Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Rozevírání brzdiče -> měkká páčka

#21 04.03.2021 11:20:52

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej: ty nejsi normální a1 
Vojtas napsal to samý, co já.
Pokustóne, dej si pod pístek stříkačky pružinku, která je pod pístkem v pumpě, zmáčkni ji a vlož do nádobky s kapalinou. A čekej, až síla pružinky sama nátáhne stříkačku. Natáhne leda kulový kvůli odporu (tření) pístku ve stříkačce.
Pístky ve třmenu jdou moc těžko na to, aby je vrátila síla slabé pružinky v pumpě. Jestli tohle nechápeš, tak opravdu nevím, jak to líp vysvětlit.

Že brzdovka váže vodu je snad tady jasný každýmu. Na tohle téma tu byla poměrně nedávno živá diskuze, tak jen abys mě neobviňoval, že jsem to nevěděl. Jinak jsem cca 12 let dělal automechanika, tak mám min. základní přehled.
Proto máš servisní intervaly na výměnu, měřáky na kapalinu, .... a kdo si kapalinu mění včas, žádná voda nehrozí. Když to vezmu, tak i z brzdovky se za určitých podmínek stane pára ....a až na bod varu je jedno, jestli je pára z vody nebo z brzdovky. Za studena bude OBRAZNĚ voda fungovat jako brzdovka
Ale tohle není problém, který má Áda. Už si konečně přečti, co se tu řeší a netahej sem pitomosti.

Brzda mu brzdí.
Aby to fungovalo podle tvýho myšlení, tak by musel dát obráceně manžetu na pístku, a to by mu brzda nemohla brzdit vyk! Ale ani tak by se díky podtlaku pístky nevracely. Musel bys mít naprosto zanedbatelný odpory tření na pístku v brzdiči ...
Jak jsem psal já i Vojtas, tak pístky v brzdiči se vrací díky tvaru a funkci těsnícího kroužku.

Jedna věc je možná, že pístek se nevrátí do původní polohy nebo může být i špatně vyrobená manžeta a při vrácení do základní polohy zůstává stále překrytý kanálek pro nasátí nové kapaliny.
Pokud blbě složíš pumpu, tak není možný, aby zároveň brzdila a současně při odbrždění se dělal tebou nesmyslně opakovaný takový podtlak, že vcucne pístky v brzdiči Ale tobě to pořád nedochází a21 .

Přijde mi, že Áda ví co dělá a ví, jak to má dělat, tak doufám, že nebude zblblej z tvých teorií.
Pokud se opravdu třmen rozevírá o 0.25 mm, tak k tomu je potřeba dráha pístku v pumpě cca 3 mm vyk! . Kolik to udělá na konci páčky díky převodu na páce nevím, ale bude to dost.

Postup je jednoduchý. Přitáhnout páčku přes noc bindrem a vyzkoušet. Pokud to bude lepší, může být zavzdušněno. Pokud to bude stejný, jít zpětně tam, kdy problém začal. Jestli jsem to tak už koupil, jestli to začalo až potom nebo až po nějaký opravě ..... a hledat chybu. Sázím na lidský faktor.

Ale když si někdo zvykne na perfektní nissin, tak přejít potom na Brembo v EXC je takový, že i u dobře brzdícího Bremba máš pocit, že něco není v pořádku. wink 

 offline 

 

#22 04.03.2021 13:06:48

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Janek:

Nabídl jsem mu potenciální problém se kterým mám zkušenost, pokud nechceš přijmout moji teorii o vadné pumpě kterou se ti tady snažím vysvětlit tak odpovídej Ádovi a ne mě a nedělej ze sebe za každou cenu inteligenta, Nikdo ti tu stejně nevěří, protože jsi pořád ten stejnej kretén jako před roky. Napsal jsi tu příspěvky o padesáti řádcích a všechny jsou o hovně a Ádovi nepomohli.
Pokud Áda ví co dělá a není tedy neomylnej a ve všem tak skvělej jako ty, nebyl by asi tak zoufalej aby si sem napsal o zkušenosti jiných jestli náhodou neřešili někdy stejnej problém.

A teď zkus zase sesmolit dalších 50 řádků, čím delší odpověď o hovně tím víc mi to nandáš,

Edit: radši nic, kvůli tobě sprostej nebudu

Editoval novej (04.03.2021 13:10:20)

 offline 

 

#23 04.03.2021 21:29:18

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Díky za odpovědi, ano zkusil jsem to přitáhnout přes noc, žádná změna.

Problém trvá od koupi jeté motorky a lehce se stupňuje (jsem druhý majitel, první byl závodník-když jsem to od něj bral ptal jsem se na to a řekl mi, že to bude asi zavzdušněné..což s největší pravděpodobností vylučujeme).

Měřil jsem to rozevírání na BMW GS650 a na GasGas EC300 - u obojího naměřeno cca 0,05mm. Tam ty páčky jsou pocitově tvrdé, brzdí to pěkně.
Pokusím se změřit ještě nějakou HQ s Brembem.

Jen pro zajímavost, na HQ je

hydraulický převod (pumpa/brzdič) 11,5:1 
mechanický (konec páčky/posuv malého pístku pumpy) cca 7,6:1
Celkový převod je tedy cca 88,3:1   -> takže když se brzdič rozevře o 0,2mm na páčce to udělá cca 1,8cm

Zkusil jsem udělat simulaci, oměřil třmen, nakreslil, zatížil tlakem systému 70bar (70 až 90 bar - našel jsem, že tyto tlaky se používají při návrhu brzdičů) - u mě je to síla na konci páčky 7kg.

Vyšel posuv X (rozevření 0,16mm) což cca odpovídá realitě.
Předpokládám, že se mi ještě brzdič časem vyhřál, vyžíhal a změknul. Žíhání se u hliníkových slitin dělá už od 250stupnů a to tam v rumunských sjezdech může být (kolika lidem už vyvřeli při sjezdu brzdy, že.. DOT4 píšou do 280stupnů)

Napadá mě tedy zkusit nahradit moje Brembo brzdičem Nissin, pokud se taková náhrada dělá? 



Janek napsal(a):

Přijde mi, že Áda ví co dělá a ví, jak to má dělat, tak doufám, že nebude zblblej z tvých teorií.
Pokud se opravdu třmen rozevírá o 0.25 mm, tak k tomu je potřeba dráha pístku v pumpě cca 3 mm vyk! . Kolik to udělá na konci páčky díky převodu na páce nevím, ale bude to dost.

Postup je jednoduchý. Přitáhnout páčku přes noc bindrem a vyzkoušet. Pokud to bude lepší, může být zavzdušněno. Pokud to bude stejný, jít zpětně tam, kdy problém začal. Jestli jsem to tak už koupil, jestli to začalo až potom nebo až po nějaký opravě ..... a hledat chybu. Sázím na lidský faktor.

Ale když si někdo zvykne na perfektní nissin, tak přejít potom na Brembo v EXC je takový, že i u dobře brzdícího Bremba máš pocit, že něco není v pořádku. wink 

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/6612_simulace2.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/6612_simulace1.jpg

 offline 

 

#24 05.03.2021 09:06:20

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda:
Trochu moc teorie kvuli obycejne brzde.
Jaky prumer pumpy tam mas, 1/2 nebo 5/8? Sezen si 19x18 z nejakeho nahace co ma vepredu dva kotouce a budes brzdit na fleku.

Janek:
Co je to binder?

 offline 

 

#25 05.03.2021 09:43:56

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda:

Pokud jsi přišel na příčinu, než bych začal shánět novej brzdič, zkusil bych tenhle opravit, dělal jsem to už několikrát, dělám to i preventivně při mnohem menším vyhnutí. https://www.motorkari.cz/tema/?t=219586

 offline 

 

#26 05.03.2021 12:20:34

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 252
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
3 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


kick-start napsal(a):

Áda:
Trochu moc teorie kvuli obycejne brzde.
Jaky prumer pumpy tam mas, 1/2 nebo 5/8? Sezen si 19x18 z nejakeho nahace co ma vepredu dva kotouce a budes brzdit na fleku.

Janek:
Co je to binder?

Binder je "škrkpáska"  usch 

 offline 

 

#27 05.03.2021 13:49:28

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


kick-start napsal(a):

Janek:
Co je to binder?

GG300 napsal(a):

Binder je "škrkpáska"  usch 

Ataaaaak, tady chtel byt nekdo jen svetovej  lol  lol  lol 
Vyraz "stahovaci paska" nezni tak COOL jako kdyz se pouzije čengliš termín. Navic kdyz to vypadne z huby Husakovymu decku kterymu od mala tloukly do hlavy jazyk zeme "kde zitra znamena jiz vcera"

 offline 

 

#28 05.03.2021 17:45:47

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda:


Řešil jsem to (nebo podobný problém na Freeride na zadní brzdě ) x-krát. Může to znít divně, ale dělaly to gumky v brzdiči. Jak se trochu ožvýkaly, tak se při prždění jakoby narolovaly a při puštění páky potáhly prasátko zpět. Po výměně gumek to vždycky chodilo tak 20h a pak se znova začala vůle zvětšovat až to nešlo jezdit.Byl to ale jen jednopístek, navíc pístky nějaký plast či co.Nezdá se mi že by dvoupístek dělal paralelně stejný problém na obou pístkách,ale když už nic jiného nepomůže tak bych to asi prubnul. Vždycky když jsem to rozdělal a položil starou gumku vedle nové, tak bylo viditelné ubrání na gumce na hranách..

 offline 

 

#29 05.03.2021 18:25:20

fiss
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 590
Založená vlákna
Místo: ???
Motorka: 36kw
Věk: 31%
Tel: cth
1 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Měli jsme taky tady pár případů stejného popisu zrepasovano pumpa i brzdič odvzdusneno na všechny zpusoby nic nepomohlo.pomohla až výměna brzdového kotouče vše bylo na KTM (brembo) kotouč byl rovný jen jsem to vyměnil a nevěřil jsem ale funguje to doteď bez problémů.to je má zkušenost s měkkou přední páčkou

 offline 

 

#30 05.03.2021 20:29:04

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Ada, co si na zkousku pujcit od nejakyho kamarada trmen z jine motorky?
Staci, aby mel stejny zavit na prutokac a potom zkusit s kusem "zeleza" bez montaze mimo motorku.
To mi prijde jednodussi nez tapat co, kde, jak ...
Trmen muze byt skutecne KO.
Tech 0,2 - 0,25 mm roztahovani pri nejakych 7 kg na pacce je hodne, ale ....
Pokud plati tvuj prevod na pacce, tak mi "krok" packy vychazi pri 0,2 = cca 17,5 mm, 0.25 = cca 22 mm
Pro porovnani pri 0.05 = cca 4,3 mm
Kdybych mel u sve brzdy o cca 13 mm delsi krok na konci packy, brzdilo by mi to porad tak, ze bych mohl mit pod packou prst na gripu. Takze treba ty krouzky ve trmenu mohly diky vysokym teplotam, ktery dokazou zavodnici do brzd dostat, klido pido vzit za svy, jak pise Jaryn.
A to uz by davalo vic duvodu nez jen roztahovani, ktery by melo jit korigovat nastavenim packy dal od riditka v zakladni poloze ....
A kdyby kick start nevedel, co je to grip, tak cesky je to ta vec, co se dava na konce riditek .... panenko skakava.

Editoval Janek (05.03.2021 20:33:29)

 offline 

 

#31 08.03.2021 10:09:56

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Jarynn napsal(a):

Áda:


Řešil jsem to (nebo podobný problém na Freeride na zadní brzdě ) x-krát. Může to znít divně, ale dělaly to gumky v brzdiči. Jak se trochu ožvýkaly, tak se při prždění jakoby narolovaly a při puštění páky potáhly prasátko zpět. Po výměně gumek to vždycky chodilo tak 20h a pak se znova začala vůle zvětšovat až to nešlo jezdit.Byl to ale jen jednopístek, navíc pístky nějaký plast či co.Nezdá se mi že by dvoupístek dělal paralelně stejný problém na obou pístkách,ale když už nic jiného nepomůže tak bych to asi prubnul. Vždycky když jsem to rozdělal a položil starou gumku vedle nové, tak bylo viditelné ubrání na gumce na hranách..

Tvl tak teď se připrav, teď ti místní guru vysvětlí že to není možný.

Editoval novej (08.03.2021 10:35:24)

 offline 

 

#32 08.03.2021 10:38:24

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej napsal(a):

Tvl tak se připrav, teď ti místní guru vysvětlí že to není možný.

Tvl si přečti, co jsem napsal asi 3 řádky nad tvým blábolem. big_smile Pokud se nezmůžeš na jinýho než blbosti o tom, že jde z brzdový pumpy udělat dvučinná pístnice ... nebo osobní útoky, tak radši nic nepiš. Narozdíl od tebe o tom Jaryn něco ví.
Když u mě byl jezdit Danka na freeride, tak jsem viděl, co je zadní brzda na tom stroji za nesmysl. Tam jde spíš o konstrukční vadu než běžný opotřebení při užívání.
Manžety ve třmenu smysl dávají ano a hlavně v souvislosti s tím, že od závodníka dostaly brzdy na frak, což je informace, která nebyla sdělana od začátku.
A taky proto, že když si to spočítáš, vychází to na víc než jen problém s roztahováním třmenu při brždění.

Editoval Janek (08.03.2021 10:39:29)

 offline 

 

#33 08.03.2021 12:48:49

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Janek:
Tak ty se tady pasuješ už i na guru?

 offline 

 

#34 08.03.2021 16:56:16

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej napsal(a):

Janek:
Tak ty se tady pasuješ už i na guru?

Pokud se nezmůžeš na jinýho než blbosti o tom, že jde z brzdový pumpy udělat dvučinná pístnice ... nebo osobní útoky, tak radši nic nepiš.

Můžeš prosím tě zůčastněným vysvětlit, jak jde tahle vlastně primitivní sestava složit tak, že brzda brzdí (s delším krokem než normálně) a zároveň při puštění páčky způsobí to že slabá pružinka v pumpě vytvoří takový podtlak, že to vcucne desky?

novej napsal(a):

když to vezmu logicky, tak při puštění páčky se ti vytvoří v okruhu podtlak a vcucne desky. ...
Máš opravdu správně složenou pumpu?

Zajímá mě tvoje logika, protože pokud v tom není, co si o tom myslet?
Takže když s tím máš zkušenost:
Jak jde složit pumpa - v podstatě sestava pístku je jediná pohyblivá a repasovatelná část pumpy, aby to fungovalo dle tvýho popisu a na co si tedy dát pozor při skládání?
Je to z pumpy Brembo KTM



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210308_144002.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210308_144048.jpg

Editoval Janek (08.03.2021 16:57:01)

 offline 

 

#35 27.03.2021 11:03:00

Drake89
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 233
Založená vlákna
Motorka: Husqvarna TXC 450 ´09 Husqvarna FC 250 2016
Věk: 31
3 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda:

Ahoj, podařilo se ti vyřešit problém?
Ja mám HSQ FC 250 2016 a ten stejný problém na přední brzdě...  Nový kotouč, nové desky, opravná sada brzdového válce a pořád špatný... ne 

Díky

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů