Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?

#1 20.05.2011 23:07:24

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


Zdravím.
Máte někdo el.schéma na TT600 59X ?
Mám problém se světlama. Do světel mi jde jen něco okolo 2V,takže to moc nesvítí. Z alternátoru leze dost (15-70V AC),ale dál za uměrňovačem je už jen ca.2V DC. Zkouknul jsem všechny kontakty a vypadají o.k.,tak mám obavu,jestli není v řiti regulátor. Vůbec nechápu jakým způsobem je to tam zapojený.Hlava mi to nebere. Z altíku to jde na usměrňovač a dál do přepínače. Z usměrňovače to jde už jen na baterku a dál nikam a11  a11  a11  To nechápu. Jede to furt stejně i bez baterky. Ta tam nemá na nic vliv asi. Spínačka je napájená zas z jiný cívky altíku a vůbec to přes usměrňovač nejde. To samý brzdový světla. Z toho zapojení jsem fakt docela mimo a nemůžu to pořád nějak pochopit. Už je to stará vrána a v tý elektrice už se taky někdo pořádně povrtal. Moc origo kabelů tam nezůstalo. Tak bych právě potřeboval schéma,abych to zapojení aspoň trochu pochopil. ou2  ou2  ou2 

Ještě by mě zajímalo jak proměřit regulátor a usměrňovač.

Díky moc.


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

#2 28.05.2011 16:59:27

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


No nic. Popravdě řečeno ani jsem si nedělal velkou naději,že by to schéma někdo měl.Já už se pídím dost dlouho po nějaký technický dokumentaci k týhle starý vráně,ale bez výsledku. Jedině snad vyloupit servis Yamahy. Nicméně i kdyby ten regulátor byl opravdu v řiti,tak novej stojí 4600kč a to nedám.  a11 
Jen kdyby mi nějakej dráteník poradil jak se to měří,abych měl jistotu,co je vlastně nemocný.
Jsou to snad klasický polovodičový součástky,tak by to mělo jít proměřit snadno. Doufám. Jen vědět jak.Učil jsem se to ve škole,bohužel tou dobou mi zatemňovaly mysl  blee1 slečny ugh2  a alkohol  beer a tudíž si to nepamatuju. a30 

Na základě odkazu:
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_techn … /index.htm
kterej je z vlákna:
http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=3572
jsem zjistil,že motor zTT600 59X je stejnej jako na:

Ténéré Typ 34L r.v. 83/84
Ténéré Typ 55W  r.v.85
XT600 Typ 43F  r.v. 84/86
XT600 Typ 2KF r.v. 87/89

Kromě převodového poměru(nepodstatné) a alternátoru (bohužel dost podstatné),ale i přesto bych chtěl poprosit,zda někdo má el.schéma i jakoukoli jinou dokumentaci k některé z těhle motorek. (To už by snad někdo mohl mít,cože?) a12  oko1 

Co se týče elektriky k motoru,tam to maká všechno dobře,napájený vlastní cívkou z alternátoru,klasický CDI.Jednoduchý a funkční. Starost mi dělá ta spousta nepotřebných a chaoticky zapojených drátů,který napájí ten zbytek.Kromě světla je všechno ostatní na enduru nepotřebný.
Dostal jsem tedy nápad,že bych to všechno vyškubal(kromě el.k motoru),z nějakých součástek sestrojil vlastní regulátor,ale už na 12V,na to připojil přední a zadní světlo a haleluja. Do řiti se všema zbytečnostma. key  key  key 
To předělání světel už plánuju delší dobu viz.vlákno: http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=1378&p=2

Teď jen zjistit co by pobral ten alternátor. Snad nebude takovej rozdíl mezi jednotlivými typy. Jde mi hlavně o to zjistit jak jsou tam rozdělený jednotlivý cívky. To se snad nebude tolik lišit a výkony altíku snad taky nebudou nějak dramaticky rozdílný. Uvidíme. oko1 

Na STK si vyrobím vlastní homologační sadu napájenou z baterky a po STK to stejně zas sundám,jako to dělám vždycky. ano2 


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

#3 28.05.2011 18:07:31

TONDA S23
---
Fotogalerie
Příspěvky: 256
Založená vlákna
Místo: kósek od Přerova
Věk: 50+

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


Vydrž až se vrátí Radúz v neděli večer ze srazu,ten by snad něco mohl mít.

 offline 

 

#4 28.05.2011 18:30:30

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


TONDA S23:

On je vlastně sraz. Díky za upozornění.Já si říkám,že je tu nějak mrtvo. Taky bych radši jezdil na motorce. Víkendy v práci mě nebaví. Pak mám akorát čas sepisovat tady romány. Doma bych určitě tolik hodin u počítače nestrávil. To mám jen v práci dost času vymejšlet kraviny,ale přijedu domu a už nemám čas to uvést do praxe,takže zas tolik na to nespěchám.


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

#5 21.06.2011 15:27:51

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


http://www.repairmanualclub.com/motoman … ?dlid=1322       manuál by měl být zde , ale většina japonců myslím má zkratový regulátor  , jestliže má magneto  , z něj 3 fáze (stejná barva nezáleží na poředí ) jde do regulátoru , kde každá fáze jde na střed 2 diod zapojených do série  z anody to pak jde na kostru (mínus ) a z katody na +  to zajistí usměrnění a ze střídavého proudu je stejnosměrný (spíš tedy pulsní ale to je nepodstatný baterie to vyfiltruje )  jo a na střed těch diod je zapojenej tyristor který se spíná při překročení nastaveného napětí (většinou 14,2 -14,5 V) to je buď řízeno napětím na výstupu nebo přivedeno z jiného místa (kvůli eliminaci úbytků na kabeláži , nedoporučuji jen to může snadněji odrovnat baterii přebitím při přechodovém odporu v konektorech , nejlepší je když to reguluje rovnou výstupní napětí v místě regulátoru a raději jen nastavit na horní úroveň tj 14,4-14,5 V  přikládám náčrtek odzkoušené náhrady tyristory jsem dával BT152/600  místo výkonových diod jsem použil 3x diodový můstek 25A (zapojený paralelně  ) zbytečně předimenzované ale konstrukčně se to snadněji uchladí


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/2250_regulator.png

 offline 

 

#6 21.06.2011 16:12:18

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


sth:

Díky moc.
Tohle přesně sedí na TT600S.Tam je to přesně jak jsi popsal. Ale u týhle starý hyeny je to úplně nepochopitelně zapojený. Teď pořád makám a stejně nemám čas to udělat,ale až se k tomu dostanu,tak budu muset kouknout do altíku a pak uvidím co s tím. Každopádně to budu muset celý nějak překopat.


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

#7 22.06.2011 11:20:52

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


asi nejednodušší odpojit ty 3 vstupy a změřit kolik na nich je (měřit střídavé napětí vždy 2 proti sobě podle otáček by se mělo naměřit něco kolem 30V ~   proti kostře by menělo být nic , pak zapojit vstupy do regulátoru ,regulátor ale odpojit na výstupu (nechat zapojeno pouze ukostření ) a změřit napětí na výstupu , zde už by mělo být stejnosměrné a podle toho kde má měření tak budˇ zde bude rovnou 14,5  ale asi bude řízení z jiného bodu , pak by zde mělo být cca 30-40 V stejnosměrných a při propojení výstupu  + (ten co jde přímo na baterii ) a měřícího ten by měl jít někam za klíček by to mělo začít regulovat .principiálně by šlo nechat tyto spojené i za chodu ale když by byly před klíčkem docházelo by k vybíjení baterie i při odstavené motorce proudem tekoucím přes řídící obvod měřícího napětí. vyřešila by to ješte jedna dioda na výstupu regulátoru to by bylo asi nejrozumější zapojení na tom výstupu by byla zapojená anodou k regulátoru a katodou k baterii  pak by se výstup regulátoru mohl připojit rovnou na plus baterie (přes pojistku podle výkonu alternátoru cca 30A by mělo být akorát )   pak by zapojení bylo jednoduché 3x vstup , zem a + baterie  tak jak je to na tom náčrtku tam bylo počítáno s připojením až za spínací skřínku (mám jedno hlavní 50A relé které spínám klíčkem takže diodu nepotřebuji zapojuji regulátor až za kontakt toho relé ale asi to ještě předělám a diodu zapojím

 offline 

 

#8 22.06.2011 23:01:37

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

Re: El.schéma na TT600??? + jak proměřit regulátor napětí a usměrňovač?


sth:

Díky. Já pak zkusím namalovat schéma,jak je to zapojený a dám to sem. Nejsem doma a takhle z hlavy to nedám.Až budu u motorky,tak to namaluju a třeba někdo pochopí ten princip jak to vůbec mohlo fungovat.
Doma budu asi za tejden,ale nevím,jestli se k tomu dostanu.


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů