Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

seřízení ventilů XR 400

#21 29.04.2011 20:28:22

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: seřízení ventilů XR 400


dejte sem nějaký odkaz na ten Honda manuál, o tom dekompresoru tam musí být zmínka


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#22 29.04.2011 21:17:54

Re: seřízení ventilů XR 400

 offline 

 

#23 29.04.2011 21:19:18

Re: seřízení ventilů XR 400


a tu spojku opravit jak? jen vyměnit lamely nebo i ty plechy?

 offline 

 

#24 29.04.2011 21:25:54

VacikB12
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 91
Založená vlákna
Místo: Židlochovice
Motorka: XR 400
Věk: 28
0 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Tagy:

podle mě je vždycky lepší měnit oboje

 offline 

 

#25 30.04.2011 16:12:27

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: seřízení ventilů XR 400


motoline.cz napsal(a):

dejte sem nějaký odkaz na ten Honda manuál, o tom dekompresoru tam musí být zmínka

Nevidím tam o něm ani půl slova, taky jsem o něm nevěděl, dokud jste si o něm tady nepsali.. 

Tady celý servisní manuál http://www.motorkari.cz/upload/files/ma … 202004.pdf

a tady stránka o seřízení ventilů..



http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/1231_ventily.jpg

Editoval C.J. (30.04.2011 16:15:49)

 offline 

 

#26 30.04.2011 21:26:07

Re: seřízení ventilů XR 400


jinak s tím vyřazováním - vyměnil jsem olej a trošku se to zlepšilo ale hlavně jsem přišel na to, jak vyřadit pokaždý, když už stojíte a máte tam rychlost - dáte tam jedničku a když chcete dát neutrál tak lehce brnknete o plyn a najednou tam krásně vyskočí  ano 

 offline 

 

#27 22.05.2011 22:11:36

Re: seřízení ventilů XR 400


motoline.cz:

Jo, máš pravdu.
Dnes sem šteloval ventilky a po dojetí do HÚ, té, kde to pálí, nebyla na pravém výfuku vůle. Taxem pootočil zpět asi o půl otáčky kliky, cvak, zpátky do HÚ a bylo to.
Podle toho, co vždycky naměřám, se provozem vůle zvětšuje.

 offline 

 

#28 22.05.2011 22:29:12

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: seřízení ventilů XR 400


Mi se to tak nechová, mám normálně vůle na obou výfukových a když jsem zkusil zkusmo otočit za úvrať a vrátit se (dekompresor velice slyšitelně cvakl), tak byly vůle pořád stejné.. Nemám ten dekompresor rozbitý?  smile 

 offline 

 

#29 24.05.2011 22:38:25

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: seřízení ventilů XR 400


víko ventilů není jenom víko, ale přenáši pohyb z vačky přes vahadla na ventily, takže je poměrně hodně namáháno. Ty Nm tam budou oprávněně.  26 je ale na M6 v hliníku docela fest, není tam třeba jeden centrální šroub s větším průměrem na tenhle moment a ty M6 dokola s menším?


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#30 25.05.2011 14:17:25

Re: seřízení ventilů XR 400


C.J.:Rozdíl ve vůlích na výf. ventilech by měl být - když normálně otočím do HÚ tam, kde motor pálí, na levém ventilu vůli mám a na pravém neé. Pootočím klikou zpátky, cvak, vrátím píst do HÚ a na obou výf. ventilech je stejná vůl.
No, ten automatický dekompresor se projevuje tak, že při startování šlapeš na startpáku třeba dvakrát - třikrát jak do hov.a a furt nic, žádná komprese...je to takové divné, ale zvykl sem si...pokud se to projevuje stejně, mělo by to být v pořádku...
V návodě stojí toto:"...máte-li potíže se startováním (pokud se motor uleje a nebo něco tak - tohle je moje poznámka), šlapejte na startovací páku tak dlouho, až ucítíte odpor. Poté zmáčkněte ruční dekompresor a pootočte o 1/4 dráhy startpáky a  normálně startujte."
Funguje to.

 offline 

 

#31 25.05.2011 15:40:15

Re: seřízení ventilů XR 400


milanosor:
Těch 26 Nm platí jen pro tu osmičku ou2 , ne?
Pro šroubky M6 se 6HR 8mm by mělo platit (na motoru) 12 Nm...

 offline 

 

#32 31.05.2011 12:49:18

Re: seřízení ventilů XR 400


Sem taky do toho manuálu brejlil jak husa do flašky a k těm "šestkám" jsem našel jenom neco na začátku všeobecného a tam bylo číslo 12 Nm. Tak. Neco spešl na pohlavní dekl sem nenašel.

 offline 

 

#33 07.08.2011 10:48:11

Re: seřízení ventilů XR 400


Zdravím. Nechci zakládat nové vlákno, tak píšu sem. Mám na xrku problém.. Koupil jsem xrko a bylo tam špatný vahadlo automatického dekompresoru. Dobře koupil jsem nový a po cca 1000 km znova.. Tak jsem ho zrepasoval společně i z vačkou.. Po par stovek km jsem rozdělal a vahadlo už je zase načlý... Ventily jsou naštelovaný dobře. Už nevím čím by to mohlo být. Vačka je nová.. že by to mohlo byt kvůli tomu aut. dekompresoru? má ho někdo vylisovanej venku? Díky.

 offline 

 

#34 04.09.2011 14:18:33

Rohlik
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 308
Založená vlákna
Místo: Vítkov
Motorka: GG EC300R sixdays
Věk: 28
1 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Presne tak jak psal Motoline.cz i ZdenalBenal...pravy vyfukovy je bez vule, dokud se motorem nepootoci zpet asi o pul otacky. Po jemnem klapnuti, mel uz ventil svou vuli.
Diky za vas ano 

 offline 

 

#35 29.10.2013 18:23:26

Brusik
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 117
Založená vlákna
Místo: Žirovnice
Motorka: Berg FE 450
Věk: 20
1 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Nedá mi to a musím oživit tohle starý téma.
Návod na seřízení ventilů co tady prezentujou Motoline a Zdenalbenal je sice zajímavej, ale proč to takhle neuvádějí v servisním manuálu a nenašel jsem ani zmínku o otáčením klikou ve směru hodinových ručiček ani na žádných zahraničním fóru? Všude se výslovně uvádí, nikdy se nevracet klikou zpět a vždy točit pouze proti směru hodinových ručiček! Po směru hodinových ručiček se nemá otáčet právě proto, aby se nezapojil automatickej dekompresor.
Přece neni možný, aby to Honda zapomněla napsat do manuálu a seřizovali to špatně i všichni na thumpertalk.com, 4strokes.com, atd. Jen je třeba si ohlídat, aby píst byl v horní úvrati v kompresi (všechny ventily jsou zavřené, tudíž vahadla jsou volné).

 offline 

 

#36 29.10.2013 19:06:39

BIGR
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 540
Založená vlákna
Motorka: XR 400R
2 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Brusik napsal(a):

Nedá mi to a musím oživit tohle starý téma.
Návod na seřízení ventilů co tady prezentujou Motoline a Zdenalbenal je sice zajímavej, ale proč to takhle neuvádějí v servisním manuálu a nenašel jsem ani zmínku o otáčením klikou ve směru hodinových ručiček ani na žádných zahraničním fóru? Všude se výslovně uvádí, nikdy se nevracet klikou zpět a vždy točit pouze proti směru hodinových ručiček! Po směru hodinových ručiček se nemá otáčet právě proto, aby se nezapojil automatickej dekompresor.
Přece neni možný, aby to Honda zapomněla napsat do manuálu a seřizovali to špatně i všichni na thumpertalk.com, 4strokes.com, atd. Jen je třeba si ohlídat, aby píst byl v horní úvrati v kompresi (všechny ventily jsou zavřené, tudíž vahadla jsou volné).

Jenže když ti funguje správně aut. dekompresor,tak na pravém výfukovém ventilu nebudeš mít vůli pokud budeš točit jen ve směru otáčení motoru. Ten kousek proti směru vyřadí dekompresor a vůle na tom ventilu "naskočí". Mám to vlastnoručně vyzkoušený.
Honda to nikde nenapsala asi,že je to tajný.  a1 

 offline 

 

#37 29.10.2013 23:42:56

Brusik
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 117
Založená vlákna
Místo: Žirovnice
Motorka: Berg FE 450
Věk: 20
1 0

Re: seřízení ventilů XR 400


BIGR: Nechci se hádat, ale fakt nikde na internetu jsem nenašel podobnej názor co tady šíříte. Přece neni možný, že je to v manuálu uvedený špatně  nee1 
Já jsem vůle kontroloval, tak jak jsem popsal a naměřil jsem vůle co tam mají být. To znamenená, že mám rozbitej automatickej dekompresor? Motor necvaká, startuje a nic podezřelýho nedělá.

 offline 

 

#38 30.10.2013 19:50:42

BIGR
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 540
Založená vlákna
Motorka: XR 400R
2 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Brusik napsal(a):

BIGR: Nechci se hádat, ale fakt nikde na internetu jsem nenašel podobnej názor co tady šíříte. Přece neni možný, že je to v manuálu uvedený špatně  nee1 
Já jsem vůle kontroloval, tak jak jsem popsal a naměřil jsem vůle co tam mají být. To znamenená, že mám rozbitej automatickej dekompresor? Motor necvaká, startuje a nic podezřelýho nedělá.

Já jen říkám,že mi to takhle na mojí motorce funguje. A nejsem sám. Jestli máš vůle pořád stejný a nic ti tam necvaká,tak asi nemáš automatickej dekompresor.
Neboj začíná mi dekompresor zlobit,tak ho asi brzo amputuju a budu na tom taky jako ty. wink 

 offline 

 

#39 30.10.2013 21:07:06

Brusik
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 117
Založená vlákna
Místo: Žirovnice
Motorka: Berg FE 450
Věk: 20
1 0

Re: seřízení ventilů XR 400


BIGR:
Myslím si, že automatickej dekompresor mám plně funkční, se startováním nemám problém a úvrať jde protočit v pohodě.
Jak jste přišli s tim vracením klikou zpět, tak v manuálu to výslovně zakazujou a je to proto, že XR má vlastně 2 automatický dekompresory. Jeden otevře pravej ventil do cca 800rpm a druhej se aktivuje právě, když motor kopne zpátky, aby ti to nezlomilo nohu nebo když točíš klikou ve směru hodinových ručiček. Zaklapne pojistka a otevře se pravej ventil, proto se nemá vracet klikou zpět, tak nechápu jak nám to všem může jezdit, když to štelujeme úplně jinak  ou2 

 offline 

 

#40 30.10.2013 21:34:47

zxr
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 75
Založená vlákna
Motorka: XR600, ZX9R
Věk: 23
0 0

Re: seřízení ventilů XR 400


Brusik:
Čau, zrovna dnes jsem nastavoval ventilové vůle na xr600 a musel sem jet podle návodu s vracením kliky, dokud necvakl dekompresor tak pravý výfukový ventil neměl žádnou vůli a i při tom cvaknutí je jasně vidět, že se ventil zvedne.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů