Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

#41 04.12.2022 10:35:20

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


kick-start:.. Spíš olej "dělal"...500 šla do světa a teď tpi.
500 jsem koupil s 27mth tak muj první olej právě "raději" v těch 42 a pak nějak +/-20 mth. I ty kilometry jsou jak kdy.. Někdy byla denní vyjížďka na vysocinu a zpět a najelo se 150km... Někdy jen za barákem a trochu víc výjezdů.. Teď u 2T mi moto hodiny vychází dost jinak.. Prostě se víc drbeme v lese, potoky apod.

Jinak u té 500 byla ta 6ka opravdu dlouhá a za 5kou dost velký skok.. Na přesuny ideální.

Jinak manuál uvádí myslím 10 nebo 15mth na výměnu oleje.

 offline 

 

#42 04.12.2022 17:40:20

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


už i stará 450EXC měla v manuálu výměnu oleje po hodínách, nebo po 100 litrech propáleného benzínu. Na 100 litrů ujede s přehledem 2000km. (ač je to ostrá motorka, tak v Rumunsku běžně žrala to samý, co velice usporná honda 200xl)

 offline 

 

#43 06.12.2022 09:41:02

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


jak říkám, selským rozumem, WR450 se 48 hp nebo EXC 5kilo se 40 hp, který motor bude víc namáhaný? od KTM čistý alibismus...


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#44 06.12.2022 10:22:41

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Miguel: proč by to měl být alibismus?... já osobně ty koně/výkon u ostrých vůbec neřeším...  Kdo jezdí v lese tak ví že je to spíš na škodu.  Krouťák, projev motoru je věc druhá.  Samozřejmě vím, že ktm 500 po otevření a dynu atd umí řádově 55-60Hp ... na motárdech asi OK.
Já měl palivové mapy, jezdil jsem stále na 1ku slabší... ten zátah tam byl velmi dostatečný...dvojka mapa ještě trošku ostřejší.

Na Tpi 300 mám nízkokompresní hlavu, zelenou pružinku na přívěře - prostě naschvál utlumené pro gumový spodek (opak co měla 500) a pro technické úseky je to nepopsatelný rozdíl.

Ale zpět k tématu...  ttr vs. 690 případně co jiného?
Dnes není problém mít fungující motorku od kubatury crf 300 přes 2V 500 (honda 500X ano, jen na polnačky) .. nebo 1V Enfield, 690/701 až po 2V 700-800.  Díval jsem se i na tu HQ terru - ta váha je nic moc, je to spíš jak BMW 650 dakar... to už spíš ta HQ 610 TE - ale jak na tom bude s dílama? To za mě teda spís LC4 advik....  Ale pokud se budeme bavit o té HQ 610 tak to jsme opět u ostrých a můžeme tedy rovnou připočítat ktm 500 apod....

Lehká a výkonná motorka = "ostrá" = jízdní nekomfort, vibrace + pravidelný servis a bohužel jednou za čas musí přijít čas na GO motoru.
Lehká a nevýkonná motorka  - taky máme na výběr stejně tak jak variantu těžší a výkonnější moto big_smile 

Já v době, kdy jsme jezdili soft terén tak za mě byl Xchallenge dobrá volba...nevibroval, posed příjemný, stupačky relativně nízko (motorka má svoje neduhy, které se dají řešit). Čekal jsem na hondu 450L .. cena byla divoká, recenze rozpačité tak jsem šel do ktm 500 s 27Mth.... přechodu nelituju, stejně tak jak loňský přechodu na 300 2T.  Každá motorka je dělaná na něco... trápení se v potoce na kamenech s 155kg dualem nebo "užívání si" na 2T  ee1 

 ano 

Editoval Toman (06.12.2022 12:42:39)

 offline 

 

#45 06.12.2022 13:25:35

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Toman napsal(a):

Miguel: proč by to měl být alibismus?... já osobně ty koně/výkon u ostrých vůbec neřeším...  Kdo jezdí v lese tak ví že je to spíš na škodu.  Krouťák, projev motoru je věc druhá.  Samozřejmě vím, že ktm 500 po otevření a dynu atd umí řádově 55-60Hp ... na motárdech asi OK.
Já měl palivové mapy, jezdil jsem stále na 1ku slabší... ten zátah tam byl velmi dostatečný...dvojka mapa ještě trošku ostřejší.

Na Tpi 300 mám nízkokompresní hlavu, zelenou pružinku na přívěře - prostě naschvál utlumené pro gumový spodek (opak co měla 500) a pro technické úseky je to nepopsatelný rozdíl.

Ale zpět k tématu...  ttr vs. 690 případně co jiného?
Dnes není problém mít fungující motorku od kubatury crf 300 přes 2V 500 (honda 500X ano, jen na polnačky) .. nebo 1V Enfield, 690/701 až po 2V 700-800.  Díval jsem se i na tu HQ terru - ta váha je nic moc, je to spíš jak BMW 650 dakar... to už spíš ta HQ 610 TE - ale jak na tom bude s dílama? To za mě teda spís LC4 advik....  Ale pokud se budeme bavit o té HQ 610 tak to jsme opět u ostrých a můžeme tedy rovnou připočítat ktm 500 apod....

Lehká a výkonná motorka = "ostrá" = jízdní nekomfort, vibrace + pravidelný servis a bohužel jednou za čas musí přijít čas na GO motoru.
Lehká a nevýkonná motorka  - taky máme na výběr stejně tak jak variantu těžší a výkonnější moto big_smile 

Já v době, kdy jsme jezdili soft terén tak za mě byl Xchallenge dobrá volba...nevibroval, posed příjemný, stupačky relativně nízko (motorka má svoje neduhy, které se dají řešit). Čekal jsem na hondu 450L .. cena byla divoká, recenze rozpačité tak jsem šel do ktm 500 s 27Mth.... přechodu nelituju, stejně tak jak loňský přechodu na 300 2T.  Každá motorka je dělaná na něco... trápení se v potoce na kamenech s 155kg dualem nebo "užívání si" na 2T  ee1 

 ano 

Alibismus je tvrzení měňte olej po 15 mth. Prostě se sichrujou. Výkon souvisí se servisem. Proto mx motorka vydrží na píst 60 mth třeba. Je to prostě vyhoněný.


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#46 07.12.2022 11:44:43

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Porovnávat TTR a KTM690/HQ701/GG700 je stejné jako porovnávat jedničkovou Octavii se Superbem poslední generace. Mají sice podobný objem motoru, stejný počet válců, ale to je asi tak to jediné co tyto dva stroje spojuje.

Vlastním HQ 701 od konce roku 2017, mám model 2016 koupil jsem jako jednu sezonu jetý s cca 3000km. Tyto dá se říct koncernové stroje (KTM/HQ/GG) vycházejí z dakarského speciálu KTM 690 Rally Replica. Pro stabilitu při vysokých rychlostech mají specifický příhradový rám, který nemají u velkých endur žádné jiné stroje od konkurence. Motor je podvěšený v rámu, pro rychlou výměnu , podle požadavku mechaniků na dálkových rally. V současné době nikdo nevyrábí v této kubatuře stroj s podobnými vlastnostmi - motor, podvozek, tlumiče. Jediný stroj co s k nim blíží je malosériový AJP PR7. Ten však má klasický kolébkový rám a motor původem ze stařičké italské HQ tuším 610.
Přesto, že 700stovky od KTM vycházejí ze závodního speciálu jsou naladěny velmi mírně, může na nich jezdit i mírně pokročilý začátečník a jezdí na nich i holky. Je to díky elektronickému plynu a mapování vstřikování paliva. Mám na motorce najeto více jak 20 tis km, spoustu doplňků a úprav, jako je snížení podvozku, vyladění tlumičů atd. více je na popisu bajku zde:
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=120378
Žádný jednoválec na trhu v kubatuře 700 ccm nemá takový uživatelsky příjemný projev motoru, motorka je stavěná na delší rychlé přesuny v lehčím a středně těžkém terénu (rychlé přejezdy pouštních pist a dobrý jezdec zvládne i dunová pole). Není určena na těžký terén ani na dálniční přesuny. I to se však do jisté míry dá s ní zvládnout, není to však žádné extra potěšení. Mám kolem sebe cca 5-6 kámošů, kteří se je také pořídili. Ohlasy jsou velmi pozitivní. Jezdíme 3x - 4x ročně na cca 7 denní adventure na Balkán a motorky si tam vedou skvěle. Když se k nám přidají další na DRZ400, XR650R nebo na CRF 250/300 Rally, vždy se nakonec projeví převaha strojů koncernu KTM. Jsou lepší prostě ve všech směrech.
Jeden z nás jezdil na HQ701 i těžký terén, proháněl jezdce na TPi, časem však pochopil, že i když to tyhle stroje taky zvládají, je lepší jezdit těžký terén na tomu určených strojích. I menší pád se na 700kilu může prodražit, je sice velmi odolné , ale přeci jen těžší a díky tomu neřízené odložení způsobí větší materiální škody.

Co se týče nových strojů s Euro5, stačí se něco přečíst na forech FB atd. a doplnit třeba dongle, který zařídí bohatší směs v celém spektru otáček, motory lépe jedou zejména ve spodní části a nepřehřívají se. Jsou tímto vylepšením v podstatě naladěny podobně jako předchozí Euro 4.

Dalo by se toho napsat mnohem víc, ale stačí využít některá zahraniční fóra a tam se třeba přes překladač přečíst informace od jezdců z celého světa.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1994_20180703_143631.jpg

Editoval offroaderTE (07.12.2022 17:48:08)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#47 07.12.2022 12:46:11

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Jedničková Oktávka už je slušná kára , taky jí máme ano 
Mám TT600E jel jsem s ní Offroadmaraton, i MX závod....jednou jsem měl možnost se svést na 690R a spíš bych viděl přirovnání :
Favorit 136L (téměř veterán co hovno jede :-) vs nejnovější Superb !
Mít prachy , okamžitě bych do 690R šel....ale jsou hold důležitější věci, proto se jako staromilec spokojím i s veteránem a ve finále mi to ani tolik nevadí....  wink 
Čas se mění a za poslední 2 roky jsem najel 10km....


Na vrchol nevedou zkratky...jen krev,pot a slzy !
Čím víc jsem starší,  tím víc ty zkratky hledám .... :-)

 offline 

 

#48 07.12.2022 13:34:50

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Díky za komenty. Budu se na tom muset svézt a sám posoudit, jestli mi ty prachy za to stojí, nebo jestli pro moje užití vlastně není to TTR tak nějak relativně dostačující. Mít na to prachy, tak je jasný, že to za koupi stojí, o tom nepochybuju. Otázka je jestli to stojí za prodej několika míň užívanejch motorek, aby se nastřádaly finance.

 offline 

 

#49 07.12.2022 17:44:55

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


sirr napsal(a):

Jedničková Oktávka už je slušná kára , taky jí máme ano 
Mám TT600E jel jsem s ní Offroadmaraton, i MX závod....jednou jsem měl možnost se svést na 690R a spíš bych viděl přirovnání :
Favorit 136L (téměř veterán co hovno jede :-) vs nejnovější Superb !
Mít prachy , okamžitě bych do 690R šel....ale jsou hold důležitější věci, proto se jako staromilec spokojím i s veteránem a ve finále mi to ani tolik nevadí....  wink 
Čas se mění a za poslední 2 roky jsem najel 10km....

původně jsem chtěl napsat Felicie versus Superb, ale je tam velký rozdíl v kubatuře, tak jsem radši zvolil tu Octavii samo oboji v TDi  a1 , ale díky za tvoje přirovnání, tak nějak ten rozdíl bude, prostě propastný ... kdo to neokusí, tak to nezjistí


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#50 08.12.2022 07:13:47

Jarin86
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 38
Založená vlákna
Motorka: WR 450f
0 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


offroaderTE napsal(a):

původně jsem chtěl napsat Felicie versus Superb

To mě tam ta jedničková Octa pasuje přesně, líná a neohrabaná, ale zato držák🙂. Fáčko nebo Felinu bych přirovnal ke Cagivě 125 Elefant, co jsem míval v mládí. Nejede to, mizernej podvozek, moc to nevydrží, ale alespoň je to lehký a jednoduchý.

Editoval Jarin86 (08.12.2022 08:10:43)

 offline 

 

#51 08.12.2022 10:47:43

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


vycházel jsem z toho že :
TT600 - karburátor, je cca 30let starej bajk z koncepce vycházející pravděpodobně XT500 atd, EURO 0,Bez ABS s cca 30-32Kw (následně montovaná v It) -  s cenou cca 60tis, traktoroidní mdlí projev
690R - vstřík, již modernější elektronikou EURo plní, ABS má s výkonem k 60KW (což je o polovinu vyšší výkon s cca +- obdobnou váhou...) - s cenou cca 160 +tis... wau projev

Favorit - karburátor, Euro 0, ABS nemá....,výkon cca 46Kw....(s It designem)
Octávie - vstřik ,už plní stejně jako Superb Euro 2 a víc, ABS má....s výkonem cca 75kw TDI 66,88Kw a víc....(což už je o polovinu víc než Favorit, a oproti němu Octávka o trochu víc jede!)

Ono je to ve finále jedno k čemu si to kdo přirovná....a je to otázka slovíčkaření...
Jarin86
Ta tvá zmiňovaná 125 Elefant je spíš taková Škoda 100  ou2 

Ale určitě tam je mezi TT600 a 690R znatelný finanční pořizovací rozdíl, je tam znatelný výkonostní rozdíl...k rozhodnutí jistě pomůže osobní svezení a fakt jestli se to člověku vyplatí pořízení / využití...
Já bych 690R určitě pocitově chtěl, ale finanční pořizovací náročnost a nájezdem km se mi investice nevyplatí a nechám si to co mám  wink 

Protože na TTčku nejezdím, přemejšlel jsem o prodeji a spíš bych momentálně využil WRF pro stojánek a startér k drezůře mladýho po tratích...

Editoval sirr (08.12.2022 11:12:37)


Na vrchol nevedou zkratky...jen krev,pot a slzy !
Čím víc jsem starší,  tím víc ty zkratky hledám .... :-)

 offline 

 

#52 08.12.2022 18:37:27

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


"Ale pokud se budeme bavit o té HQ 610 tak to jsme opět u ostrých a můžeme tedy rovnou připočítat ktm 500 apod.." no nevím, ale ty novější HQ 610 stříkačky jsou čistokrevný dual sporty s olejem po 6 tisíc.

 offline 

 

#53 08.12.2022 22:23:03

Slow
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1662
Založená vlákna
Místo: East bohemia
Motorka: Z minulého století :)
Věk: 40+
Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
3 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


sirr:
Jen bych dodal, že na TTS/E jsou kompenty z YZ125/250 z 90tých let což asi byly v té době to lepší co mohlo být.. Na 690/701 asi to top co je dnes nebude, spíše něco univerzálnějšího.. TTR ma Piaolli což je asi taky kompromis té doby.
Jinak sice rám je kolíbka, ale do 2005 zcela běžná i na MX..
Jako rozdíl tam bude, ale můj dojem z SWM v terénu nebyl o ten poměr ceny, abych moto měnil, prostě zklamání...
Prostě půjčit a s klidnou hlavou zhodnotit + a -


"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"

„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”

 offline 

 

#54 09.12.2022 06:18:26

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Slow:

Já musím říct, že mě podvozek na TTR nijak neuráží, ale nemám porovnání s ostrým endurem, jen s YZ 2010, kde je to samozřejmě nastavený na větší tuhost. V porovnání tlumičů s civilní CRF 250 L je to TTR na úplně jiným levelu.
Jiná věc je tuhost rámu, ale v terénu to zas tak nepociťuju.

 offline 

 

#55 09.12.2022 08:15:50

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


spacy: máš pravdu, ty 610 E / IE jsou "dualsporty"... jen ty starší bez startéru (řetěz na pravé straně) byly/jsou ostré...

https://motorky.bazos.cz/inzerat/161613 … rv2010.php

 offline 

 

#56 09.12.2022 12:02:40

Slow
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1662
Založená vlákna
Místo: East bohemia
Motorka: Z minulého století :)
Věk: 40+
Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
3 0

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Toman:
Do ničeho staršího jak SWM bych se z ranku ex-HQ rozhodně nepouštel, podívej jak to dopadlo s Husabergem a dílama...
Na staré HQ 570,neseženeš nic, na TE610 (ty ostré bez startéru) taky nic a pár dílů na "E" čka, ale problématicke dily (rotor, stator) už snad ani nikde nejsou, případně stoji ceny v desítkách tisíc...

Já si snad tu 690/701 budu muset taky půjčit, pač můžu porovnavat jen 660smc a 690sm, ale to byly ještě karbce, první bez startéru a druhá ošklivá s LC4 ještě z pravěku  lol 


"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"

„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”

 offline 

 

#57 09.12.2022 12:27:10

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


ja nevím, proč tu pořás pleteš HQ 570 a ostrý veterán s nakopávačkou a veterán 610 E s karburátorem dell orto. Ty stříkačky 610 a 630 jsou předělané, motor má úplně jinak mazání, výfuk vstřikování ... a jejich jen převrtanej motor se do teď dává do SWM RS 650 R

 offline 

 

#58 09.12.2022 13:05:38

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


Já teda nevím ale ...:
Komponenty TT600E/S má z dobových mx motorek snad jen přední vidlici a kolo ... jinak nic...

Co se týče HQ 610/SWM RS 650 R s váhou okolo 145/160Kg....je udávaný výkon (cca o 8Kw vyšší neř TT600 z bláta do louže)  40KW furt "hrozně" málo...oproti 690R
- navíc .... jaký reklamní zemětřesení bylo okolo SWM a AJP...a teť už to téměř nikdo ani nový neprodává.... a11 natož aby potom pes štěk s dílama....


Na vrchol nevedou zkratky...jen krev,pot a slzy !
Čím víc jsem starší,  tím víc ty zkratky hledám .... :-)

 offline 

 

#59 09.12.2022 14:08:52

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


když budu mluvit řečí tvého kmene,
váha HQ610 a KTM690 je na chlup stejná- 140kg suchá
a výkon je jen cca o 8Kw menší než KTM 690R z bláta do loužesmile , navíc HQ má extrémně dlouhou šestku, vhodnou na cestování (poměr 1 a 6 je 3,4!)
Nenajdeš prostě lepší skoro zánovní motorku, lehkou, výkonou a se vstřikováním do stovky.

 offline 

 

#60 09.12.2022 14:15:00

Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro


spacy:
TT600      - cca 32Kw
SWM 650 - cca 40Kw (to je to z bláta do louže, pouze o 8kw oproti TT600 )
690R       - cca 55Kw +


Na vrchol nevedou zkratky...jen krev,pot a slzy !
Čím víc jsem starší,  tím víc ty zkratky hledám .... :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů