INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
XT 600 problém karbec
- jarinoo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 21
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Husqvarna TE300i , CB900F
- Věk: 40
- 0 0
XT 600 problém karbec
Zdarec! Prosím o radu jak opravit závadu na mojí XT. Koupil jsem XT od kámoše, kterýmu ležela asi 10 let v kůlně a ukládal jí tam s jistými problémy. Je to takovej rýpal, motorku celkově rozděl, pak složil a prej jezdila ok až pak najednou dělala psí kusy.
Nicméně, problém: Nakopnutí - ok, motorka v podstatě jede, ALE zhruba při polovině otáček se začne jakoby dusit a nejde vytočit - na místě. Když jedu, tak od spodu ok, pak ale zhruba v 3.500 ot se začne jakoby dusit, vynechávat a po chvíli se otřepe a jde dál do otáček .
Moje pokusy: jiné svíčky; vyčištění, posléze komplet nový vzduch. filtr; karbec ven, vyčistit - nic, zase zpět; totálně vytahaný rozvody - vyměnil jsem za nový - motor jel asi o 30% lépe nicméně to dělá pořád to stejné.
Při jednom z posledních pokusů jsem zjistil, že když oddělám filtr, potažmo sací hadici abych zjistil chod pravé podtlakové komory karbecu, tak se motor nechal krásně vytočit, problém jakoby vyřešen, nicméně nejde jezdit bez filtru
Nový karbec: Koupil jsem nový karbec na motorkářích - co mě došlo to byl hnusák špinavej kdovíkde válenej, lanka od plynu ucvikaný kleštima, no hnus ... vyčistil, uvnitř vše v pořádku ale zjistil jsem, že karbec je "asi" jinej , levá komora stejná, pravá trošku jiná, má větší průměr pro sací hadici. Ale hlavně v jedné věci a to je pro mě "nějaká" hadička na konci zakončená černým válečkem - nevim kam s tim - původní pravá strana to vůbec nemá. Při pokusu nastartovat to nechytlo. nebylo moc času a sil to zkoušet.
Na mašině je laďák a má udělaný asi 2 výbrusy.
Předem dík za rady co s tím. Já si myslím, že to bude zřejmě v nastavení karburátoru, ale nedaří se mi na to dojít.
PS: už mě nebaví nechat pořád vařit nakopávačku
Jarda
plnej, a jeď !!!
- Wenca24
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 468
- Založená vlákna
- Místo: Jeseník
- Motorka: Transalp, Konopnice
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
Nejsem zadnej odbornik(na to jsou tu jini) ale kdybych si mel tipnout tak reknu bohata smes...tzn. zjistit jaky tam maji byt hlavni trysky a zkontrolovat, dal se mrknout na polohu jehly...myslim ze ma byt na prostrednim zarezu...
Re: XT 600 problém karbec
To co popisujes vypada na spatne nastavenou hladinu v karburatoru.
Ať se práší za kočárem!
- jarinoo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 21
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Husqvarna TE300i , CB900F
- Věk: 40
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
miyamoto:
čau, hladinu v karburátoru jsem nastavoval s kamošem. Jestli dobře rozumím hladinu - výška benzínu v komoře, to jsem nastavoval tak, že jsem vzal do huby napouštěcí hadici, a přihýbal jsem plováky. Kamoš mě doporučil hned jak začmnou padat - hned dopouští. předtím tam bylo shruba o 1cm míň, mělo to za následek, že mašina nechtěla startovat za studena a vůbec se jí nechtělo startovat -> zlomená nakopávačka i svíčka byla při startech suchá. Co se týče hlavní trysky, tak je udaný v manuálu 130, pokud se nepletu, jeden takovej rádoby servisman mě motorku oravil s tím, že to teda nedělalo ale dal tam 90 trysku ale mašina byla líná jak veš, nešlo to už ani pořádně vytočit, ale podle něj už to nedělalo ... kokin ..
Tak tak, no.
plnej, a jeď !!!
Re: XT 600 problém karbec
jarinoo:
Tryska tam ma byt bud 130 nebo 135. Hladina se nastavuje tak, ze se nasadi zespoda na karburator hadicka a povoli se vypousteci sroub. Hadicka se ohne jakoby smerem k nadrzi a v hadicce se udela stejna hladina jako je v karburatoru. Takhle hladina by mela byt nejakych 7mm od hrany kde se spojuje vicko plovakovy komory s telem karburatoru. Kdyz jsem to na podzim nastavoval na tenerce, kde mi cukala pri stejnych otackach jako Tobe akorat jen na 5ku, tak se mi to povedlo nastavit na jedno vyndani karburatoru, tj nastavil, vratil a hladina presne podle manualu. Potom nasledovalo serizeni klapky v druhem karburatoru. Kdyz mas soupatko vysunute cca 7mm, tak by se mela zacit otevirat klapka. Pri plnem plynu musi byt ve vodorovne poloze. Kdyz jsem mel tohle serizene, tak jsem nastavil bohatost na manualovou hodnotu (myslim ze 3,5 otacek) a nechal motorku zahrat. Po zahrati jsem doseridil bohatost a motorka jede jako nikdy. V Tvem pripade bych jeste zkontroloval membranu v karburatoru, jestli neni protrzena. Dej sem fotky karburatoru co mas (obou dvou) a napis co mas za typ XTcka, bylo jich hodne. Mas ladak?
Ať se práší za kočárem!
Re: XT 600 problém karbec
doplnim o obrazky, ty povi vic jak tisice slov
Ať se práší za kočárem!
- jarinoo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 21
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Husqvarna TE300i , CB900F
- Věk: 40
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
miyamoto:
jj, to bude asi jiny nastavení laďák tam je, spíš jen díra v originálním výfuku, prostě trubka durch. Díval jsem se do TP a našel jsem rok výroby nezjištěn , určen na 88 a typ motoru 55W i ve výrobním čísle je YM.55W - 001137. nádrž to má Tenere, tu velkou, takže asi i bude.
Membrány jsem kontroloval, vše ok. Jen nechápu, na levém díle je z boku pod víčkem ještě jedna membrána, ta se mi moc nezdá ale díra v tom není, k čemu tohle slouží ?
Jdu to rozhodit , vyfotim též
Dík moc za rady !!! J.
plnej, a jeď !!!
Re: XT 600 problém karbec
Yamaha, XT 600 Z Tenere, 1985 typ: 55W
Ta mala membrana je tam neco jako akceleracni pumpicka, aspon tak mi to bylo vysvetleno. Pokud neni protrzena, tak tam problem nebude. Jeste k vystupu v prirube karburatoru ktery je zaslepeny. Ten se pouziva v pripade ze ma motorka velkou nadrz a je vybavena podtlakovym membranovym cerpadlem. Potom z priruby vede hadicka do cerpadla. Kdyz cerpadlo nemas, tak nic nikam nevede a je zaslepeno. Mas cisty palivovy kouhout? tece dostatecne rychle benzin?
Ať se práší za kočárem!
- petan
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1357
- Založená vlákna
- Místo: Praha - západ
- Motorka: *** KTM 690 ***
- Věk: mládí v prd... do důchodu daleko
- 1 0
Re: XT 600 problém karbec
Čau chlapi, tohle vlákno (motor) čtu velice rád, tady se aspoň něco řeší ... Nikdo tu zatím nepsal o přírubě karburátoru. Časem bejvá zpuchřená a může přisávat falešnej vzduch. Taktéž gufera na klice
Vem za ní
- jarinoo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 21
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Husqvarna TE300i , CB900F
- Věk: 40
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
Tak novinka, máňu se mě dneska podařilo rozjezdit už s tím druhým koupeným karbecem.
Moc se tomu nechtělo startovat .. ale na pár prošlápnutí a otočením klíčku jsem šlápl a rána jak z děla, směs je hned poznat, že je nastavená jinak - víc benzínu. Po přesvědčování se mě povedlo ji nahodit, seřídil jsem volnoběh a hurá na projížďku na silnici je sníh, takže jsem nemohl skusit do plna ale už se nedusí => takže asi je špatně seřízenej ten starej karbec, na místě už jde vytočit do plna bez problémů.
Tu hadici přebytečnou hadici jsem zkoušel ucpat i na prázdno nemá to žádnej vliv. Co sní ? zacpat ?
Díval jsem se na nastavení otevírání druhé komory, u toho novýho se otevírá o něco dřív, typl bych těch 7mm podle otočení už sem ho nevytahoval. Byla možná další varianta problému.
Karbec jsem už nesundával, abych to skusil nastavit tu bohatost, na hladinu jsem už taky neměl čas. O volné chvíli to kuchnu.
Příruby jsem navíc dostal ke karbcu, ale použil jsem ty starý, při vyndávání jsem je tam nechal, jde to i tak. V tom asi chyba nebyla. naštěstí.
fota novýho i starýho karbecu mám taky.
Má to malou nevýhodu, je tam sytič na karbecu, u bývalýho bylo lanko na řidítka. zrovna v tomto místě je ale chladič oleje.
Ten venku jse starej, ten na mašině je přikoupenej.
Každopádně díky za pomoc, máš někde uložený, jak by měly přesně být nastavený ta směs a
Editoval jarinoo (20.12.2010 22:32:01)
plnej, a jeď !!!
Re: XT 600 problém karbec
Stary karburator mam v tenerce a novy mam v TT. Ten z TT by mel mit i vetsi trysky (140 nebo 145) takze to bude chtit seridit presne podle motorky. Sytice nejdou zamenit, oba karburatory maji jiny system. Ja bych se drzel originalniho karbece a pohral si s nim. Seridil soubeh, hladinu a potom dosteloval smes a neni duvod aby nefungoval. Hlavne ten stary nema membranu v sekundarnim karburatoru, takze se nemuze nic vic rozbit.
ta hadicka co tam kouka tak ma vypadat, u TT mi vede mezi prirubama a tim otevrenym koncem smeruje dolu. Ted koukam ze mas trochu jinak natocenou tu trubku na kterou navazuje hadicka. Mrkej na moji fotku.
E: manual na XTZ zde: http://www.motorkari.cz/upload/files/ma … 8-1990.pdfna konci jsou specifikace jednotlivych roku a tam je i nastaveni bohatosti
Editoval miyamoto (20.12.2010 22:52:33)
Ať se práší za kočárem!
- jarinoo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 21
- Založená vlákna
- Místo: Blansko
- Motorka: Husqvarna TE300i , CB900F
- Věk: 40
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
Uvidím, zatím jsem to nemohl pořádně otestovat. To hlavní, že je problém v karbecu jsem si ověřil, vím už kde mám hledat problém. Borci říkali jestli elektrika, to to .. karbec.
Dík za radu.
díval jsem se na ten manuál, na kterej jsi poslal odkaz, podle těch fotek je ten karbec kterej jsem tam namontoval teď v tom návodu. Má pravou sací hadicu větší a má vývod pro lanka na levé straně, ten původní můj měl vývod uprostřed mezi komorama, pokud se dívám zezadu na sání. tudíž by tam měl asi patřit tenhle, nebo je to asi starší model .. nevim, němčině navíc moc neholduju nenašl jsem tam nikde ty průměry, sjel sem to zběžně, asi to tam někde bude.. Ale každopádně dík
plnej, a jeď !!!
- Ferei
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 9
- Založená vlákna
- Motorka: Honda CR250R
- Věk: 20
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
zdarec mam podobny problem na XT 600 nakopnu ok volnoběh drží,zhruba do poloviny jede ale nejde vytočit ani na mistě ani za jizdy začně střilet do vyfuku vyletuji plameny a nic. Zkoušel jsem novy svičky, kontroloval jsem oteviraci klapku ok ještě zkontroluju hladinu ale měla by sedět a přiruby od hlavy ke karbeci ale nezda se mi to střileni. Nemohlo by to byt v zapalovani? uvitam jakekoliv rady?
Re: XT 600 problém karbec
Ferei:
Zkus zkontrolovat ventilovy vule a nastaveni rozvodu, jestli je nemas o zub, dva preskocene. Pri tom zkontroluj rovnou i napinak rozvodaku, na kolikatem je zubu.
Ať se práší za kočárem!
- ViTTek
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2017
- Založená vlákna
- Místo: SeveroVýchod
- Motorka: TT 600S
- Věk: 37
- Tel: 731 587 67nula
- Web
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
A ještě mrkni na podtlakovou membránu v karbci a na stav vzduchového filtru.
Pojedeme zkratkou...
- Ferei
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 9
- Založená vlákna
- Motorka: Honda CR250R
- Věk: 20
- 0 0
Re: XT 600 problém karbec
vzduchač sem čistil , a ventily sem seřizoval sani 10 vyfuk 15 že by z ničeho nic přeskočily rozvody? nešla za chladna nastartovat tak sem udělal ty ventily a chytá krasně ale do těch otaček nic.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: XT 600 problém karbec
Ferei:
rozvody zkontroluješ podle manuálu (okýnko na levém víku atd.) Tu membránu bych okouknul pořádně, jestli není někde proražená, pak se totiž nestíhá plnit motor (sekundár se neotevře, případně jen málo) a chová se to podobně jak popisuješ, do cca 3500-4000ot to ještě jde a pak to nejde vytočit. Zkoušel jsem vyhodit membránu a dal jen těsnění pod víčko sekundární části karbce, jezdilo to taky, ale nebylo to ono, inu japonec to tam nedal jen zbůhdarma, ikdyž tenhle karbec je dost divočina..
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
|