Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Progresivní pružiny-rozdíl ?

#1 07.12.2011 02:00:38

twinkam
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2438
Založená vlákna
Místo: Chomutov
Motorka: FE 350
Věk: 36
4 3

Progresivní pružiny-rozdíl ?


Cau lidi,sedim takhle na nocni a narazil jsem na netu na to, ze se daji koupit do prednich tlumicu nejake progresivni pruziny a jelikoz nemam paru jakej je rozdil mazi normalnima a progresivnima,tak se ptam vas jestli to nekdo nevi  ou2   lol   ugh2  .

 offline 

 

#2 07.12.2011 03:46:43

jarakinc
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 165
Založená vlákna
Motorka: Huska 610 E SM r.v.99
Věk: jak kdy
Tel: vysouvací
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


twinkam:

Teda máš štěstí že nemůžu usnout a mohu tě osvítit a uvést do světa pořádných pér (pružin). Lineární péro (pružina) je namotaná se stejnýma mezerami po celé své délce. Kdežto progresivní péro (pružina) Je viz. obrázek. Prostě má nestejný mezery mezi prostředkem péra (pružiny) a koncema. Z jezdeckého pohledu to znamená že když u klasického lineárního péra (pružiny) houpneš na přední brzdu tak ti zmizí řidítka (možná i celá motorka) z dohledu. U vidlic s progresivníma pérama (pružinami) tomu tak není protože čím víc se stlačuje tím víc tvrdne a tvrdne. Nevýhoda progresivních pér (pružin) je menší citlivost na menší nerovnosti a materialová náročnost na kvalitu péra (pružiny). Kdo nemá štelovací podvozek pro toho je progresivní péro (pružina) výhodou.


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/530__850-600_wurth-pruziny.jpg

 offline 

 

#3 07.12.2011 03:50:02

Vlk
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 1991
Založená vlákna
Místo: kde jsou dobří lidé
Motorka: KTM EXC 350, KTM 690 R, Triumph Tiger 800 XCX
Věk: jednou přetočený tachometr, skoro důchodce
Tel: mám

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Progresivní pružina má nestejné stoupání.  ano 
Zřídka má nestejný průměr. To se moc nepožívá, je to drahé a složité výrobně.  a9 
Lineární pružina má v podstatě lineární charakteristiku. To znamená, že se chová při různém zatížení stále stejně.
Progresivní pružina de při proměnném zatížení nechová stejně. Dnes se používá se jako "nadstandart" při ladění podvozků nebo u vozidel, kde výrobci nezáleží na ceně, ale aby pérování bylo lepší. Progresivka se přizpůsobí hmotnosti a typu povrchu. Jedeš po lehce zvlněné cestě, pružina zachytí a odpruží lehké otřesy a vozidlo vpodstatě "žehlí" povrch. Přijde díra jak kráva a pružina  krásně pochytí tu energii.
Akorát to má háček, chce to ladit, ladit, ladit včetně tlumení.
GSX třeba má pružiny z fabriky a funguje to hlavně na rozbitých okreskách.


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/308_snimek_071.jpg


Já valím do práce a pojedu vozidlem, které má místo progresivních pružin plynové pružení, protože to se chová obdobně.  lol  lol  lol

Editoval Vlk (07.12.2011 03:53:59)


život je pes a my jsme jeho patníky

 offline 

 

#4 07.12.2011 05:32:42

twinkam
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2438
Založená vlákna
Místo: Chomutov
Motorka: FE 350
Věk: 36
4 3

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Takze moc dky za vysvetleni,asi to znamena ze pro me to asi nema cenu co  smile  No nic jdu se koupat a mastim domu z rachoty(a vecer na novo).

 offline 

 

#5 07.12.2011 09:00:16

Flash
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 59
Založená vlákna
Motorka: TTR 600, XT1200z
Tel: 775779108
0 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


podle mě to má hlavně smysl na velká endura typu XTZ 750, XRV 750 apod. na malá endura a do terénu to zase až takovej význam nemá, protože ty mají většinou stavitelné podvozky.
v podstatě funkce byla už popsána výše. při větším stlačení dochází k většímu "tvrdnutí" této pružiny a tím pádem k trošku jiné charakteristice tlumení

já to na svojem XTZku (750 super ténéré) mám a jsem nadmíru spokojen. dělal jsem komplet repasi předních tlumičů včetně futer atp. a pružiny už byly unavené. dal jsem tam progresivný typ pružiny a můžu říct následující:

na asfaltu: při brždění se tolik nepropadám. spokojenost z mojí strany tak i přítelkyně která sedí jako batůžek, protože tolik díky tomu nelítá. nevýhodu v malém tlumení drobných nerovností bych zase až tak černě neviděl, nějak závažně jsem tento jev nespozoroval. při vymetení díry nejdou pružiny z ničeho nic nadoraz

terén: při "skocích (myšleno drobných)" s tímto velkým 250 kg těžkým "hovadem" lepší jev při dopadu z hlediska tuhosti pružiny, i mi přijde že lépe odskakuje přední kolo. prostě je to znát (hlavně si ale myslím že oproti té staré by i nová lineární pružina splnila to co by měla). nejde tak často nadoraz

ještě k té progresivní pružině. zkoušel jsem je nechat vyrobit u výrobců pružin po celé republice ale prostě nikdo mi to nebyl schopen nějak rozumě nabídnout. největší problém byl v materiálu. jeho složení a tloušťce. nakonec jsem asi za 2500 Kč koupil tyto pružiny od německého výrobce wirth

jinak já jsem motorku zvyklej trošku víc nakládat a jsem rád že tam ty nové pružiny mám  big_smile 
viz foto:
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/5/5142/5142172_6ff541635a099d5a33133eb38e7a56ef/images/104_3420.jpg
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/5/5142/5142172_6ff541635a099d5a33133eb38e7a56ef/images/104_3412.jpg


If you see the flash, it's already too late :-)

 offline 

 

#6 07.12.2011 10:44:44

jardy
Bahňák °
Fotogalerie
Příspěvky: 725
Založená vlákna
Věk: 25
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:

ses někam stěhoval co ?  a1  a1  a4 


Auto se používá jen když nejede motorka.

 offline 

 

#7 07.12.2011 12:50:05

Flash
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 59
Založená vlákna
Motorka: TTR 600, XT1200z
Tel: 775779108
0 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


jardy napsal(a):

Flash:

ses někam stěhoval co ?  a1  a1  a4 

omlouvám se za offtopic, ale odpovím  smile 

můj normální cestovní výlet na moto.. 2x skládací židle, 1x alu skládací stůl, stan, 2x poduška na pláž, případně do stanu na to si lehnout, troje boty, spoustu hadrů, minimálně 6 plechovek piva, stan, 2x spacák, 1x přítelkyně, spousta jejich krámů, snad čtvery její boty atp.... mohl bych pokračovat se seznamem věcí... samozřejmě je vařič a komplet kuchň. vybavení včetně hrnečků, příborů apod. pro 2 osoby.. mohl bych opravdu pokračovat.. řeknu Vám, že tolik věcí nevozím ani v autě  okok  usch  a1 

jo ten karavan na fotce jsem teda sebou nebral, ale příště o něm zauvažuji  big_smile 

http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/5/5142/5142172_6ff541635a099d5a33133eb38e7a56ef/images/IMG_0280.jpg


If you see the flash, it's already too late :-)

 offline 

 

#8 07.12.2011 12:53:59

jardy
Bahňák °
Fotogalerie
Příspěvky: 725
Založená vlákna
Věk: 25
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:

se zeptatm zvednese o hodně spotřeba když si tak nabaleny a jedete ve 2?


Auto se používá jen když nejede motorka.

 offline 

 

#9 07.12.2011 13:03:29

twinkam
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2438
Založená vlákna
Místo: Chomutov
Motorka: FE 350
Věk: 36
4 3

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:Hele to je přesná moje představa o dovolený,až můj malej nebude malej  lol  ,tak kupuju Varadero nebo starý GS a hurá do evropy  ano 

 offline 

 

#10 07.12.2011 13:04:56

Flash
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 59
Založená vlákna
Motorka: TTR 600, XT1200z
Tel: 775779108
0 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


jardy napsal(a):

Flash:

se zeptatm zvednese o hodně spotřeba když si tak nabaleny a jedete ve 2?

no víc jak o litr na sto to není.. když jedeš do 110kmh tak to je snad i neznatelné. s kuframa nebo bez ve dvou. ale počítejme cca ten litr. ale to je tím, že už mám komplet karburátor v (teď jsem hledal smajlíka na pozadí a to tady není  cool ). v zimě komplet repas a budu zase okolo 5 max 6 litrů (s touto náloží) a ne 8 jak to mám teď. .a ničím často svíčky

je to umírněno podle toho jak jedeš. takhle naloženej jsem i spěchal domů a hnal jsem to 140-150 kmh po dálnici. pak aji serpentýny. spíš stoupně spotřeba oleje při stylu jízdy vytáčení motoru k červenému spektru takto naložený. to mi tenkrát sežrala nějaký ten dcl (asi po 5000 km), po dolití a sundání kufrů jsem najel další tisíc a spotřeba opět neměřitelná. takže při větší námaze si vzala spíš olej  smile 

největší problém je, že mám ty kufry strašně daleko od motorky (celkem jsem širokej 121 cm s kuframa, chtěl jsem je mít stejně velké a stejně daleko, je tam blbě vybočenej výfuk na pravé straně-viz. foto) a tím pádem je větší odpor vzduchu - menší akcelerace nad 110 kmh než normálně, do 110 ani nic nepoznám. a spotřeba cca stejná. (do těch 110)

a zatáčky nesmíš jezdit moc rychle, protože si musíš dávat bacha na náklon.  


http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/5/5142/5142172_6ff541635a099d5a33133eb38e7a56ef/images/104_3414.jpg


If you see the flash, it's already too late :-)

 offline 

 

#11 07.12.2011 13:12:19

jardy
Bahňák °
Fotogalerie
Příspěvky: 725
Založená vlákna
Věk: 25
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:

to je muj sen až budu mit řidičak na velkou motorku tak si koupim nějakeho bavora gs 650 nebo litra naložim kuframa a jedu nějakm do pryč přes polnačky po cestě atd


Auto se používá jen když nejede motorka.

 offline 

 

#12 07.12.2011 13:19:49

Flash
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 59
Založená vlákna
Motorka: TTR 600, XT1200z
Tel: 775779108
0 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


jardy napsal(a):

Flash:

to je muj sen až budu mit řidičak na velkou motorku tak si koupim nějakeho bavora gs 650 nebo litra naložim kuframa a jedu nějakm do pryč přes polnačky po cestě atd

jj nejlepší je mít dvě motorky.. na bláznění a na cestování. jelikož jsem "endůrista" tak jsem chtěl pořádné enduro což je to XTZ.

přiznám se že GS bych v životě nepořídil. mám svoje důvody. když už silniční cestovní motorku tak spíš to zmíněné varadero, ale to už prostě není endůro  a1 

uvidím jak to bude další sezonu, letos už jsem uvažoval o změně za toto (-viz foto).. ale prostě to XTZ je moje srdcovka. (strašně se mi líbí proto jsem ji ještě nevyměnil) dávám ji řádou péči a ona se odvděčí 100% spolehlivostí, blbuvzdorností.. no nebudu ji zase přechvalovat  big_smile aby si pak o sobě nemyslela. víte jak to je když moc přechválíte ženské pohlaví  a1 

prachy nejsou zase takovej problém, ale asi to vypadá že ještě na ni odjezdím hodně sezon. a až budu muset sáhnout do motoru za x let tak si z toho udělám 850ku. takové GS novějšího typu je pro země třetího světa nepoužitelné. to samé tiger atp.

známí se několikrát vraceli vlakem domů  big_smile 

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Yamaha%20XTZ1200%2010%20%203.jpg


If you see the flash, it's already too late :-)

 offline 

 

#13 07.12.2011 13:28:07

jardy
Bahňák °
Fotogalerie
Příspěvky: 725
Založená vlákna
Věk: 25
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:

strašně hovadska motorka nechcu si představit když se někde stim vykosíš a to tě přimačkne  a9  a9  a30  usch 


Auto se používá jen když nejede motorka.

 offline 

 

#14 07.12.2011 13:35:09

Flash
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 59
Založená vlákna
Motorka: TTR 600, XT1200z
Tel: 775779108
0 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


jardy napsal(a):

Flash:

strašně hovadska motorka nechcu si představit když se někde stim vykosíš a to tě přimačkne  a9  a9  a30  usch 

no ta dvanáctka super tenerka jde zvednout v pohodě.. ale to moje.... řadovej dvouválec, vysoko, 28 litrů nádrž vysoko.. stačí malej náklon a hned padá. a zvednout to je něco, protože těžiště to má vpředu nahoře. a to je něco zvednout... 195 kg suchá, s kapalinama jsi na nějakejch cca 240 kg

a věř mí že mi spadla už hodněkrát.. v kopci nemáš šanci zvednout sám


If you see the flash, it's already too late :-)

 offline 

 

#15 07.12.2011 13:37:20

jardy
Bahňák °
Fotogalerie
Příspěvky: 725
Založená vlákna
Věk: 25
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Flash:

a proto vozíš přitelkyni a1  a1  usch 


Auto se používá jen když nejede motorka.

 offline 

 

#16 12.03.2012 15:04:14

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


ahoj pánové plánuju na NX dávat progresy.
Předni pružiny jsem našel, ale zadní zatim bez úspěchu. nevítě někdo kde by šla objednat nebo u koho nechat vyrobit ?

Rád bych sehnal jinej zadní tlumič protože na NX není vůbec štelovatelnej podvozek  ne 


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#17 12.03.2012 16:10:44

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


Já bych jen trochu upravil ty teorie co tu padly.
Progresivní pružiny fungujou jak na lehký (ostrý) motorce, tak na těžký potvoře jako je Varadero, ale za předpokladu, že jsou k tý daný váze určený.
Ta progresivita se projevuje právě tím, že začátek je měkčí než standart a proto to líp kopíruje drobný nerovnosti a konec je tvrdší než standart a proto to nechodí na dorazy.
Štelováním standartních krosových vidlic měníš pouze útlumy a nebo někde opravdu jen lehce předpětí pružiny což není to samé jako progresivita pružiny.


Dej koním pít...

 offline 

 

#18 22.08.2016 21:56:17

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


po čtyřech letech k pružinám:

progresivní pružiny se montují tím hustším vinutím nahoru nebo dolů?
(H-D vidle)


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#19 22.08.2016 22:04:26

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


motoline.cz:

Osobně bych je dal hustým vinutím dolů, aby se při malým pohybu nemusela pohybovat celá pružina.

 offline 

 

#20 22.08.2016 22:14:47

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Progresivní pružiny-rozdíl ?


motoline.cz:

hustějším nahoru smile... hustější konec je těžší, když je nahoře, tak se pohybuje o kousek míň hmoty:)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů