Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (123)
Srazy (71)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

TTr 600 chcipa za jizdy

#1 26.08.2021 16:08:03

TTr 600 chcipa za jizdy


Raduzi čau,hovorili sme spolu ohľadom TTR-ky chcipal motor za jazdy. Porucha asi odstranená, na indučke bol napajkovaný kábel a držal už iba  silou vole. Dal som tam napichovačku a vyzerá to OK, ale keď so sa bol previesť cca 10km tak som zistil že regler je horuci neudržiš na ňom ruku , nemože to byť tiež pričina toho chcipania motora že sa prehrieva regler?  Dík.

 offline 

 

#2 27.08.2021 16:16:09

Re: TTr 600 chcipa za jizdy


VOVKA 64:  Proč Radůzovi raději zase nezavoláš a píšeš do fóra? On to tu má stejně jen jako kšeft. Co není příjem pro peněženku, na to nemá čas ....
Chápu, že je velmi neslušné odpovídat na dotez položený někomu jinému
Radůz na to nemá čas (on line dnes 15:22:12), ale jsou lidi,co si čas udělají ... asi proto, že se nesnaží prioritně vydělávat, ale snaží se pomáhat.
Tohle je dobrý topic z motorkari.cz od guga. Možná z toho najdeš něco pro sebe. 

Honda XL 600V Transalp
28.3.2012 v 21:47
Jelikoz je to tady snad kazdy tyden, tak diagnostika dobijeni pro Lamy (elektrotechnicke).

Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .

Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !

1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .

Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.

Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.

Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.

Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link

Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.

 offline 

 

#3 27.08.2021 18:33:52

Re: TTr 600 chcipa za jizdy


Janek: Zdravím, píšem preto,lebo nechcem otravovať pri práci. Vždy keď som mu zavolal tak zdvihol a keď nemohol, zavolal naspäť a stále poradil k mojej spokojnosti. Stretli sme sa raz na zraze trocha pokecali a nemal som pocit, že by bol s tych čo nechcu poradiť alebo pomôcť.
                                                                                                                                                                                                                             Dík za ten popis, bol som u elektrikára a nejak takto postupoval a premeriaval cievky a regler, ja tomu bohužiaľ nerozumiem Že je horuci regler som zistil až doma preto som si dovolil napísať a spýtať sa na to.  Takže asi tak!

 offline 

 

#4 28.08.2021 11:35:22

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11151
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: TTr 600 chcipa za jizdy


VOVKA 64:

Hoď mi do SZ tel a já ti cinknu...

Blitky na mou hlavu komentovat nemá smysl... Klidne cinkněte  cool   ano 
Mám trochu  málo signálu, tak volejte na 587 571 224.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#5 28.08.2021 12:51:58

Suiram
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Místo: Pribiš
Motorka: TT 600r
Věk: 26
0 0

Re: TTr 600 chcipa za jizdy


Janek:

Pán kolega, podľa počtu tvojich príspevkov očividne fórum poznáš, ale podľa tvojich rečí...

On to tu má stejně jen jako kšeft. Co není příjem pro peněženku, na to nemá čas ....

...sa k tebe nedá vyjadriť inak ako k nováčikovi  a11 .. tak len jedna rada - skús si prejsť fórum a popočítať počet rád od Radúza. Potom ak Ti stále nebude dopínať, prejdi si to celé ešte raz a následne sa viac zamýšľaj predtým, ako niečo napíšeš..

Zvyšok správy - super rada  ano 

Mier  beer  a nech to jazdí...

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů