INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
seřízení ventilů XR 400
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):BIGR: Myslím si, že automatickej dekompresor mám plně funkční, se startováním nemám problém a úvrať jde protočit v pohodě. Jak jste přišli s tim vracením klikou zpět, tak v manuálu to výslovně zakazujou a je to proto, že XR má vlastně 2 automatický dekompresory. Jeden otevře pravej ventil do cca 800rpm a druhej se aktivuje právě, když motor kopne zpátky, aby ti to nezlomilo nohu nebo když točíš klikou ve směru hodinových ručiček. Zaklapne pojistka a otevře se pravej ventil, proto se nemá vracet klikou zpět, tak nechápu jak nám to všem může jezdit, když to štelujeme úplně jinak
Já ti nevim... Dělám to blbě,ale funguje to líp,než před tím,než to seřídím. Asi to neni úplně špatně. Neměli by jsme napsat do Japonska,že jsme našli novej způsob seřízení jejich motoru o kterým nevěděli?
- zxr
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 75
- Založená vlákna
- Motorka: XR600, ZX9R
- Věk: 23
- 0 0
Re: seřízení ventilů XR 400
BIGR: Až tak moc tomu nerozumím, ale když o tom přemýšlím, tak pokud dekompresor funguje, tak by teoreticky nešla bez vycvaknutí vůle nastavit, protože pokud dekompresor zabírá tak je ventil cca 2mm otevřen a při povolení toho šroubku by se ventil pořád vracel a taková rezerva tam si myslim není.
Re: seřízení ventilů XR 400
zxr napsal(a):BIGR: Až tak moc tomu nerozumím, ale když o tom přemýšlím, tak pokud dekompresor funguje, tak by teoreticky nešla bez vycvaknutí vůle nastavit, protože pokud dekompresor zabírá tak je ventil cca 2mm otevřen a při povolení toho šroubku by se ventil pořád vracel a taková rezerva tam si myslim není.
Přesně tak ventil by byl otevřenej a vůli by jsi asi nastavil,ale po cvaknutí vy tam byla megavůle. Což je dost špatně. Takže nevim jak to Honda myslela,když nepíše o tomhle problému v manuálu...
- zxr
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 75
- Založená vlákna
- Motorka: XR600, ZX9R
- Věk: 23
- 0 0
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik: Ale prakticky při správném otáčení ventil otevřený je a zavře se až po otočení zpět
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
Tak dnes jsem se dal opět do kontroly ventilů, zkusil jsem to podle vašeho postupu a stojím si za svým, že je to špatně... Když se provádí sání a následně komprese tak bez auto-dekompresoru by měly být oba výfukový ventily zavřený (měřitelná vůle), ale pravý ventil je v tuhle chvíli malinko oteřený (je aktivovaný auto-dekompresor) a to i když probíhá komprese. Chvíli před TDC se auto-dekompresor deaktivuje a při TDC jsou všechny ventily zavřené. Tím, že byl ventil uvřený skoro celou dobu kompresní doby se komprese zmenší a tudíž honda píše, že 600 s auto-dekompresorem je jak 250 bez něj. Když se přejede TDC a pak se vrací zpět po směru hodinových ručiček, tak se aktivuje "one way zápatka" a pravý výfukový ventil se otevře (aby tě motorka nezkopala).
Neříkám nikomu jak má měřit vůle, ale ať si to každý přebere sám a pohledá na více zdrojích, hlavně to vracení se klikou zpátky.
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):Tak dnes jsem se dal opět do kontroly ventilů, zkusil jsem to podle vašeho postupu a stojím si za svým, že je to špatně... Když se provádí sání a následně komprese tak bez auto-dekompresoru by měly být oba výfukový ventily zavřený (měřitelná vůle), ale pravý ventil je v tuhle chvíli malinko oteřený (je aktivovaný auto-dekompresor) a to i když probíhá komprese. Chvíli před TDC se auto-dekompresor deaktivuje a při TDC jsou všechny ventily zavřené. Tím, že byl ventil uvřený skoro celou dobu kompresní doby se komprese zmenší a tudíž honda píše, že 600 s auto-dekompresorem je jak 250 bez něj. Když se přejede TDC a pak se vrací zpět po směru hodinových ručiček, tak se aktivuje "one way zápatka" a pravý výfukový ventil se otevře (aby tě motorka nezkopala).
Neříkám nikomu jak má měřit vůle, ale ať si to každý přebere sám a pohledá na více zdrojích, hlavně to vracení se klikou zpátky.
To je tvůj názor. Já už to dělám roky tak,jak jsem psal a na vícero motorkách. Ne jen na jedný svojí. A VŽDYCKY TO BYLO STEJNÝ. Takže buď byly všechny stejně rozbitý,nebo jí máš rozbitou ty. Každopádně když se nepootočí zpět,tak zůstane ventil otevřený a vůli nemá. Pak v tuhle chvíli nastavíš vůli špatně-velkou. HOWG
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):Rohlik napsal(a):Ja jsem vzdy otacel zpet pro uvolneni automatickeho dekompresoru. Jinak vule byla na to jednom vyfukovem nemeritelna
To všichni otáčíte klikou na druhou stranu nebo co, už principu ty pojistky to tak nemůže být ...Vážně si o tom něco přečtěte
Já nic číst nebudu,protože praxe ti dá víc,než celá knihovna. Ale to dnešní generace asi nechápe...
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
BIGR napsal(a):Já nic číst nebudu,protože praxe ti dá víc,než celá knihovna. wink Ale to dnešní generace asi nechápe...
Tak mi tedy prakticky vysvětli jak funguje one-way decompressor, kterým XR právě také disponuje tongue Ten kdo točí při nastavování ventilů klikou proti směru chodu motoru to musí určitě vědět (i když je to z nějakého záhadného důvodu v servisním manuálu a vlastně všude kde se tohle téma řeší důrazně zakázáno)
Saimon napsal(a):Otáčím zpět, bez otočení zpět to nejde naměřit.. Motorka mi jede, startuje, nehlučí, tak si asi jedinej kterej to dělá ,,správně" a zbytek majitelů jsou nýmandi, je to tvoje motorka dělej jak myslíš, ale dobře neděláš .
Mě taky chytá na první kick, studená i teplá a funguje jak má. S tímhle postupem tady na fórku přišel první myslim Motoline, určitě to bude správný postup, ale tohodle stroje A věř tomu, že třeba v Americe je XR mnohem rozšířenější než u nás a dá se tam najít spoustu zajímavých informací, ale tohle je specialita zdejšího fora.
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):BIGR napsal(a):Já nic číst nebudu,protože praxe ti dá víc,než celá knihovna. wink Ale to dnešní generace asi nechápe...
Tak mi tedy prakticky vysvětli jak funguje one-way decompressor, kterým XR právě také disponuje tongue Ten kdo točí při nastavování ventilů klikou proti směru chodu motoru to musí určitě vědět (i když je to z nějakého záhadného důvodu v servisním manuálu a vlastně všude kde se tohle téma řeší důrazně zakázáno)
Načti si to na americkým foru a v manuálu. Když nevěříš lidem,který to dělaj v reálu a vědi,co dělaj. Dekompresor funguje ve dvou režimech. Automat a manuál. Automat je na principu válečkový volnoběžky a manuál je snad jasnej každýmu. Nadále odmítám diskutovat o jasných věcech. Když věříš americkýmu foru,tak mu věř a dělej si to jak chceš. Je to tvoje motorka... Tím s tímhle tématem končím.
- Saimon
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 344
- Založená vlákna
- Motorka: Yamaha XT 660 Z Tenere
- Věk: 24
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):BIGR napsal(a):Já nic číst nebudu,protože praxe ti dá víc,než celá knihovna. wink Ale to dnešní generace asi nechápe...
Tak mi tedy prakticky vysvětli jak funguje one-way decompressor, kterým XR právě také disponuje tongue Ten kdo točí při nastavování ventilů klikou proti směru chodu motoru to musí určitě vědět (i když je to z nějakého záhadného důvodu v servisním manuálu a vlastně všude kde se tohle téma řeší důrazně zakázáno)
Saimon napsal(a):Otáčím zpět, bez otočení zpět to nejde naměřit.. Motorka mi jede, startuje, nehlučí, tak si asi jedinej kterej to dělá ,,správně" a zbytek majitelů jsou nýmandi, je to tvoje motorka dělej jak myslíš, ale dobře neděláš .
Mě taky chytá na první kick, studená i teplá a funguje jak má. S tímhle postupem tady na fórku přišel první myslim Motoline, určitě to bude správný postup, ale tohodle stroje A věř tomu, že třeba v Americe je XR mnohem rozšířenější než u nás a dá se tam najít spoustu zajímavých informací, ale tohle je specialita zdejšího fora.
Jak myslíš, věřím lidem co motorky dělaj už řadu let (mechanik co mi dělal GO + celé seřízení motoru), lidem fóru a hlavně tomu, že když to takhle neudělám mám na jednom vůli a na druhém ne, ale když to udělám jak už bylo psáno je na obou zhruba stejná vůle. Tím končím, ať si každý dělá na svojí motorce co chce, třeba seřizuje ventily za chodu motoru, když mu to napíšou na americkém fóru...
Re: seřízení ventilů XR 400
A nemůžou být oba ty postupy za různých okolností správně? Já jen než vytáhnete mačety na obranu toho jedině košer štelování
- Saimon
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 344
- Založená vlákna
- Motorka: Yamaha XT 660 Z Tenere
- Věk: 24
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
jees napsal(a):A nemůžou být oba ty postupy za různých okolností správně? Já jen než vytáhnete mačety na obranu toho jedině košer štelování
No u mě ne, jak už jsem psal, když neotočím zpět, tak na právém výfukovém ventilu není vůle, protože je prostě pootevřený tím automatickým dekompresorem..
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
Saimon napsal(a):No u mě ne, jak už jsem psal, když neotočím zpět, tak na právém výfukovém ventilu není vůle, protože je prostě pootevřený tím automatickým dekompresorem..
To je pro mě právě ta záhada. Správně se má dekompresor vypnout chvíli před úvratí a u mě to tak funguje, to co tady popisujete vy, že máte pootevřený ventil v horní úvrati kdy je palivo v maximální komprese a probíhá zážeh, to by snad všechno palivo uteklo do výfuku ne??? Přece se nemuže palivo zapálit když neni válec úplně zavřený. Tohle je snad logický ne?
Re: seřízení ventilů XR 400
Brusik napsal(a):Saimon napsal(a):No u mě ne, jak už jsem psal, když neotočím zpět, tak na právém výfukovém ventilu není vůle, protože je prostě pootevřený tím automatickým dekompresorem..
To je pro mě právě ta záhada. Správně se má dekompresor vypnout chvíli před úvratí a u mě to tak funguje, to co tady popisujete vy, že máte pootevřený ventil v horní úvrati kdy je palivo v maximální komprese a probíhá zážeh, to by snad všechno palivo uteklo do výfuku ne??? Přece se nemuže palivo zapálit když neni válec úplně zavřený. Tohle je snad logický ne?
Palivo se zapálit teoreticky může,ale pokud je ventil otevřený,tak píst vytlačí směs ven z válce a nezbyde tam skoro nic,co by hořelo. Palivovou směs zapaluje svíčka. Jediný vysvětlení těch dvou případů (otevřený ventil-zavřený ventil) je to,že každýmu funguje dekompresor trochu jinak. Buď v důsledku opotřebení a nebo změnou v modelovým roku. Případně verzí Evropa-USA. Ale je na každým,jak se svojim motorem zachází a jak si seřizuje ventily.
- Brusik
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Místo: Žirovnice
- Motorka: Berg FE 450
- Věk: 20
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
BIGR napsal(a):Palivo se zapálit teoreticky může,ale pokud je ventil otevřený,tak píst vytlačí směs ven z válce a nezbyde tam skoro nic,co by hořelo. Palivovou směs zapaluje svíčka. Jediný vysvětlení těch dvou případů (otevřený ventil-zavřený ventil) je to,že každýmu funguje dekompresor trochu jinak. Buď v důsledku opotřebení a nebo změnou v modelovým roku. Případně verzí Evropa-USA. Ale je na každým,jak se svojim motorem zachází a jak si seřizuje ventily.
Asi jo, musí nám dekompresor každýmu fungovat jinak, ale když při TDC nemáte u ventilu vůli, tak máte při zapalování ventil pootevřený a to nebude to pravý ořechový
|