Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (115)
Srazy (69)
Výlety (110)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

XR600R bible

#161 28.03.2015 12:03:01

blejdamint
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 497
Založená vlákna
Motorka: Honda xr 650r
Věk: 50
2 0

Re: XR600R bible


to jirka87- ten holux 265 pouzivam 2 roky dobra vec, umi to nacitat prujezdni body dle toho jak si to nastavis, dojedes, naexportujes do programu, je soucasti zarizeni, mas tam uplne vsecko, pocet bodu, nadmorskou vysku, prevyseni, casy prestavek, no blbosti jak kdyz naseres ale nejvic co me dostalo, ze jak fotim fotky cestou, mam nastaveny stejne casy jak na kamere tak na tom holuxu a pak ty slozky jen smychas a mas v nich data z toho Holuxu, takze prulet trasou s casy a vsemi udaji, doporucuju, system ma samozrejme vice funkci treba i stupne Vro jizdu dle roadbooku, dobijim ze zasuvky za jizdy ale pohodlne vydrzi cely den, vyhodou je, ze zarizeni je mozne pouzivat i v noci, ma krasne podsviceni ano mam to na honda xr 650r, jsem spokojen a resil jsem to ze stejneho duvodu nebo se mi zadrel snek jezdim tezky off a stale to resit je moc penez a drbacka, toto je dobra vec za 1985Kc i s postovnym, nevim jak teda ted, jsem uz 2 rokem v zahranici a nevim jestli se to jeste prodava


Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc

 offline 

 

#162 28.03.2015 20:28:46

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Diky za radu. Ja jsem ted ve fazí dokoncovani. Mam udelane rozvody,spojku,usd vidle atd.atd.atd. a protoze mam vetsi brejle,nechal jsem si vypalit novy uchyt na tacho a ten funguje. Bez nej jezdht nechch-udrzba atd a zatim funguje,takze pokud nebude,dam na tebe.

Na minule xr mi z nejakeho duvodu ten snek odesel 2x po sobe,tak snad me to ted mine.

 offline 

 

#163 31.03.2015 21:49:19

Re: XR600R bible


jirka87:


uplne přesně netušim co maš na mysli, ale svody na tebou prezentovane fotce  sou orygo xr, pokud sou dobře obroušene a nastřikane kvalitni ale opravdu kvalitni vypalovaci barvou, vydrži to asi 3 roky bez toho aby to kazilo optickej dojem. samozřejmě je potřeba to udržovat asi stejně jako u svodu nerezovejch v přírodnim stavu.  jestliže motorku neumejvaš a necháš to tak, bude hnusnej svod i černej i surovej nerez. kdo ma nerezovej svod, doporučuju vyleštit do stavu chrom, po zahřati bude zlatej a vypada to špičkově. povrchova uprava musí byt dokonala a výsledek je taky dokonalej. co se tyka vyfuku na motorce je to original svod, original koncovku xr sem odřezal a mezikus z orygo koncovky použil na propojeni koncovky. mezikus sem navařil na koncovku wr 450 a pote normalně připojil jako orygo koncovku na orygo svod, žadna bastleřina. jednoduche

 offline 

 

#164 01.04.2015 09:07:40

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Pedal : covece nevim presne na kterou fotku koukas,ale ja mam tedko nerez odpredu az k tlumici a ten mam Leo Vince X3,ktery bydlel chvili na Yamaze TT600RE.

Nutno rict,ze jsem chtel komplet FMF,ale za 19 000kc udela clovek hodne jinych veci. Nikdo mi nedokazal za prijatelne penize ten svod naohybat,takze jsou varene z kolinek rezanych na uhel. Ma to ale tu vadu,ze zevnitr jdou citit drazky,protoze kolinka nebyly rezane na laseru pod uhlem,tudiz do sebe nenavazuji jako puzzle,nebo jak to lepe napsat.momentalne chybi uz jen drobnosti.

Jsem rad,ze se mi diky Suchmanovi podarilo ukoristit vylepsenou klapku karburatoru bez te smolne origo klapky,kterou semtam nejake Xr nasalo.

Ty jsi mel xr600 i 650 tusim,ne? smile  nedavno jsem videl nejake starsi video s tebou na xr600 na Rendove youtube kanalu ano

P.s. brzo nahodim foto hotove xr,budou tam chybet jen zatim nedodane polepy nadrze a sedlo bude jeste nepotazene Blackbird potahem.

 offline 

 

#165 02.04.2015 15:10:45

Re: XR600R bible


Zdravím všechny.
Chtěl bych zkontrolovat rozvoďák, popřípadě ho vyměnit a podívat se i na ventyly a určitě na nich vyměnit simeringy.
Ale jelikož jsem to nikdy nedělal, potřeboval bych poradit co a jak. Jestli je to vůbec v mích silách a možnostech.
Nějaké nářadí bych určitě měl, ale nic speciálního.
Viděl bych to tak, že mi napíšete postupně postup, nebo nějaký odkaz, já bych to udělal, nafotil, poradil se s váma
o dalším postupu, zase bych to nafotil a porád dál až ke zdárnýmu konci.
Tak kdyby mě vzal někdo do učení, budu mu vděčnej.

Editoval borisbekr (02.04.2015 15:12:09)

 offline 

 

#166 02.04.2015 16:26:16

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1545
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
8 0

Re: XR600R bible


tady je blbí že rozvody nemaj žádný znak že už jsou na výměnu, jedině podle napínáku jestli ještě tlačí a nebo podle délky řetězu, kterou zjistíš v manuálu a pak zaleží jestli koupíš snýtovanej nebo v metráži a snýtuješ si to doma. to má výhodu v tom že nemusíš sundávat rotor altíku abys to navlík na ozubené kolo na klice, ale zas to chce nýtovačku + bych vyměnil i napínák.
Ten motor je jednoduchý, takže se není čeho bát pokud nejseš uplně levej. A jestli si nebudeš jistej tak před každým rozděláním si to vyfoť nebo se pak můžeš řídit podle mikrofishe na partsdepot.
Napiš od kud jsi a třeba se někdo ochotný v okolí najde kdo ti pomůže


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#167 02.04.2015 23:46:21

blejdamint
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 497
Založená vlákna
Motorka: Honda xr 650r
Věk: 50
2 0

Re: XR600R bible


borisbekr- jak ti tu pisou, hlavne menit oboji rozvodak i napinak a velka TECKA. Nestoji to za to a12 

jirka 87- nemas za co,ja jsem to hned zaslepil, nebo jak se furt motam v tom bahne tak ten holux mi prijde bezudrzbovej tady mas recenzi

http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/h … -a-1314170


Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc

 offline 

 

#168 03.04.2015 09:26:38

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Kluci ti to tady trošku popsali, já to rozvedu.Tím snad nemůžu nikoho nasrat, vlákno je odpovídající, takže rejpálkové protentokrát snad nebudou reagovat.

Odkud vlastně jsi ? Rád svou XR seznámím s jinou big_smile

XR-ko mám druhé a na obou jsem ty rozvody dělal. Prostě pro jistotu s vidinou, že mi motorka zůstane.

Řekl bych, že ty rozvoďáky vydrží fakt hodně. Moje nynější XR-ko má 24let, najeto 12 000Km a rozvoďák byl původní. Bez nějakého natažení. S guferama ventilů ti bohužel neumím poradit, Raduz bude umět a několik dalších lidí zrovna tak.

Máš 2 možnosti, jak to udělat.

1) Levně a v omezené míře
2) O něco dráž, ale pořádně s nějakýma věcma navíc. Zároveň se dozvíš jak je čisté/špinavé sítko v motoru, co spojka atd...

K ruce samozřejmě manuál - ne že by ses bez něj nehnul a nešlo to udělat, ale motorka není nejmladší a je dobré vědět na kolik N.m. co kolik utáhnout.

Podle provedení buď 1) nebo 2) taky můžeš potřebovat rázový utahovák, přípravek na snýtování rozvoďáku nebo i přípravek na povolení spojky...

1) Jak na to levně (zhruba 2000Kč): Koupíš rozvoďák D.I.D. u www.motoline. cz v obyčejné verzi = nýtovací. K tomu samo olej, olejový filtr a rovnou asi i svíčku,
Sundáš nádrž, motorku umyješ a vršek rámu nad víkem ventilů nejlépe obalíš igelitem - tam je bordela hromada a byl by hnus aby ti to padalo do motoru. Nastavíš si motor do H.Ú., postupně po troškách povolíš všechny šrouby na střídačku a povoluješ je tímhle způsobem až do doby, než žádný z nich nebude to víko držet. Povolovat jeden po druhém se ti může vymstít a ten poslední, který bude držet můžeš ukroutit. Vyndáváš je jednotlivě a na kus kartonu nebo polystyrenu, kde máš namalovaný tvar víka ventilů zapícháš ty šrouby tak, jak jsou na motoru, protože je každý druhý jinak dlouhý. Jediný problém může být šroub, který je přímo u držáku k rámu, tam se dostává celkem špatně.

Motor zůstává v rámu, víko ventilů maličko ježek v kleci, ale nic neproveditelného.

Rozvoďák, pokud je už horší, tak jde rukou odtáhnout od rozvodového kola vačky - to je jediný ukazatel opotřebení bez demontáže, roznýtování a přeměření. Je to prehistorický a jednoduchý systém, v manuálu to tak je i popsáno.

Kromě vršku (ventilové víko) nic nedemontuješ, rozvoďák vyměníš protažením při otáčení motoru, snýtuješ, vyměníš olej, filtr, svíčku, dle manuálu nastavíš VE SPRÁVNÉ H.Ú. ventilové vůle a po prdeli

2) Jak to udělat jako člověk a pořádně - tam už ale "zahučíš", zároveň ale zkontroluješ podstatné věci. (toto vyjde na cca 4000Kč v základu. Kdybys dělal i spojku a nevím co, dostaneš se třeba na 7...8...)

Koupíš u www.motoline.cz rozvoďák D.I.D s označením SCR - to je rozvoďák, který je vcelku, nenýtuje se a mění se malinko pracněji. Z výroby je údajně "přednatažený", takže po nasazení už nemá tendenci "povolit".

Materiál, který budeš potřebovat :

- rozvoďák D.I.D. SCR pro tvůj typ XR 600R - www.motoline.cz
- těsnění víka spojky nebo celou sadu těsnění motoru (gufera, ventilové víko atd.), - www.motoline.cz případně kdyby neměli, tak www.wemoto.cz, já už tam moc nekupuju, ale mají tam samostatně ty gufera ventilů. Nebo teda místo sady těsnění od Martina pak přes partsdepot.cz těsnění víka ventilů originál Honda=plech - stojí cca 700Kč
- ložiska vačky, NTN = originál Honda - přes partsdepot. Jedno ložisko lze koupit třeba v SKF variantě za asi 160Kč, druhé nahradit nelze ničím a nijak. Originál obojí = asi 1200kč, nebo kombinace NTN+SKF je za asi 860Kč
- napínák rozvodového řetězu = PRUŽINU - www.partsdepot.cz  -  138Kč
- olej, filtr, svíčka - www.motoline.cz
-závitové lepidlo - nejlépe asi Loctite, přesný typ teď nevím - jakýkoliv obchod s ložisky či spojovacím materiálem by měl mít.

Postupuješ jako výše, ale zároveň sundáváš i spojkový dekl motoru. Pod ním se nachází vnitřní sítko v motoru - takové plátno cca 5x3cm a podle toho taky vidíš co se v motoru děje.
Rozvoďák tentokrát sundáváš v H.Ú. taky, ale jiným způsobem. Motor máš nastavený na ryskách a povolíš horní rozvodové kolo, tím se ti uvolní rozvoďák, vypreparuješ napínák (u toho porodíš ježka a podruhé až ho budeš dávat zpět s novou pružinou), dále si povolíš dle manuálu věci pod spojkovým deklem tak, aby ses dostal k ozubenému kolu kliky - tam jsou velké N.m. - jde to tam tuším až na nějakých 165N.m. (neber mě za slovo přesně) - je na to i hromada videonávodů na www.youtube.com. Budeš potřebovat něčím zastavit ozubené kola motoru. Já tam dávám hadr, někdo šroubovák (fuj) a někdo hliníkový nýt mezi ozubení.

Vypreparuješ vačkovou hřídel, zkoukneš jak je na tom, orientačně pro svoji pohodu dle manuálu přeměříš jak to s ní vypadá a stáhneš rukou (ne lisem=není třeba) ložiska vačky pryč a nasadíš nové, které ti přišly. Vačku vrátíš zpět (TADY SI DOBŘE ROZMYSLI JESTLI TAM CHCEŠ NEBO NECHCEŠ AUTOMATICKÝ DEKOMPRESOR. JÁ JSEM HO VYNDAL VEN A NECHCI HO TAM - tam už je ale potřeba lis), nahodíš nový rozvoďák, nasadíš na rozvodové kolo vačky, závitovým lepidlem nakapeš na ty 2 šroubky a našroubješ to kolečko do vačky.

Spojku zkontrolovat (lamely - tloušťka, plechy - stav povrchu, tloušťka +pružiny-délka je věc na asi 20minut. Potrápí tě jen to, jak zamezit vzájemnému pohybu koše. Je na to přípravek, třeba u wemota stojí tuším 700Kč, ale dá se to i jinak, trošku pracněji a vlastně zadarmo.

Doporučuju u tohohle rovnou demontovat hadice olejového vedení a profoukat je vzduchem. Je to práce na chvíli + přetěsnit spodní"Háčko" ze kterého vedou 2 hadice oleje směrem k přednímu kolu.

Při výměně oleje pak samo vyčistit i sítko, které máš vpředu, úplně na spodní části rámu v místě, kde se rám rovzidluje pod motor.

Nevím co víc k tomu říct, mohl bych ti sem naházet odkazy na přesné položky partsdepotu, wemota, motoline, ale to už snad najdeš sám.

Kdybys chtěl, pošli mi SZ, mám fotky každého servisu na XR a rozvody, spojka atd samozřejmě taky. Všechno bys měl možnost vidět v dobré kvalitě fotek dřív, než do toho sáhneš.

E: Ceny dílů

Editoval jirka87 (03.04.2015 09:35:25)

 offline 

 

#169 03.04.2015 10:08:21

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Jo a nestartuj to driv,nez zkusis po vymene retezu protocit racnou motor na klice  deb1 

Editoval jirka87 (03.04.2015 10:11:17)

 offline 

 

#170 03.04.2015 10:35:50

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1277
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 36
Tel: 774154754
4 3

Re: XR600R bible


jirka87: Je vidět že xr600r máš zmáklé ano škoda že nemáš takové postupy i na xr650r ušetřilo by mi to hodně času při přelouskávání anglického manuálu usch 


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#171 03.04.2015 10:40:44

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Hele,dej mi ji na pul roku do uschovy a vypracuju ti manual jak vino big_smile v nejhorsim ale jen rozborkovej a vratim 3krabice dilu big_smile big_smile big_smile

Jinak ja velmi doporucuju anglicke manualy od Clymera,to nema chybu. On tam i popisuje jaky pripravek se da cim nahradit,jak ho vyrobit,jak si zjednodusit to a ono. Fakt paradni. Taky nerozumim vsemu co tam pise,ale stacim na to hlavni.

 offline 

 

#172 27.04.2015 21:55:34

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Drazí pozůstalí, kteří ještě vlastníte tento stroj dávejte si velký pozor na následující věc....

Při demontáži některé z komponent motoru, kdy vypouštíte olej, nebo máte třeba sundaný dekl (spíše tedy spojkový) případně i při pouhé výměně VŽDY zkontrolujte olejový okruha jeho koloběh tím, že minimálně povolíte trubičku, která vede olej k vačce.

I na Thumper Talk si kluci stěžovali ve dvou vláknech, že i přesto, že měli zcela nové čerpadlo (poté co absolvovali záděr bezprostředně po výměně oleje) a stejně to nemazalo...

Tyto motory má ve své podstatě i Dominátor a Honda FX 650 Vigor, SLR 650 a FMX 650, takže nevěřím, že se systém mazání jakkoliv významně inovoval.

Možnosti jak odvzdušnit čerpadlo jsou veskrze jen 2

1) citlivě natlačit stlačený vzduch do místa měrky oleje s tím, že se zaslepí hadice odfuku z hlavy do rámu (hned vedle měrky)
2) při sundaném deklu spojky a nalitém oleji v rámu se pomocí takového vyfikundátoru, který si musí vymyslet každý sám na ne zrovna brutální otáčky protáčí vrtačkou čerpadlo do té doby, než plive olej.

Následně zadeklovat a znovu při nastartovaném motru zkontrolovat, že tlačí olej na vačku.

Olejový filtr dávat samo nalitý...a nový olej nelít jen do rámu, ale pochopitelně i přes víčko vahadla na víku hlavy. Litr do motoru, litr do rámu , nahodit, zkorigovat hladinu. (na to je na spojkovém deklu kontrolní šroub hladiny oleje = povolit, nechat vychcat přebytek, případně dolívat, než to teče tím šroubem)

Totéž platí pro dlouhou odstávku motorky - nákup někde ze šopy apod...

 offline 

 

#173 27.04.2015 22:39:43

duso
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 570
Založená vlákna
Motorka: XR600 97
Věk: 26
2 0

Re: XR600R bible


jirka87:

čo si zadrel nebodaj ? To je samozrejmost vždy to tak kontrolujem tiež som mal dole čerpadlo a zatial som sa nestretol s tým že by to nemazalo (pri skúške vždy po pár kopoch začal chcat olej)

Ale dobre vedieť dám si na to pozor ak budem robiť GO a všetko pojde von  ano 

 offline 

 

#174 28.04.2015 09:01:57

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Nene, ale dělaly se rozvody, spojka atd, motor byl tím pádem zcela bez oleje a po naplnění asi litr dolů a litr nahoru se ukázalo, že čerpadlo samo nenasaje.

Je to zvláštní, ale nejsem sám, kdo to řešil.

Kluk z Thumper Talk dokonce zcela zbytečně vyměnil kompletní olej.čerpadlo v domění, že je vadné a přitom mu to problém nevyřešilo.

Jeden tlačil vzduch přes měrku, druhý zase postupoval metodou s roztočením čerpadla vrtačkou, nicméně ani jedno není špatně.

Já jsem právě taky zvyklý vše chorobně kontrolovat a právě proto jsem nezadřel

Editoval jirka87 (28.04.2015 09:02:28)

 offline 

 

#175 28.04.2015 09:28:07

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 10522
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: XR600R bible


Tady se jen ukazuje, jak se odvzdušnění filtru (kontrola oběhu oleje) důležité.


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#176 28.04.2015 11:32:10

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Info z Hondy Frýdek (jediní ochotní z trojice Val,ez/Zlín/Frýdek) - "S tímto se občas setkáváme u aut, kdy po výměně oleje zkrátka to auto netlačí olej nikam...Praxe ukázala, že pokud vyměníme olej a necháme to auto odstát cca 4h, tak se vzduch sám vytlačí a následně je již vše v pořádku."

Ano, je to přinejmenším maličko zvláštní, ale ne neuvěřitelné.

Teď mi ještě volali a postup dle mechanika : vyndat svíčku, vyndat olejový filtr, povolit nahoře měrku a šlapat po ní tak dlouho, až to ten olej natlačí do prostoru olejového filtru.

Z toho mi plyne, že pak vše vrátit do původního stavu, nakopnout a na vačcce pro kontrolu povolit trubku, která tam přivádí olej a vidím hned, jestli to putuje i nahoru....Pokud ano, OK, pokud ne, koupit konopné lano a jít na vhodný strom.

Důvěřuj, ale prověřuj je pravidlo, které může skutečně zachránit prdel nejednomu motoru.

 offline 

 

#177 28.04.2015 15:08:04

duso
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 570
Založená vlákna
Motorka: XR600 97
Věk: 26
2 0

Re: XR600R bible


ja jednoducho vždy nalejem až do plna nalievacieho otvoru v ráme, kďže som mal dekel dole ešte tú trubku o víko nedoťahujem ale najprv len tak na neutrali cez dekompresor kopem kým nezačne striekať olej, zatial to vždy šlo aj keď som mal dole čerpadlo...

Editoval duso (28.04.2015 15:08:35)

 offline 

 

#178 28.04.2015 20:57:21

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 364
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: XR600R bible


Musím se zeptat , zajímá mě to, není problém s těmi vidlemi ze čouhají tak10-15  centimetru pod osku kola?
Kdykoliv totiž tuto motorku vidím hned mě napadne jak s tím někde někdo  visí na pařezu nebo o něco štrechne.
Dík za zkušenosti formou odpovědi. wink 


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#179 28.04.2015 22:28:09

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: XR600R bible


Pokud jezdis hard,jsi schopny chytnout vidlema stejne jako prepackem,kde jsou na rane maznice,nebo ohnout kotouc,ci rozetu ktera taky trci pod osu kola.

Ja mam vidle z cr500,tedy usd,takze to mam uz jinak,ale ja to menil kvuli vzhledu,coz nikdo nepochopi,ale uprimne je mi to jedno big_smile

Funknost tech standartnich vidli je dobra,ale dodrbane spodni srouby,kterymi se steluje tuhost ma na xr asi kdejake prasatko,to je fakt.

 offline 

 

#180 29.04.2015 09:26:24

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 364
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: XR600R bible


jirka87:
Ja si to myslel.  smile 


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů