Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

První enduro - výběr

#61 05.02.2021 00:15:43

Re: První enduro - výběr


LukasPV napsal(a):

Díky všem za rady a tipy!

Mám možnost koupit EXC 250 F, r.v. 2009. Podle fotek zachovala, pravidelne servisovana u znameho, 100mth od GO motoru, po GO nejezdila pilu (zacatecnik), repas zadku, zkontrolovany predek, nova baterka, retezovka a gumy v norme. Vše pro STK nachystáno. Typově i výkonově pro můj účel dostačující.

Něco co by stálo za to zmínit u tohoto modelového roku? Jakou cenu byste viděli reálnou?

Podle mě je to asi nejhorší volba, kterou můžeš udělat. V těhle ročnících je 250 ktm nejpitomější motorka, na který jsem kdy jel.
To už radši 450 od 2004, když chceš něco levnýho .... i když všeobecně u takových endur platí levná = 2x drahá.
Jestli to chceš na takový ježdění, co píšeš, máš zkušenost se silnou silniční motorkou .... tak si ze 450 na prdel sedat nemusíš. Kdybys to chtěl do lesa, tak je to jiná, ale na polňačky, výlety po okolí s tím, že budeš vozit značku, vyzkoušet si do toho nějaký ten lesní offroad .... na to nemusí být 450 špatná volba. 250 taky ne, ale určitě ne heblo 2009 EXC 250F.
Nedávno tu byl člen, co koupil taky dobře oservisovanou EXC 250F 2010 dokonce od dalšího člena tady, který má dobrý renomé, protože tu jetý motorky čas od času prodává .... a i tak po pár mth řešil hlavu, protože se mu zaklepávaly ventily a kdo ví co ještě .... nakonec do toho vysolil peníze a stejně to prodával dál. Dával za to okolo kila, tuším 2 roky zpátky.
Co koukám na inzerci, tak cena někde okolo 100 je ta nejhorší nabídka. Lidi to chtěj za stroje z roku 2008-2010. Je to nesmysl.
Nejlíp paradoxně vychází ojetiny roku 16-19, kdy není problém cena cca 160, u Bety ještě levnější.
Třeba tahle Beta mi přijde na oko pěkná, samo by to chtělo zjistit víc info, ale dávám to jen jako nástřel 2018 za 138 a porovnej to s tou tvoji 250 z 2009, kolik bude chtít. https://www.motoinzerce.cz/motorky/beta … t-350.html
Radši bych koupil nový VVMX 250 za 115 než jetou 250 KTM z 2009 ....
Yamahy díky pověsti a často i bájím si drží taky cenu, ale je to taky takový mrtvý, nový motorky WR už nemají homologaci .... tak si to lidi docela drží a neobměňují.
Na tvý ježdění koukni třeba i na AJP PR5. Taky taková poločínská strojovna, ale je to pěkný svezení asi tak o 100% lepší, než EXC 250F 2009. Jsou tu i fandové, co ti soukromě poradí ...  Nebál bych se toho.
SWM 300 by byla taky dobrá volba.

Nejsem přítel dluhů, ale radši bych 60 půjčil a koupil novou za 160, než kupovat za 100 + 10 let jetý ostrý enduro

EXC 250F bych bral od roku 14+, kdy je to už povedená motorka a čím novější ročník, tím lepší. Ale zas když uvažuješ víc o cestách a silničních přesunech, tak 250 nebude úplně ideální, budeš víc točit motor nebo budeš jezdit pomalu ...

Vyhnul bych se všemu, co má v názvu Husqvarna do té doby (rok 14), než to koupila KTM.
Vyhnul bych se čemukoliv s nápisem Gas Gas do letošního roku, než to koupila KTM
No, hodně štěstí s výběrem  ano 

 offline 

 

#62 05.02.2021 08:59:11

LukasPV
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 14
Založená vlákna
Místo: Haná
0 0

Re: První enduro - výběr


Janek napsal(a):

Podle mě je to asi nejhorší volba, kterou můžeš udělat. V těhle ročnících je 250 ktm nejpitomější motorka, na který jsem kdy jel.
To už radši 450 od 2004, když chceš něco levnýho .... i když všeobecně u takových endur platí levná = 2x drahá.
.... 

Dík moc. Že je novej ročník za 160 lepší než starej za sto je jasny, že 450 jede líp než 250 taky, ale pokud se budeme držet do 100 tisíc 250-350, a nově pouze KTM, tak se optám:

- proč "V těhle ročnících je 250 ktm nejpitomější motorka, na který jsem kdy jel."? Jízdní vlastnosti? Fakt to jako začátečník bez srovnání s jinou v lehkým terenu a na trati tak poznám? Sere se? Nějaké opakující se vady? Má obecně punc kazivé motorky? Nebo jenom prostě "jede hůř než nová" a "může se tam obecně něco posrat, protože je stará"?

- riziko, že se něco posere je všude, ale řekněme, že jezdí dvě sezony bez škobrtnutí, a že ji to vydrží a byla by řekněme za 85. Pořád nahovno?

A proč jenom KTM? Bylo mi poraděno, že se radši držet KTM - dostupnost dílů, druhovýroba, množství ojetých motorek, zkušenosti s opravama mezi servisákama atd. Přijde mi to jako pádné argumenty.

 offline 

 

#63 05.02.2021 09:19:44

Re: První enduro - výběr


Ty na začátku nepoznáš na trati nic. Poznáš barvu tý motorky a jestli je měkká nebo tvrdá.
Za tyhle peníze musíš hodně vybírat, nebo se dívat po variantě, která ti byla výslovně nedoporučená, třeba Gas Gas. Tam určitě seženeš slušnou, ale i tak musíš počítat s tím, že bude mít kosmetický vady. A na náhradní díly budeš o tý motorce muset něco vědět. Třeba z čeho to má motor (např. yamaha 450) nebo jestli je to jejich vlastní rám a kde sehnat díly do přepákování. V kategorii ostrych endur 20 tisíc neznamená nic. Za to se ti v oranžovým krámě podívaj do motoru, a to ještě jen nahoře. Daj ti novej píst, udělaj ventilový vůle, ale na sedla ani nesáhnou. K tomu ti prodaj spoustu leštěnejch oranžovejch prdů.
Připlať si a kup ve slušným stavu, to je určitě dobrá rada.
Nebo se nauč poradit si vlastníma rukama. To stojí čas a je k tomu bohužel potřeba jisté vzdělání. Poznáš, když práci dělal nýmand.
Nebo kup tupou a těžkou. Aspoň se naučíš na tom nesedět jako hřib s pupkem, ale naučíš se jezdit od začátku ve stupačkách, protože jinak to na ní ani v terénu nejde.

Editoval Kodiak (05.02.2021 09:24:03)

 offline 

 

#64 05.02.2021 11:40:50

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: První enduro - výběr


LukasPV: Svez se na té 250, uvidíš jaký z toho budeš mít pocit, jestli to bude za extra dobré peníze a budeš z ní nadšen tak si ji vem. Ale obecně platí že když budeš dělat motor tak je lepší vrazit 15-30tis do zánovního stroje, než do "staré vrány"... při dalším prodeji ti za to o tolik víc nikdo nedá.
Třeba budeš za dva roky prodávat, a budeš v tom tuto kupní cenu a třeba 20 za servis takže na ní "tratíš" 30-35tis?... Proč někdo bude chtít právě dost ojetou starou 250 místo o trochu mladší lepší 350?..

Všechno je prostě o ceně a nezapomeň na budoucí prodej.

 offline 

 

#65 05.02.2021 13:06:45

Re: První enduro - výběr


LukasPV napsal(a):

Dík moc. Že je novej ročník za 160 lepší než starej za sto je jasny, že 450 jede líp než 250 taky, ale pokud se budeme držet do 100 tisíc 250-350, a nově pouze KTM, tak se optám:

Nemusí nutně platit, že nový ročník za 160 je lepší než starej za 100. Ale platí, že pravděpodobnost toho, že starý kus bude x krát ojetější (když neznáš historii původu) než kus 4 roky starý.
Platí, že 100 je taková častá hranice, kolik jsou lidi ochotný dát a tomu odpovídá i nabídka. Do 100 se často prodávají opravdu střepy, který nechtějí ani zmámí v okruhu toho, kdo prodává. Dobrý stroje mají svý "pořadníky", když jsou za rozumně a v rozumným stavu. Na inzerci se dostává - není pravidlo - často to, co je časovaná bomba.
Funguje to asi takhle. Koupíš si jetou motorku s nějakou tou pohádkou, jak to stálo v garáži, jetý jen hobby, .... jezdíš, než přijde nějaký problém. Dovezeš to někomu na servis a když zjistíš raketu za to, co by bylo potřeba vyměnit i v rámci dobrý prevence, tak začneš kalkulovat. Najednou ti dojde, že je to fakt starý, že by bylo lepší koupit něco nevějšího, ale že tohle potřebuješ dát tak nějak do kupy, aby to zas jelo. Necháš udělat jen to nejnutnější a mecháno ti řekne, dobře, ale počítej, že je to tak na 100 mth a potom je potřeba to znovu otevřít ... Ty takovou opravu nazveš GO, protože se přece rozdělával celý motor, ale že to je jen poševcovaný, to si necháš pro sebe .... najedeš 90 mth nebo budeš jezdit do doby, než se na magnetu začnou chytat první šponky, abys alespoň využil tu investici a začneš prodávat. Magnet před prodejem samozřejmě vyčistíš, to je nutnost, protože to chce při koupi každej vidět big_smile 
Tohle je v principu nejčastější klasika. Nekritizuju to, nehodnotím, ale jen píšu, jak to bývá. 

Dál jsi psal

LukasPV napsal(a):

Účel
- chci se svižně vozit po polních cestách a při tom objevovat různé druhy terénu a učit se - tam nějakou mez, tam něco přebrodit, tuhle přejet větší šutry, prostě co přijde do cesty
- současně bych se chtěl učit se známýma v pískovně a až to dostanu do ruky, tak si třeba časem zajet i nějakej hobby závod ala offroad maraton
- protože nebydlím nikde u přírody ani v horách, zatím vede varianta, aby to bylo na papírech. I skrze to, že se dá rychleji vrátit domů, když bude potřeba (a kvůli hodinovymu čištění hlavy řešit hned vozík atd. nechci)
- mám projetou evropu na silnici, takže s mašinou nezačínám, ale chápu, že na endruru to bude novej začátek

Tak proč se držíš 250 - 350? Na tohle bude 450 asi i lepší. Rozšiř si obzor o 390, 400, 430, 450.
Hlavně tam máš snad všechny typy komunikací + terén, kameny, co přijde do cesty, pískovna a možnost závod ala offroad maraton.
Na tohle je prostě lepší univerzálnější 450 než 250. Ceny dílů jsou přitom +/- stejný a pořizovačka taky. Na trati dáš u 450 dvojku, trojku a objedeš s tím skoro všechno. U 250 budeš pořád řadit, abys nějak jel. Na rychlejší cestách budeš chtít jet, ale bude ti vadit, že motor u 250 přetáčíš a tak slevíš ... a to proto, že sis musel do terénu dát krátký převod, aby tě dvojka někam vytáhla a nedusilo se ti to. 450 pobere až nesmysl, nemusíš převod tolik řešit a i kdyby, tak to pořád má potenciál jet ke 150 na cestě, užiješ si jak rychlost, tak terén s univerzálním převodem.
Tyhle starý EXC 250 jsou něco jako 125 ve 2T. Nejedou dobře ve všech spektrech otáček, vyžadují něco umět, častější servis ... jinak se budeš v terénu trápit. Proto to nebyly hlavně u hobíků nijak zvlášť oceňovaný a kupovaný motorky (WR 250F byla dobrá). Ještě před pár lety chtěl každej 450, protože to dávalo smysl. Třeba 3 roky zpátky byly popírači, který říkali, že 350 je na hovno, že to nejde ... a dnes, protože 350 udělal dobrej kus cesty, jezdí na 350 a taky dost lidí objevuje kouzlo současných (to současných je důležitý slovo) 250 motorů.
Ty starší měly vždycky přídomek hodinový strojek, tikající časovaná bomba = nekupuj to. 

LukasPV napsal(a):

Fakt to jako začátečník bez srovnání s jinou v lehkým terenu a na trati tak poznám?

Asi tady vzniklo přísloví: "Nikdy nesedej na cizí motorku" Protože až tehdy si uvědomíš, na čem ses mohl vozit a přitom kvůli svý volbě jezdíš na tom, na čem jezdíš. To srovnání je důležitý a otevře ti oči a právě proto jsem myslel, že se ptáš.
Ono to prvotní nadšení při svezením třeba i na té 250F 2009 rychle zmizí = je to falešný pocit, když se svezeš na lepším. Proto bych na pocit v tomhle případě - kdy nemáš zkušenost - nevsadil ani pětník. Až budeš mít zkušenost, potom je pocit z jízdy důležitý, ale máš už podle čeho porovnávat. Ono platí, že mezi slepýma je i jednooký králem.

LukasPV napsal(a):

riziko, že se něco posere je všude,

Tak ho minimalizuj dobrou volbou a radši si připlať za novější, než koupit jebku, do který se potom stejně vysypeš .... a nakonec bude ještě dražší, než ta o cca 8 let mladší fešanda. A přitom ti doma bude ležet pořád stejně jen starý krám s hodnoutou jako před opravou.
Jestli má ta tvoje vyhlídlá 250 100 mth od údajný GO, tak je to zralý na další kontrolu, protože je asi jasný, že tam nebylo vše nový, ale spíš to bylo tak, jak jsem psal výše.

LukasPV napsal(a):

A proč jenom KTM? Bylo mi poraděno, že se radši držet KTM - dostupnost dílů, druhovýroba, množství ojetých motorek, zkušenosti s opravama mezi servisákama atd. Přijde mi to jako pádné argumenty.

To dává smysl, protože kdo jezdí, tak zjistí, že pořizovací cena endura není až tak zásadní, jako je cena za samotný ježdění ve formě spotřebáku a servisu. Provozní náklady jsou daleko důležitější, než je porizovací cena.

Koukej i na Husaberg poslední modely se stojatým motorem, Husqvarna od 2014, Beta.
Beta dřív dělal 4T s motory od KTM, takže taky vlastně KTM. Jejich vlastní motory jsou taky dobře hodnocený.
Hodně příjemná byla EXC 400. to by byl můj favorit při shánění parametr ojetina / nižší cena do 100 / spolehlivost / univerzálnost / začátečník / potenciál na pár let ježdění v režimu, co chceš.
Potom 450
350 v dobrým stavu do sto se bude blbě shánět.
Když 250, tak WR, dobrá volba by byla AJP PR5, ale asi nejradši nový VVMX 250 s 2 roky zárukou, což je dost velká přidaná hodnota, motorem stejným jako v AJP za 115, jediný, co nevím, jak by se jevil podvozek. Motorka je 100% kopie Honda ....
U starších radši něco do 70 s tím, že nechám motor + podvozeek zrevidovat. To by mohlo těch 30 stačit, abys věděl, co vlastně máš a co od toho můžeš očekávat. Lepší, než něco za 100 o rok mladší nebo o novou sadu plastů hezčí ... a potom jen čekat, co bude, protože na servis už nejsou lováky.
Hlavně vybírej rychle, protože až vyjde jarní sluníčko, bude v inzerci průvan.

Editoval Janek (05.02.2021 13:11:43)

 offline 

 

#66 05.02.2021 14:21:04

Re: První enduro - výběr


janek:  proc ne husaberg s lezatym motorem??

 offline 

 

#67 05.02.2021 17:02:27

Re: První enduro - výběr


gsxrm: Pro mě s několika důvodů.
Byla to první KTM koncepce - do 2008 byla ještě "geniální" Švédská.
Kromě vyššího nájezdovýho úhlu rámu to vlastně oproti starý ověřený koncepci nepřineslo asi jediný pozitivum. motorka se nechytla a myslím, že naprosto oprávněně. Jedině verze 570 v motárdu má dnes docela cenu.
2009 70st. přinesl asi 6-7 kg hmotnosti navíc - nepamatuju, že bylo nějaký těžší enduro z dílny KTM, první KTM stříkačka (v modelu EXC si nechali karbec) a s tím patřičný trable. Taky to mělo myslím malou nádrž asi na 8 litrů. EXC měla určitě větší.
Koncepce motoru se nechytla. Když jsem se na tom svezl, přislo mi to dost agresivní, motor ucukanej. Na trať dobrý, ale do lesa mě to vůbec neoslovilo. Když se svezl na 570 enduru, to byla strašná lokomotiva, možná ne tak nervozní jako 450, ale strašně silná, pro normální lidi nepoužitelný.
Taky je to podle mě jedna z nejvyšších motorek v sedle. Celkově ta motorka vypadá a působí hodně těžce.
Myslím, že nejdou ani sehnat plasty v replice, na origo díly, který nejsou záměnný s KTM, se často čeká několik týdnů ....
Kromě sběratelskýho důvodu nevidím jediný, proč tohle kupovat.
Kdyby byla kategorie "Nejzbytečnější enduro historie", dám tomu 1. místo

U KTM se jako měřítko kvality bral motor RFC. Pamatuju, jak na další typy motorů nadávali nejen uživatelé, tak i servisáci, protože díky odlehčování materiálů, používání titanových ventilů, .... šla kvalita a životnost dost dolů.

Taky si myslím, že nejzásadnější zlom v celkovým vývoji 4T endur KTM nastal až v roce 2017. Toho roku, bych řekl, padla z jízdích vlastností brada hodně lidem. Do toho roku šel vývoj krok po kroku. Jako 15 od 07 byl taky velký skok, ale 17 byla fakt pecka.
Taky si myslím, že hobík ty dílčí rozdíly vnímá, ocení a využije daleko víc, než profík. Ale je to jen můj názor
Ale roky 06, 07, 08, 09, 10 jsou si docela podobný, jako nějaký posun tam je, ale nic, co by se mělo řešit. Za mě radši 450 2007 než 2010.
Proto myslím, že "něco" do 2007 - 2008 levnější varianta a nebo jít do co nejnovější dejme tomu od 15 -16 výš. Na to mezi tím se vykašlat

Editoval Janek (05.02.2021 17:05:38)

 offline 

 

#68 06.02.2021 07:21:50

Re: První enduro - výběr


Prepracovana 4T250 je od modelu 2014

Editoval kick-start (06.02.2021 07:23:54)

 offline 

 

#69 06.02.2021 11:16:06

Re: První enduro - výběr


janek: tady to kluci jezdi a nedaji na to dopustit ze je to drzak jak hovado...jeden sel do nejake 19 tusim hq450 a po roce se vratil zpet na ten prevraceny motor tak nevim

 offline 

 

#70 06.02.2021 13:02:28

Re: První enduro - výběr


gsxrm: Nedivím se, jak si na něco zvykneš a nejhůř, když k tomu přišteš nějakou citovou vazbu, těžko hledáš náhradu. Svýho času jsem měl 3 Bergy 08 a byl jsem přesvědčený, že s tou motorkou dožiju. Měl jsem ji rád, byla skvělá ... a ostatní jsem zavrhoval.
Třeba u Bety jsem si z EXC zvykal cca 50 mth ...
Jsou lidi, co ti budou tvrdit, že není nic lepšího, než předělaná YZ 450 s Big Bore kitem, jsou lidi, co neuznávají stříkačky a budou tvrdit, že není nic lepšího než karbec a tu svoji si budou držet zuby nehty. Další ti řekne, že nejlepší je TM, protože má charakter a nejlepší komponenty ... názorů je co děr do prdele.
Pro mě parametr "držák" už tolik neznamená. Už víc jezdím jak píchám, tak od motorky vyžaduju i něco jinýho než aby to byl držák wink .

Jinak co vidím, čtu a poslouchám všechny možný názory na nový koncernový 450, tak je to spíš o tom, že to není povedený,  ... a většina řekne, že o dost lepší volba je 501, když ti nestačí 350.

Tady je tabulka ze stránek SDA. Registrace nových vozidel kategorie L i s nějakým porovnáním za předchozí roky. Měsíce 11 a 12 jsou ovlivněný doregistrování euro4 motorek prodaných od 2017 a někdo dělal i nějaký "předregistrace" ještě reálně neprodaných motorek. Ale i tak je myslím vidět trend.
Beta, Husqvarna, Sherco prodeje rostou. Jasně, HQ má k tomu model 701 a nějaký ty silniční stroje. I tak jsem čekal vyšší čísla. Beta a Sherco mají ještě trialky, který se asi některý prodávají s homologací.
SWM má taky nějakou stoupající tendenci a úplně nerozumím, proč se neprodává víc v tom portfoliu, co nabízí.
Gas Gas asi zachraňují trialky a letošní výprodej Cenectu, kterýho by se prodalo daleko víc, kdyby byl. Letos to díky KTM bude asi lepší.
AJP má těžký propad i z toho mála, co prodávala.
TM taky málo i Sur-Ronů se registrovalo víc
Asiawing - mmj. VVMX 250/450 to už je spíšna úrovni statistický odchylky big_smile 
Yuki, dal jsem to sem jako takovou asi nejznámější značku, která prodává čínský hebla a tam je taky vidět velký pokles prodejů



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_sda1.jpg

Editoval Janek (06.02.2021 18:05:11)

 offline 

 

#71 06.02.2021 14:13:05

Re: První enduro - výběr


Co tahle 400 Beta? Jezdil to nekdo? Je v tom motor ciste Beta nebo je to nejaky KTM-klon?

 offline 

 

#72 06.02.2021 16:22:54

Re: První enduro - výběr


Janek: nic proti, ale ta tabulka ukazuje co? Počet jezdců černé pleti? Procent není 100, ale cca 7. U KTM po měsících není nic a na konci ma nejvyšší číslo. Jako chtěl jsem rozumět, ale nedokázal jsem.

 offline 

 

#73 06.02.2021 19:09:54

Re: První enduro - výběr


Kodiak napsal(a):

Janek: nic proti, ale ta tabulka ukazuje co? Počet jezdců černé pleti? Procent není 100, ale cca 7. U KTM po měsících není nic a na konci ma nejvyšší číslo. Jako chtěl jsem rozumět, ale nedokázal jsem.

Omlouvám se, delší dobu jsem na offmoto nebyl a zapomněl jsem ....
Pokud si po přečtení příspěvku s tabulkou myslíš, že tabulka ukazuje počet jezdců černé pleti, jen to potvrzuje, co si o tomhle fóru myslím a tvrdím a dostávám za to bany, i když je to pravda  big_smile 
Procent není 100, ale je to podíl ze 100 na celkových registracích kategorie L všech značek a číslo je zaokrouhlené na 2 desetinná místa.
U KTM po měsících není nic, protože jsem to do tabulky nenapsal a na konci má nejvíc proto, že měla nejvíc registrací (z uvedených v tabulce). Co na tom není k rozumění, nevím.
U KTM jsem se tím nezabýval, protože prodají víc cestovních a silničních modelů než endur. Neumím to rozklíčovat stejně jako u Bety, Sherca, Gase, který mají trialky ....
Rieju má zas spíš civilní verze, ale dal jsem to tam, aby byly vidět jejich prodeje, když teď nabízí plnotučný endura 250 / 300 od původního Gase.
U KTM je aspoň vidět, jak jim od roku 17 rostl prodej skoro 2násobně. To je pro ty averzáky a1 , co tvrdí, že je to na hovno značka ...
Celkově je před KTM už jen CF Moto 1652, Yamaha 1841, Honda 3788.
Husqvarna, Beta, Sherco taky prodej rostl + 2násobně, SWM taky roste.
A potom vidíš ostatní. Z internetový masáže jsem si myslel, jak je AJP populární a prodávaná a ono kulový. To samý Asiawing ala VVMX 250/450.
Z tabulky je taky vidět, kdy se třeba motorky nakupovali nejvíc ... je zažitý názor, že v létě se neprodává, protože jsou všichni na dovolený a přitom se prodávalo nejvíc. A byl to trend na všech velkých evropských trzích.

Z tabulky taky můžeš získat nějaký základní obrázek o tom, jaká bude následně nabídka zánovních kusů v inzerci. Že treba nemá cenu čekat na ojetou VVMX, protože se nový skoro neprodávají. A že čekat na zánovní AJP, TM, taky nemá moc cenu. Že zánovních původních GG taky moc v nabídce nebude .... atd. A v horizontu 2 let by se mohlo začít objevovat i víc Sherco a snad se bude dál víc prodávat.
Myslím, že je dobrý tyhle data vzít v potaz a orientovat se podle toho. Může to pomoct právě lidem, co přemýšlí, co a kdy koupit.
Člověk potom nemusí věřit blábolům, že Beta je okrajová značka se kterou nejsou zkušenosti .... když se jich prodá možná jako HQ, která má v číslech i Vit/Svarpileny, SM stroje a tak trochu jinou 701
Dávám to jenom jako pomůcku, zajímavost, není to ne/logická hádanka, u který by měl čtenář nějak přemýšlet wink 

 offline 

 

#74 06.02.2021 20:32:58

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: První enduro - výběr


Janek: jen faktická, u "Paliče" jsem několikrát do měsíce a čumím, že podíl různých cestovních 125tek aj. je, u nových bet, taky nemalý...

Editoval PETARDAK (06.02.2021 20:33:21)


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#75 06.02.2021 22:09:46

Re: První enduro - výběr


PETARDAK napsal(a):

Janek: jen faktická, u "Paliče" jsem několikrát do měsíce a čumím, že podíl různých cestovních 125tek aj. je, u nových bet, taky nemalý...

Když na to koukám ve statistikách, tak Beta do 50 ccm nemá žádnou registraci a 125 ccm měla Beta 13 registrací a v tom budou i ostrý RR 125. To je cca 7% podíl na registracích.

Nevím, kolik těch různých cestovních 125tek má Palič, ale na ofiko italských stránkách mají v nabídce jen jednu cestovní 125 a to
RR MOTARD 4T 125 LC (a to u toho píšou Euro 4). Ale to je samozřejmě pro modely 2021. Dřív se dělala ještě RR 4T 125LC. Ale i tak je to prostě 13 kousků
A potom už jen jediná cestovní motorka APL 200, ale ta statisticky padá do kategorie do 350 ccm
Celkově mě nejvíc překvapuje, jak je ten enduro rybník u nás maličkej a jak máme kliku, že sem ti dovozci pro tak nezajímavý trh dostanou motorky ano .

Zajímavý je i údaj o 1. registraci dovezených ojetých strojích.
Beta 26 kousků s průměrným stáří 10 let - 15 z 26 je v kategorii 10 - 15 stáří, takže relativně starý stroje
Husqvarna 65 ks z toho 18 do 10 let a 16 do 15 let, celkově průměrně 7,5 stáří
KTM celkem 518 kusů a průměrný stáří 7,5 let
AJP 1 kus do 3 let stáří
Husaberg 7 kusů průměr 12,2 let stáří big_smile 
SWM 6 kusů průměr 2,9 let stáří
Rieju 15 kusů průměr stáří 11,3 let (z toho 7 do 15 let stáří)
Sherco, TM nula
atd.

Editoval Janek (06.02.2021 22:12:20)

 offline 

 

#76 07.02.2021 18:23:39

Re: První enduro - výběr


Janek: ta tabulka jsou čísla bez popisu. Za tu tě rozcupuje každej manažerys v první minutě. Můžeš si z toho vzít něco pro sebe a příště to udělat líp, nebo můžeš tvrdit, že jsou všichni blbci.
Stává se, že se občas někde vyskytne chyba. A vždycky se najde někdo, kdo tvrdí, že chyba je ve všech věcech okolo.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů