Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.

#1 01.08.2010 12:47:56

ViTTek
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2017
Založená vlákna
Místo: SeveroVýchod
Motorka: TT 600S
Věk: 37
Tel: 731 587 67nula
Web
0 0

Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Tímto tématem bych chtěl udělat přítrž dohadům k čemu a jak slouží šroubek směsi u Yamahy XT, TT. Jelikož si myslím že tady dodnes nepanuje jednotná odpověď (a já vtom plavu) jestli škrtí palivo či vzduch. A potom hlavně na kterou stranu sním točit a proč.
Dle překladu mou chabou němčinou - díl č.1 - Volnoběh - šroub k regulaci vzduchu
Pak z toho asi plyne:
Utáhnu ho - škrtím vzduch = bohatší směs
Povolím ho - přidávám vzduch = ochuzuji směs

http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_karbrez.jpg

Tak snad jsem to nezkonil. hmm  Kdyby jo tak mě opravte a já to napravím. big_smile 


Pojedeme zkratkou...http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_51622.gif

 offline 

 

#2 01.08.2010 14:51:03

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


mě se zdá že by to mělo brat z arbecu podtlakem trochu vic benzinu, ne? Takže povolováním by se směs měla obohacovat neutral 


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

#3 01.08.2010 16:41:35

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


ViTTek

pro pohled na slozeni smesi je prvorada polozka VZDUCH ne benzin. takze se na tu regulaci musis divat jen z pohledu toho kolik tam mas vzduchu. sroubkem regulujes mnozstvi vzduchu. na mnozstvi benzinu je dirka v trysce. chces li vic benzinu vrazis tam trysku s vetsi dirkou, chces-li vic vzduchu povolujes sroubek.  takze:

chuda smes znamena ze mas hodne benzinu a malo vzduchu - strileni do vyfuku (je to chudy na vzduch)
bohata smes znamena ze mas malo benzinu a hodne vzduchu (je to bohaty na vzduch)

hodne lidi si to plete, ale vsechno se odviji od VZDUCHU ne od benzinu.

tohle je jen teorie a nejlepe si to predstavis kdyz si vezmes do ruky karburator z kyvacky. je tam jeden sroubek na vzduch, druhy jako doraz soupatka a jen dve trysky, hlavni a volnobezna. karburatory dnesnich motocyklu jsou oproti tomuhle o hodne slozitejsi, ale princip je porad stejnej.

 offline 

 

#4 01.08.2010 17:50:14

Vláďa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 935
Založená vlákna
Místo: ČR
Věk: 50+
Tel: Lenovo
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


kick-start:

Takže u svíčky na obr.3 v tématu Jak má - nemá vypadat svíčka by měla být jako příčina uvedena chudá směs ee2 
Jak píšeš, spousta lidí to chápe (resp. to má pojmenované) obráceně, tedy bohatá = hodně bezínu a naopak a30 

 offline 

 

#5 01.08.2010 18:32:22

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


a kudma se tam bere vzduch? Mě to tam teda jde z plovákové komory k tomu štelování směsi


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

#6 01.08.2010 20:37:30

ViTTek
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2017
Založená vlákna
Místo: SeveroVýchod
Motorka: TT 600S
Věk: 37
Tel: 731 587 67nula
Web
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


kick-start:

Tak to slyším poprvé. hmm 
Když jsem měl "bohatou směs" (nedovíral mi sytič) tak mi to nikdy do výfuku nestřelilo. Naopak, když mi dochází benzín - vzduchu je dost a palivo chybí - tak to začne střílet do výfuku jako kráva. Tím pádem s tebou nemohu souhlasit.  a11 
Chudá směs a20 málo benzínu a dost vzduchu a20 výbušná směs s vysokou teplotou hoření yes 

Editoval ViTTek (01.08.2010 21:21:04)


Pojedeme zkratkou...http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_51622.gif

 offline 

 

#7 01.08.2010 20:46:51

ViTTek
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2017
Založená vlákna
Místo: SeveroVýchod
Motorka: TT 600S
Věk: 37
Tel: 731 587 67nula
Web
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Navrc.TT-R:

Ikdyž když koukám znova na ten obrázek ta k stebou musím souhlasit a i v praxi se mi to tak osvědčilo. smile  Jen nevím proč ti němčuři to maj popsáno tak nesmyslně. hmm 


Pojedeme zkratkou...http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_51622.gif

 offline 

 

#8 01.08.2010 22:24:43

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


ViTTek:

tys někdy chápal němčoury? wink 


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

#9 01.08.2010 22:46:08

ViTTek
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2017
Založená vlákna
Místo: SeveroVýchod
Motorka: TT 600S
Věk: 37
Tel: 731 587 67nula
Web
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Navrc.TT-R:

Ani ne... a to jsem prý napůl němec lol  lol .


Pojedeme zkratkou...http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_51622.gif

 offline 

 

#10 01.08.2010 22:48:03

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Vláďa napsal(a):

kick-start:

Takže u svíčky na obr.3 v tématu Jak má - nemá vypadat svíčka by měla být jako příčina uvedena chudá směs ee2 
Jak píšeš, spousta lidí to chápe (resp. to má pojmenované) obráceně, tedy bohatá = hodně bezínu a naopak a30 

jo, jo presne jak pises. lidi jsou zvykli to pojmenovavat obrecene

 offline 

 

#11 01.08.2010 23:09:23

Tristan
malý Velký BOJOVNÍK°°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 3353
Založená vlákna
Místo: North Tristan Kingdom
Motorka: KTM EXC 250 06
Věk: 25.0
Tel: černý
17 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Přidal bych se k Vittkovy z vlastních zkušenosti

chuda směs bíla svíčka pokud se nepletu tudíž  hodně vzduchu malo benzínu                                                                         bohata směs černa svíčka hodně benzínu malo vzduchu (to da rozum že černa nebude ze vzduchu)

A tady přímo z manualu Příliš bohatá směs:    Množství pohonné hmoty v poměru ke vzduchu je příliš vysoké
                                   Příliš chudá směs:Množství pohonné hmoty v poměru ke vzduchu je příliš nízké

Editoval Tristan (01.08.2010 23:48:47)


Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...

 offline 

 

#12 03.08.2010 00:53:18

doktor
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 112
Založená vlákna
Místo: Benešov
Tel: 606 660 601
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


No, já bych řekl, že je to asi o místních zvyklostech v názvosloví. Mám s tím matnou zkušenost jen z leteckých motorů. U emerickejch jsou používány termíny rich/bohatá a lean/chudá mixture/směs právě a jedině ve vztahu k benzínu (bývá tam takovej kvedlák, kterým se ve větších výškách směs ochuzuje aby se "vyrovnalo řídnutí vzduchu"). Otátka tedy je, co je "obráceně"? Je v tom pěknej chlív.

 offline 

 

#13 03.08.2010 06:13:54

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


nj, taky by mě zajmalo kdo to má obráceny. Sem  v životě neslyšel, že by někdo mluvil o chudé směsi s tim, že je tam málo vzduchu a11


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

#14 06.08.2010 11:24:34

Jawson
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1668
Založená vlákna
Místo: Znojmo
Věk: 24
2 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Měl bych jednu otázku.. Jak by měl být správně ten šroubek nastevaný? Kolik otáček ze zavřené polohy..(když ho úplně dotáhnu a budu povolovat) ?

Editoval Jawson (06.08.2010 11:25:39)


FULL GAZ..!
Ride fast or be last..
Není důležité mít omezovač v motorce,ale v hlavě..

 offline 

 

#15 06.08.2010 13:05:16

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


to je na každou motorku jiny. Na TT-R podle manuálu 2,75 +- 0,5, na XT 90-95 bylo 1,75+-0,5 a já sem to měl na XT na asi 4ot


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

#16 13.03.2011 16:10:40

mrnkkk
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 217
Založená vlákna
Místo: někde na východě
Motorka: Husaberg FE 550
Věk: 27
1 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Zdarsky chlapi nevite nekdo na co je sroubek č. 2 na tom prvnim obrazku??mel jsem ho venku ale neviim kolik otacek by mel mit. Volnobezkou sice seridim aby to nezdechlo ale i kdyz je na 4 otackach tak to blbe chyta a strili do vejfuku. Dal taky se sem tam zasekava plyn a proste ty prechody nez spadnou otacky na volnobeh po ubrani plynu jsou dlouhy. Podle me to ma porad bohatou smes ale nejde mi do hlavy proc to strili do vejfuku a kdyz pridam vzduch strili to taky a na volnobeh to zdechne sad S volnobezkou jsem si hral dost ale nic podstatnyho nee1 nevite nekdo??

 offline 

 

#17 13.03.2011 16:43:24

_Vlk_
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1163
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
Věk: 28
Tel: 776588125
Web
8 3

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


kick-start napsal(a):

ViTTek

pro pohled na slozeni smesi je prvorada polozka VZDUCH ne benzin. takze se na tu regulaci musis divat jen z pohledu toho kolik tam mas vzduchu. sroubkem regulujes mnozstvi vzduchu. na mnozstvi benzinu je dirka v trysce. chces li vic benzinu vrazis tam trysku s vetsi dirkou, chces-li vic vzduchu povolujes sroubek.  takze:

chuda smes znamena ze mas hodne benzinu a malo vzduchu - strileni do vyfuku (je to chudy na vzduch)
bohata smes znamena ze mas malo benzinu a hodne vzduchu (je to bohaty na vzduch)

hodne lidi si to plete, ale vsechno se odviji od VZDUCHU ne od benzinu.

tohle je jen teorie a nejlepe si to predstavis kdyz si vezmes do ruky karburator z kyvacky. je tam jeden sroubek na vzduch, druhy jako doraz soupatka a jen dve trysky, hlavni a volnobezna. karburatory dnesnich motocyklu jsou oproti tomuhle o hodne slozitejsi, ale princip je porad stejnej.

Myslím,že je to naopak,když máš bohatou směs(moc benzínu a málo vzduchu) tak benzín nemá dost kyslíku na spálení ve válci a zbytky nespáleného benzínu se vzněcují ve výfuku a proto to střílí,nebo ne? deb1 


Padám sám,zvedám se sám...

 offline 

 

#18 13.03.2011 18:50:26

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Právě že když je chudá, hoří dlouho.Při otevírání výfukovýho ventilu už by hořet neměla, ale když hoří, tak ten tlak expanduje do výfuku a proto ty rány. sjuk 


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

#19 13.03.2011 18:57:39

ViTTek
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2017
Založená vlákna
Místo: SeveroVýchod
Motorka: TT 600S
Věk: 37
Tel: 731 587 67nula
Web
0 0

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


Shrnul bych to asi takhle:

Na typu a obrázku karbce co jsem zde dával je jasné že šroub reguluje množství přisávaného benzínu.
Takže co se týče XT, TT
povolíš - obohatíš = přidáš
utáhneš - ochudáíš = ubereš benzín do směsi
 ano 


Pojedeme zkratkou...http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/61_51622.gif

 offline 

 

#20 13.03.2011 18:58:27

slugger
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2700
Založená vlákna
Místo: jih Českých Budějovic
Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
Věk: Třicítka v háji...
Tel: 732 506 125
5 1

Re: Karburátor XT, TT - šroubek bohatosti směsi.


A bohatost směsi se určuje dávkou paliva do vzduchu a ne vzduchu do paliva.Čím je směs bohatší, tím je v ní víc paliva.Vždy se škrtí přívod paliva, ne vzduchu.Letadla maj ochuzování směsi z toho důvodu, že čím větší výška, tím méně kyslíku ve vzduchu a tím méně třeba paliva, páč pro hoření neni podstatnej vzduch, ale ten kysllík v něm.


Proč mám ničit gumu na asfaltě a11
Protože GasGas
Kdo to ruší lesa klid?!

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů