Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu

#1 11.04.2012 21:27:29

KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Hned z kraje jen informativně.

Zakládám toto vlákno pro ostatní majitele 250 exc-f, který třeba mají problém s dušením při rychlém / prudkém přidání plynu.
Řešil jsem to s Vlašimí, s odborníky, pročetl jsem na internetu desítky stránek na amerických fórech a nakonec se podařilo, i když asi s kapkou štěstí. Tímto chci poděkovat i Suchmanovi za moje začátečnické otázky a jeho rady, jak a co a kam patří.

Pokud to nikdo nebude potřebovat, aspoň to tu jednoduše bude.

Pointa problému:

KTM 250 exc-f roku výroby 2009 má karburátor Keihin FCR-MX 39. Tzn, že na objem 250 kubíků připadá difuzor o velikosti 39 mm, u starších ročníků KTM a u námahy wr 250 F jsou karburátory s difuzorem o velikosti 37mm. Tam by neměl být problém, který jsem se celou dobu snažil řešit. Tím, jak je difuzor veliký při prudkém otočení plynu a nepřesném natryskování dochází k dušení, jak jsem již napsal.

(Možná vše nepíšu správně jak má být, ale funkci to splní)

Na akcelerační pumpě se od roku výroby 2009 dodává standardně i pružinka zelené barvy, která pochází z modelu SXF, tím pádem lepší a silnější se už objednat nedá. Případný mód O-ring také odpadá.

Když jsem stál před výjezdem, zařazeno za 2, rozjezd a otočení plynem, máša se rozjela, ale po chvíli došlo k úbytku výkonu, jakoby přehlcení a výjezd jsem musil zkusit znovu. Někteří lidi mi řekli, že je to v podstatě normální, nelze s tím nic dělat (250 malý obsah, malý krouťák), že se s tím musím naučít jezdit a více to točit.

Je pravda, že se to točit musí. Ale nechtěl jsem se s tím smířit. Když jsem pročítal americké fóra, někteří lidi dokonce 250 F prodali, protože to nebyli schopni odladit.

Mi se to podařilo, ale jak říkám, s pomocí ostatních a notnou dávkou štěstí  smile 

Tryskování a dále:

Jehla OBETP 5. zářez (od vrchu)
Main jet 175
Pilot 45
Leak 70
Bohatost 1 1/2 otáčky
Výfuk: Akrapovic s tlumivkou nasazenou

Nyní po zahřátí po prudkém otočení plynu dušení zmizí. Je tam možná malinko díra / kraťoučká prodleva, ale to beru jako normální, není to 450 přece jen.
Motor má snahu jít mnohem lépe a svižněji do otáček, jakoby měl více výkonu a spodek je konečně použitelný.

Po dnešním otryskování a hodině testování ve výjezdech i rovince je to pro mě úplně jiná motorka, teď je to konečně hravá máša. ano 

Pro informaci motorku jsem nechával otryskovat už před pár týdny v servisu KTM v OV s vidinou zlepšení a vyřešení mého problému, ale nefungovalo to. Dušení bylo takové, že se to nemohlo jen tak nechat a já to prostě nemohl spolknout.

 offline 

 

#2 11.04.2012 21:33:33

foxdive
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3324
Založená vlákna
Místo: UH
Motorka: exc 300
Věk: 31
8 6

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:

tak gratuluju ano musi to byt pro tebe spasa a uleva,taky to znam kdyz neco nejde a pak se to podari smile at slouzi


Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce
život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby smile

 offline 

 

#3 11.04.2012 21:36:03

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Dík kluci. Sám bych to nedal.

Jenom jsem chtěl, ať je to tu na fóru a třeba to někomu může pomoct.

 offline 

 

#4 11.04.2012 21:45:22

volodaj
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 898
Založená vlákna
Místo: Martin
Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
Věk: 32
5 1

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Super, gratulujem k vyriešeniu probléme. Na WR je to to isté aj keď má menší priemer difúzora. Mne tam pomohol ten O-ring mód, pružinka je doma, len som lenivý ju nahodiť. Tiež asi pomohol tryskovací kit JD Jetting kit. Sú tam dve špeciálne ihly (na zimu a leto) a presný návod ako kartburátor nastaviť podľa nadmorskej výšky. Ihlu používam aj v zime len tú letnú a bez problémov. Tiež je tam opísané ako upraviť tryskovanie pri výmene výfuku za laďák a otvorený filtra pre väčší prietok. Ten kit čo mám je ale presne odladený len pre WR, dajú sa kúpiť pre rôzne motorky. Keď sa ti to ale podarilo bez toho, tak si ušetril lebo stál asi 75 dolárov.

 offline 

 

#5 11.04.2012 21:52:16

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


volodaj:

Je to tak. JD Jetting KIT se dělá i pro KTM 250 f, ale stojí něco kolem 79 dolarů. Co jsem se včera dočetl, rozhodně se tím problém vyřeší, takže tohle je taky další možnost. Spousta lidí to doporučovalo, ale ti všichni byli z USA.

Problém je ale ta cena.. Je to dost drahé, plus poštovné plus doba čekání, musí to taky jít  až z USA. Ale třeba z UK by to šlo taky objednat.
Myslím, že rozdělení Léto / Zima je podle barev?

Jinak určitě  ano  smile 

 offline 

 

#6 11.04.2012 22:26:34

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:

pěkně  ano 

já mám pružinku už doma,tak o víkendu ji tam zkusim dát,jestli bude nějaká změna  smile 
já teda nemám problém s plynem ani s výkonem,ale chci to jen zkusit  heh2 
doufám,že to otevřu a ona už tam bude  heh1 

 offline 

 

#7 12.04.2012 06:44:02

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:

Hezky to máš zmáknuté,momentálně řeším podobný problém na KTM 450 2006,ale tady je ta díra opravdu velká,při prudkém přidání to chcípné,tak jsem zkoušel ladit bohatost,podle barvy svíčky by měla být ok,zkoušel jsem přetáhnout okroužek přez vahdýlko na akc. pumpě,nějaké zlepšení tam je,už to nechcípá,ale pořád to není ono.

kdyby se našel nějaký dobroděj kterému tato motorka funguje skvěle a napsal nastavení(pozice jehly,hlavní tryska,nastavení vahadýlka a bohatost)byl bych moc vděčný....podotýkám,že motorka má sériový,ale vykuchaný výfuk


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/1009_ktm_2006_450_exc.jpg


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#8 12.04.2012 06:51:12

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


_Vlk_:

ty už nemáš Berga ?!   ou2  

napiš klukům TADY  Kužel má 06,C.J. 05 a oba mají laďáky gp 
jinak,beztak na to bude mít vliv i ten vykuchaný výfuk a31  teď to více řve,ale efekt žádný,já jsem totiž zastánce origo výfuků,protože mistři z KTM to mají promakáno-nalazeno dobře  ano  pro hoby jezdce je laďák jen zvukový doplněk  a23 

 offline 

 

#9 12.04.2012 06:54:58

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Strejda-GC:

Ty jo Peta tvrdí,že to hodně poznal a já to bergovi dost poznal taky,berga samo mám.KTM je kámošova,pomáhám mu to dát trochu do kupy,koupil hrozný šrot ee3 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#10 12.04.2012 07:43:00

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


já mám na EXC450 výfuk z SX a jen jsem dal jehlu o jednu polohu výše, jinak jsem na nic nesahal..

 offline 

 

#11 12.04.2012 08:22:36

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Jo kluci, 450 by ten problém s dírou při standard tryskování mít neměli, 450 je dost velký obsah a traktor. Jediné, co může být je do roku 08 chybějící nebo slabá pružinka na té acc. pumpě.

Jinak pohledat na googlu nastavení karburace s laďákem.

Co se týče toho akrapa nebo i jiných laďáků, minimálně u 250 tam rozdíl určitě bude. Dist velký rozdíl v průběhu výkonu je znát i po vložení tlumivky dozadu. Ale aby to zase dobře jelo, je potřeba to správně natryskovat. Alespoň můj názor.

Když jsem to tryskoval a zbavil se toho dušení atd, překvapilo mě i, jak rychle a ochotně se začal motor vytáčet, je to jak motorová pila. Před tím to nebylo tak razantní. Při jízdě jde poznat jakoby mnohem větší výkon.

To jsou mé postřehy. smile 

 offline 

 

#12 12.04.2012 09:58:35

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:
Možná je to trochu mimo mísu,ale mrkni pak na svicku at to nemas moc chude a neprijdes o nejaky saci ventil. Napadlo mne to v souvislosti s tou motorovou pilou,jsem jednou moc ochudil krovinak at se lip vytaci a zadrel jsem to heh1  . Pak mi nekdo rikal ze kdyz to prezenes na ctyrtaktu tak to nedaji saci ventily...Od te doby kdyz neco nastavim ze to leti do otacek podle mych predstav tak to pak radeji kontroluju a nezridka to musim trochu obohatit. Mozna je to blbost,ale jen mi to probehlo hlavou.. Jestli melu nesmysly tak me nekamenujte a1 

Editoval Jarynn (12.04.2012 09:59:32)

 offline 

 

#13 12.04.2012 10:58:11

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Jarynn:

Kouknu  ano  Dobrý nápad.

Jinak základní nastavení je 1,25 otáčky dle manuálu.

Já mám přesně 1,5. Tak mi to poradili i kluci z Vlašimi.

Když jsem dostal moto ze seřízení z KTM Ostrava, šroub bohatosti byl venku na 3,25 otáčky  ou2  ou2  a11 
Ale zase je tam nemohu hanit, tam ty zkušenosti se servisem a závody rozhodně jsou, asi 13 let  gp 

Editoval Pete1985 * (12.04.2012 10:59:17)

 offline 

 

#14 12.04.2012 11:06:05

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Když jsme u toho, je nějaký rozdíl ve velikosti / délce od závizu mezi originál šroubkem bohatosti a externím, kterým se dá normálně otáčet rukou?

 offline 

 

#15 12.04.2012 11:17:26

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:
Teoreticky by nemel byt,i kdyz bude zavit treba posunuty vuci kuzelu,pocita se vzdycky od dotazeneho a stoupani mas porad stejne ne? Jestli ten sroub je jako u jinych karbecu.priznam se ze jsem do karbecu u moji Kacenky zatim nebabral krome vymeny lanek. Zkusenosti me naucily nesahat na veci ktere fungujou a1 . Samo ze nemluvim o udrzbe...

 offline 

 

#16 12.04.2012 11:19:59

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Jarynn:

Jo, stoupani musi byt stejne na 10%, to by nesedelo a slo by to hned poznat, že jde z tuha, nebo se pridira  ano 

Editoval Pete1985 * (12.04.2012 11:20:11)

 offline 

 

#17 12.04.2012 11:31:30

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Pete1985 *:

Jsem se blbe vynadril a1 , stoupani je jasne ,ale system kuzelu a dosedaci plochy.... aby treba ten kuzel nemel jiny uhel,pak by se to chovalo drobatko jinak.

 offline 

 

#18 12.04.2012 11:35:53

Carel
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1173
Založená vlákna
Místo: moje Jižní čéchy
Motorka: Exc 250/19
Věk:
5 1

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Kam teda vlastně dáváte tu gumičku?
Tady http://www.youtube.com/watch?v=1t8Dwikj … r_embedded
Je psáno 2 gumičky, já vidim jednu, nebo jsem slepej? Já na 525 ted díru žádnou necítim, jen by mě to zajímalo.
A nezvedne to nějak spotřebu, když v podstatě s chodem plynu, půjde i akcelerační pumpička? Já třeba na nádrž ujedu okolo 100 kiláků. Asi jste to nikdo neměřil co?


... hop, přes potok ...

 offline 

 

#19 12.04.2012 13:53:04

Lag3r
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 184
Založená vlákna
Místo: Rožnov pod Radhoštěm
Motorka: Ktm 17,Honda XR 400 98,Gilera 500 Dakota
2 0

Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu


Carel:

To video co jsi sem dal je moje, opravdu tam jsou dva o kroužky dělal jsem to podle tohoto videa...
http://www.youtube.com/watch?v=5UNCLW6W … re=related
Jinak měl by se tam dát doraz podle rad Vespy z m.cz, ale já to neřešil protože mi v pohodě vydržela nádrž na dvouhodinových cc, potom místo o kroužku jsem nahodil tu silnější pružinu, ale je fuk co tam máš rozdíl mezi o kroužkem a silnější pružinou je podle mě žadný.  smile 

Editoval Lag3r (12.04.2012 13:58:20)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů