Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Financni narocnost motorek

#1 01.10.2010 15:47:16

Honzan
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1037
Založená vlákna
Motorka: xrv. xlv, jawa
Věk: mladi v pr... do duchodu daleko
Tel: mam
4 0

Financni narocnost motorek


Ahoj, debata v jinem tematu me privedla na myslenku. Treba to nekomu pomuze pri vyberu motorek (ostraxtupa, 2tx4t...). Me to trebas zajima protoze by se mi libilo neco lehkeho ale nevim zda bych to jeste financne utahnul...
Otazka pro vas zni:

Kolik vas stoji bezna udrzba vasich stroju pri dodrzeni servisnich intervalu, pripadne co vse jste na motorce delali a kolik to stoji?


Ja zacnu:

honda xrv, 2001, pres 70 tis km, teren pres 30 procent: Za 7 let a 60 tis km jen bezna udrzba v intervalech - olej, filtry, serizovani(svickyatd...) - cca do 2000., vidle (stiraky, olej -cca 800, jednou pouzdra 1000), gumy cca 3000, Loziska v kolech v radu stokorun. Jinak jsem nic v podstate neresil. Bezna narocnost je podle najetych km ale tech 5-9 tis Kc rocne.Vetsi opravy zatim zadne nebyli potreba.

Transalp 1996 - v podstate stejne jako xrv, jen ho mame 3 rok a 15 tis km...

ttr - 1999, mame ji 4 rokem. odhadem 40 tis najeto, z toho my cca 20 - Olej a filtry cca 1600, vidle cca 1000, zbytek v radu stokorun. Prevodovka 10 tis, v reseni gumy od sani do karbecu, gumy 2-3 tisice... Bezne stoji cca 5-6 tis rocne, plus ta prevodovka...

Jak jste na tom vy?

 offline 

 

#2 01.10.2010 16:49:42

lrmaty
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 137
Založená vlákna
Místo: Sockolov tedy Sokolov
Motorka: Husaberg 550 FE
Věk: 28
Tel: 776247539
0 0

Re: Financni narocnost motorek


tak další Suzuki DR 400 jen novy olej a filtr. 80% teren ještě pneu a1 

 offline 

 

#3 01.10.2010 16:53:11

lrmaty
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 137
Založená vlákna
Místo: Sockolov tedy Sokolov
Motorka: Husaberg 550 FE
Věk: 28
Tel: 776247539
0 0

Re: Financni narocnost motorek


Tak a teď Husaberg FE 550
Zatím nový olej cca 0,9l plné syntetiky a filtr.
Vzduchový filtr jen peru a mažu.
Uvidím co bude dál......

 offline 

 

#4 01.10.2010 17:48:38

Lasky
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 878
Založená vlákna
Místo: Lišov u Č.Budějovic
Motorka: 2ks Honda XRV 750 Africa Twin, jedna se sajdou a jedna sólo
Věk: 35
2 0

Re: Financni narocnost motorek


Honzan:

Já jsem měl Suzuki RM125. Všechny tratě v okolí jsou v prdeli,tak jsme začli jezdit enduro.Jenže občas potřebuješ na silnici a tam zas prudí četníci když tě potkají.Tak bylo rozhodnuto že kroska musí pryč a je třeba něco s SPZ. Jako hlavní kritérium při rozhodování byla spolehlivost a co nejmenší finanční zátěž,takže všechny ostrý motorky byly z výběru okamžitě pryč. Ta kroska totiž během pár let stála partu peněz. Už si nepamatuju kolik to bylo přesně,ale průměrně 10tis za rok možná víc a to jsem nejezdil závody.Kámoši co jezdí závody do toho nasypou přes 20tis.Ty díly nejsou proti 4taktu tak drahý,ale hovno to vydrží.I když jsou lidi který si koupili krosku jezdili na ní pár let lili tam jen benzín.Jenže to je spíš náhoda. Rozhod jsem se že to bude nějekej tupec 600ccm Rozhodoval jsem mezi DR 650,XT,TT,TTR,XR. Lidi co ty motorky dělaj mi ten výběr zmenšili na TT,TTR a XR s tím že XR by mělo bejt asi nejlepší,ale taky bohužel nejdražší. Sehnal jsem za dobrej peníz starý TT600 a to slouží zatím bez problémů.Mám ho teprve necelej rok,takže by bylo předčasný se radovat,že se tam nic ještě neposralo. Ostatní maj TTR,ale kromě toho že ta moje je stará,hnusná a obouchaná ze všech stran tam nevidím žádnej rozdíl.

Editoval Lasky (01.10.2010 20:50:03)


Slunce v duši, promile v krvi a Heavy Metal v srdci. Haleluja beer

 offline 

 

#5 01.10.2010 18:00:25

petan
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1357
Založená vlákna
Místo: Praha - západ
Motorka: *** KTM 690 ***
Věk: mládí v prd... do důchodu daleko
1 0

Re: Financni narocnost motorek


KTM 690 najeto 7000 km
1. garančku jsem neplatil
2. garančka nevím přesně ale asi           1.500,-
ulomená řadička moje chyba                 1.000,-
spotřeba pneu 4xzadní 2x přední           8.000,-
proraženej chladič -  zavaření                  100,-
několik páček spojkový + brzdový           800,-
benzín   350l                                      10.000,-
-------------------------------------------------------
celkem                                              21.400,-      3,05,-Kč/km  lol 


Vem za ní

 offline 

 

#6 01.10.2010 20:17:39

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Financni narocnost motorek


TTR rok 98 najeto 100tis+

GO cca 25000,- včetně karterů, původní majitel prase...
Od té doby olej a filtr v rozmezí 2500 - 5000km dle používání a po dvou výměnách oleje i kick plechy, ventily a klínky
věci kupovaný pouze ty, který jsem sám zničil, krom spojky, která předčasně odešla po 6000km, na nové spojce už 18000km a jezdí bez problémů.

Zatím jsem zlikvidoval z běžných věcí 8x spojkovou páčku, 4x brzdovou páčku, 4x řetězovou sadu, 1x vzduchovej filtr, 1x přepáčko, 1x ložiska v kolech.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#7 01.10.2010 20:35:24

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: Financni narocnost motorek


Doufam že to nebudu muset počítat dokud na to budu mít a bude mě to činit štastnym budu jezdit a nebudu hledet na to co to stojí. V každem připadě dobre tema pro lidi co se rozhoduji bud chceš jezdit a nebo se vozit a mezi tím je velky finanční rozdíl to si musí uvědomit každy


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#8 01.10.2010 21:26:00

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Financni narocnost motorek


Já dal v zimě za kompletní repasi mojí EXC300 cca 25tis. To jsem ale opravil uplně všechno od motoru přes podvozek, včetně takovejch blbostí jako bylo uložení stojánku. smile Byla to první velká repase za 7let, jinak se měnili jen písty a zničené nebo opotřebované věci.
Tohle téma je trošku neobjektviní, protože jsem už asi 100x viděl motorku o které majitel tvrdil, že je v supr stavu a že fachá výborně a když jsem to viděl tak bych si o ní neopřel ani smeták.

Offmoto:
Toho Gase (mimochodem to byla vlastně Cagiva upravená od Gase na enduro) taky fakt nechápu. Ten držel jak hluchej vrata. Ta motorka jezdila snad 8let na jeden píst a to jí všichni drželi u krku. Asi to bylo daný tím, že původní majitel udělal asi půl roku před prodejem kompletní GO motoru i podvozku. Nicméně nechtěl bych pak bejt tim kdo se pustil do repase po tý době.


Dej koním pít...

 offline 

 

#9 01.10.2010 21:48:47

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: Financni narocnost motorek


Tohle je ona, akorát Gas měl světla:
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C11%5 … 94-800.jpg

Editoval Semis (01.10.2010 21:49:53)


Dej koním pít...

 offline 

 

#10 01.10.2010 22:30:11

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Financni narocnost motorek


Tristan napsal(a):

Doufam že to nebudu muset počítat dokud na to budu mít a bude mě to činit štastnym budu jezdit a nebudu hledet na to co to stojí. V každem připadě dobre tema pro lidi co se rozhoduji bud chceš jezdit a nebo se vozit a mezi tím je velky finanční rozdíl to si musí uvědomit každy

Přesně tak to taky vidím. Koupil jsem si ostré enduro a budu ho mít do doby, pokud na údržbu budu mít. Co kolik stojí neřeším, protože ježdění s Betou je někde jinde než s těžkým strojen. Nyní si užívám dobrého pocitu z jízdy , nenadřu se tolik s moto a hlavně nepadám. Holt to něco stojí, ale s tím jsem počítal, když jsem Betu kupoval.
Když zpětně srovnám rok ježdění s Betou a s XR 400, příp. TT 350, tak s Betou jsem na poloviční částce, protože vinou únavy materiálu jsem do XR 400 i TT 350 za rok nacpal do každé přes 10 000 Kč. Přitom jsem tyto stroje kupoval právě z důvodu nenáročné údržby a jako tzv. držáky.

 offline 

 

#11 02.10.2010 01:27:03

Honzan
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1037
Založená vlákna
Motorka: xrv. xlv, jawa
Věk: mladi v pr... do duchodu daleko
Tel: mam
4 0

Re: Financni narocnost motorek


Kluci me ale jde prave o to, kolik tak stoji provoz, at ostre nebo tupe motorky. Prave o ty vase zkusenosti kolik to stoji. Jen z toho duvodu aby si clovek co zvazuje ruzne typy mohl rict, tohle vyada dobre a tohle zas ne. Myslim ze neni treba "chvalit to sve". Jde mi o to, ze kdyz budu jako klasicky offroudak premyslet o ostrem 2t 300 nebo  tupe xr400, tak abych mel srovnani (ac velmi priblizne, zhruba to muze odpovidat)....Vim ze nekdy pocitat tohle je na masli a ja nad tim nikdy takto nepremyslel, ale zas je dobry mit prehled nez do neceho skocim a moct si rict, 300 2t je to pravy, nebo 400 4t ostrej, to jeste utahnu...
A je dobry vedet, ze nekdy je lepsi priplatit za novou nez za x let stary "drzak"...

Editoval Honzan (02.10.2010 01:28:13)

 offline 

 

#12 02.10.2010 11:37:16

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Financni narocnost motorek


Nevím, jak komu vyzněl můj příspěvek, ale proti TT 350 a XR 400 nemám nic, jinak pro začátek jsem s nimi byl max. spokojen. Ale s jídlem roste chuť a jak jsem psal, je to ježdění trochu o něčem jiném. O motor na Betě nemám strach, když jezdí KTM staré 10 let a třeba Palec drtí Betu 3 rokem bez šáhnutí do motoru.
Nejdůležitější při výběru endura je si uvědomit, co chci hlavně jezdit. Pokud propadnu terénu, tak je ta volba ještě složitější.
Ale tím si musí každý projít sám. Rozdíl je taky, jestli mám 50 let nebo 20. Třeba takový Jawson možná se svým XT 600 dokáže víc než já s Betou. Ale právě potom při extrémním namáhání se právě většinou tyto starší stroje sypou, protože nebyly na to stavěny. U Jawsona je to zářný příklad.
Dost keců, je třeba dolít benzín a vyrazit na trochu hard enduro. Aspoň nyní 3/4 roku to dělám jen tak-benzín, namazat řetěz a filtr ano 

 offline 

 

#13 02.10.2010 12:42:06

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Financni narocnost motorek


No já má čvrt století strou Hondu XL 600R a měním prakticky jen to co rozbiju a takový ty běžný spotřební věci, ale jelikož se k ní chovám jako prase, tak to není nic levnýho  lol Největší finanční zátěž jsou pro mě ale bezpochyby zadní pneu, tento rok bych už potřeboval čtvrtou a nemám na ni už peníze  a11  Co mě na ní sere je, že hlavně v létě odchází těsnění pod hlavou a válcem. To ale přisuzuji tomu, že v letních vedrech je motor vždycky v terénu rozpálenej do běla a já s motorkou, občas i několikrát denně, mrsknu po nádrž do řeky a těsnění mi po pár měsících udělá pápá. Nejen, že z motorky začne při jízdě srát olej, ale nakonec to dopadne tak, že přes těsnění pod hlavou začne brát olej a kouřit  roll 

Jinak ji mám skoro dva roky a ještě se ani jednou nestalo, že by třeba nenastartovala (když teda byl v nádrži benzínv roll ), nebo mě někde nechala. Občas to startování sice není žádnej med, třeba když to někde ve výjezdu leží nějakou dobu vzhůru nohama, ale víra a zkušenost, že nakonec to vždycky chytlo, z člověka dostanou nadlidský výkony  lol 


Jinak teda k nákladům, když jsem motorku v lednu 2009 koupil, bylo potřeba udělat spojku, lamely+pružiny = cca 2000 Kč; Dál jsem koupil pořádný gumy. Ty jsem minulej rok sjel dvě zadní a jednu přední pneu = zhruba 3600,- a to je pro rok 2009 myslím vše.


Rok 2010 je už trošku horší, začal jsem totiž jezdit na různý offroad srazy a celkově jsem jezdil trochu drsnější věci než předtím.
Na jaře nová řetězovka= asi 2500,- Pak začla kouřit jak začla asi brát olej přes těsnění pod hlavou (jiná příčina objevena nebyla), tak jsem to rovnou překroužkoval a dal nový gufera na ventily. Cenu si už nepamatuju, ale vzhledem k tomu, že jsem kupoval originální díly, tak to nebylo zrovna levný. Kdybych koupil neorigo od Motoline, což jsem bohužel neudělal, tak by to stálo zhruba 1200,- za těsnění a gufera + 1000,- za kroužky od Oulehly. Pak jsem koupil novej olej (asi 650 Kč) a filtr = 100 Kč. -> Dále pak v průběhu roku jsem měnil páčky a další takový ty věci co se rády lámou a upadávají, když se s motorkou mlátí o zem.

Teď jsem měnil ložiska v předním kole. Koupil jsem originál= 2x 250 Kč. Dále ložisko rozety, který jsem absolutně zničil tím, že jsem na EV urazil vodítko řetězu a to proběhlo mezi řetězem a rozetou až k motorku, kde zůstalo po zbytek dne :-) Motorka ovšem i s úplně vysypaným a rozšlehaným ložiskem odjela půl dne  ano Originál ložisko rozety stálo zhruba 300,-.
Aktuálně zase přetěsňuji hlavu a válec= 1200 Kč za těsnění z Motoline.
Tento rok jsem sjel tři zadní a jednu přední pneu to je cca 4800 Kč.


Jelikož jsem motorku koupil od dobrého známého, takže vím i něco o její historii. Až do roku 2007 jezdila na originální píst, pak dostala novou sadu Wiseco a výbrus. V ten rok ji předchozí majitel udělal i velkou renovaci jejího vzhledu. Takhle vapadala v lednu 2009:
http://img.motorkari.cz/upload/images/databaze/2009-04/124529.jpg?103813

Jak vypadá dnes, to tu radši nebudu ani prezentovat, já si na vzhled nepotrpím  lol 

Celkově si na motorku nemůžu stěžovat, kdybych ju netahal do takovejch extrémností a jezdil s ní tak jako minulej rok, tak nejspíš kupuju jen pneu a měním olej. Jelikož jsem ji však začal dávat pořádně na prdel, tak se to podepsalo i na opotřebení a financích na údržbu. S tím se ale tak nějak počítá.

Editoval Noend (02.10.2010 14:36:12)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů