INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Hned z kraje jen informativně.
Zakládám toto vlákno pro ostatní majitele 250 exc-f, který třeba mají problém s dušením při rychlém / prudkém přidání plynu. Řešil jsem to s Vlašimí, s odborníky, pročetl jsem na internetu desítky stránek na amerických fórech a nakonec se podařilo, i když asi s kapkou štěstí. Tímto chci poděkovat i Suchmanovi za moje začátečnické otázky a jeho rady, jak a co a kam patří.
Pokud to nikdo nebude potřebovat, aspoň to tu jednoduše bude.
Pointa problému:
KTM 250 exc-f roku výroby 2009 má karburátor Keihin FCR-MX 39. Tzn, že na objem 250 kubíků připadá difuzor o velikosti 39 mm, u starších ročníků KTM a u námahy wr 250 F jsou karburátory s difuzorem o velikosti 37mm. Tam by neměl být problém, který jsem se celou dobu snažil řešit. Tím, jak je difuzor veliký při prudkém otočení plynu a nepřesném natryskování dochází k dušení, jak jsem již napsal.
(Možná vše nepíšu správně jak má být, ale funkci to splní)
Na akcelerační pumpě se od roku výroby 2009 dodává standardně i pružinka zelené barvy, která pochází z modelu SXF, tím pádem lepší a silnější se už objednat nedá. Případný mód O-ring také odpadá.
Když jsem stál před výjezdem, zařazeno za 2, rozjezd a otočení plynem, máša se rozjela, ale po chvíli došlo k úbytku výkonu, jakoby přehlcení a výjezd jsem musil zkusit znovu. Někteří lidi mi řekli, že je to v podstatě normální, nelze s tím nic dělat (250 malý obsah, malý krouťák), že se s tím musím naučít jezdit a více to točit.
Je pravda, že se to točit musí. Ale nechtěl jsem se s tím smířit. Když jsem pročítal americké fóra, někteří lidi dokonce 250 F prodali, protože to nebyli schopni odladit.
Mi se to podařilo, ale jak říkám, s pomocí ostatních a notnou dávkou štěstí
Tryskování a dále:
Jehla OBETP 5. zářez (od vrchu) Main jet 175 Pilot 45 Leak 70 Bohatost 1 1/2 otáčky Výfuk: Akrapovic s tlumivkou nasazenou
Nyní po zahřátí po prudkém otočení plynu dušení zmizí. Je tam možná malinko díra / kraťoučká prodleva, ale to beru jako normální, není to 450 přece jen. Motor má snahu jít mnohem lépe a svižněji do otáček, jakoby měl více výkonu a spodek je konečně použitelný.
Po dnešním otryskování a hodině testování ve výjezdech i rovince je to pro mě úplně jiná motorka, teď je to konečně hravá máša.
Pro informaci motorku jsem nechával otryskovat už před pár týdny v servisu KTM v OV s vidinou zlepšení a vyřešení mého problému, ale nefungovalo to. Dušení bylo takové, že se to nemohlo jen tak nechat a já to prostě nemohl spolknout.
- foxdive
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3324
- Založená vlákna
- Místo: UH
- Motorka: exc 300
- Věk: 31
- 8 6
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Pete1985 *:
tak gratuluju musi to byt pro tebe spasa a uleva,taky to znam kdyz neco nejde a pak se to podari at slouzi
Radši ségra v bordelu než brácha na japonský motorce život je příliš krátký na to,abych čekal 4 doby
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Dík kluci. Sám bych to nedal.
Jenom jsem chtěl, ať je to tu na fóru a třeba to někomu může pomoct.
- volodaj
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 898
- Založená vlákna
- Místo: Martin
- Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
- Věk: 32
- 5 1
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Super, gratulujem k vyriešeniu probléme. Na WR je to to isté aj keď má menší priemer difúzora. Mne tam pomohol ten O-ring mód, pružinka je doma, len som lenivý ju nahodiť. Tiež asi pomohol tryskovací kit JD Jetting kit. Sú tam dve špeciálne ihly (na zimu a leto) a presný návod ako kartburátor nastaviť podľa nadmorskej výšky. Ihlu používam aj v zime len tú letnú a bez problémov. Tiež je tam opísané ako upraviť tryskovanie pri výmene výfuku za laďák a otvorený filtra pre väčší prietok. Ten kit čo mám je ale presne odladený len pre WR, dajú sa kúpiť pre rôzne motorky. Keď sa ti to ale podarilo bez toho, tak si ušetril lebo stál asi 75 dolárov.
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
volodaj:
Je to tak. JD Jetting KIT se dělá i pro KTM 250 f, ale stojí něco kolem 79 dolarů. Co jsem se včera dočetl, rozhodně se tím problém vyřeší, takže tohle je taky další možnost. Spousta lidí to doporučovalo, ale ti všichni byli z USA.
Problém je ale ta cena.. Je to dost drahé, plus poštovné plus doba čekání, musí to taky jít až z USA. Ale třeba z UK by to šlo taky objednat. Myslím, že rozdělení Léto / Zima je podle barev?
Jinak určitě
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
- _Vlk_
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1163
- Založená vlákna
- Místo: Valašsko
- Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
- Věk: 28
- Tel: 776588125
- Web
- 8 3
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Pete1985 *:
Hezky to máš zmáknuté,momentálně řeším podobný problém na KTM 450 2006,ale tady je ta díra opravdu velká,při prudkém přidání to chcípné,tak jsem zkoušel ladit bohatost,podle barvy svíčky by měla být ok,zkoušel jsem přetáhnout okroužek přez vahdýlko na akc. pumpě,nějaké zlepšení tam je,už to nechcípá,ale pořád to není ono.
kdyby se našel nějaký dobroděj kterému tato motorka funguje skvěle a napsal nastavení(pozice jehly,hlavní tryska,nastavení vahadýlka a bohatost)byl bych moc vděčný....podotýkám,že motorka má sériový,ale vykuchaný výfuk
Padám sám,zvedám se sám...
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
- _Vlk_
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1163
- Založená vlákna
- Místo: Valašsko
- Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
- Věk: 28
- Tel: 776588125
- Web
- 8 3
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Strejda-GC:
Ty jo Peta tvrdí,že to hodně poznal a já to bergovi dost poznal taky,berga samo mám.KTM je kámošova,pomáhám mu to dát trochu do kupy,koupil hrozný šrot
Padám sám,zvedám se sám...
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
já mám na EXC450 výfuk z SX a jen jsem dal jehlu o jednu polohu výše, jinak jsem na nic nesahal..
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Jo kluci, 450 by ten problém s dírou při standard tryskování mít neměli, 450 je dost velký obsah a traktor. Jediné, co může být je do roku 08 chybějící nebo slabá pružinka na té acc. pumpě.
Jinak pohledat na googlu nastavení karburace s laďákem.
Co se týče toho akrapa nebo i jiných laďáků, minimálně u 250 tam rozdíl určitě bude. Dist velký rozdíl v průběhu výkonu je znát i po vložení tlumivky dozadu. Ale aby to zase dobře jelo, je potřeba to správně natryskovat. Alespoň můj názor.
Když jsem to tryskoval a zbavil se toho dušení atd, překvapilo mě i, jak rychle a ochotně se začal motor vytáčet, je to jak motorová pila. Před tím to nebylo tak razantní. Při jízdě jde poznat jakoby mnohem větší výkon.
To jsou mé postřehy.
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Když jsme u toho, je nějaký rozdíl ve velikosti / délce od závizu mezi originál šroubkem bohatosti a externím, kterým se dá normálně otáčet rukou?
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Jarynn:
Jo, stoupani musi byt stejne na 10%, to by nesedelo a slo by to hned poznat, že jde z tuha, nebo se pridira
Editoval Pete1985 * (12.04.2012 11:20:11)
- Carel
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1173
- Založená vlákna
- Místo: moje Jižní čéchy
- Motorka: Exc 250/19
- Věk:
- 5 1
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Kam teda vlastně dáváte tu gumičku? Tady http://www.youtube.com/watch?v=1t8Dwikj … r_embedded Je psáno 2 gumičky, já vidim jednu, nebo jsem slepej? Já na 525 ted díru žádnou necítim, jen by mě to zajímalo. A nezvedne to nějak spotřebu, když v podstatě s chodem plynu, půjde i akcelerační pumpička? Já třeba na nádrž ujedu okolo 100 kiláků. Asi jste to nikdo neměřil co?
... hop, přes potok ...
- Lag3r
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 184
- Založená vlákna
- Místo: Rožnov pod Radhoštěm
- Motorka: Ktm 17,Honda XR 400 98,Gilera 500 Dakota
- 2 0
Re: KTM 250 EXC-F 2009 - funkční otryskování bez tzv. boggingu
Carel:
To video co jsi sem dal je moje, opravdu tam jsou dva o kroužky dělal jsem to podle tohoto videa... http://www.youtube.com/watch?v=5UNCLW6W … re=related Jinak měl by se tam dát doraz podle rad Vespy z m.cz, ale já to neřešil protože mi v pohodě vydržela nádrž na dvouhodinových cc, potom místo o kroužku jsem nahodil tu silnější pružinu, ale je fuk co tam máš rozdíl mezi o kroužkem a silnější pružinou je podle mě žadný.
Editoval Lag3r (12.04.2012 13:58:20)
|