Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici

#1 15.02.2011 09:32:34

miyamoto
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 632
Založená vlákna
Místo: Beroun
Věk: 31
1 0

Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Patram v cem jsou hlavni rozdily techto dvou vidlic a krom kratkeho odstavce na motorkarich jsem nic smysluplneho nenasel. Tak jake jsou vyhody a nevyhody te nebo te vidlice?
V podstate jsem se docetl ze upside-down ma mensi neodpruzene hmoty, je tuzsi, nedeformujici se a ma vetsi prekryti trubky v kluzaku.
Co bude lepsi? Kdyz bude USD vidlice se stejnym zdvihem a stejnyma moznostma nastaveni jako klasicka vidlice.


Ať se práší za kočárem!

 offline 

 

#2 15.02.2011 09:58:37

martan
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 383
Založená vlákna
Místo: Hranicko
Motorka: už nic
Věk: 41
Tel: samsung
2 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


miyamoto:

Krom toho co jsi napsal,tak si myslim,ze líp stírá bordel,protoze stíra smerem dolu.

 offline 

 

#3 15.02.2011 10:11:29

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Ale má posazené výš těžiště + je třeba masivnějších brýlí, spodní část je náchylnější na poškození, protože je dole. Má to i mínusy wink 
Ale určitě spoustu plusů.  cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#4 15.02.2011 11:16:07

miyamoto
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 632
Založená vlákna
Místo: Beroun
Věk: 31
1 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Raduz TT600r:

Kdyz jsem mel v ruce vidli klasickou a tu USD (obe z TT) tak ta USD byla o poznani lehci. Takze bych si s tezistem moc jisty nebyl.
Zkus se prosim rozepsat o minusech.


Ať se práší za kočárem!

 offline 

 

#5 15.02.2011 11:39:52

dudydrz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 572
Založená vlákna
Motorka: xtrainer 300
Věk: 38
Tel: 725311272
2 1

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


nehledáte něco co není?každá nová nebo jiná konstrukce něčeho nemusí byt vždy lepší.nemusí to být vždy coje lepší nebo horší. prostě jedna firma to zkusila otočit a ostatní aby nebyly pozadu to začli dělat taky.když se podíváte hodně do minulosti na motorkách se vlastně začlo s usd vidlema pak to někdo otočil.proč?bylo to lepší?proč to teda ted otočily zase zpět?.vypadalo to zajímavě a jinak ,tak se to začlo dělat a ted to zas otočily zpět na usd.nechci říkat že je to nějaká moda jistě každy typ má svoje plus i mínus myslím že co se týče pružení je jedno jak je to otočený spíš záleží na konstrukci a naladění vnitřku. tot můj názor trochu z jinýho pohledu smile 

 offline 

 

#6 15.02.2011 12:46:19

Kubeja
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 730
Založená vlákna
Místo: DKnL
Motorka: Yamaha XTZ690
Věk: 33
2 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


v místě největšího namáhání(u krku) jsou USD masivnější a mají menší neodpruženou hmotu...

 offline 

 

#7 15.02.2011 14:47:55

peeco81
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 363
Založená vlákna
Motorka: TTR + babeTTa :)
Věk: 2000
0 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Kubeja:

USD mala aj babeta  big_smile 


ready to race....

 offline 

 

#8 15.02.2011 15:21:16

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Všeobecně je USD tužší a to jak v krutu, tak i v reakcích, což ale ne vždycky musí být výhoda. U trialovejch motorek třeba právě proto přešli zpátky na klasickou teleskopickou vidlici, protože klasika má jemnější a měkčí reakci na drobné hrboly.
Pravda je, že ohnutí trubky vidlice je u USD díky konstrukci skoro nemožné a to i při bouračkách. To už dřív povolej brýle nebo krk řízení.


Dej koním pít...

 offline 

 

#9 28.11.2013 14:57:05

Zvěřáki
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 659
Založená vlákna
Motorka: DR 650 SE
Věk: 33
0 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


Semis:

mě by spíš zajímala ta váha....jaký opravdový rozdíl mezi nimi může být na stejný typ motorky?
Neví někdo?


Po delší pauze jsem si některé detaily vybavil hned po tom, co jsem už zase ryl hubou do pole.....
- holt to nezapomeneš  - ForeverOFF -

 offline 

 

#10 28.11.2013 16:15:16

Bitrin
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 825
Založená vlákna
Místo: Pole,louky,dům-S.Morava
Motorka: SHERCO 510i; Suzuki Kingquad 700; Jawa 250
Věk: 24
Tel: Nokia
6 0

Re: Rozdil mezi klasickou teleskopickou vidlici a upside-down vidlici


miyamoto:

Ahoj, to co jsi napsal v těch posledních dvou větách je naprosto správně a vničem jiném lepší není, ale i tak ty vyjmenované výhody jsou dost značně v plusu.Neodpružené hmoty dělají dodně moc a masivnost vidle ještě větší.Prostě je zkrátka lepší než klasická vidlice a dokonce bych řekl že by měma mít stejnou váhu ba naopak jestli nemá ještě menší.A další věci ohledně stírání marastu atd. jsou jen domňenky a bláboly něco jako, že radiální brzdy brzdí lépe než klasické uchycení brzdových třmenů.Jsou to jen reklamní tahy.


Ride to live and live to ride!:-)
(Jezdím,abych žil a žiju,abych jezdil)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů