INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
První enduro - výběr
První enduro - výběr
Zdarec,
chtěl bych na sezónu pořídit svoje první enduro, pročetl sem tohle téma http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=15133, abych zjistil, že vim, že nic nevim
Účel - chci se svižně vozit po polních cestách a při tom objevovat různé druhy terénu a učit se - tam nějakou mez, tam něco přebrodit, tuhle přejet větší šutry, prostě co přijde do cesty - současně bych se chtěl učit se známýma v pískovně a až to dostanu do ruky, tak si třeba časem zajet i nějakej hobby závod ala offroad maraton - protože nebydlím nikde u přírody ani v horách, zatím vede varianta, aby to bylo na papírech. I skrze to, že se dá rychleji vrátit domů, když bude potřeba (a kvůli hodinovymu čištění hlavy řešit hned vozík atd. nechci) - mám projetou evropu na silnici, takže s mašinou nezačínám, ale chápu, že na endruru to bude novej začátek
Kritéria - 4T, k 2T nemám vztah - s TP - do 100 tisíc - vyřadil jsem objemy nad 500, spíš menší obratnější, ale nejel jsem na ničem, takže možná je to blbost
Dotazy, které můžou hrát roli - má cenu se omezovat na dual sporty, co mají servis po km a ne po mth? Když ujedu 15 20 mth měsíčně stylem jak jsem psal výše a po silnici max 30 proent? Po netu koluje spousta videí, kde s ostrým WR450F "cestuje" kilem po silnici na pohodu, olej vymění za 20 minut a cajk. - Argument 1: "Ostré enduro na polnacky je nesmysl, obzvlášť v kombinaci s asfaltem… známy teď dělal na motorce pořízené za sto tisíc motor a tlumiče a platil 40" - Argument 2: "Ja bych si na polnackach, lesnich cestach, sem tam nejaky vyjezd …. 50 - 80 km kolecko uzil ostry enduro sakra naramne ano ano a dal bych si ho klidne 2x, kdyby bylo pekny. Nevim, proc bych se mel k tomuto ucelu hrabat s nejakym mastodontem" A teď babo raď
Postupně jsem došel k tomuto výběru - Yamaha WR250R (na papírech, servis po kilometrech ne po hodinách, pro začátečníka lehká obratná...bude stačit výkon? nebude mi to za rok málo? jde vůbec v rozumnym časovym horizontu sehnat jetá? žádné nejsou a už se nevyrábí) - Honda CRF250L - asi stejné aspekty jako WR250R - Yamaha WR450F - favorit. Zvládne trať, zvládne v nouzi rychlej přesun po silnici, jde sehnat, robustní, spolehlivá. - Honda CRF450L - favorit 2. Připomíná ostrou, ale servis taky po kilometrech, patrně by to byl favorit, ale vyrábí se od 2019, takže se do 100 tisíc nedostanu. Prý se ale v EU prodává jen škrcená na 25 koní a pak nejede. - KTM EXC350F/500F? - vypadá super, dobré recenze, je na papírech. Má servis po kilometrech nebo je blíž ostrému a proto po mth? Je spíš srovnatelná s WR450F nebo CRF450L? Výhody nevýhody oproti nim? - DRZ 400 - taky varianta, ale nějak mě nebere za srdce - SWM RS 300 R - taky vypadá jako ideální kandidát. 4T, charakteristika, na papírech atd. Servis po kilometrech? Spolehlivost mezi ojetinama?
Jsou ještě jiné alternativy? Činu ne... Beta? ....
Po objevení té SWM mě to cenově trochu svádí zavřít oči a koupit za 150 novou, než za 95 nějakou jetou a pak se drbat se skrytejma vadama. Navíc když nabídka jetých endur obecně není nijak velká. Na druhou stranu koupit první enduro nové za 150 je asi kokotina Spíš bych preferoval něco staršího levnějšího na začátek, ale aby sloužilo dobře.
Díky za jakejkoliv tip, radu
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: První enduro - výběr
Kolik vážíš a jak si vysokej? Jak si na tom fyzicky? Myslim jako sádelník,normal-občas nějakej pohyb,sportovec,chroust?
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: První enduro - výběr
Prochal11:
183 cm, 80 kg, sportovec. S fyzickou problem nebude, enduro planuju i jako sport, ze si na vyjizdce proste dam do tela
Re: První enduro - výběr
LukasPV: Ja koupil loni wr450f a s presuny po silnici je jedinej problem, mizej rychle spunty na kolech. Ale to bude stejny na vsech. Za me na rychly vozeni, kdyz uz jsi jezdil na silnici bude wr250r, crf250/450l i drz 400 po chvili slaby. Jestli se smiris s drazsim servisem (davam do ni cca 2 tisice mesicne a to jsem jeste nehrab do motoru) jdi do ostry. To svezeni bude uplne jinde. Kdyz jsi vyloucil 2t tak za me wr250/450f nebo exc 250/450 a koukal bych po strikackach.
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: První enduro - výběr
Ok bej tebou šel by jsem do wr 250r když ti bude chybět výkon po roce ji z min strátou prodáš-pokud jí teda seženeš a koupíš wr450f
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: První enduro - výběr
Prochal11 napsal(a):Ok bej tebou šel by jsem do wr 250r když ti bude chybět výkon po roce ji z min strátou prodáš-pokud jí teda seženeš a koupíš wr450f
kde prodávají wr250r do sto tisíc?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: První enduro - výběr
Miguel napsal(a):Prochal11 napsal(a):Ok bej tebou šel by jsem do wr 250r když ti bude chybět výkon po roce ji z min strátou prodáš-pokud jí teda seženeš a koupíš wr450f
kde prodávají wr250r do sto tisíc?
Musí hledat ale ja za 30sec našel třeba tady: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta … 82b3100de4 Ano je lehce přes kilo ale ten cenovej strop do kila je na hovno
Editoval Prochal11 (26.01.2021 08:32:03)
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- Motors
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1144
- Založená vlákna
- Místo: Vepřov
- Motorka: WR250F
- Věk: Víc než Ježíš
- 3 0
Re: První enduro - výběr
Prochal11: Nenašel, to je verze F nikoliv R...
Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: První enduro - výběr
Motors:
Tak se asi spletl on pokud chce jezdit do těžšího terénu to R-ko by asi nebylo nic moc
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
Re: První enduro - výběr
Jarin86 napsal(a):LukasPV: Ja koupil loni wr450f a s presuny po silnici je jedinej problem, mizej rychle spunty na kolech. Ale to bude stejny na vsech. Za me na rychly vozeni, kdyz uz jsi jezdil na silnici bude wr250r, crf250/450l i drz 400 po chvili slaby. Jestli se smiris s drazsim servisem (davam do ni cca 2 tisice mesicne a to jsem jeste nehrab do motoru) jdi do ostry. To svezeni bude uplne jinde. Kdyz jsi vyloucil 2t tak za me wr250/450f nebo exc 250/450 a koukal bych po strikackach.
Máš ji normálně na značkách? Ale zbytek předpokládám očesany - blinkry, zrcatka, odrazky.. Kolik toho nalitas mesicne a v te 2 tis. je prevazne olej, desky, tlumice atd.? Jasně, na ostrym nebudu řešit jestli tisic dva tři měsíčně, jen pro srovnání a představu, když začínám. Dík
Re: První enduro - výběr
Prochal11 napsal(a):Miguel napsal(a):Prochal11 napsal(a):Ok bej tebou šel by jsem do wr 250r když ti bude chybět výkon po roce ji z min strátou prodáš-pokud jí teda seženeš a koupíš wr450f
kde prodávají wr250r do sto tisíc?
Musí hledat ale ja za 30sec našel třeba tady: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta … 82b3100de4 Ano je lehce přes kilo ale ten cenovej strop do kila je na hovno
Ne, fakt jsem myslel wr250R - ona je takova civilni, ale na netu s tim litaji single traily a stredni teren uplne v pohode. Ale vic a vic mi z diskuse přijde, že to ostry F (EXC apod.) na papírech bude lepší, pokud si chci trochu "zasportovat", protoložit to tratí atd.
K tomu cenovymu stropu. Jak jsem psal, je to první mašina, tak jsem se klonil k něčemu levnějšímu. Nevím kolik bude času, jestli fakt najezdím co planuju atd. Ale jestli je fakt lepší si připlatit a koupit míň vylítanou, nechám si poradit.
Re: První enduro - výběr
Nejlepsi by bylo napsat odkud jsi, zeptat se zde jestli v tvem okoli nejezdi nejaka particka a kdyz vezmes na jejich vyjizdku flakotu uzeneho, pecen chleba a kelimek horcice verim tomu ze te nechaji odkrouzit nejake to kolecko na jejich srtojich. Jeden s tebou pojede abys jim neuplachl a dalsi budou zrat, kdyz bude flakota dobra tak se svezes i na vicero strojich
Re: První enduro - výběr
LukasPV: Jasne, jak pises. Na znackach ocesana. Obvykle se na ni dostanu jen o vikendu cca 3mth. Ted ma nalitano asi 9tkm, rok 2010 karbec. A ty investice jsi taky trefil, olej, pr. vidlice olej a gufera, retezovka, pneu a pomerne dost za chemii - olej a cistic filtru, retezu, atd. Prepacko a loziska zatim drzi, jen to chce min jednou za sezonu vycistit a namazat. Do motoru zatim nikdo nehrabal, jen sem skouknul vule a menim po 500-700 km olej. A pocitej po kazdy vyjizdce tak hodinu prace - umyt, promazat vse pohyblivy, retez, filtr a narovnat vse zohybany😀. Kdybys chtel o wr blizsi info, hod kontakt do SZ.
Re: První enduro - výběr
kick-start napsal(a):Nejlepsi by bylo napsat odkud jsi, zeptat se zde jestli v tvem okoli nejezdi nejaka particka a kdyz vezmes na jejich vyjizdku flakotu uzeneho, pecen chleba a kelimek horcice verim tomu ze te nechaji odkrouzit nejake to kolecko na jejich srtojich. Jeden s tebou pojede abys jim neuplachl a dalsi budou zrat, kdyz bude flakota dobra tak se svezes i na vicero strojich
Ale to neni vubec spatnej napad Pribalim babovku
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: První enduro - výběr
LukasPV: člen "offroaderTE" ti dá velký report o své SWM... jak to tak čtu, pro tvou potřebu bych ji nezatracoval. Myslím si, že u jakékoliv motorky co vybereš nezůstaneš až tak moc dlouho.. rok, dva tři a budeš chtít zkusit něco jiné. Ještě jedna důležitá otázka - na čem jezdí borci s kterýma bys občas jel?.. ono sám po lese se můžeš slušně povozit i na dualsportu .. ale jak se jezdí v tlupě tak se chceš trošku někam posunout a hledají se těžší věci. Jinak cena za servis a ježdění je u všeho téměř stejná... u sportovního stroje holt jednou za 100-300mth děláš motor a tam to naskočí na desetitisíce... pak děláš častěji podvozek, Jinak litr oleje s filtrem to jsou ty menší položky za servis a na tom bych neporovnával a nestavěl proti sobě ostrá vs. tupá.
MTH ti na silnici naskáčou rychleji.. když jedeme "celodenní" vyjížďku tak dáme třeba i přes 150km (5Mth).. někdy je to půl den, najeto 30km a drbeš se v lese a natočíš 3Mth..
Re: První enduro - výběr
Toman napsal(a):LukasPV: člen "offroaderTE" ti dá velký report o své SWM... jak to tak čtu, pro tvou potřebu bych ji nezatracoval. Myslím si, že u jakékoliv motorky co vybereš nezůstaneš až tak moc dlouho.. rok, dva tři a budeš chtít zkusit něco jiné. Ještě jedna důležitá otázka - na čem jezdí borci s kterýma bys občas jel?.. ono sám po lese se můžeš slušně povozit i na dualsportu .. ale jak se jezdí v tlupě tak se chceš trošku někam posunout a hledají se těžší věci. Jinak cena za servis a ježdění je u všeho téměř stejná... u sportovního stroje holt jednou za 100-300mth děláš motor a tam to naskočí na desetitisíce... pak děláš častěji podvozek, Jinak litr oleje s filtrem to jsou ty menší položky za servis a na tom bych neporovnával a nestavěl proti sobě ostrá vs. tupá.
MTH ti na silnici naskáčou rychleji.. když jedeme "celodenní" vyjížďku tak dáme třeba i přes 150km (5Mth).. někdy je to půl den, najeto 30km a drbeš se v lese a natočíš 3Mth..
Zrovna sem měl pro něho rozepsanou zprávu, dík Mně ta SWM pro můj účel přijde taky jako dobrej kompromis. Když se dívám na ceny např. EXC350F, tak něco zachovalého je 100-140 tisíc a nová SWM je 160
Vím, že by na naučení stačil dual sport, náklady minimální, vyblbl bych se i tak na začátku, ale je jich docela málo. No pořád se rozhoduju, jestli nevzít třeba DRZ400 jako start a pak se uvidí. Na druhou stranu s mým stylem to GO motoru bude spíš k těm 300mth, což je několik let. To zas až tak strašny není.
Re: První enduro - výběr
Já když jsem začínal, tak jsem obměnil celkem dost tupých motorek. DR-Z v obou endurových verzích. Dnešní trend není kupovat tupou, ale rovnou ostrou. Já s tím souhlasím a proto ti vyloženě nedoporučuju kupovat DR-Z a WR R. Je to blbost. Jezdí někdo z tvých kámošů na tupé? Hádám, že nikdo a všichni mají ostré. Já měnil endura kolikrát i po roce. Podle toho, jak rychle jsem to enduro poznal. Když jsem si kupoval novou, tak jsem si říkal že semnou bude min. 5 let, ale chyba lávky (3 roky). Takže myslet si, že si koupíš nové SWM a budeš ho mít několik let je kravina, ještě k tomu, když začínáš a bude to tvá první moto a tím pádem bych zavrhnul i nové SWM, protože každý člověk se hledá a najde se až odjezdí první, druhou sezónu a to na čemkoli. Prostě potom se najde a ví co chce. Investice do nové by se nevyplatila. Já jako šmrdlal najedu průměrně za rok 20-30 mth. Jednou v životě jsem dal 80 MTH, jinak je to bída. Člověk si řekne, že bude jezdit, ale člověk nemá jen enduro, že jo, takže jak píšeš 20-30 mth měsíčně je dost blbost na začátky. S tím, že se budeš hledat a měnit stroje souvisí i servis. Pokud nekoupíš moto před rozsypáním, tak budeš dělat jen zákl. servis (spíše kontrolu ventily, rozvoďák) a pravidelnou údržbu a to finančně nic není oproti GO motoru. WR, CRF 450 je to už dost, na začátek je to dle mého názoru blbost. Je tam zátah, je tam váha. V lese těžší pro začátečníka, na rovinkách, ale zase stabilnější (A to se právě musíš najít, jestli tě chytně těžší enduro a nebo rychlejší CC apod.) podle toho potom zvolíš svou druhou motorku, až to na té první zjištíš co tě více bere. Já osobně bych to viděl na zkoušku jako první moto objem 250-350 EXC, RR, FE. A proto, jak někdo psal výše, napiš odkud jsi, domluv si, jestli ti někdo zapůjčí různé moto někde v terénu. A první poznání, uvědomění se, na čem se ti dobře jede, co je slabé, co silné ti udělá první obrázek a už budeš vědět z půlky co chceš.
např. http://www.motoinzerce.cz/motorky/beta/ … t-350.html
Re: První enduro - výběr
Small napsal(a):Já když jsem začínal, tak jsem obměnil celkem dost tupých motorek. DR-Z v obou endurových verzích. Dnešní trend není kupovat tupou, ale rovnou ostrou. Já s tím souhlasím a proto ti vyloženě nedoporučuju kupovat DR-Z a WR R. Je to blbost. Jezdí někdo z tvých kámošů na tupé? Hádám, že nikdo a všichni mají ostré. Já měnil endura kolikrát i po roce. Podle toho, jak rychle jsem to enduro poznal. Když jsem si kupoval novou, tak jsem si říkal že semnou bude min. 5 let, ale chyba lávky (3 roky). Takže myslet si, že si koupíš nové SWM a budeš ho mít několik let je kravina, ještě k tomu, když začínáš a bude to tvá první moto a tím pádem bych zavrhnul i nové SWM, protože každý člověk se hledá a najde se až odjezdí první, druhou sezónu a to na čemkoli. Prostě potom se najde a ví co chce. Investice do nové by se nevyplatila. Já jako šmrdlal najedu průměrně za rok 20-30 mth. Jednou v životě jsem dal 80 MTH, jinak je to bída. Člověk si řekne, že bude jezdit, ale člověk nemá jen enduro, že jo, takže jak píšeš 20-30 mth měsíčně je dost blbost na začátky. S tím, že se budeš hledat a měnit stroje souvisí i servis. Pokud nekoupíš moto před rozsypáním, tak budeš dělat jen zákl. servis (spíše kontrolu ventily, rozvoďák) a pravidelnou údržbu a to finančně nic není oproti GO motoru. WR, CRF 450 je to už dost, na začátek je to dle mého názoru blbost. Je tam zátah, je tam váha. V lese těžší pro začátečníka, na rovinkách, ale zase stabilnější (A to se právě musíš najít, jestli tě chytně těžší enduro a nebo rychlejší CC apod.) podle toho potom zvolíš svou druhou motorku, až to na té první zjištíš co tě více bere. Já osobně bych to viděl na zkoušku jako první moto objem 250-350 EXC, RR, FE. A proto, jak někdo psal výše, napiš odkud jsi, domluv si, jestli ti někdo zapůjčí různé moto někde v terénu. A první poznání, uvědomění se, na čem se ti dobře jede, co je slabé, co silné ti udělá první obrázek a už budeš vědět z půlky co chceš.
např. http://www.motoinzerce.cz/motorky/beta/ … t-350.html
Všechno co píšeš mi dává smysl, dík moc Takže ostrá, 250-350, jetá
Třeba ta Beta co poslals vypadá fakt hezky. Zeptám se ale... Píše 175 mth. To s přísnějšími intervaly (řekněme po 200mth) tím GOčkem do roka trochu zavání, ne? Píst ojnice.. Když by to tak bylo, 110 + GO (20-30? nevim), tak se to blíží nové SWM. Jen přemýšlím, možná jsem úplně mimo.
Když se budu obecně dívat po inzerátech a uvidím něco typu ta zmíněná Beta, s jakou investicí hned po koupi je třeba počítat? Pokud by u té Bety vše odpovídalo popisu, tak jenom náplně, případně pneu řetěz podle potřeby? Nebo s tím nájezdem co má, už budou vidle potřeba, atd. atd.? Když vidím 110, tak jestli rovnou vždycky vidět minimálně + 10 15 pokud prodejce nepíše, že toto všechno bylo děláno nedávno.
Re: První enduro - výběr
LukasPV:
Nemůžeš asi věřit prodávajícímu, že tohle a támhle to dělal, protože při prodeji ti nakuká kdokoli cokoli. To bys musel kupovat od kamaráda, kterého dobře znáš a víš, že to tak opravdu bylo. Takový základ, který zjistíš rovnou na místě jsou spotřební věci. Pneu zadní 1500, řetězovka 2500, destičky předek/zadek 500 obojí. To je asi klasika, kterou hned vidíš, jestli je na výměnu. Dále můžou být vůle. Ložiska v kolech (jedno ložisko cca 120. Obě kola do 500 cca), PDS/přepákování 700/3500 cca. Výměna pístu 3500. Vše je o tom, jestli to dáš do servisu nebo si uděláš sám. Dále je to o tom jestli dáš origo nebo druhovýrobu a jakou druhovýrobu. Ceny sem napsal pouze orientační (hlavně ať to nebere nikdo jako moje moudra o cenách ) 175 MTH je u 4T podle mě nic. Pokud něco, tak kontrola/výměna rozvodového řetízku tipnu za 2000 možná? Popř. výměna pístu? Ale to bych tipl až kolem 300 MTH. Ať napíše někdo více znalý 4Taktům... Takže pracuješ z velikými čísly a možná budeš v reálu pěkně překvapen, že to není zas až tak horký! Hlavně je dobře koupit... Určitě starší i za cenu nového SWM. Vím, že to logicky táhne člověka k nové, ale jako první enduro je to veliká, ale veliká kravina. Neřeš, že za cenu staré mrdky co má najeto 200 MTH byl mohl mít novou s 0 MTH. Takhle to nejde brát u tvé první moto...
|