Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Motorky vs. Nízké teploty

#1 24.02.2011 19:08:09

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Motorky vs. Nízké teploty


Zdarec,jak řešíte ježdění hlavně na 2T strojích v nízkých teplotách?Zakrýváte chladiče?Nahříváte válce horkovzdušnou pistolí?Píst je ohřátý hned a naroste,naproti tomu válec obalený vodou je smrsknutý.Jak na to,aby se neničil válce a píst.Mám nový píst a čerstvě poskládanou mašinu a nerad bych si snižoval žovotnost pístu a válce víc,než je nutné...máte někdo nějaké typy jak na to?Díkes

Editoval _Vlk_ (24.02.2011 19:35:25)


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#2 24.02.2011 19:24:12

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Pokud parkuješ někde, kde je teplota nad 5°C tak je to v pohodě, jen když na dlouho nikde nezastavíš...

Pokus parkuješ na mrazu, tak bych se na startování motorky po GO vysral a počkal až bude tepleji. On pak ani olej správně nemaže atd...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#3 24.02.2011 19:25:01

Michal724
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 93
Založená vlákna
Místo: Znojmo
Motorka: ČZ 250/471,Jawa 250/353,Suzuki DR 350,Honda XR 400.Triumph Speed Triple 1050,Beta RR 525,KTM EXC 300 2012
Věk: 27
Tel: 724979564
0 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


_Vlk_:

Ja bych to videl jinak,termostat ti tam studenou vodu bude poustet stejne jentak jak bude potrebovat.. cili si zahrejes pist aj valec  a v tom valci se ti bude udrzovat prakticky stejna teplota ty chladici kapaliny...Vodnik nema takovy teplotni vykyvy.Mas to jak u auta..taky vzime nic neresis jen trva trochu dyl nez se to zahreje ptz ma vsechno daleko mensi teplotu..

Vetsi problem bych videl u vzduchacu kde je v zime proste nemozne to zahrat tak jak patri ptz to se strasne chladi...Strasne velke tepelne vykyvy..Ale aj tak se to neresi a jezdi se..

tot muj nazor  smile 

edit:slovicko

Editoval Michal724 (24.02.2011 19:26:18)


Motokros/ Enduro není obyčejný sport, motokros/ Enduro je extrém,touha vítězit,něco dokázat,vybourat se a po každém pádu mít sílu vstát nasednout a dál se rvát směrem k cíli.

 offline 

 

#4 24.02.2011 19:51:28

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Suchman:

Motorka je v teple(kolem 20stupňů)

a právě jsem si říkal,že bych ju měl zajet až bude teplo.....ale absťák je sviňa wink 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#5 24.02.2011 19:54:49

Vláďa Ka-čer
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 237
Založená vlákna
Místo: Vysoké Veselí
Motorka: ZX10R, KX 250F,KLX 450
Věk: 50
3 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Mám na motorce Vapor-Trailtech s čidlem teploty vody.
Nevím jak na tom jsou WR nebo KTM,  KLX 450 ale nemá termostat.
Při jízdě v -5 až -10  mám zaslepeno 90% chladičů a voda se drží na 80stup.
Když jsem zakryl jenom jeden chladič... 50%, tak se voda nedostala ani na 40 stup.

Dal bych si na to pozor.

 offline 

 

#6 24.02.2011 19:55:25

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Michal724:

ty jo nevím,jestli to má nějaký termostat...vodní čerpadlo jde převodem z klikovky,takže to chladí a cirkuluje pořád.U vzducháčů to asi bude fakt horší jak říkáš...Četl jsem nějaký článěk kde psal nějaký mx závodník,že kolem 5 stupňů už zakrývají jeden chladič,ale tak tam ten vzduch prodí prakticky pořád,zatím co na enduru se člověk kolikrát někde zaseká a motor se moc nechladí,takže nevím.... oko1 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#7 24.02.2011 20:01:24

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Tak v tom případě, olej po startu maže jak má... a pokud nedáš 2 hod přestávku na mrazu, tak se nic nestane...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#8 24.02.2011 20:03:59

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Motorky vs. Nízké teploty


No já u vzducháče s tímhle nemám nejmenší problém. Válec mám prakticky  furt zajebanej od bláta a to je docela dobrá izolace  wink 

Typoval bych při mým stylu jízdy a -5°C venku , že teplota oleje je nějakých 100°C. Pač když jsem takhle naposledy uprostřed vyjížďky chtěl změřit olej a otřel jsem měrku jen prsty, tak jsem se kurewsky spálil  lol 

Editoval Noend (24.02.2011 20:10:10)

 offline 

 

#9 24.02.2011 20:04:11

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Vláďa Ka-čer:

také si to myslím,musím zakrýt co půjde big_smile 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#10 24.02.2011 20:07:46

Vlk
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 1991
Založená vlákna
Místo: kde jsou dobří lidé
Motorka: KTM EXC 350, KTM 690 R, Triumph Tiger 800 XCX
Věk: jednou přetočený tachometr, skoro důchodce
Tel: mám

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Byl jsem asi 2 hodiny včera a bylo jen -6 a zamrznul mi plyn, asi se dostala do bowdenu voda pri myti  a13 jinak pohoda  a29 Jinak zamrzani bowdenu byl i nejvetsi problem pri jezdeni na kole v zime  blee1 

Editoval vlk (24.02.2011 20:15:42)


život je pes a my jsme jeho patníky

 offline 

 

#11 24.02.2011 20:15:14

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Motorky vs. Nízké teploty


vlk:

no jo pohoda...snad bude taky pohoda až budeš jednou kontrolovat válec s pístem....víš jak to je tady s těma mašinama...jezdija do poslední chvíle a8 Snad to bude ok


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#12 24.02.2011 20:17:33

Vlk
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 1991
Založená vlákna
Místo: kde jsou dobří lidé
Motorka: KTM EXC 350, KTM 690 R, Triumph Tiger 800 XCX
Věk: jednou přetočený tachometr, skoro důchodce
Tel: mám

Re: Motorky vs. Nízké teploty


_Vlk_:

delam si srandu, ja mam vzduchac  a2 venkovni teploty do -20 nemohou mit a taky nemaji vliv na vzduchace  a11 

Editoval vlk (24.02.2011 20:35:36)


život je pes a my jsme jeho patníky

 offline 

 

#13 24.02.2011 20:43:42

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Motorky vs. Nízké teploty


vlk:

tak tomu bych moc nevěřil....tam nemáš vnější stěnu válce nijak oddělenou komorou od vnitřní stěny jako u vodníků,takže tam máš okamžitý přenos nízké teploty a dojde ke zmenšení,nebo zachování původní velikosti válce,ale píst se roztáhne okamžitě.A pak v podstatě hobluje kroužkama stěnu válce,nebo by se taky mohl kousnout. key 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#14 24.02.2011 21:01:38

peeco81
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 363
Založená vlákna
Motorka: TTR + babeTTa :)
Věk: 2000
0 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Nazdar hosi, podla mna to moc mazlite, moc sledujete, motor ked pracuje okolo tych 90-100stupnov, kym sa tam dostane, neviem cca z 15-20 v pohode teplota tak musi prejst rozdiel 70 stupnov ak dobre ratam........nooo a ak je 0 tak prejde rozdiel 90 stupnov... to je v tomto meritku asi o 1/5  len....to len my ludia sme citlivi kedze pre nas je 0 brutalna zima a 40 kurevsky teplo.. to je stroj nedycha, neprdi, netrase sa v zime


ready to race....

 offline 

 

#15 24.02.2011 21:08:35

Vlk
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 1991
Založená vlákna
Místo: kde jsou dobří lidé
Motorka: KTM EXC 350, KTM 690 R, Triumph Tiger 800 XCX
Věk: jednou přetočený tachometr, skoro důchodce
Tel: mám

Re: Motorky vs. Nízké teploty


_Vlk_:

Já tomu věřím. Taťka pracoval u leteckých (i vzduchem chlazených motorů), občas jsme o tom pokecali. Vnější tepelný odpor se dá vypočítat a jsou tam faktory, na kterých záleží daleko víc než na vnější absolutní teplotě (například na tvaru žeber, obtékání a hlavně na rychlosti proudění)  ano2  ano2  ano2 Ale nechci nic tvrdit co nejde dokázat, zítra u táty na nějaké výpočty mrknu....
Ale jak píše peeco, moc to neřeším a v zimě se občas svezu. Spíš mi vadí omrzlé brýle, občas mi chladnou prsty, kolena, pinďour  big_smile  big_smile  big_smile 

Editoval vlk (24.02.2011 21:14:08)


život je pes a my jsme jeho patníky

 offline 

 

#16 24.02.2011 21:21:05

peeco81
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 363
Založená vlákna
Motorka: TTR + babeTTa :)
Věk: 2000
0 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


vlk:

viem o com asi hovoris, len vies ide mi o jednu jedinu vec...
1.ked je vonku 20 stupnov motorka je v pokoji piest ma 20 stupnov a valec tak isto.
2. ked nastartujes zohrieva sa piest -ako si hovoril rychlejsie ako valec- rozdiel teplot medzi valcom a piestom v case medzi nastartovanim a zahriatim celej masiny do pracovnej teploty sa dostane na urcitu extremnu hranicu s ktorou museli vo vyrobe ratat, inak by sa kazda jedna masina zadrela
3. ked startujes z 0 stupnov a cakas kym sa masina zahreje tento rozdiel teplot medzi valcom a piestom , kedze vychadzaju zasa z rovnakej teploty cize valec 0 piest 0 by mal byt rovnaky- rovnake rozdiely v roztiahnuti materialu...
... fuu ale nechcem sa hadat, takto to aspon chapem ja


ready to race....

 offline 

 

#17 24.02.2011 21:23:41

adelanas
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 247
Založená vlákna
Místo: u Brna
Motorka: TTR, XT 600, WAVE
1 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Vzducháči  větší  zima  než  obvykle  moc  vadit  nebude, řidič  je  na tom  trochu  hůř  a22 
U 4T  trvá  dýl než se prohřeje olejová  náplň  na cca 50 stupňů  aby  olej  začal plnohodnotně  fungovat, to  by mohlo  škodit  i při  záběhu  nového  válce...
Kdyby extrémě vadili  prudké  změny teploty  tak  by se nedalo  třebas  v  létě  s rozpáleným  motorem bez  újmy vletět  do  brodu, zatím  tu myslím  nikdo nepsal že  by po něčem podobném  zadřel...

Editoval adelanas (24.02.2011 21:24:44)

 offline 

 

#18 24.02.2011 21:51:28

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Muj nazor je ten že 2T je neralna zaležitost v tehle zimě zahřat na provozní teplotu bez jakehokoliv zakrytí chladiču musel by jsi pořad držet plny vím jak jsme vyjel na silvestra v noci pul hodiny a pořad byla studena když to zakryješ nevíš jakou maš teplotu a spekulovat o teplotě když nemaš teploměr nevím no. riskuješ to same jako když jezdíš s podchlazenym motorem což je u 2T docela devastace motoru. dokud mě nehřeje vyfuk do nohy vím že není zahřata. asi bych si počkal. termostat by exc měla mít v rozdvojce nad valcem co vede z valce do chladiču


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#19 24.02.2011 22:07:44

Re: Motorky vs. Nízké teploty


hlavně válec i píst je u většinou z jiného materíálu a u vzducháčů je píst slitina AL a válec je ocel/litina atd... AL se rozpíná daleko více než ocel a tak je píst kónický a při dosažení prac. teploty se "srovná"... našel jsem doma informace o starém leteckém motoru Walter Minor a rozložení teplot na pístu: na dně pístu 250-310 a na válci 246-288 (záleží kde), jsou to sice údaje k ničemu, ale jen tak pro zajímavost...

jinak na TT jsem drandil i při -10 a motor stejnak pořádně hřál, zase to bylo dobrý na ruce...

 offline 

 

#20 24.02.2011 22:15:57

volodaj
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 898
Založená vlákna
Místo: Martin
Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
Věk: 32
5 1

Re: Motorky vs. Nízké teploty


Keď je pod nulou zakrývam chladiče oba. WR nemá termostat tiež. KTM majú, ale len endurové. 2T by v zime nebolo od veci aj trochu bohatšie otryskovať.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů