Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Seřízení karburátoru Jawa Betka

#1 20.05.2011 08:56:06

B.Stratton
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 143
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: Houska TE/TC 570 (r.v. 2002)
Věk: 31
Tel: +420775112555
0 0

Seřízení karburátoru Jawa Betka


Zdarec

chtěl sem se zeptat jestli nemáte někdo zkušenosti se seřízením tohoto hustého stroje Jawa Betka, nějak se mi nedaří seřídit karburátor aby to šlapalo dobře...


Pila je prostě pila smile

 offline 

 

#2 20.05.2011 09:11:19

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Seřízení karburátoru Jawa Betka


B.Stratton:

Obrázek...

http://nd.motoscoot.cz/images/models/betka/nd-betka0011.png


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#3 20.05.2011 09:17:04

B.Stratton
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 143
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: Houska TE/TC 570 (r.v. 2002)
Věk: 31
Tel: +420775112555
0 0

Re: Seřízení karburátoru Jawa Betka


Suchman:

Tak jako jak se to seřizuje to vím, ale chová se to furt nějak divně.... Motor padá dlouho z otáček, zdechá to na volnoběh, prostě je to takový divný...


Pila je prostě pila smile

 offline 

 

#4 20.05.2011 09:29:07

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Seřízení karburátoru Jawa Betka


B.Stratton:

Z jinýho fora...

Jak nastavit karburátor (šoupátkový typ)

Mám karburátor, kterej je totálně rozladěnej a chci ho naladit. Budu postupovat takto:

1) Pokud je to aspoň trochu možné, pokusím se na stroji projet, a zjistím, jestli je příliš chudá, či bohatá směs
a.motor má mizerný zátah, nejde do otáček a špatně startuje - chudá směs,
b.při jízdě se zahřátým motorem má motor hlavně při přidání plynu tendenci se uchlastávat (vysazuje) - bohatá směs

2) Dám jehlu úplně nahoru

3) Vyšroubuju trysku

TRYSKA
4) Podle toho, jestli chci obohacovat, nebo ochuzovat směs,buď převrtám trysku na větší (roli nehraje průměr, ale průřez, takže nepřevrtávat .75 jedničkou vrtákem, ale postupovat podstatně pomaleji!!! ), nebo ji zapájím cínem a vrtnu menším průměrem. Pak to projet a zjistit, zda je to lepší, nebo horší.
Je vhodné mít 2 trysky a střídat je, málokdo má k dispozici měřidlo průměru tak malý díry, ale podle oka se dá odhadnout, jestli je dírka větší, nebo menší, než ta druhá. Je lepší postupovat od menší díry k větší, protože uchlastanej vysazující motor není zrovna ideální etalon k testování, kdežto ochuzený motor jede pravidelně, i když nemá zátah. Nastavte mírně bohatší směs, která zaručí nejvyšší možný výkon. Předpokládám, že když taháte za plyn, chcete jet co nejrychleji, spotřeba v tu chvíli nehraje takovou roli.
Navíc při bohatší směsi se tolik nezahřívá motor, méně klepe (detonační hoření), prostě ho celkově šetříte.

JEHLA
5) Když je tryska OK, jdeme na nastavení jehly. Ta nám zaručí nízkou spotřebu, pokud zrovna nechceme závodit. Má vliv v poloze šoupátka orientačně od 1/4 do 2/3. Při jízdě nadoraz se jehla neuplatňuje.
Výchozí pozice je nahoře, ale to bude motor dost žrát, protože je nastavena bohatá směs v celém rozsahu. Tu ale potřebujeme jen při jízdě na plný plyn a při volnoběhu (viz níže)
Takže ji posuneme o 2 zuby níže a motor necháme do studena vychladnout. Neměl by pak jít bez sytiče nastartovat (pokud jde, přidáme plyn, jestli to nechcípne, dáme jehlu ještě o zub níž). Chvilku to necháme jet na sytič pod mírným plynem, když začne chcípat, sytič vypneme a pokračujeme bez něj, případně ho nakrátko pak zase zapneme. Ve chvíli, kdy je motor zahřátý tak, že na hlavě spolehlivě neudržíme ruku, musí motor jet v pohodě bez sytiče. Pokud se stále dusí v poloze plynu na 1/3, dáme jehlu o zub výš a pokus opakujeme. Teď máme zaručenu nízkou spotřebu v případě, že nechceme závodit a jedeme pohodu.

ŠROUBKY
6) Jako poslední nastavíme volnoběh. Na karburátoru běžně jsou 2 šroubky. Doraz šoupátka (ten s pružinkou) a bohatost volnoběžné směsi (čím víc zašroubován, tím bohatší směs - šroubek uzavírá přívod vzduchu).
Postup nastavení:
Nastartujeme motor, pokud sám nedrží otáčky, pomáháme mu plynem, dotahujeme šroubek dorazu šoupátka, dokud ty otáčky nezačnou držet(můžou být vysoké, to nyní nevadí). Dotahujeme šroubek bohatosti směsi, dokud motor nezačne chcípat. O této polohy se vrátíme o cca půl otáčky a začneme pomalu povolovat doraz šoupátka až do úplného chcípnutí motoru. Pokud se objevují nepravidelnosti chodu, zkusíme hnout bohatostí na jednu, nebo druhou stranu a nechat v poloze, kdy je běh nejpravidelnější (nastavujeme na vlažném motoru) a opět snížíme otáčky. Tak pokračujeme postupně k docílení co nejnižších otáček a při tom co nejpravidelnějšíh ochodu. Nakonec doraz šoupátka trochu dotáhneme na vyšší otáčky a je to.

Motor jde teď i za studena nastartovat bez sytiče (maximálně na několikátý pokus, asi se mu chtít hned nebude  ), ale po přidání plynu chcípne. Se sytičem se ale dá normálně jet, po zahřátí musí motor šlapat jak hodinky, mít nízkou spotřebu a přitom nejvyšší možný výkon.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#5 24.05.2012 21:27:54

Re: Seřízení karburátoru Jawa Betka


Suchman:
ahoj kluci potřebuju poradit z betkou na nádrž jsem najel asi 100km asi mi to nejak žere nevíte nekdo jak to mám poštelovat. a jestli spotřeba je znát na tom jak jezdíte plnej plyn nebo je to jedno dekuji za radu.

 offline 

 

#6 25.05.2012 09:18:37

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Seřízení karburátoru Jawa Betka


georgeclooney:

betku nemám, nevím, jestli to je normální... ale za větší žravost může většinou vysoká hladina, nebo nezavírá plovák...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů