Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje

#1 23.09.2020 15:38:17

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


Zdravím, jelikož mám na motokros čím dál míň času a poslední roky se pohybuju v nájezdu kolem 10 mth/rok, přemýšlím o výměně Yz 125 10, která zbytečně stojí a tratí na ceně za stroj z kategorie EVO. Naskytla se mi zbídačená CR 125 93 a já přemýšlím, zda se pustit do její zatím alespoň funkční renovace tak, abych se na ní mohl párkrát za rok svézt a zároveň mě netrápilo, že mi doma tratí na ceně řádně nevyužívaná motorka. Otázka je, zda jsou jízdní vlastnosti těchto starých motorek alespoň trochu srovnatelné se současnou produkcí a zda by jízda na nich nebyla spíš utrpením. Dokážete někdo toto porovnat? Díky.

 offline 

 

#2 23.09.2020 18:04:46

Štajfit
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 57
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2008
1 0

Re: Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


Motocross nevím, u Endura mám přímé srovnání s KTM EXC 300 2009 a 1998. Rozdíl tam je, ale není to, že na té z 98.se nedá jet. V enduro podmínkách je podvozek překvapivě tlumivej, žádný tvrdý kopance do riditek a na trati typu cross country je to taky dost použitelný a dá se na tom jet v tempu. Není to, ze je to starej škopek, patřící do šrotu. Ovšem na nových motorkach bude i lempl rychlejší, jistější, u tech starých si fakt davat bacha na kdejakej vymol a kolej, riziko ustreleni predniho kola je častější, než u nových. Ale zase je dobrej pocit jet na staré hujde rychle a dotahovat novější motorky a člověk se naučí asi víc číst terén

 offline 

 

#3 23.09.2020 18:47:48

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


Rozdíl mezi YZ-10 a CR 93, ve výkonu propastný nebude, znatelný bude v tuhosti podvozku a pokud MX relativně "letíš", tak na skokách poznáš těžší hmotu 18ky kola, ale nic dramatického...
Hlavně počítej s tím že na 27let staré moto, bude opotřebované a hlavně laickými zásahy "dojebané" úplně všechno a31 a ani peníze za YZ, ti na slušnou opravu/repasi/renovaci nebudou stačit ne a budeš bojovat s tím, že zdaleka ne vše, jde ještě objednat a čeká tě laborace, co jde z čeho dopasovat/upravit/nahradit.... honit ebay, apod... je tu dost lidí co ti tu naprostou "neekonomičnost" tvého záměru potvrdí... něco jiného je, pokud to pojmeš jako srdcovku ano a v určitém bodě renovace, raděj přestaneš proinvestované peníze počítat tongue 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#4 23.09.2020 19:35:11

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


Jasný, tak nějak jsem si to myslel. Je teda pravda, že co si tak vzpomínám na nejstarší můj motokros, tak to byla CR 2000 a když jsem pak přešel na KX 05, rozdíl k lepšímu to byl velkej. U YZ už jsem takový zlepšení podvozku nepozoroval. Obecně se mi čím dál víc líbí spíš starý motorky. Líbí se mi, že bych si občas mohl zazávodit na klasicích, motorka už by si relativně držela cenu atd., ale je pravda, že s některýma dílama už může bejt problém. Udělat z toho co mám jezditelnou motorku mám zatim spočítaný tak na 20t, s tím, že jsem neviděl převodovku atd. Udělat z toho motorku jako novou, na to zatím ani nemyslim, protože tam bych byl určitě minimálně na 30-40 jako nic a to už se mi ekonomicky nepozdává.

 offline 

 

#5 23.09.2020 19:39:26

Re: Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


PETARDAK:
Přesně jsi to vystihl, je to tak  ano  Teď jednu dodělávám z roku 90´ do stavu origa a rozpočet cca. 130 tis. a to v tom není moje práce 350 hod. na dílně a dobrých 50 hod. soustružníka. Bez technických možností nemyslitelný, to se dělá pouze z  heart 

 offline 

 

#6 23.09.2020 19:57:03

pospa5
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 302
Založená vlákna
Motorka: YZ 125, TTR 600
1 0

Re: Rozdíl v jízdě na 90. kových MX vs. současné stroje


Fantom1945:

Tak takovy plany nemam 😀 ...ale je pravda, ze i kdyz to clovek neplanuje, snadno se to zvrtne a penize jen tecou 😀

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů