat orig ND až na pár věcí (chladiče, nějaké plasty,atd... díly motoru - zde je záruka 24 měsíců) , zbylé díly jsou totožné s jinými stroji,tak jak bývá dnešní dobou zvykem - např. přední blatník - SUZUKi RMZ atd..
Ložiska v kolech a řízení vše je normalizované, to samé destičky a  kotouče, proto na tyto díly ,když zákazník nechce, existuje spoustu druhovýrob.
AJP je společnost s tradicí 30 let a kdo se o enduro zajímá a zabrousil trochu na jih, zná. Není to nová značka ,která kopíruje.
AJP produkuje cca 1300 motocyklů ročně. Pokud chcete mohu dát foto z továrny.
K motorům - vzduchem chlazené motory jsou licenční upravené motory se základem v Hondě , vodník je upraven společností AJP. jedná se o motor ZS177MM z produkce továrny Zongshen. Kdy AJP motor upravilo pro své potřeby ,vyladilo a nechává si ho vyrábět se svými úpravami,kvalitou... Stejně jako GAS GAS a další.. Tato továrna je jeden z největších výrobců motorů světa a vyrábí se zde na zakázku i motory pro koncerny jako piaggio a spoustu částí pro věhlasnější značky!
Podvozek je osazen komponenty jako jste zvyklý u jiných motocyklů, např. BETA , GAS GAS atd.. Toto jsou hlavní rozdíly mezi čínskou konkurencí.
Rád Vám odpovím na otázky a pokusím se toto forum sledovat. MAjitelé strojů Vám určitě rádi sdělí pocity z jízdy.
tyto motorky nejsou vhodné vhodné pro každého, pokud člověk vlastní KTM EXC a jezdí závody asi zřejmě nebude přesedávat na AJP :-)
Pokud chcete mohu Vám popsat jednotlivé rozdíly mezi motocykly a můžeme konverzovat.. V každém případě díky za všechny názory na AJP a to at kladné či záporné..

 offline 

 

#90 22.10.2015 19:12:27

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


green.bear napsal(a):

Sice jsem zde reagovat původně nechtěl, ale nedá mi to.........Někteří členové by mohli být trochu soudní a měli by porovnávat motorky stejné kategorie.....
. Po vzorném zajetí jsem jí z mladické nerozvážnosti začal brutálně týrat v lese, na trati, po silnici zásadně omezovač, zima, léto, bláto, sníh, stoppie, wheelie, gumovačky  .. Za 4 roky  a 16,000 km jsem měnil jen olej (náplň 850ml, takže často, nevyšlo to draho), gumy, 1x desky přední a ložiska v předním kole . Jo a snad 2x ventily.....

Moc nejezdím, ale tohle myslíš vážně? Já jen, že ti tohle nejím ani náhodou - je to nesmysl - destičky a ložiska nevydrží takovou porci brutálního týrání v terénu. Od toho se odvíjí vše další, co píšeš.
Měl jsem Yuki 200 Cross, takže motorku znám, dál je to škoda slov ....

K věci
Kolik stojí ostrá vačka na PR4 + další nutné úpravy, pokud jsou nutné, např. CDI, naladit karbec, ...?
Proč nekoupit o málo dražší od PR5 Extreme Betu Xtrainer nebo další stroje?
Jak moc na místě je strašení servisním intervalem .... ?

Když to vezmu retrospektivou, jako hobík nebo začátečník bych chtěl co nejlepší techniku, aby mi pomohla ....
AJP je vhodná na skoky na trati pro hobíka .... Jako hobík hodnotím své skoky jako katastrofální. Dopady na předek střídají dopady na zadek a nejvíc je to na placáka. Profík skočí 4 až několikrát dál než já, ale dopadne nepoměrně kvalitnějc ... jeho podvozek nedostane o nic horší šoky, co můj, jakožto hobíka/začátečníka. To je moje zkušenost a proto radím, kupujte co nejlepší stroje.
AJP se mi líbí a až budu pojízdný, rád se svezu s majiteli. Zábavnou enduro drážku můžu nabídnout, případně se udělá video dokumentace, střihnu video a uvidíme, jak to dopadne. Snad to bude mít nějakou vypovídací hodnotu.
Samo nejlepší by bylo, protáhnout to memoriálem. pokud stroj dal se ctí Romaniacs, tak se snad kurwa není čeho bát. A potom to bude definitivní. Myslím, že pro ofiko dovozce a prodejce vypovídací reklama a může to nekonečné tlachání skončit.

 offline 

 

#91 22.10.2015 19:53:05

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Husíbrk: Ahoj, prosím tě ,co se týče PR4 a ostré vačky, je to možnost. Cena není nijak vysoká, ovšem tímto dílem se ztrácí záruka na motocykl. Sám si myslím,že to aní netřeba,ikdyž motor ožije v chuti rychleji dosahovat vyšších otáček. AJP PR4 mají vzduchem chlazené motory s 2 ventily a karburátorem. Celkově tento motocykl je naladěn spíše na trialování nebo pohodovější jízdu. Výkon je dostatečný pro výjzdy a zdokonalení techniky. Tím jak je motorka malá a kratší než větší PR5 je obratnější. Je to dost podobné KTM freeride . Samozřejmě při testu motocyklu na rovné paáži,ztrácí rychle dech, její kouzlo se promítne pokud má člověk za barákem roklinu protkanou výjezdy,sjezdy. Motorka se neplaší,nestaví na zadní a zadní kolo má stále kontakt s povrchem a tak nějak tlačí moto stále kupředu. Ovšem pokud člověk jezdí s partou silnějších mašin,musí rychlejší paáže dohánět. Na Redbull Romaniac jezdili kuli prologu,kde je výkon až druhotná záležitost a technické pasáže také.Jezdec ztratil na rychlejších místech,ale stroj neutahává, podvozek zvládá a je to hračka.
Jako víc univerzálnější se jeví PR5 , jejíž vodou chlazený motor je projevem mnohem bližší ostřejším motorkám, motorka je větší,delší,vyšší.Výhodou tohoto streje je univerzálnost, můžete klidně nalítat 300 km za víkend po špatných silniccíh a odjet hobby závod a různý režim otáček motoru se neprojevuje na životnosti tak jako u motorek se servisem po krátších intervalech mth.
Co se týče memoriálu, díky za návrh.. Zatím nám stroje jezdí závody cross country . Pokud se nesejdete s žádným majitelem, co AJp má, můžete se svézt někdy na našem stroji.Nebo u našich prodejců. Jsme rádi za každý názor na motorku. Vzhledem k tomu,že mají motorky jasné určení a majitele necháme předem svézt ,moc se i k počtu prodaných nových strojů,neobjevují na inzercích.
K PR4 - zrovna tohle je stroj, který z obyčejných lidí,dělá budoucí enduristy. Spousta našich zákazníků je používá pro úplné začátky ježdění, seznámení se s technikou jízdy a zjištují kolik různých významů slovo enduro má. Myslím si,že zde na offmotu je většina jezdců s velkými zkušenostmi, proto univerzálnější se jeví PR5 a následné zvyšování výkonu PR4 postrádá významu, pokud člověk není fanda a nemá přesné určení ježdění.

 offline 

 

#92 23.10.2015 10:59:35

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


http://ajpmoto.cz/
http://ajpmoto.cz/soubory/24-pr5manual.pdf
každý zákazník dostává CD s rozkresem ND pro ryhlé objednání ND....
http://ajpmoto.cz/ajp-pr5-250-enduro-lc … em=4#items

to je co se týče prvních dotazů a připomínek...
Jinak testovací motorky občas nestíhájí se nastavit nebo vyservisovat,jelikož jezdí skoro každý den, podvozek si nikdo z dotyčných nenstavil a když během půl hodiny 4x nastavujem řadičku,protože jeden ji chce dolu a druhý nahoru atd atd... proto už poslední dobou děláme spíš soukromé ježdění, kde se vše nastaví,přizpůsobí a tak..
Co se týče motoru, vyrábí ho Zongshen pro AJP, tudíž pod určitou zárukou použitých dílů a postupů jako u jiných značek..

 offline 

 

#93 23.10.2015 11:02:03

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


sirr:

AJP použivá Marzocchi a SACHS , co používá i BETA atd..

 offline 

 

#94 23.10.2015 11:18:42

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 7773
Založená vlákna
29 20

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


AJPmoto.cz-streetmoto.cz:

u těch vidlic  bude stejná  s Betou maximálně nálepka, vnitřek bude 100% rozdílný

 offline 

 

#95 23.10.2015 11:24:25

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 688
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM SX-F 250Factory,KTM-EXC300 a pár DUCATI
Věk: 54
6 0

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


AJPmoto.cz-streetmoto.cz napsal(a):

sirr:

AJP použivá Marzocchi a SACHS , co používá i BETA atd..

"Tady to víno, není až tak čisté" a11 jsem li velkoodběratel, tak každý dodavatel mi vyrobí jen přesně to co si objednám a v kvalitě co si objednám, stačí např kouknout do dvouplášťové, na pohled stejné, vidle SHOWA na CRF a RMZ... a stejně tak nebude stejná úroveň, těch dvou pdvozků AJP versus Beta...
A dnes i v Číně nebo Taiwanu umí, při správném zadání a kontrole, dělat kvalitně ano ale bohužel ve většině případů a cenovém tlaku, pěkně "sračkoidně" a31 

Edit.: Strejda byl rychlejší wink 

Editoval PETARDAK (23.10.2015 11:27:57)

 online 

 

#96 24.10.2015 15:53:32

WERDISKO
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 425
Založená vlákna
Místo: Letovicko
Motorka: Čínská mrdka 2pade
Věk: 32
0 1

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Kola Excel obutý origo do mischelin enduro competion III a řidítka reikon


Učím se pomalu,zato rychle padám ...

 offline 

 

#97 25.10.2015 12:03:17

AJP FANS CZ
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 321
Založená vlákna
Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016
Věk: Stáří v nedohlednu
Web
1 2

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Ahoj, chvíli už tuto debatu sleduju a pár komentářů mi tu docela vadí, protože nejsou pravda nebo pouhé spekulace. Rozhodně tu nechci kázat, jak je AJP nejlepší a všechno nejhorší, ale jako velice spokojený majitel AJP PR5 2015, který má motorku už skoro půl roku a najezdil v terénu přes 3000 km bych rád uvedl pár věcí na pravou míru. Tímto bych i rád třeba zodpověděl nějaké dotazy a nejasnosti, takže se klidně ptejte.  smile 
Prvně bych tu chtěl ještě vložit naše video z vlastní tvorby a nastínit jak asi s motorkou jezdíme. Díky za odběr a shlédnutí  smile 

https://www.youtube.com/watch?v=J_wnk8B8scQ

Svůj příspěvek bych rozdělil do 4 částí: 1.) Motor, 2.) Podvozek, 3.) Výroba/Zpracování/Kvalita, 4.) Cena:

1.) MOTOR: Jak všichni doufám víte, jedná se o původně Čínský motor Zonghshen ZS177MM. Prosil bych oprostit se od 10 let starých předsudků (tehdy to pravda byla), že každá Čína je špatná a nevydrží. Když se dnes podíváte na např Yuki, tak tam ty motory vydrží dost dobře, na čínských pitbicích nevydrží nic tak jako motor, na druhou stranu např motor Yamahy YZF 125 vydrží 30000 km a jde do kopru totálně.  ne  Ačkoli zabíhám trochu mimo téma a rozhodně nechci tvrdit, co je čínské je dobré, chci tím říci, že není pravda, že co je čínské, je špatné a co je evropské a japonské je dobré. (zpravidla ovšem ano)  big_smile 
Tento motor Zonghshen se dělá v produkci řádech milionů kusů nejen na Čínské značky motorek, ale i na ty naše civilizované. Je to léty ověřený motor a dovolím si tvrdit jeden z nejlepších Čínských a už i dobře prověřených.  smile  Tento motor konec konců chtěla svého času nasadit i česká firma Blata do své 250. AJP se s tímto motorem vyrábí už druhým rokem a v tomto ohledu s ním ještě neměli problém.  wink  To že tato čínská firma ho vyrábí přímo pro AJP za jisté "lepší" kvality je pravda, AJP si tam vyrábí (nebo upravuje, teď přesně nevím) akorát hlavu kvůli vstřikování. Zatím osobně jsme s motorem neměli jedinou potíž a vše šlape na 100%.



Osobně se mi průběh výkonu motoru velice líbí. Není to nějaký zabiják, výkon není nejvyšší a zkušenému jezdci by se motorka mohla zdá i třeba slabá. Ovšem jde krásně lehko, s radostí se vytáčí, perfektně blafe odspodu (je tam znát to vstřikování). Co jsem měl možnost projet se na KTM EXC 250 2T 2004 (čerstvě po repasi), je AJP na enduro ježdění daleko lepší právě kvůli předvídavosti a krásnému dávkování výkonu v celém spektru otáček (KTM spodek nic moc, pak se otevře přívěra a jede a jede, to mi zrovna moc nevyhovoalo do lesa  wink  ) A výměna oleje jednou za 3000 km, to je paráda, o motorku se dělím s bráchou, oba přes týden studujeme a o víkendu se jen jezdí, neprovádí se servis!  big_smile  a12  yes  ano  ano 

2.) PODVOZEK: Zazněly tu komentáře, že AJP má sice Sachs, ale uvnitř je něco jiného, že někdo viděl, jak jde hned na dorazy atd atd., Jak tu zaznělo, na té AJP PR5 Extreme s Marzocchi jsem se na testovačkách v Králíkách také svezl a musím říci, že mi podvozek také nepřišel úplně ideální a musím říci, bylo to jen a jen NASTAVENÍM: Vlastním obyčejnou verzi PR5 LC a rozpětí nastavení je obrovské. Když se sníží předpětí, je to měkounký až běda, naopak při stlačení pružiny předpětím je to tvrdý až nechutně. Pak je tam ještě komprese a "cvakání" rychlosti útlumu. Tzn. podvozek je jen a jen o vyladění a o přípravě jezdce, ne o špatném hardwaru. (sám to nastavení stále ladím a hledám optimální nastavení - v tomto jsem ještě amatér) Jinak jsem s podvozkem velmi spokojen a kořeny a nerovnosti žehlí dobře a skoky si taky pobere smile
Pan Zdeněk Hora (motohora) je jeden z předních expertů na tlumení Ohlins v ČR pro terénní motorky, který připravoval motorky Gas Gas na závody, který se objevil v ne jednom z časopisů a který prodává Gas Gas motorky, se svezl na AJP a zhodnotil ji jako dobrou motorku, která se mu líbí. A proto i mimo jiné od tohoto listopadu se stane také oficiálním prodejcem a servisem AJP pro Východní Čechy.  smile  Bude i oficiální zahájení vč. predvedení motorky, kam by asi bylo dobré se podívat.  ano  Názor tohoto člověka je pro mě o tolik přínosnější a relevantnější, než názor člověka, co z dálky viděl AJP na nějakých závodech a zdálo se mu, že se ta motorkapři brždění noří a přirovnal jeho tlumení k Simsonu.

3.) Výroba/Zpracování/Kvalita: V komentářích dále zaznělo, že by se AJP měla srovnávat spíše s Čínou než Evropou a Japonskem. S tímto si dovolím nesouhlasit a napíšu také proč. AJP si základní díly, jako je konstrukce motorky a dokonce i brzdy (rám, kyvka, plasty a celkové rozvržení) vyrábí samo. O motoru jsem už mluvil (je totální blbost aby vyvíjeli vlastní motor - to stojí mnohokrát více než vyvinout motorku jako takovou), dále co je na AJP dodávané jinými výrobci je vstřikování (kvalitní a ověřené Delphi), řidítka Reikon, podvozek Sachs, baterie atd.  smile  Nechápu, jak někdo proti této kombinaci může říci křivého slova a nechápu, jak tedy může motorku srovnávat spíše s čínou než s evropskými motorkami. Jak už tu zaznělo - i BMW si nechá motor dělat v Číně a že AJP používá značkové (ověřené) díly externích prodejců je naopak dobře a ukazuje to něco o kvalitě.
Co se týče zpracování je motorka velmi dobře postavená. Na rozdíl s Yamhou WR 250 R Kawasaki KLX nebo Hondou CRF 250 je AJP postavená na opravdu "heavy duty" používání, skoky, tvrdý terén, pády... Ta konstrukce je opravdu pevná, koukněte jen, jak je dimenzovaný krk řízení a rám jako takový. Na kyvnou zadní vidlici mohou být právem pyšní, protože její konstrukce je fakt unikátní a extrémně pevná a přitom lehká (nechápu, že tohle už nenapadlo někoho dříve). Motorka má krásně úzkou stavbu (měl jsem možnost jezdit na Husabergu FS 450 a zdaleka se mi na něm nestálo tak dobře jako na AJP (Husáč měl moc široukou nádrž, která trochu zavazela)).
Další věci, co potěší, jsou jak už tu Jan Procházka z AJP psal, normalizovaný ložiska všude. U KTM mají atypický ložiska a není problém, když ložisko stojí k 1000 Kč. Tzn, když se něco vysere u AJP, jdu do prodejny, chci takový a takový ložisko a koupím ho. To platí i u jiných dílů. V tomto směru mě připadne přístup AJP skoro až geniální, že nechtějí vymýšlet kolo, které už bylo vynalezeno.

4.) Cena: Mnozí tu psali, že je AJP je drahé atd. atd. Prvně je třeba rozlišit Extreme verzi od té klasické. Extreme verze je opravdu drahá, 180 tis za takovou motorku je příliš, ikdyž má mít lepší přední vidle (vychytanější útlum atd.) a má tam značkový německý výfuk od Doma racing, který by měl být o 2 kg lehčí a měl bych přidat asi 3 koně a snad i ostřejší vačka by tam měla být (snad se nepletu).
Ovšem verze LC za 142 tis je naprosto v pořádku. Kolik endur dnes stojí tolik (krom Číny). Většinou se cenovka blíží spíše 200 tis+ a např vůbec nemají v základu větrák na chladiči, který jako příplatek stojí majlant. Můžete namítnout, že VV MX 250 stojí daleko méně, ale proč? Výroba v Číně, nikdo nezaručí kvalitu, použití máslových ložisek a všeho na čem se dalo ušetřit, také ušetřili na úkor kvality. a2  Navíc žádné náklady na vývoj - prachsprostě ukradnou návrhy Hondě. Sorry, ale na takovou motorku bych nikdy nemohl bých hrdý nebo se jí zastával.
Takže shrnutí: použití dílů renomovaných značek nebo prověřených dílů, vlastní výroba, ZÁRUKA 2 ROKY (KTM 3 měsíce) a evropská výroba, navíc malovýroba (čím méně motorek vyrobíš, tím větší by měla být cena, protože náklady na vývoj a konstrukci se rozdělí mezí míň motorek) - u AJP naopak. Takže si prosím uvědomte, kdo tu na lidech vydělává a kdo ne. Když vám KTM prodá kdejakou obyč plastovou krytku za 800 Kč (vlastní zkušenost od známého člověka, kdo KTM má), kterou si beztak nechal někde vyrobit za 10 Kč, nebo že tyto renomované značky neprodají ročně 3000 kusů, ale třeba 10 000 kusů, jsou marže motorek trochu jinde...


Omlouvám se za tak dlouhý sloh, nemusíte se vším souhlasit, ale snažil jsem se napsat, jak to vidím já po půl roce ježdění a používání. Nechci aby to vypadalo jako nějaká óda nebo manifest, ale jsem opravdu moc spokojen a klady totálně převýší zápory (třeba u rozety se povolily lehce šrouby - vyměnili jsme je za jiné a stejně se jednou za 1000 Km povolí a jsou třeba dotáhnout. Nebo třeba jsem si koupil zvýšení řidítek za 500 Kč, původně uložená řidítka se mi zdála moc nízko. Nebo co mi trochu vadí, že v úplně nizoučkých otáčkách občas motor chcípne - vypne ve vstřikování a motor chcípne. Ale při dobré práci se spojkou se to nestává - je to primárně chyba jezdce). 
Tedy s touto motorkou jsem vážně spokojen a kdybych měl teď možnost, opět bych vybral AJP, protože pro moje účely (nenáročnost servisu, dobrý podvozek, předvídavý motor, vysoce bytelná konstrukce) nic jiného není. Za největšího konkurenta bych považoval Yamahu WR 250R, která prostě ovšem podvozkově, motorově a bytelností konstrukce ztrácí (mimo jiné je i dražší). Kdybych měl víc peněz a víc času na údržbu, uvažoval bych o Beta XTrainer, jinak fakt o ničem jiném.
Prosím v reakcích na tento komentář reagujte uvědoměle, nenadávejte mi, neurážejte, jak je Vaším dobrým zvykem a snažte se mluvit konstruktivně a ověřenými informacemi nebo přímo Vašimi zkušenostmi, ne jedna bába povídala. Díky. Jinak na dotazy rád odpovím  smile 

P.S.: kdybych tu sám psal něco, co není pravda, nechť mě prodejce AJP nebo kdokoli jiný opraví  smile 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5078_motory_zonghshenn.jpg


Alles ist Frage der Technik
http://www.youtube.com/ajpfanscz

 offline 

 

#98 25.10.2015 13:21:11

pejsmen
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 16
Založená vlákna
Místo: Ostrov
Motorka: AJP PR5
0 0

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Souhlasim s AJP fans.
Z každý vyjížďky se vracim maximálně spokojenej.
Co na motyce odešlo jsem zkurvil já.
Přístup prodejce je vůči mě A++.
Samozřejmě že profíky a vyježděný střelce tahle motyka nemůže oslovit, proto nechápu že mají energii se pořád babrat v tom jak stojí za hovno.
Lepší by bylo si spíš poradit co a jak jezdit. Podělit se o zkušenosti s ježděním. Jebání a věčých pomluv máme dost i mimo motorky.

 offline 

 

#99 25.10.2015 15:58:44

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


Zadr, prosim vas tohle forum se vrhá uplně špatnym směrem.. !!!!! vlákno o AJP, to znamena majitelé napíší jak se jim jezdí, ostatní napíší dík za info a zeptaj se dál co by je zajímalo.... začal to muj dotaz na jaryna jak poznal ze je to takova sracka od pohledu a pak se to tu rozjelo uplně scestně.... samozrejme my jako majitele AJP si budem bránit pomluvy,protože nám motorka slouží a snažíme se dát info potenciálnim zájemcům a pomoct jim tim co máme odzkoušený.. Takže pls, konec chytání se za slovíčka !!! a radši jezdit..  ok? Naposled opakuju , je to hobby stroj bližší ostřejším endurům ,oproti konkurenci v civilnější Hondě, gas cami atd.. Nikdy to nebude super ostrá motorka !!!

 offline 

 

#100 26.10.2015 11:01:11

AJP FANS CZ
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 321
Založená vlákna
Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016
Věk: Stáří v nedohlednu
Web
1 2

Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?


kick-start: Bereš mě moc doslova. Když byl novej, tak jsem ho asi jednou našponoval, ale jinak se fakt vůbec nevytahává a opravdu ho našponuju když měním pneumatiky (teď tam budu dávat 4.). Jinak na něj nešáhnu.

Třeba když jsem na cca 1200 (snad se nepletu) měnil pneu na Mitas XT 754 120/90-18 (původně tam byla Michelin competition 120/80-18), tak po nasazení škrtala o krytku zadní pružiny - větší rozměr + vyšší špalky (řetěz se vůbec nevytáhnul a pneu se tam vešla jen tak tak). S tímhle se setkal už WERDISKO, tomu to tu krytku opravdu sežralo. Tak jsem z kusu plastu vyrobil lepší krytku, která také chrání zadní pružinu a vůbec nemá tendenci dotýkat se pneumatiky. Původní problém by řešilo přidat tam dva články třeba smile

Až budu doma, pošlu foto smile

Edit: Jinak primární kolečko po 3000 nevykazuje větší známky opotřebení, tuším, že tak v 5000 km vyměním jak primárko, tak řetěz.

Edit 2: brácha mi poslal fotku té krytky wink

Edit 3: ještě jsem zapomněl k výčtu poruch. Před pár stovkami km se zjistilo, že máme zohnutý zadní kotouč a tím pádem nám praskly zadní destičky (jedna). Motorka brzdila, avšak ne dávkovatelně. Takže ten kotouč byl potřebavyměnit. Nejspíš ta motorka nějak nešikovně lehla na kámen nebo jestli kolem prošel nějaký větší klacek, nevím. To jen jak jste se ptali k výčtu nějakých poruch  wink 



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5078_12179787_460512810815914_1723205225_n.jpg

Editoval AJP FANS CZ (26.10.2015 11:10:48)


Alles ist Frage der Technik
http://www.youtube.com/ajpfanscz

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů