INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Vše o XR 400!!!
Re: Vše o XR 400!!!
Brusik napsal(a):BIGR napsal(a):Bugs napsal(a):Postup stejný asi jako u každý jiný motorky.
Jasne. Jen jsem ae zeptal... Takze budu prdskokan a nic vam pak nepovim. Me slo o to,jestli tam oproti normalu na me nebude cihat nejaka schovana svinarna. Protoze nechci sundavat hlavu,ale jen viko,pripadne vacku a vymenit gufera tak.
Když se budeš hrabat v motoru, koukni se chválně na ten čuplík od dekompresoru co je u vačky, v jaký poloze by měl tlačit na ventil
Já mám ještě jednu vačku náhradní,takže vím jak vypadá.
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: Vše o XR 400!!!
BIGR napsal(a):Brusik napsal(a):BIGR napsal(a): Jasne. Jen jsem ae zeptal... Takze budu prdskokan a nic vam pak nepovim. Me slo o to,jestli tam oproti normalu na me nebude cihat nejaka schovana svinarna. Protoze nechci sundavat hlavu,ale jen viko,pripadne vacku a vymenit gufera tak.
Když se budeš hrabat v motoru, koukni se chválně na ten čuplík od dekompresoru co je u vačky, v jaký poloze by měl tlačit na ventil
Já mám ještě jednu vačku náhradní,takže vím jak vypadá.
Super a poznáš z toho v který fázi (poloze pístu) je ten ventil pootevřen?
Re: Vše o XR 400!!!
Tak jsem si dneska vyměnil gufera na ventilech. Bylo to fakt bez problémů. Až na hledání dvou klínků v bordelu na podlaze a musel jsem si vyrobit přípravek. Takže už vím,že je to brnkačka. Chtěl jsem si taky zrušit automatickej dekompresor,protože mě přijde,že zlobí a stačil by jen ruční,ale pak jsem se na to vy... Jakou máte zkušenost s automatickým dekompresorem. Nestojí za to v rámci zjednodušení startu atd ho "zrušit"?
Editoval BIGR (01.02.2014 19:10:23)
Re: Vše o XR 400!!!
Dneska jsem dodělával,co jsem včera nestihl. A při té příležitosti pořídil video o zde několikrát diskutovaném tématu nastavení ventilů před jejich seřizováním. Je tam jasně vidět i slyšet jak při otáčení z horní úvratě zpět proti otáčení motoru vypne automatický dekompresor. A na pravém výfukovém ventilu se objeví vůle,která tam před tím nebyla. Doufám,že už to přesvědčí nevěřící Brusiky.
http://www.youtube.com/watch?v=AByg2Wr1 … e=youtu.be
Re: Vše o XR 400!!!
Brusik napsal(a):No jsem rád, že mám mojí motorku a funguje u ní vše tak jak Honda píše, že fungovat má ...Co vlastně máš s tim dekompresorem, když tě nějak zlobí? Klidně ti taky můžu natočit video, mě se právě při otáčení zpět vůle ztratí, protože se zapne jednosměrný dekompresor a tobě to dělá přesně opačně nevím na jakým principu to vypínání funguje tobě, ale to bys mi mohl klidně vysvětlit. A mrkni se schválně na tu náhradní vačkovou hřídel a koukni v který poloze se nachází ten "čuplík" co ten ventil otvírá, já vačku nemám k dispozici
Jinak tady je popsanej princip dekompresorů http://www.xr650r.us/tech/decomp.pdf u všech XR je to stejný
Dekompresor mi dělá to,že nevypíná jak bych si představoval. Projevuje se to tím,že když startuju,tak trvá dlouho,než dekompresor vypne a mám kompresi. Takže šlapu na páku jak motorová myš,než se objeví odpor-komprese a pak můžu nastartovat. To,co je popsaný v tvém odkazu je stejný jako to,co mám v motoru. Na vačce není žádnej čudlík,ale volnoběžka s druhou vačkou která otevírá ventil. Je to na obou vačkách stejný Jak na starý,tak na tý v motoru. Ale prostě to nefunguje jak má. Nevim proč. Nic závadnýho jsem na tom nenašel. Ale bez otáčení zpět ventily neseřídím. Až se naseru,tak to z motoru vyndám a bude klid... Nemá někdo podobný "příznaky"?
Editoval BIGR (02.02.2014 19:58:21)
Re: Vše o XR 400!!!
Brusik napsal(a):Tohle je teda z KTM, ale ten princip na odstředivý síle by mělo mít i XR http://www.youtube.com/watch?v=vU0QPhhpJ-E vypadá to stejně nebo podobně? ...To šlapání bez komprese už se mi taky párkrát stalo, ale tak 3 starty ze 100 a vždycky jen pár šlápnutí
JO v KTM to maji vymyšlený jednoduše a pochopitelně. Honda to má jinak a když sundáš víko,tak s ním jdou i vahadla a nic není vidět...
Re: Vše o XR 400!!!
Takhle to vypadá u Hondy:
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: Vše o XR 400!!!
Na tomhle obrázku to je pěkně rozkreslený, čísla 7 až 12 jsou od toho zpětnýho dekompresoru, takže když se motor otáčí pozpátku, pootočí se vačka od zpětnýho dekompresoru (7) a otevře ventil a je to i pěkně vidět z toho odkazu co jsem postoval výše. Jestli neni možný, že ten systém máš poskládaný nějak obráceně než má být, když ti to právě při zpětným otáčení ventil zavře
A ten klasickej automatickej dekompresor funguje tak, že když se motor otáčí pod 800rpm tak pružinka (2) nadzvedává dekompresorovou vačku (6) tak, že otevře ventil a když se motor roztočí, pružinka se zmáčkne a už to frčí přes kladickou vačku A když při startování šlapeš a nemáš kompresi, tak by mohl zlobit právě ten zpětnej dekompresor (jako by se při normálním otáčení nevracel tam kam má) Jestli jsem to všechno správně pochopil
Re: Vše o XR 400!!!
BIGR: ...bych ten dekompresor u nějakého opravdového mechanika nechal opravit, aby fungoval tak, jak má. Protože to zařízení je dobré, pokud sů problémy se startováním...
Re: Vše o XR 400!!!
Zdenalbenal napsal(a):BIGR: ...bych ten dekompresor u nějakého opravdového mechanika nechal opravit, aby fungoval tak, jak má. Protože to zařízení je dobré, pokud sů problémy se startováním...
Já ten dekompresor opravdu vyndám jako mechanik. A bude klid.
Re: Vše o XR 400!!!
Brusik napsal(a):Na tomhle obrázku to je pěkně rozkreslený, čísla 7 až 12 jsou od toho zpětnýho dekompresoru, takže když se motor otáčí pozpátku, pootočí se vačka od zpětnýho dekompresoru (7) a otevře ventil a je to i pěkně vidět z toho odkazu co jsem postoval výše. Jestli neni možný, že ten systém máš poskládaný nějak obráceně než má být, když ti to právě při zpětným otáčení ventil zavře
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2 … system.jpg A ten klasickej automatickej dekompresor funguje tak, že když se motor otáčí pod 800rpm tak pružinka (2) nadzvedává dekompresorovou vačku (6) tak, že otevře ventil a když se motor roztočí, pružinka se zmáčkne a už to frčí přes kladickou vačku http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2 … presor.jpg A když při startování šlapeš a nemáš kompresi, tak by mohl zlobit právě ten zpětnej dekompresor (jako by se při normálním otáčení nevracel tam kam má) Jestli jsem to všechno správně pochopil
Jo všechno je tam tak,jako na obrázku. Pružinka pružinkuje,volnoběžka taky běhá jak má jedním směrem. Ale prostě se to chová divně. Jak říkám nic jsem na tom špatnýho nenašel,ale dělá si to,co chce...
Re: Vše o XR 400!!!
To jistě . Budeš to dýl startovat.
Re: Vše o XR 400!!!
Bigr - normální funkce se projevuje takto: - šlapeš na startpáku jako do hovna a furt nic...najednů ucítíš jakýs takýs odpor...zastavíš páku tam, kde si, zmáčkneš ruční dekompresor a došlápneš startpáku nadoraz, - startpáku pustíš či dáš do výchozí polohy, na nic nešaháš a normálně zastartuješ, - když motor nenaskočí, postupuješ stejně od začátku. Tohle je postup, popsaný v Návodu k použití, dodávaném s motocyklem. Pokud si to přesně tak nedělal, dělals to špatně. Tím neříkám, že po krátkodobém odstavení motorky ji pouhým sešlápnutím startpáky nenakopneš, ale pokud se ti to nepodaří napoprvé či napodruhé, je více než užitečné použít tento postup.
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: Vše o XR 400!!!
Zdenalbenal napsal(a):Bigr - normální funkce se projevuje takto: - šlapeš na startpáku jako do hovna a furt nic...najednů ucítíš jakýs takýs odpor...zastavíš páku tam, kde si, zmáčkneš ruční dekompresor a došlápneš startpáku nadoraz, - startpáku pustíš či dáš do výchozí polohy, na nic nešaháš a normálně zastartuješ, - když motor nenaskočí, postupuješ stejně od začátku. Tohle je postup, popsaný v Návodu k použití, dodávaném s motocyklem. Pokud si to přesně tak nedělal, dělals to špatně. Tím neříkám, že po krátkodobém odstavení motorky ji pouhým sešlápnutím startpáky nenakopneš, ale pokud se ti to nepodaří napoprvé či napodruhé, je více než užitečné použít tento postup.
s tím zvýrazněným kusem bych nesouhlasil, po ucítění odporu (TDC) zmáčkneš dekompresor a šlápneš na startpáku jen abys o kousíček překonal místo kde byl ten odpor, čím méně si za úvratí tím lépe
Re: Vše o XR 400!!!
Zdenalbenal napsal(a):Bigr - normální funkce se projevuje takto: - šlapeš na startpáku jako do hovna a furt nic...najednů ucítíš jakýs takýs odpor...zastavíš páku tam, kde si, zmáčkneš ruční dekompresor a došlápneš startpáku nadoraz, - startpáku pustíš či dáš do výchozí polohy, na nic nešaháš a normálně zastartuješ, - když motor nenaskočí, postupuješ stejně od začátku. Tohle je postup, popsaný v Návodu k použití, dodávaném s motocyklem. Pokud si to přesně tak nedělal, dělals to špatně. Tím neříkám, že po krátkodobém odstavení motorky ji pouhým sešlápnutím startpáky nenakopneš, ale pokud se ti to nepodaří napoprvé či napodruhé, je více než užitečné použít tento postup.
Tenhle postup nedodržuju,protože se neosvědčil. Já šlapu na páku dokud neucítím odpor. Potom vrátím páku nahoru a nastartuju. Ruční dekompresor používám pouze po "odložení" motorky,nebo při ulití.
|