Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

KTM Freeride 350

#1661 13.07.2016 21:35:33

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


Zkoušeli jste někdo provozovat Freeride 250 bez baterie? Jde mi o to, když by někdy odešla v terénu (ať už častým startováním nebo věkem), zda budu schopen nastartovat roztlačením a jet.

Koukal jsem do schématu zapojení, a baterie je přímo napojena na blinkry, klakson, motor a relé startéru - ty jsou nezajímavé. Zajímavé obvody jsou regulátor napětí, větrák na radiátoru, a počítadlo mth. Počítadlo mth nechápu, poněvadš má vlastní baterii CR2032.

CDI je napájena pouze vlastním okruhem z alternátoru, který jde mimo regulátor napětí - taky zajímavé.
Výstup z regulátoru napětí je napojen pouze na světla.

Z výše popsaného mi vyplývá, že baterie vlastně vůbec není potřeba pro chod motorky. S výjimkou větráku radiátoru, který se bez baterie nebude vůbec točit.

Editoval kamikazor (13.07.2016 21:35:58)

 offline 

 

#1662 13.07.2016 22:03:30

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: KTM Freeride 350


kamikazor: No nedělal bych to, jelikož motorka je osazena střídavým alternátorem s permanentními magnety a zkratovou regulací, tak baterie je tam pro obvod regulátoru jako zátěž a po jejím odpojením a jízdě by to pravděpodobně zkratový reg. nerozchodil.
Měřič motohodin může mít baterku jen pro paměť nastavení, když odpojíš velkou baterku. Mth si to bude pamatovat trvale i s absencí té záložní baterie. (můj názor)

Zapalování typu CDI ( Capacitor Discharge Ignition) má vždy oddělený okruh od baterie, nepotřebuje ji pro svojí funkci. Cívka na alternátoru nabijí kondenzátor a snímač polohy kliky dá impulz, kdy se nabitý kondenzátor vybije  do zapalovací cívky a tím přeskočí jiskra. Ten stejný princip je tyristorové zapalování např. na babetě.  Motorka ti půjde vždy roztlačit.

Větrák se bude za chodu taky točit, ovšem regulátor potřebuje tu baterii jako svoji zátěž.  Baterie slouží pro uskladnění energie a přebytečnou energii vyrobenou alternátorem svede reg. na kostru (odtud název zkratový) a tím ji maří, to samozřejmě vede k jeho zahřívání, proto je vybaven chladičem. Při provozu bez baterie by musel mařit veškerou energii vyrobenou alternátorem a to by polovodiče uvnitře reg. dlouhodobě nevydržely.

Tohle jsou obecně platný informace. Mám pocti, že takový TTR 600R baterku nemá ani XR600R a místo baterie je tam kondenzátor, jež svojí funkcí mino jiné plní roli zátěže pro zkrt. regulátor.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#1663 13.07.2016 22:18:06

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: KTM Freeride 350


danka napsal(a):

kornout:

No pokud se nepletu, tak záruka je 3 měsíce smile Ale možná Kuklíkům zavolám, ale mám velkou obavu, že na tohle se záruka vztahovat nebude.

To si četl kde? Obecně přeci 2 roky, není to spotřební část, jako destičky apod, při koupi moto mi o nějaké zkrácené záruce nic neříkaly, moto je homologovaná a není to speciální sportovní stroj. Já to zkusím nahodit v klukům v KTM, co oni na to.

Editoval kornout (13.07.2016 22:18:52)


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

#1664 13.07.2016 22:19:36

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


Honza:

Dík za detailní popis! Chápu to správně že baterie je zátež z důvodu nabílení? Pokud ano, tak vzhledem k tomu, že je tam li-on baterie, musí regulátor nějak řešit i situace kdy je baterie plně dobitá, aby nedošlo k přebíjení. To by pak znamenalo, že nabitá baterie by se chovala stejně jako kdyby tam žádná nebyla, poněvadš po úplném nabití se nabíjení musí zastavit (resp. omezit na malinký proud).

Takže mi něco v mé teorii výše nesedí. Další věc je, že pokud baterka umře a já pojedu, vystavoval bych elektroniku nebezpečí destrukce. Čekal bych že tohle bude nějak pořešeno.

Co se větráku týče, ve schématu je jediný přísun energie z baterky. Takže bez ní by se za jízdy netočil. Teda pokud jsem něco ve schématu nepřehlédl.

Editoval kamikazor (13.07.2016 22:24:23)

 offline 

 

#1665 13.07.2016 22:53:13

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: KTM Freeride 350


kamikazor: Plně nabitá baterie má řekněme 13,6 V tj. proud do ní tekoucí je malý. Výstup z reg. je z výroby nastven na cca 14,5 V, tohle napětí je udržování zkratováním jednotlivyých fází alternátoru na kostru. Je pravda, že pak reg. maří skoro veškerou energii co alt. vyrobí .Na tento stav jsou samože dimenzovány jeho polovodičové součástky. Ovšem pořád je z reg. nějaký odběr. Ovšem pokud bude výstup reg. nezapojen, tak odběr z reg. nebude žádný, napětí vystoupá neúměrně vysoko a reg. odpálí.

Vysvětlení není asi úplně košer, třeba někdo víc kovaný ve slaboproudu doplní, ovšem co je jistota, tak tenhle typ reg. opravdu nemá rád provoz na prázdno, to je jistota.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#1666 13.07.2016 22:57:20

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


Honza:

Chápu-li to správně, postačí klidně i KO baterka. Hlavně že tam něco bude.
A to je přesně to co jsem chtěl vědět - že když baterka odumře, tak v klidu můžu roztlačit motku a jet dále.

 offline 

 

#1667 14.07.2016 07:13:37

Re: KTM Freeride 350


kamikazor napsal(a):

... vzhledem k tomu, že je tam li-on baterie

Na li-on baterie se preslo az v prubehu roku 2014 takze si prover jakou tam mas mit. Prvni kusy maji baterii olovenou.

 offline 

 

#1668 14.07.2016 07:43:09

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


kick-start:

Koupil jsem model 2015, a tam je li-onka.

 offline 

 

#1669 14.07.2016 09:34:47

Re: KTM Freeride 350


Jezdil jsem bez aku a nic se nestalo. Regulator, co jsem koukal na cislo, je stejny snad 10 let. Kazdopadne je dobry zavady treba jako vadna aku odstranovat hned a nekupit.

S tou zarukou bych to resil pomoci coi, protoze co ctu, tak moresy ktm jsou neuveritelny vseobecne i u silnicnich moto. ne 
Ono mozna nebude problem u ktm, ale jsou to moresy dealerstvi. Nechce se mi verit, ze by takovy pristup obstal v D, A, ... to se tyka i prodeju aut a zaruky. Co jsme u fordu u nas zamitali, tak v D slo std na zarucni opravu. Treba praskla pruzina na personu, cvlneny kotouce, ...

 offline 

 

#1670 14.07.2016 09:58:55

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


Honza:

Ještě k tomu regulátoru, snažím se pochopit jak přesně funguje a nevím které z těch tisíců schémat na netu je správné sad
Regulátor má 4 konektory - 1 je kladný pól baterie, 2 zem, 3 alternátor, a 4 čekám že je zregulované výstupní napětí.

Čemu nerozumím je:
1) Proč není veškerá elektronika napojena na výstup regulátoru, ale blinkry/klakson atp. jsou napřímo na baterii
2) Jak se vlastně dobíjí baterie. Dělá to regulátor do nějž je baterie připojena? To by ale znamenalo, že regulátor napájí i obvody zapojené na baterii. Pak mi nedává smysl, proč by byl výstup regulátoru oddělen od baterie ve vlastím okruhu.

 offline 

 

#1671 14.07.2016 17:45:33

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: KTM Freeride 350


kamikazor napsal(a):

Honza:

Ještě k tomu regulátoru, snažím se pochopit jak přesně funguje a nevím které z těch tisíců schémat na netu je správné sad
Regulátor má 4 konektory - 1 je kladný pól baterie, 2 zem, 3 alternátor, a 4 čekám že je zregulované výstupní napětí.

Čemu nerozumím je:
1) Proč není veškerá elektronika napojena na výstup regulátoru, ale blinkry/klakson atp. jsou napřímo na baterii
2) Jak se vlastně dobíjí baterie. Dělá to regulátor do nějž je baterie připojena? To by ale znamenalo, že regulátor napájí i obvody zapojené na baterii. Pak mi nedává smysl, proč by byl výstup regulátoru oddělen od baterie ve vlastím okruhu.

No zkratový regulátor jde udělat mnoha způsoby, nevím který užívá KTM. To co jde na baterku je usměrněné a regulováné napětí.

ad1) v el. obvodu je jedno kde je vytvořen el. uzel. Vše je v tomto případě na stejným potenciálu. Takže platí, že vše je na baterii i zaroveň na regulátoru smile 
ad2) Tomu moc nerozumím a schéma hledat nebudu, ale baterie musí být na reg. a napětí co je na baterii je i všude v síti na motorce. Nejsou tam žádný další okruhy. (pravděpodobně, nemám schéma)

Když sem dáš schéma, tak se můžu podívat, ovšem neručím, za to že ti otázky zodpovím.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#1672 14.07.2016 19:54:25

Storeman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 528
Založená vlákna
Místo: Týn nad Vltavou
Motorka: KTM 350 Freeride a BMW F650 GS Dakar
Věk: 61
Tel: 728173269
Web
0 0

Re: KTM Freeride 350


kornout napsal(a):

danka napsal(a):

kornout:
No pokud se nepletu, tak záruka je 3 měsíce smile Ale možná Kuklíkům zavolám, ale mám velkou obavu, že na tohle se záruka vztahovat nebude.

To si četl kde? Obecně přeci 2 roky, není to spotřební část, jako destičky apod, při koupi moto mi o nějaké zkrácené záruce nic neříkaly, moto je homologovaná a není to speciální sportovní stroj. Já to zkusím nahodit v klukům v KTM, co oni na to.

Koukám do "Expediční listiny"  a je zde jasně uvedeno: Doba záruky 3 měsíce!
Expediční listina se vydává při prodeji nové motorky KTM.
Musím ale podotknout, že první majitel kupoval motorku na firmu a tudíž vztah prodávajícího a kupujícího se řídí obchodním zákonem, kde je uvedeno že prohlášení o záruce je prohlášení jednostranné. Tedy nejde o dohodu dvou stran. Prohlášení o délce záruky vydává prodávající a kupující má pouze dvě možnosti. Souhlasit, nebo nekupovat!

Záruku 2 roky řeší občanský zákoník!


Ze silnice do terénu a zase zpátky.

 offline 

 

#1673 14.07.2016 20:29:31

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: KTM Freeride 350


Honza:

Nevim jak fre,ale exc.ma dva okruhy,svetla.jsou na stridavine...Alespon starsi 2007 atd.

 offline 

 

#1674 14.07.2016 21:24:50

kamikazor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: KTM Freeride 250
0 0

Re: KTM Freeride 350


Honza:

Hned první schéma, regulátor je T20. Pin 4 je + pól baterie, 1 je zem, 2 alternátor, a 3 netuším.
Každopádně z baterie bere šťávu třeba klakson, kdežto z 3 pinu regulátoru jsou napájeny např. světla (druhé schéma).



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5478_freeride_250r_2014_wiring_1_1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5478_freeride_250r_2014_wiring_1_2.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5478_freeride_250r_2014_wiring_2_1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5478_freeride_250r_2014_wiring_2_2.jpg

Editoval kamikazor (14.07.2016 21:29:06)

 offline 

 

#1675 14.07.2016 21:45:51

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: KTM Freeride 350


kamikazor: Špatně se mi to čte, je to moc malý, každopádně je teda možný, jak tady psal Jaryn, že další okruh je z regulátor výstup neusměrněnýho ovšem regulovanýho napětí. Neboť žárovka v předním světle ti bude svítit na střídavý, případně zadní lampa, brzdový světlo, ovšem věci jako klakson,blinkry, startér na střídavý nejedou.  Proto je to v reglu usměrněný.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#1676 14.07.2016 21:51:51

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: KTM Freeride 350


Jj. i FREE má na světla střídavý proud...  a33  sem "neuspěl" s aplikací LED přední žárovky...


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#1677 14.07.2016 21:55:59

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: KTM Freeride 350


PETARDAK napsal(a):

Jj. i FREE má na světla střídavý proud...  a33  sem "neuspěl" s aplikací LED přední žárovky...

Jsem si myslel,ale nemam u sebe schemu,navic nejsem dratenik tak nerad placam nesmysly.. Ted me ale napada ze Z lampa je led,tak ta.jede asi z usmernene vetve,no to mi hlava nebere proc to tak komplikujou  ou2 

Editoval Jarynn (14.07.2016 21:57:13)

 offline 

 

#1678 14.07.2016 21:58:50

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: KTM Freeride 350


Jarynn napsal(a):

PETARDAK napsal(a):

Jj. i FREE má na světla střídavý proud...  a33  sem "neuspěl" s aplikací LED přední žárovky...

Jsem si myslel,ale nemam u sebe schemu,navic nejsem dratenik tak neead placam nesmysly.. Tede.ale napada ze z lampa je led,tak ta.jede asi z usmernene vetve,no to mi hlava nebere proc to tak komplikujou  ou2 

Hádám že přední žárovka má větší odběr a regulátor by musel být víc "dimenzovaný" = větší? těžší? výrobně dražší?


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#1679 14.07.2016 22:21:01

Re: KTM Freeride 350


PETARDAK napsal(a):

Jj. i FREE má na světla střídavý proud...  a33  sem "neuspěl" s aplikací LED přední žárovky...

Koupil jsem od jednoho kluka tady z fora usmernovac, ktry si sam nechava delat - takova mala kostka, mam ho napojeny na vyvod svetelnyho okruhu predniho svetla a z toho mi uz leze stejnosmer a bezi na to led svetlo + jeden ventilator. To ma vyhodu, ze ventak vzdy vypne kdyz vypne motor a nevybiji mi aku jako kdyz dobihal ...
Ono se dost blbe identifikuje, co vlastne leze z toho svetelnyho okruhu, ale s tou kostkou je to pro me paradni vychytavka.
Pokud mas led, klidne by to slo prepojit na usmerneny okruh moto, ...

 offline 

 

#1680 17.07.2016 14:58:57

kornout
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1140
Založená vlákna
Motorka: KTM 350 SXF + Freeride 250
Věk: už veterán
Tel: asi 100x deně :-(
1 0

Re: KTM Freeride 350


Storeman napsal(a):

kornout napsal(a):

danka napsal(a):

kornout:
No pokud se nepletu, tak záruka je 3 měsíce smile Ale možná Kuklíkům zavolám, ale mám velkou obavu, že na tohle se záruka vztahovat nebude.

To si četl kde? Obecně přeci 2 roky, není to spotřební část, jako destičky apod, při koupi moto mi o nějaké zkrácené záruce nic neříkaly, moto je homologovaná a není to speciální sportovní stroj. Já to zkusím nahodit v klukům v KTM, co oni na to.

Koukám do "Expediční listiny"  a je zde jasně uvedeno: Doba záruky 3 měsíce!
Expediční listina se vydává při prodeji nové motorky KTM.
Musím ale podotknout, že první majitel kupoval motorku na firmu a tudíž vztah prodávajícího a kupujícího se řídí obchodním zákonem, kde je uvedeno že prohlášení o záruce je prohlášení jednostranné. Tedy nejde o dohodu dvou stran. Prohlášení o délce záruky vydává prodávající a kupující má pouze dvě možnosti. Souhlasit, nebo nekupovat!

Záruku 2 roky řeší občanský zákoník!

Te´d na to koukám,. jsou tam fakt 3 měsíce, nicméně tohle není výrobní vada, nýbrž konstrukční, no uvidíme, každopádně to zkusím nějak pořešit, aspoň zjistit jak se k tomu postaví. Ten zadek už skoro nebrzí a hodit moto smykem do boku defcto už nejde  a30 


umím prd, ale strašně mě to baví lol

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů