INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Toman:
Na Enduro/cross jsem to nikdy nikoho neviděl dělat, ale když jsem kupoval kolo tak mi rovnou říkal - otřít vidlici a fouknout silikon olejem - propružit a otřít zbytek...prý to udržuje gufera/prachovky v kondici. Následně jsem zjistil, že to tak dělá hodně majitelů MTB....no mě to vydrželo než mi došel spray ...
Tom
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1405
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 61
- 11 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Toman napsal(a):... ale pod gufero by se stejně nic nemělo dostat tak tuto teorii nechápu
Pod gufero se toho dostane sakra dost. Tlumiče fungují tak trochu jako pumpička. Při jízdě vodou do sebe dokážou tahat vodu a čím víc je znečištěná, tím i víc jemných částeček ala "abrazivo" To samé když necháš zaschnout nějaké bláto (jsou místa, kde je bláto po zaschnutí tvrdý doslova jako beton) na kluzáku a vyjedeš. gumový povrchstíráku a gufera ten zatvrdlý kousek nestrhnou a přejíždí po něm a část otěru zůstane v oleji v tlumiči. Třeba bývalý tankodromy jsou plné bláta, kde je hodně bordelu a otěru od pásů, čepů, ... a tohle je asi nejhorší, co jsem zažil na ježdění. Vše jde hrozně rychle do prdele, od destiček, řetězu, gufer tlumičů, .... Důležitý vidím to, že po odstavení a sundáním motorky ze stojanu před jízdou pořádně otřeš kluzáky a zbavíš je všeho, co ti na nich mohlo zaschnout a to i toho, co se tam objeví po umytí ....když si myslíš, že moto odstavuješ čistou. Další dobrá věc je mít jemný brusný kámen a čas od času jím přejet kluzák. Myslím tím jen hranou a lehce. Tímhle najdeš i ty nejjemnější poškození kluzáků, které okem přehlídneš. Také tuto vadu můžeš hned odstranit. Jakékoliv poškození kluzáku vede k vydření gufera. Ten kámen je opravdu šikovná věc. Zatím jsem ji viděl u každýho, ke komu jsem dal tlumiče na servis.
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2133
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Toman:
Já po každým mytí vezmu vlhký hadr a projedu za krytama vidlic, otřu kluzáky do sucha aby na nich nemohl zaschnout nějaký bordel a tím poškodit těsnění.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek napsal(a):Toman napsal(a):... ale pod gufero by se stejně nic nemělo dostat tak tuto teorii nechápu
Pod gufero se toho dostane sakra dost. Tlumiče fungují tak trochu jako pumpička. Při jízdě vodou do sebe dokážou tahat vodu a čím víc je znečištěná, tím i víc jemných částeček ala "abrazivo" To samé když necháš zaschnout nějaké bláto (jsou místa, kde je bláto po zaschnutí tvrdý doslova jako beton) na kluzáku a vyjedeš. gumový povrchstíráku a gufera ten zatvrdlý kousek nestrhnou a přejíždí po něm a část otěru zůstane v oleji v tlumiči. Třeba bývalý tankodromy jsou plné bláta, kde je hodně bordelu a otěru od pásů, čepů, ... a tohle je asi nejhorší, co jsem zažil na ježdění. Vše jde hrozně rychle do prdele, od destiček, řetězu, gufer tlumičů, .... Důležitý vidím to, že po odstavení a sundáním motorky ze stojanu před jízdou pořádně otřeš kluzáky a zbavíš je všeho, co ti na nich mohlo zaschnout a to i toho, co se tam objeví po umytí ....když si myslíš, že moto odstavuješ čistou. Další dobrá věc je mít jemný brusný kámen a čas od času jím přejet kluzák. Myslím tím jen hranou a lehce. Tímhle najdeš i ty nejjemnější poškození kluzáků, které okem přehlídneš. Také tuto vadu můžeš hned odstranit. Jakékoliv poškození kluzáku vede k vydření gufera. Ten kámen je opravdu šikovná věc. Zatím jsem ji viděl u každýho, ke komu jsem dal tlumiče na servis.
JJ ta tankodromy kort za mokra jsou šílený, destičky to sežere i za závod, je to brusná pasta.
Taky čistím kluzáky po každé jízdě. Přemýšlel jsem použít takové to červené rouno soustružnické - vždycky to blejskout....
Tom
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11409
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Jedna z těch nešťastných variant je lowcost neopren z čajny (jak cedník ve švu), bláto, vapka a pak nechat uschnout bez údržby.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Stanďour
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 534
- Založená vlákna
- Místo: Plzeň
- Motorka: LC4, ex XT600Z
- Věk: 40+
- Tel: komurkowy
- 3 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Tak jak to čtu, tak se budu muset polepšit Co tlumič? Na ten se dost blbě muže.
Nezadržujte prdy, ty pak přechází po páteři do mozku a odtud vychází posrané nápady!
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11409
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
umýt, ofičet, silikonovej olej, propružit a je.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 570
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Borci díky za info... (v tomto se musím tedy trochu polepšit )
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Ahojte,obraciam sa na vás s radou ohľadne vyladeniu podvozku settingu na váhu a štýl jazdca..ako čítam tak to nieje marné , u nás na SK máme TECH377 https://tech377suspension.sk/ má niekto s týmto pánom skúsenosti ? robí úpravu predku aby oba tlmiče tlmili naraz nie ako pri origo jeden nahor druhý nadol+úprava,čiže na každom tlmiči sa bude upravovať dole comp. a hore rebound+ na mieru jazdca,zadok sa mení dusikový kit za väčši +úprava na jazdca, zatiaľ mám sériu iba vymenené pružiny na väčšiu váhu origo 73mth,olej menený raz v polovici stroj GG ec300 21r.
+som dostal radu a odporúčanie na pána Burana z BVMO moto http://bvmo.cz/ ,ani s jedním z týchto 2 nemám skúsenosti ak máte niekto nejaké skúsenosti prípadne niekoho na SK sem s nimi,za každú radu ďakujem
- majo720
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 45
- Založená vlákna
- Místo: Púchov
- Motorka: TPI 300
- Věk: 39
- 0 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Daj hrehorovi, Zadní kit je ok. Predky ešte trosku doplať a kúp WP6500 a budeš spokojní. alebo do zadu kúp ohinsa. Teraz sa predávajú už lacnejšie keď 23 majú inú dlžku. https://www.gregy.sk/info/servis
Editoval majo720 (07.01.2023 14:37:53)
- Larrs
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 84
- Založená vlákna
- Motorka: WR450F; WR250 / YZ250 Enduro
- 1 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
pato77:
Ahoj, nechat udělat tlumiče je určitě jedna z prvních věcí, do kterých je potřeba se pustit.
Na Slovensku máte aj Lubora Kaňu ze Sobotiště. https://www.lksuspension.sk/ Mimo jiné má autorizaci na tlumiče Sölva a Öhlins. Dělá i vlastní tlumiče LK.
Zkus mu zavolat a uvidíš, jak je na tom časově. Nedávno jsem zaslechl, že pozastavil nabírání nových zákazníků, protože mu zabírá hodně času servis závodních teamů. Ale minimálně ti řekne, co a jak nebo poradí, ke komu tlumiče zavézt, abys byl spokojený.
Mně dělá tlumiče BVMO, má školení na Öhlins, tlumiče servisoval i na Dakaru. Öhlins díly má, pokud vím, přes LK. Takže tam taky chybu neuděláš.
Co se ostatních servisů týče, nemůžu hodnotit, nemám osobní zkušenost.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 570
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Borci, zkusím se tročku rozepsat ohledně debaty s jedním člověkem, co se (dovoluji si říci slovo) živí servisem a úpravou tlumičů... Brňáci i chalka asi bude tučit o koho se jedná... Nicméně asi je jedno kdo to je, spíše jde o pointu takže: Nechával jsem si dělat zadní tlumič, mám tam kit od DalSoogio - jiný průtok oleje, jiné planžety.. tyto "kity" prodává Ktech apod jak do centrálů tak do předních vidlic. Servisák se hned ptal jak se to chová, jestli to není moc měkké .. že z rozložení těch planžet to je hodně do měkka ale zase uznává že oproti serii je tam jiný průtok oleje atd atd.. Pak jsme hovořili o předních WP v sérii (Já mám teda jiné cartridge od DalSoggio a olej jsem si dělal sám..).. a on je tedy zastáncem, že i ten originál se dá hodně dobře upravit a nastavit. Což se určitě dá, o tom vím i od jiných kluků, že to měli k přenastavení a motorka se uklidnila a přestala kopat na nerovnostech atd... Nicméně WP dle jeho soudu dělá ty tlumiče naschvál s prostorem k doladění (respektive serie je naschvál nedodělaná), aby WP mělo prostor ještě prodávat cartridge a convalve... Někde na trať prý nastavili klukovi závodníkovi klasické WP a convalve - zamaskovali aby nevěděl co je kde a jel úplně stejné časy...
Zas na druhou stranu, kamarád tam ještě před tímto rozhovorem volal a ptal se na to "ladění".. Servisák řekl, že potřebuje vědět co mu od toho podvozku vadí, dále se mohou pobavit jak a co jezdí aby to mohl nastavit. Takže to je také za mě trošku protiřečení, že kdyby ta série WP byla od výroby "špatně" tak přece přijdu, nastavit "správně" a hned je vidět zlepšení chování ne?
Takže má někdo z vás nějakou zkušenost a porovnání klasických WP xplor před a po úpravě?.. Ale chápu, že je to hodně subjektivní pocit a těžko měřitelný...
Nicméně na závěr... "pan Servisák" je velmi příjemný člověk a není to vůbec o něm, jen obecně o možnosti nastavení (né ani tak pro mě, jako spíš pro ostatní).
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Ahoj prošel jsem si celým tím procesem na EXC350.
Předky: Nejdříve pokus o naladění(pera na váhu + naladění na dynamometru) předků - minimální změna. Pořád byl největší problém, že tlumiče téměř nereagovali na nastavovací šrouby(kliky).
Poté instalace kitu - přestavby na klasiku -dole odskok nahoře útlum na každé vidlici. To bylo opravdu znát a bylo to dobré. Kamarád měl Cartridge WP a řekl bych že asi stejný efekt... Ale výhoda cartridge: sice větší pořizovací cena, ale snadno prodáš dál(dostaneš většinu peněz zpět). Ten kit při prodeji moto se Ti vyndavat nebude chtít a když jo co za něj dostaneš.
Zadek: Přestavba nádržky a měchýře + planžety. To bylo opravdu dobré a řekl bych že rozhodně dostačující řešení na to co jezdím - hobby.
Nicméně pak jsme sedl an sériové Kayaby a prostě jinej svět a hlavně 2-3kliky velká změna - pozná i mrdal jako Já. Pořád mě to vrtalo hlavou až to skončilo pořízením Conevalve na předek.
To fungovalo super, ale v provnání s Ohlins jsou to rozhodně tvrdší tlumiče(je to dáno konstrukcí a principem fungování). Příště bych šel do Ohlins, ale jinak ty CV super.
Nakonec mi to nedalo jaké by bylo mít komplet sad a koupil jsem i zadek Trax - musím říct že to byla bomba jak to funguje, ale upravený originál by ma býval stačil... Takže pokud jsou peníze tak OK, jinak stačí přestavba na zadním tlumiči.
No nakonec to prostě skončilo tím, že jsem prodal motorku, tlumiče a koupil motorku na pořádných tlumičích Kayaba a nic neřeším a zbylo mi 60 na účtě. Jen servis a nemám v motorce s tlumiče přes 300. Za mě je to nejlepší cesta pro někoho kdo nechce vyhazovat zbytečně peníze. WP je bohužel záměrně už z fabriky shit....
Po těch letech laborací a ježdění vím, že podvozek je základ všeho a nikdy už si motorku na WP nekoupím.
Tom
Editoval TomR1 (13.03.2023 09:54:42)
|