Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (125)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Oleje pro 2t motory - základní specifikace

#1 09.02.2021 00:48:18

Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Udělal jsem tabulku s vybranými oleji a snažil se dohledat z technických listů základní údaje. Třeba to někomu pomůže ve výběru a možná se tu rozjede nějaká zajímavá debata na tohle téma.
Kde je A, platí Ano, kde je FC místo A, platí FC atp. Kde je A?, tak jsem našel víc protichůdných informací. Kde není A, platí Ne nebo jsem nedohledal.
Viskozitní index - čím méně se mění viskozita s teplotou, tím vyšší je viskozitní index
Bod hoření - teplota, při který olej začne hořet při daných podmínkách. V některých technických listech je uvedená hodnota od - do v rozmezí několka stupňů, někde je uvedená jen konkrétní číslo.
Viskozita - čím vyšší číslo, tím hustší olej. Oleje s nízkou viskozitou mohou být řídké díky předředění, takže to brát s rezervou nebo si dohledat dostupný informace. Moje špatná úroveň angličtiny mi neumožnila tohle vyčíst.
FD je předepsaná pro KTM, Hq, Betu, ...
Jako poslední jsou oleje do 2T zahradní techniky pro nějaký porovnání.
Kdybyste dohledali další zdroje, hoďte to sem a tabulky podle toho doplním

Oleje Elf mají 4 různý provedení olejů
1. Mineral 2. Synthetic Based 3. Syntetic Technology 4. 100% Synthetic
Taky pozor i na ta slovíčka, protože Synthetic Based (někdo píše Base) je jiným slovem polosyntetika. Co česky znamená obchodní termín Synthetic Technology nevím, ale je jiný složení, než 100% Synthetic.

U Motulu mě zaujal olej 710.
Na globálních stránkách vás výběr oleje 710 odkáže na technický list se specifikací Motul 710 033MOT070 
Při volbě lokace Czech Republic vás výběr oleje odkáže na technický list se specifikací Motul 710 033MOT064.
podle údajů se jedná o dva dost různé oleje. Ten olej pro naši lokaci se mi zdá "papírově" jako nelpší olej pro TPI a pro takový ty hobby jezdce, co nedrtí pořád plnej.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_oleje_1.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_oleje_2.jpg

 offline 

 

#2 09.02.2021 07:01:18

xoblih
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 222
Založená vlákna
Místo: Prostějovsko
Tel: Mám
2 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek:

Zaujal mě rozdíl v bodu hoření Motulu 800, který většinou všichni doporučují, oproti např 710 nebo motorexu.

 offline 

 

#3 09.02.2021 10:12:18

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


xoblih:
V popisu u 800 off road / factory line off road (dvě různý obchodní označení pro stejný olej) je přímo uvedený, že je to racing lubricant for motocross/MX, složení vyvinutý pro motocross grand prix teams.
V našich končinách se ale rozmohlo rčení, že svýmu miláčkovi dám to nejlepší (vlastně i ve smyslu to nejdražší) i když se čudlám po lesích a hájích a plný plyn dám jen když mě motorka potáhne při blbým vrknutí  smile . Tak je potřeba brát v úvahu, kdo ten olej pro koho doporučuje. Potom se nebudeš divit, že máš vyfukový systém zasraný od nespálenýho oleje, ....
https://www.motul.com/cz/cs/products/80 … ff-road--2
Téměř "papírově" stejný je olej Iphone Samurai Racing a i tohoto oleje je napsaný, že Iphone je exluzivní dodavatel do MXGP

Nemáte někdo zkušenost s Pema autodíly?
Mají oleje Motul opravdu za velmi nízkou cenu.
Motul 710 033MOT064 za 204,- 4 litry za 795,-  To je cca 43 % ceny Motorexu cross power, který je kvalitativně i použitím +/- stejný
Motul 800 291,- a 4litry balení za 999,-
https://www.autodily-pema.cz/autodilype … e-oleje/2t

 offline 

 

#4 09.02.2021 10:39:10

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 515
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek napsal(a):

Nemáte někdo zkušenost s Pema autodíly?

Mám... beru tam několik let olej do auta, do motorky beru Shell Advance Ultra 4T 15W-50 (148,-), filtr HF652 kolem 100,- a mají i slušný ceny na baterie. Objednám toho vždy "na rok" a je klid.
Vždy spokojenost s dodáním.

 offline 

 

#5 09.02.2021 11:45:21

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1456
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 39
Tel: 774154754
5 3

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Od te doby co mam 2T cca 4roky používam motul 800 a jsem spoky
na přejezdech tomu dám full gas a vejfuk a prostor u přívěry je čistej.
Je ale pravda že když jsem moto na Slovensku kupoval byla motka zasraná od oleje brutálně borec prej lil taky motul 800 1:40🙄
Byl to ale fakt mrdal chtěl 2T 300 zkusit protože to tam místní smetánka brala jako vrchol endura všichni jeli bomby pod přívěrou😀
Po koupi jsem hned měnil píst byl tam C vůle byla ještě na Céčko ovalita válce taky v toleranci ale píst byl černej jak bota hlava byla taky úplně zanesena karbonem prostor přívěry a přivěra jeden úhel. Pucoval jsem to acetonem  půl dne.
Když jsem loni kontroloval píst cca po 80Mth a dával Dčkovej píst byl krásně čistej i všechno okolo na motul 800 v poměru 1:60-1:65 benzín z 70% 100 oktan.
Naměřené tolerance jsem sem nepsal protože si je z hlavy už nepamatuji.


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#6 09.02.2021 12:27:22

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 901
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek:

Beru tam když maj akci, dvakrát se mi stalo že jsem objednal 4L kanystr ale už nebyl skladem, tak mi proste poslali 4x 1L za stejnou cenu. Dodání maj rychlý

 offline 

 

#7 09.02.2021 23:31:29

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


A nemůže být nějaký problém s kvalitou?  Přijde dost divné, že někdo třeba ten Motul 710 umí za 200 a někdo za 400 skoro. Nemůžou být ty extr. Levné nějaké šmečka ?

 offline 

 

#8 10.02.2021 05:43:07

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 901
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


liba23:

Kupuju už snad třetím rokem a ne jenom já. Je to asi i o tom jak moc si chce kdo nahrabat

 offline 

 

#9 10.02.2021 06:12:23

Kubajz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 793
Založená vlákna
Motorka: Beta 300RR
2 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


V pema autodíly beru už dlouho oleje do aut a můžu jen doporučit a skvělé ceny!  ano 

 offline 

 

#10 10.02.2021 11:40:45

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Okolo 200,- Motul 710 jsou prodejci napříč republikou, Jihlava, Brno, Liberec, Pardubice, Praha, ale Ostrava a okolí hraje prim, velká koncentrace  smile 
Do Pemy jsem volal a ptal se na důvod nízké ceny. Dostal jsem odpověď, že olej kupují po paletách a ne po kartonech, jako většina.
Pema autodíly taky třeba prodává sadu plastů na Betu za 2566,- což je ještě o 220,- levnější ano , než sada třeba od Motoline i s 10% slevou pro offmoto. U plastů se o žádným šméčku mluvit nedá a i tak mají nejnižsí cenu na trhu ano Takže i o maržích to bude hodně.

Jen pro zajímavost ceny Motul 710
Pema autodíly 204,- Ostrava
Autodílyparts 169,- Ostrava
Mroauto 196,- Bohumín
ADR autodíly - 200,- Ostrava Zábřeh
Autodíly Dufy 202,- Ostrava-Mariánské Hory
Filobat 203,-  Bílovec (vedle Ostravy)
Raglu 204,- Ostrava - Hulváky
Granex 204,- Ostrava Hrabůvka

Zase třeba plná kvalitní sysntetika Shell ADVANCE Ultra 2T se dá koupit okolo 160,-

 offline 

 

#11 10.02.2021 12:13:33

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?

 offline 

 

#12 10.02.2021 14:10:23

rc28
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 178
Založená vlákna
Místo: radši jen Vysočina
Motorka: RR250
3 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Rok zpátky jsem si zjišťoval info o normách pro 2T oleje kvůli zahradní technice, tak vám to sem dám. Nerad bych se dostal do vlny zbytečného hejtu, ale pokud má někdo nějakou podloženou připomínku, tak se rád poučím - jsou to informace volně dostupné na netu. Třeba to alespoň začátečníkům k něčemu bude.

Hlavní normy olejů pro dvoutaktní motory jsou: API (americká), JASO (japonská) a ISO (mezinárodní)

API (TA až TD)
-    TA – zastaralá – Pro motory o obsahu míň než 50ccm
-    TB – zastaralá – Pro motory 50-250ccm, Motorky a pily.
-    TC – aktuální – Pro všechny výkonné 2T motory
-    TD – zastaralá – lodní motory. Nahrazuje norma API TC-W

Norma API TC je v praxi uvedená snad na všech olejích. Neexistuje proces ani test, který by musel olej projít aby dostal API TC. Stačí interní testy výrobce oleje a odůvodnění a API TC si tam může plácnout kdo chce – nic neříkající. Na některých olejích je API TC+ nebo TC++, ale to je jen snaha upozornit, že je ten olej ještě lepší – není to ničím podloženo.
Podle netu musí být  API TC lepší nebo roven JASO FB aby fungoval.

JASO (FA až FD)

-    FA – zastaralá – První stanovená norma. Dnes překonaná.
-    FB – aktuální – Ve všem lepší než FA. Dnešní základ JASO.
-    FC – aktuální – Mazivost stejná jako FB, ale větší nároky na čistotu, kouř, dokonalejší spalování
-    FD – aktuální – Mazivost stejná jako FB, ale ještě větší nároky na čistotu, kouř, dokonalejší spalování než FC

Norma JASO je pěkně přehledná a třídy jdou pěkně po sobě. Má jasně dané testy pro splnění specifikace.

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/2808_jaso.png

ISO (L-EGB až L-EGD)
ISO třídy korespondují s JASO. Mají stejné testy. ISO normy mají údajně lehce lepší kouřivost než JASO ekvivalenty.

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/2808_iso.jpg

Ohledně minerálního, polosyntetického a plněsyntetického oleje jsem nenašel kloudné vysvětlení jen toto:
„Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.“ 2004 Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha

TISI – Thajský institut – norma zaměřená na čistotu
Huqvarna 346 test – Test čistoty na motoru Husqvarna 346 – Jen reklamní tah Mogulu

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/2808_porovnani.jpg

Závěr? Podle norem: Garantovanou mazivost a výkonnost by měly mít teoreticky všechny až na Stihl HP stejnou. Rozdíly budou v dokonalosti spalování, usazování karbonu a bordelu a taky kouřivosti – tam bude Stihl HP a Husqvarna HP pokulhávat.

Existuje ještě Mogul TS, to je takový horší TSF. Pro info starý olej M2T splňuje jen API TB což je totální pravěk a jely na něj všechny dvoutakty 30 let zpátky.

Osobně si myslím a nechci se hádat, že i moderní dvoutakty (karbec bez premixu) nejsou citlivé na oleje a pokud ho tam člověk dává 1:50 tak se to umaže i kdyby topil jako kráva - což je vlastně nakonec pro dvoutakt nejlepší. Jestli má někdo zakarbonovaný výfuk a píst tak tomu prostě málo dává, ale že by to měl na svědomí olej tak tomu nevěřím. Máme motorovku starou 31 let a ta víc než polovinu života jela na M2T a motorovka jak všichni víme jede pořád plnej - no není ji nic.  big_smile Do Bety dávám Liqui Moly podle manuálu spíš z úcty k ní, ale nemyslím si, že je to lepší olej než třeba TSF.

Editoval rc28 (10.02.2021 14:24:45)


Co nepovolíš urvi, co neurveš to zkurvi!

 offline 

 

#13 10.02.2021 14:17:22

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


liba23 napsal(a):

S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?

Jediní oficiální dovozci automotive olejů Motul jsou Inter Cars a Motoservis Deyl (www.olej-servis.cz). Potom tu jsou ještě další dovozci, ale ti mi řekli, že dováží oleje Motul pouze pro průmysl, ale ne oleje automotive.
I tady je rozdíl v ceně dost velký, byť jsou oleje se zárukou jednoho oficiálního zdroje
Inter Cars 1L 335,- a 4L balení 1203,-   
Deyl 1L 274,- a zajímavějších 1020,- za 4L balení
Těm Ostravským prodejcům nedodávají a jejich oleje nejsou z oficiální český distribuce.
Přesto se nemusí jednat o žádný šmejd a pravděpodobně to budou originální oleje, ale budou z polské distribuce. Na stránkách Motulu je vidět, že v části Polska poblíž Ostravy je velký množství oficiálních dovozců Motulu vyk! , takže i velká konkurence
Pema Autodíly prý ještě asi před 2 lety brala oleje od Intercarsu, ale teď už ne. Co jsem mluvil se zástupcem Intercarsu, tak nepadl ani náznak ano , že by to byli nějaký šméčka, což v dnešním často podpásovým konkurenčním boji znělo jako balzám.
Ale před jedním prodejcem ze seznamu "Ostravských", co jsem tu dal, jsem dostal varování. Uvádět ho z doufám pochopitelných důvodů nebudu.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_motul_dis.jpg

 offline 

 

#14 10.02.2021 15:02:00

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


rc28: Díky ano , požádám potom admina o přesunutí / smazání těch příspěvků o cenách a bylo by dobrý, aby tu bylo spíš něco "v duchu" tvýho příspěvku.   ano 
S posledním odstavcem souhlasím, pokud píšeš pořád o zahradní technice, kde je ten účel tak nějak podobný.
Myslím, že rozdíly pro 2T motory - všeobecně - jsou dost velký a je lešpí si vybrat olej pro svůj účel. Do sněžnýho skůtru a teplot mínus 20 a víc musí přijít jiný olej než ten, který může přijít do endura v létě ....
Do vysokootáčkovýho 2t modelářskýho motůrku taky nedáš motul 710, ale olej vhodný pro otáčky cca 16 - 20 000, který byl za tím účelem vyvinutý. Třeba už jen z důvodu vyšší životnosti a ne proto, že by to s jiným olejem nejelo.
u jedno nebo dvou olejů v tabulce jsem našel info, že je pouze pro motory bez přívěry. Proč? Nevím, ale když to tam píšou, nepoužiju ho do motoru s přívěrou, byť splňuje nějakou normu.

Prochal11 napsal(a):

Po koupi jsem hned měnil píst byl tam C vůle byla ještě na Céčko ovalita válce taky v toleranci ale píst byl černej jak bota ....
Když jsem loni kontroloval píst cca po 80Mth a dával Dčkovej píst byl krásně čistej ....

Když kouknu na tenhle příspěvek, tak jsem měl skoro stejnou zkušenost - na cca 80 mth setina z válce pryč a o číslo větší píst.
Když jsem změnil olej, tak mám zkušenost, že za 250 mth byl válec pořád stejný a dávaly se 3 B písty za sebou ano .
Teď u Bety 130 mth, válec v "nule" a šel znovu píst A. Co bych měl chtí víc.
Kdybych používal olej Motul 800, umazalo by se to, nezadřelo by se to, ale vím, že bych měl větší opotřebení i když jen v řádu setiny, dvou, ale prakticky to jsou už 2 rozměry pístu .... A nemyslím, že by to bylo tím olejem, ale tím, že prostě pracuje lépe v jiným režimu, než já využívám.
Stejně nakonec do motoru vlítnou klapky a budu kupovat nový válec .... a uštřím velký kulový  lol takže to možná ve finále vyjde všechno na stejno  big_smile 

 offline 

 

#15 10.02.2021 16:04:01

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek: Nevím zda to tu někde padlo, ale ze zvědavosti co ty leješ tedy za olej v současné době?

 offline 

 

#16 10.02.2021 16:37:53

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 901
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


liba23:

Porovnával jsem flašky Motul od různých prodejců a ještě hledal na netu podle čeho by se dal poznat fejk a nic jsem na tich nádobách nenašel. Jestli to stáčí nějakej pšonek v garáži tak je to borec, protože na to tady jezdíme snad všichni několik let  lol  

 offline 

 

#17 10.02.2021 16:50:20

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek napsal(a):

liba23 napsal(a):

S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?

Jediní oficiální dovozci automotive olejů Motul jsou Inter Cars a Motoservis Deyl (www.olej-servis.cz). Potom tu jsou ještě další dovozci, ale ti mi řekli, že dováží oleje Motul pouze pro průmysl, ale ne oleje automotive.
I tady je rozdíl v ceně dost velký, byť jsou oleje se zárukou jednoho oficiálního zdroje
Inter Cars 1L 335,- a 4L balení 1203,-   
Deyl 1L 274,- a zajímavějších 1020,- za 4L balení
Těm Ostravským prodejcům nedodávají a jejich oleje nejsou z oficiální český distribuce.
Přesto se nemusí jednat o žádný šmejd a pravděpodobně to budou originální oleje, ale budou z polské distribuce. Na stránkách Motulu je vidět, že v části Polska poblíž Ostravy je velký množství oficiálních dovozců Motulu vyk! , takže i velká konkurence
Pema Autodíly prý ještě asi před 2 lety brala oleje od Intercarsu, ale teď už ne. Co jsem mluvil se zástupcem Intercarsu, tak nepadl ani náznak ano , že by to byli nějaký šméčka, což v dnešním často podpásovým konkurenčním boji znělo jako balzám.
Ale před jedním prodejcem ze seznamu "Ostravských", co jsem tu dal, jsem dostal varování. Uvádět ho z doufám pochopitelných důvodů nebudu.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … ul_dis.jpg

90% autodílů u menších prodejců jde do našeho regionu z PL. Dokonce i Stahlgruber mívá občas polské balení a to je u nás prý distribuční sklad mezi DE a  CZ,ale nemám to ověřeno.S olejema to bude to samé ,většina prodejců bere od poláků.Prostě je jejich trh obrovský proti našemu a tak tam i marže na základě obratu vypadají jinak..

 offline 

 

#18 10.02.2021 17:25:41

Frank
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 99
Založená vlákna
Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
Věk: 43
0 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


300 Tpi 102 mth , válec v super stavu a znovu píst A . Celou dobu Motorex.
Původní píst měl opravdu menší rozměr než teď píst A, takže se mi potvrdilo, jak už tady mnozí psali, že KTM dává do moto " zajížděcí" píst.

 offline 

 

#19 12.02.2021 09:05:03

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Dost mi to vrtá hlavou,  když má některý  ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad )  tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??

 offline 

 

#20 12.02.2021 11:02:04

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


liba23:
Napred namaze, potom shori.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/137_2t_animace.gifNa obrazek nutno kliknout, je to animovany gif.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů