INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Nechat si udělat repas podvozku není marné!
- Tristan
- malý Velký BOJOVNÍK°°°°
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3353
- Založená vlákna
- Místo: North Tristan Kingdom
- Motorka: KTM EXC 250 06
- Věk: 25.0
- Tel: černý
- 17 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
MikiberG napsal(a):Tristan: naplňuje
Ted věřím ale myslím až budeš mít ceduli na vratech svou firmu zavřenou a věnovat se jen tlumičum
E:Joraell tady vubec nejde o to co tu kdo napíše a kdo ze sebe uděla vola ma to trochu jine pozadí ještě vyhrocením radasove věty to začlo a končí míma hovnama.
Editoval Tristan (21.06.2014 11:52:45)
Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Já mám ještě dost jiných výmluv, který můžu použít když něco nevyjedu, tak se do podvozku vrtat nebudu Bylo by super, kdyby se tohle vlákno, který je zaměřený na repas a ladění podvozku, ubíralo směrem v nadpisu, a ne směrem doporučování jednoho či druhého borce. Dělení o zkušenosti a rady na fóru jsou to, co bych zde rád viděl. Ten zbytek co tu je kolem toho, je jen plácání nesmyslů který nikomu nic nedají. Kdyby se tu lidi podělili o to, kolik maj na svých strojích naklikáno na vidlích, bylo by to přínosem. Kdyby mi někdo řekl, že váží tolik, jezdí tohle na tomto stroji, a má tam takovéhle pružiny, a má tolik naklikáno, jo to by bylo fajn. To by se tu člověk něco dozvěděl, ale to by byli ladiči bez práce. Tuhle jsem koukal po internetu na laděni podvozku, a všude je napsáno to, co je napsaný v manuálu. Ale narazil jsem na stránky o silničních motorkách, a docela se mi líbilo, jak to tam mají vypsaný. Nic podobného zde vidět není. Nad tím by se tu lidi měli zamyslet. Tady se skoro každý téma zvrhne v kohoutí zápasy.
Než začnete cokoliv "ladit" na tlumičích, ujistěte se, že máte a) pokud možno nové gumy b) správně utažené, nevymačkané ložisko řízení c) suché, tedy správně utěsněné, vidlice a zadní jednotku se správným obsahem tlumičového oleje d) že nemáte nabouraný, ohnutý nebo prasklý rám, vidlice, kyvku, ráfek nebo paprsky kola to všechno může způsobit problémy s chováním motorky. Nastavení předpětí Předpětí pružin vpředu i vzadu by mělo být nastaveno tak, že motorka při statickém zatížení jezdcem klesne přibližně o 30% délky zdvihu. Většina sportovních motorek má zdvih 125 - 150mm, takže budete chtít 35 - 45mm poklesu. Proto mají závodníci na kluzácích př. vidlic gumičky, nebo stahovací pásky. Zvedněte motorku za řídítka a podsedlovku, aby kola byla nad zemí a tlumiče vyvěšené. Těsně pod/nad (up-side/klasik) trubku př. vidlice u stíracího kroužku přichyťte pásku a na podsedlovku nad osu kola si udělejte značku. Změřte vzdálenost mezi značkou a osou kola. Potom motorku spusťte opatrně zpět na zem a sedněte si na ní. Někdo by Vám měl podržet motorku, aby jste mohli dát nohy na stupačky jako při jízdě a další člověk změří vzdálenost mezi značkou na podsedlovce a osou zadního kola. Potom zase slezete a změříte vzdálenost mezi páskou a stíracím kroužkem př. vidlice. Změřené hodnoty správně nastaveného předpětí by měly mít výše uvedené parametry. Nastavení tlumení stlačení Provádí se šroubky na plochý šroubovák na spodní straně vidlic a na expanzní nádobce zadního tlumiče, obvykle v horní části zadní jednotky. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při stlačování. "Ladění" začněte na továrním nastavení nebo s úplně povolenou kompresí. Nastavení tlumení odskoku Provádí se šroubky na plochý šroubovák uprostřed vidlic nahoře u "brýlí" u zadní jednotky je šroubek umístěn ve spodní části, většinou nad uchycením k přepákování. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při roztahování. Na začátek nastavte tlumení odskoku na tovární hodnoty, nebo na polovinu rozsahu. Jak rozumět podvozku aneb co zkusit, když... Řízení Pokud se Vám zdá řízení těžké, pomalé, nebo se motorka při brždění narovnává, nebo se jí nechce do zatáčky, je potřeba zvýšit zadek nebo snížit předek. Máte následující možnosti: - zvednout zadek motorky v tlumiči - bohužel většina motorek tuto možnost nemá - popustit brýle níže směrem k zemi, tady ale pozor i 5mm dokáže úplně změnit chování motorky - zvětšit předpětí předních pružin, což může narazit na maximální možnosti tohoto nastavení - přitvrdit přední odskok nebo přitvrdit kompresi zadního tlumiče, ale pozor! tyhle úpravy mohou způsobit potíže s chováním motorky při jiných podmínkách - poslední, nejkomplikovanější a nejdražší možností je vyměnit zadní pružinu za delší nebo tvrdší nebo s jinou progresí. Pokud Vám řízení motorky připadá naopak příliš lehké, rychlé nebo se škube a motorka padá do zatáček více než chcete, proveďte úpravy v opačném smyslu k výše uvedenému. Vlnění a houpání při průjezdu zatáčkou Tohle je většinou způsobeno špatnou údržbou (ložiska, starý tlumičový olej,...). Pokud máte motorku ve výborném technickém stavu, zkuste přitvrdit odskok vpředu i vzadu a prověřte jestli není příliš velký rozdíl mezi nastavením předku a zadku. Chvění řídítek Je způsobené příliš velkým výkonem, malým zatížením předního kola a příliš strmým úhlem řízení nebo krátkou stopou kola kvůli rychlejšímu řízení. Zkuste - přizvednout předek, nebo snížit zadek - přitvrdit kompresi na předku - změkčit přední odskok - změnit svůj jízdní styl. Při výjezdu se tlačte dopředu na nádrž a přenášejte váhu co nejvíc dopředu přes nohy, neopírejte se o řídítka, jen je lehce držte. Brždění Pokud se při brždění předek motorky moc potápí přitvrďte přední kompresi. Jestliže předek při brždění odskakuje, přitvrďte přední odskok. Jakmile se zadek odlepuje od země nebo poskakuje, přitvrďte zadní kompresi nebo zkuste sedět víc vzadu. Akcelerace Těžko ovladatelná motorka se lépe řídí při akceleraci, protože je řízena zadním kolem; zadní kolo pracuje mnohem více, než přední a proto, začne-li se motorka při akceleraci příliš naklánět dozadu pomůžete si přitvrzením zadní komprese. Ostatní je na Vás, motorka musí se správným nastavením hladce překonat nerovnost a při tom neztratit kontakt kol s vozovkou a co nejdříve se uklidnit. Pak bude Váš pocit z jízdy dokonalý, Vaše důvěra v motocykl vzroste a zlepší se i časy...
ZX9R:
98-99 statický pokles vpředu 30mm statický pokles vzadu 5mm komprese vpředu 3 kliknutí z maxima komprese vzadu 2 kliknutí zpět z maxima osdskok vpředu 4 kliknutí z maxima odskok vzadu 4 kliknutí zpět z maxima Předpětí pružiny 2 čárky viditelné tlak přední gumy 32psi okruh, 34psi silnice tlak zadní gumy 34psi okruh, 36psi silnice 00-01 originál komprese vpředu 8 kliknutí z maxima komprese vzadu 8 kliknutí zpět z maxima osdskok vpředu 10 kliknutí z maxima odskok vzadu 8 kliknutí zpět z maxima Předpětí pružiny 4 čárky viditelné předpětí - délka zadní pružiny 178,5mm okruh komprese vpředu 6 kliknutí z maxima komprese vzadu 2 kliknutí zpět z maxima osdskok vpředu utahnout na maximum odskok vzadu 3 kliknutí zpět z maxima Předpětí pružiny utáhnout na maximum předpětí - délka zadní pružiny 178,5mm
R6
standard komprese vpředu 1 a 1/4 otáčky z maxima komprese vzadu 1 otáčka zpět z maxima osdskok vpředu 1 a 1/2 otáčky z maxima odskok vzadu 12 kliknutí zpět z maxima Předpětí pružiny 7 čárek viditelných předpětí 4 poloha z devíti (9 je nejtvrdší) okruh komprese vpředu 3/4 otáčky z maxima komprese vzadu 1/2 otáčky zpět z maxima osdskok vpředu 1 otáčka z maxima odskok vzadu 8 kliknutí zpět z maxima Předpětí pružiny 2 čárky viditelné předpětí 7 poloha z 9 Př. vidlice popustit tak, aby koukalo 5mm trubky nad brýlemi. Měřeno bez horního uzávěru!
VTR SP 1
Standard komprese vpředu 12 kliknutí z maxima komprese vzadu 10 kliknutí z maxima osdskok vpředu 7 kliknutí z maxima odskok vzadu 1 otáčka z maxima Předpětí pružiny 4 čárky viditelné předpětí 4 poloha z devíti (9 je nejtvrdší) Okruh komprese vpředu 15 kliknutí z maxima komprese vzadu 14 kliknutí z maxima osdskok vpředu 5 kliknutí z maxima odskok vzadu 2 otáčky z maxima Předpětí pružiny 1 čárka viditelná předpětí 4 poloha z devíti (9 je nejtvrdší) Vidlice vystrčit 8mm nad brýle vzadu použít 4mm vymezovací podložku
GSX-R 600 01
Nastavení pro okruh: komprese vpředu 1/2 otáčky z maxima komprese vzadu 1 a 1/4 otáčky z maxima osdskok vpředu 1/2 otáčky z maxima odskok vzadu 1/4 otáčky z maxima předpětí pružiny 1 čárka viditelná předpětí vzadu 10mm závitu viditelných Ještě píšou, že pokud se tlumič příliš ohřívá má se odskok vzadu úplně utáhnout.
CBR 900 RR
Standardní nastavení komprese vpředu 1,5 otáčky z maxima komprese vzadu 1 otáčka z maxima osdskok vpředu 1 otáčka z maxima odskok vzadu 1 a 1/4 otáčky z maxima předpětí pružiny 4 čárky viditelné předpětí vzadu poloha 4 z 9 Nastavení na okruh Mallory Park komprese vpředu 3/4 otáčky z maxima komprese vzadu úplně utažená osdskok vpředu 1/2 otáčky z maxima odskok vzadu 3/4 otáčky z maxima předpětí pružiny 2 čárky viditelné předpětí vzadu poloha 7 z 9
GSX-R 750 2000 …
Standardní nastavení komprese vpředu 1 otáčka z maxima komprese vzadu 1 otáčka z maxima osdskok vpředu 1 a 1/4 otáčky z maxima odskok vzadu 1 a 1/4 otáčky z maxima předpětí pružiny 4 čárky viditelné (8mm) předpětí vzadu 10mm viditelného závitu Nastavení na okruh komprese vpředu 3/4 otáčky z maxima komprese vzadu 1 a 1/4 otáčky z max. osdskok vpředu 1 a 1/2 otáčky z maxima odskok vzadu 3/4 otáčky z maxima předpětí pružiny 2 čárky viditelné (5mm) předpětí vzadu 15mm viditelného závitu
GSX-R 1000 K6 r.v.:6/06 doporučené nastavení :
Předpětí předních pružin 4 čárky viditelné Přední odskok povolit o 2 otáčky z utaženého Přední stlačení 13 kliknutí z utaženého
Předpětí zadní pružiny 16mm závitu viditelného Zadní odskok 9 kliknutí z utaženého Zadní stlačení 13 kliknutí z utaženého
Tak co, kdo tu něco podobnýho vytvoří ?
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- Tristan
- malý Velký BOJOVNÍK°°°°
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3353
- Založená vlákna
- Místo: North Tristan Kingdom
- Motorka: KTM EXC 250 06
- Věk: 25.0
- Tel: černý
- 17 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Jarvis china forever pruměrný jedinec ví i janek to zminil ve svem příspěvku že na jedne cihle na dvou na desteti na 30 nestojí dum vždy si musíš mít měřítko celkoveho oběmu uspěšných kusu neuspěšných přístupu ceny plus nakladu a fer jednaní.
Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11379
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Napsal ti to, že jedna vlaštovka jaro nedělá. Už rozumíš?
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Tristan napsal(a):MikiberG napsal(a):Tristan: naplňuje
Ted věřím ale myslím až budeš mít ceduli na vratech svou firmu zavřenou a věnovat se jen tlumičum
E:Joraell tady vubec nejde o to co tu kdo napíše a kdo ze sebe uděla vola ma to trochu jine pozadí ještě vyhrocením radasove věty to začlo a končí míma hovnama.
Právě proto že vím co to je něco dělat jako pravidelnou práci tak asi takhle: ... dělám to jako hoby a chci aby to tak zůstalo co nejdýl ... nechci dělat masovky a pro každého a protože z nějakýho důvodu musím ... o to víc se chci věnovat těm kteří to chtějí o de mě (někdy to trvá dýl to přiznám, ale zase si to dělám jako pro sebe od a-z, spíš líp protože na svý čas už moc nemám) ... já si můžu dovolit si s tím hrát, relaxovat u toho ... živí mě jiná věc a tu musím dělat na úrovni a věnovat se tomu profesně - dnes už to je převážně kancelářina a dohled a to mě nenaplňuje, .. to neznamená že tím dělám charitu ... nemám absolutně jinej důvod to měnit a ani experimentovat ... nechci z koníčka byznys... proč taky ... firmu mám tak velkou a tolik prostředků, že bych to mohl obratem jen rozšířit, nalepit na "vrata" ceduli vedle jiných cedulí a jet jako většina ale to právě nechci
...a pak bych ti moh dál povídat ale to myslím už je mimo téma , byznys a další voloviny...
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
32 let? Tipuju spis 17, vecne zhulenej, rovnatka i na prdeli a navic panic
To je uplne zoufaly Jarvisi. . . Dej se dokupy
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
MikiberG napsal(a):viteka 32 napsal(a):MikiberG: Nic proti, ale hlavu bys měl používat někdy i ty. Janek napsal: Skupina číslo 8 je tady a1 Novej, koukal jsem, jak ti jde zvedání zelených palečků na slova Suchmana, http://www.offmoto.com/viewtopic.php?pi … p217889... ale kážem vodu, pijeme víno, co, pozére zkurvenej.
To snad patří na takové fórum, jako je offmoto?. Je to jen jedna z mála jeho přestřelků za poslední dny. Myslel jsem si, že offmoto je o pohodových lidech a liší se od motorkářů, ale poslední dobou se to tu začíná zvrhávat na špatnou stranu. Jak píše Sally, tady na netu se mnohdy lidi chovají jinak, než v reálu, když je pak poznáš. Než číst to, co se tu píše, je lepší jít si zajezdit do terénu, aspoň tím se řídím já, takže dnes a zítra to bude zase vydařený a nepromarněný víkend, jak má být
tak si ale přečti příspěvek na který reagoval + v tom jsou věci z minulosti..
novej napsal(a):Já a můj kluk (YZ,WR) máme tlumiče od Faltuse a chodí to jak víno, bylo to samozřejmně poznat, ale to proto, že z opotřebovanejch se udělali nový. Teď na novým WR mám všechny tlumiče od ohlins motomencl a taky fungujou i když tady jsem rozdíl nepoznal protože byly dělaný hned na funglnovým stroji. PS: To jen můj poznatek, nestojím o odpověď o třiceti řádcích od nějakýho kompota.
čtu to celé a celkem pozorně, myslím že mi toho moc neuteklo
Ale naprosto s tebou souhlasím že už je toho hodně za limit. Na druhou stranu je lepší se fackovat ve foru než live ... mě to je fuk schazujou se obě strany a nervy jim lítaj .. jeden nemůže kousnout druhýho... njn.
Ano taky se tady na foru postavím za kamaráda i když mele blbosti, proč ne když on sám mi tady pořád pochlebuje. Ale tohle jsi nezvládl, za prvé jsem nebyl sprostej (aspoň si to myslím,ale pokud to u Vás znamená něco sprostýho tak se omlouvám) a za druhé jsem nejmenoval a pokud se to někoho vztahovačnýho( ať už ze zvyku že mu jiní často nadávají) dotklo, je to jen jeho boj.
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
novej: Lítaj nervy, ďoubete tam kde víte, že je to efektivní ... jasně jeho blbost že se nezvládnul . Kdyby jste se drželi technických věci nerejpali do lidí a jejich charakteru nikdy by se to nezvrtnulo.
Každý tu čeká max odpověď na to proč je to nebo tamto dobrý, i když si druhý myslí, že je to na hovno. Ne řeči o tom kdo je kompot a kdo čalamáda...
Jak téma Free tak podvozky se neustále zvrhávaj v osobní záležitosti. Myslím že tu je dost osobních témat a pokd někomu chybí , není problém si založit několik témat např. "Janek versus Novej" když na to nestačí SZ a musíte si honit ego veřejně.
- mart
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1193
- Založená vlákna
- Motorka: WR400F, exTT600R
- Věk: 5X
- 3 1
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
vrátím to k tématu...
Potřebuju přetěsnit a nastavit na váhu tlumiče na WR400F, jsou dobrý reference na někoho ze západních Čech? Díky.
modrá je dobrá ;-)
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11379
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Poradí ti nejspíš xFany s nejbižším zérvisem, jinak to můžeš poslat Mikibergovi nebo Farynovi tady z fóra. Pokud budeš posílat, tak už je jedno kam.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Kamarád si koupil WR450 - 2011 najeto cca 150mth a má tam pružiny 4,4KN/mm. (na jezdce cca 90kg) a on sám má 70kg. Včera mi říkal že je vyndá a dá na net za půlku takže kdyby někdo měl zájem tak budou k dispozici. Jsou to originály Yamaha a stojí 4000 http://www.partsdepot.cz/originalni-dil … FA/389624/ jsem koukal, takže kdyby měl někdo zájem.
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
novej napsal(a):Kamarád si koupil WR450 - 2011 najeto cca 150mth a má tam pružiny 4,4KN/mm. (na jezdce cca 90kg) a on sám má 70kg. Včera mi říkal že je vyndá a dá na net za půlku takže kdyby někdo měl zájem tak budou k dispozici. Jsou to originály Yamaha a stojí 4000 http://www.partsdepot.cz/originalni-dil … FA/389624/ jsem koukal, takže kdyby měl někdo zájem.
Tak až je vyndá at mi je změří, když budou rozměrově sedět tak bych je vzal.
- mart
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1193
- Založená vlákna
- Motorka: WR400F, exTT600R
- Věk: 5X
- 3 1
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Raduz TT600r napsal(a):Poradí ti nejspíš xFany s nejbižším zérvisem, jinak to můžeš poslat Mikibergovi nebo Farynovi tady z fóra. Pokud budeš posílat, tak už je jedno kam.
Díky za tip Nejradši bych servis s rozumným dojezdem a osobně, ale jak to tak sleduju, tak budu asi posílat
modrá je dobrá ;-)
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11379
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
mart napsal(a):Raduz TT600r napsal(a):Poradí ti nejspíš xFany s nejbižším zérvisem, jinak to můžeš poslat Mikibergovi nebo Farynovi tady z fóra. Pokud budeš posílat, tak už je jedno kam.
Díky za tip Nejradši bych servis s rozumným dojezdem a osobně, ale jak to tak sleduju, tak budu asi posílat
Hlavně kvalitně zabalit - balíkové služby jsou někdy fakt drsné!
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Tristan
- malý Velký BOJOVNÍK°°°°
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3353
- Založená vlákna
- Místo: North Tristan Kingdom
- Motorka: KTM EXC 250 06
- Věk: 25.0
- Tel: černý
- 17 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
MikiberG napsal(a):novej: Lítaj nervy, ďoubete tam kde víte, že je to efektivní ... jasně jeho blbost že se nezvládnul . Kdyby jste se drželi technických věci nerejpali do lidí a jejich charakteru nikdy by se to nezvrtnulo.
Každý tu čeká max odpověď na to proč je to nebo tamto dobrý, i když si druhý myslí, že je to na hovno. Ne řeči o tom kdo je kompot a kdo čalamáda...
Jak téma Free tak podvozky se neustále zvrhávaj v osobní záležitosti. Myslím že tu je dost osobních témat a pokd někomu chybí , není problém si založit několik témat např. "Janek versus Novej" když na to nestačí SZ a musíte si honit ego veřejně.
Tak jsi to konečně rozlousk když se karty otočí a ted už tu bude za referencema klid a fakta za kterýma nebudou zaměrně hlouposti. Fer by bylo aby tu zustali zkušenosti a poznatky od jednotlivých lidi a každy at se rozhodne jak chce a všem je stejně jasne kdo tu jezdí bomby.
Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...
- Syphoon
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 396
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 30 pryč
- 0 0
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Janek napsal(a):MichalEXC napsal(a):.... Tak co, kdo tu něco podobnýho vytvoří ?
Něco najdeš v uživatelským manuálu a něco v manuálu od tlumičů. Dostal jsem je při koupi motorky a prý to bylo součást dokumentace při koupi nový v čr. Takže k origo tlumičům je to asi vytvořený + musíš brát v potaz, že každý má jinou váhu, ve stejný drážce se dá jezdit jiný styl ... takže nějaká uni tabulka asi vytvořit nejde. A když ano, dopadlo by to tak, že jednomu by to sedělo super a druhý by řekl, že je to k ničemu.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2597_p1080238.jpg
Kdyby někdo chtěl zašlu tyto manuály v češtině mailem, stačí SZ.
|