Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (123)
Srazy (71)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Beta 250/300 RR vše okolo ní

#101 11.12.2020 20:24:36

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 246
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
2 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek:
JJ je,
přikup ještě i těsnění ať nemusíš vystříhávat....

 offline 

 

#102 11.12.2020 23:56:13

badyšot
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1375
Založená vlákna
Místo: Liberec
Motorka: 200 neposedných Kubíků
Věk: 45 už
7 6

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek napsal(a):

GG300 napsal(a):

weeman
na bývalé 250 jsem měl 5,0.
Kup u Paliče origo pro Xtr = 10,0 a vyzkoušej/sniž dle pocitu...

Díky moc.
Je to díl no. 32?
http://betadily.cz/index.php?id_categor … &id_lang=6

Na jakém principu to funguje?

 offline 

 

#103 12.12.2020 09:01:32

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 246
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
2 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


badyšot napsal(a):

Janek napsal(a):

GG300 napsal(a):

weeman
na bývalé 250 jsem měl 5,0.
Kup u Paliče origo pro Xtr = 10,0 a vyzkoušej/sniž dle pocitu...

Díky moc.
Je to díl no. 32?
http://betadily.cz/index.php?id_categor … &id_lang=6

Na jakém principu to funguje?

Tady se o rezonanční komoře píše....
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace … e_id=29941

 offline 

 

#104 12.12.2020 10:52:31

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


GG300 napsal(a):

Tady se o rezonanční komoře píše....
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace … e_id=29941

 ano  ano Ono se o tom moc nepíše.
Mynulý týden mi to vysvětloval kamarád, že to funguje v případě zavřený přívěry .... ale z tohodle je to lépe pochopitelný.
Kdyby to někdo hledal, tak od str. 31
Protože pro správnou funkci vyplachování je pri ruzných otáckách potreba ruzný
objem výfukového systému, používají se oddelené rezonancní komurky s ovládáním
v závislosti na otáckách motoru. Pri nízkých otáckách je rezonancní komora plne otevrena a
navyšuje svým objemem kapacitu výfukového systému, nebot píst se v nižších otáckách
pohybuje pomaleji a proto by pri objemu výfukového systému pro vysoké otácky docházelo
k predčasnému doražení tlakové vlny k válci a tlaková vlna by zatlacila smes do válce až
príliš, takže by se do válce zpátky dostala i cást výfukových plynu. Plné otevrení kanálu
komory zajistí dostatecný rozpínavý úcinek výfukových plynu a zabranuje vniknutí cerstvé
smesi do výfuku. S rostoucími otáckami se kanál vedoucí k rezonancní komore privírá, takže
objem komory se zmenšuje a rytmus pulzování výfukového plynu se prizpusobuje otáckám.
Pri vyšších otáckách je rezonancní komora úplne zavrena a motor pracuje jako
klasický motor s výfukovým systémem vyladeným na vysoké otácky.
Každá firma vyrábející sportovní a závodní dvoudobé motory má svuj způsob
ovládání:


Taky je tam užitečný info - vlastními slovy, poměr mazání udávaný výrobcem je navržený na maximální zatížení motoru.
Pro volnoběžný otáčky je naprosto bezpečný poměr 1:180. Takže na to moje brblání je 1:50 - 60 opravdu zbytečný ano 

 offline 

 

#105 14.12.2020 08:43:57

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tak po ujetí 2 mth padnul motor  lol  vypadá to na ložisko na klice, které už byly jednou údajně dělané  lol Jaké by jste tam dali ložiska a s jakou vůlí? C3 nebo C4? Originál tam určitě dávat nechci, když to během 190 mth padlo dvakrát  lol 

 offline 

 

#106 14.12.2020 13:38:00

rc28
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 174
Založená vlákna
Místo: radši jen Vysočina
Motorka: RR250
3 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tom93: Nepovedlo se mi rozklíčovat kód ložiska (má tam nějaké přípony navíc - snad zvýšená tepelná odolnost?). Dal jsem radši origo za litr jedno. Kód origo ložiska je 3TM 6206CJR2CM40


Co nepovolíš urvi, co neurveš to zkurvi!

 offline 

 

#107 14.12.2020 14:00:50

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tom93:
2 mth ujeti od ceho?

 offline 

 

#108 14.12.2020 15:25:00

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek:

2 mth od koupě  big_smile předchozí majitel říkal, že už jednou byly dělané a teď má moto najeto 190 mth. 2 roky stará moto a dvakrát ložiska na klice  ne Jinak oilmaster je odpojenej a svíčka je cihlová, lehce do černa.

 offline 

 

#109 14.12.2020 17:15:44

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 880
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tom93:

Za předpokladu že je ložisko správný, neudělal nikdo chybu při montáži a když nebudu počítat třeba vadu materiálu tak u 2t ložiska na klice nejvíc ničí špatně nasazenej nebo špatně namazanej filtr - jde přes něj bordel. Píst si ty nečistoty nějak přechroupe ale ložiska to odserou

 offline 

 

#110 14.12.2020 18:50:15

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


koll:

Filtr byl namazanej a ve filtr boxu bylo krásně čisto, ale těžko říct jak bylo o moto staráno dřív no. Jaké by jste dali ložiska, originál nebo třeba nějaký SKF C4? U několika inzerátu 2018 bylo právě psáno, že měnili ložiska, tak jestli nemají na 2018 nějakou špatnou várku a abych je za rok zase neměnil  big_smile 

 offline 

 

#111 14.12.2020 18:51:38

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


koll napsal(a):

Tom93:

Za předpokladu že je ložisko správný, neudělal nikdo chybu při montáži a když nebudu počítat třeba vadu materiálu tak u 2t ložiska na klice nejvíc ničí špatně nasazenej nebo špatně namazanej filtr - jde přes něj bordel. Píst si ty nečistoty nějak přechroupe ale ložiska to odserou

100% souhlas ano . Lidský faktor.
Borci si koupí čistič na filtry, do "nekonečna" je v té sračce mejou ... a potom se diví.
A o opravách motorů díky youtubu se nemá cenu vůbez zmiňovat ....

 offline 

 

#112 14.12.2020 19:05:06

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tom93 napsal(a):

koll:

Filtr byl namazanej a ve filtr boxu bylo krásně čisto, ale těžko říct jak bylo o moto staráno dřív no. Jaké by jste dali ložiska, originál nebo třeba nějaký SKF C4? U několika inzerátu 2018 bylo právě psáno, že měnili ložiska, tak jestli nemají na 2018 nějakou špatnou várku a abych je za rok zase neměnil  big_smile 

Ložiska jsou od roku 14 do 19 stejný pro 250 a 300 a to samý i na model xtrainer. Tak na nějakou várku pro rok 18 a model 250 zapomeň a považuj to za nesmysl.

Editoval Janek (14.12.2020 19:05:33)

 offline 

 

#113 14.12.2020 19:45:37

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 880
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Janek:

Já už čistím jenom v benzinu a pak jar a tepla voda. Benzin to odmastí, rozpustí mazání a pěna z jaru vytáhne krásně prach z filtru. Při ceně čističů a s tím sranim okolo (skladování, nechat odstát, přecedit atd...) mi to vychází nejlíp takhle, i za cenu toho že uberu filtru třeba desetinu životnosti protože ho benzin trochu leptá, i když ani to se nějak extra neprojevuje  ano  byl jsem u toho když jeden střelec umyl svoje exc novou super wapkou se super tlakem a povedl se mu nějakým způsobem přímej zásah tím proudem do filtru, pak to chtěl projet aby to drobet oschlo no a motorka neujela ani 300 metru a ložiska byly totálně na sračku  lol 

 offline 

 

#114 14.12.2020 21:18:11

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


koll: Už to bylo x krát a lidi jsou neponaučitelný ....jestě na radu proplachuju zahradní hadící, aby se vyplavil veškerý prach ... ano 

A teď koukám, ložiska kliky jsou ty samý i na modelech 20-21 ....  big_smile 

Editoval Janek (14.12.2020 21:22:15)

 offline 

 

#115 15.12.2020 09:05:53

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


koll: benzín těm filtrům nesvědčí. Tuším že základ těch čističů je petrolej. Nějaká ropná frakce, už si to nepamatuju. Neřeším to, 4 litrová pixla stojí 400 korun a vydržela mi 2 roky.
Janek: Já čistič filtru používám pro prvotní odmaštění, pak filtry doperu v kýblu s horkou jarovou vodou a pak v několika s čistou, dokud nejsou perfektní. Čistý filtr je pro životnost těchhle motorů naprosto prvotní předpoklad. Jinak pro mě benefit je, že oproti praní rovnou v jarové vodě zůstává převážná část oleje v čističi, který jednou za rok odnesu na sběrný dvůr a nehuntuju tolik přírodu.
A je to jednodušší práce, předeprat to v něm.
Nedovedu si ale vůbec představit, prát to jenom v tom čističi. To se fakt točí bordel furt dokola a naopak zanáší i čistá část filtru.

 offline 

 

#116 15.12.2020 10:33:03

tatar
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 61
Založená vlákna
Motorka: SHERCO 300 SE-R
0 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Taky čistím filtr jenom benzínem,pak horká voda s jarem a nakonec propláchnu ještě studenou vodou pod proudem.Dělal jsem to takhle 8 let na jedné moto a točil jenom dva filtry .Po 300 mth. nikasil bez vad a ovalita +- 3/4(třičtvrtě) stovky, takže není nad osobní zkušenost ano2 

Editoval tatar (15.12.2020 10:34:37)

 offline 

 

#117 15.12.2020 11:09:53

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


 vyk! Prosím neplňte tohle téma čistěním filtru vyk! 

Koll jen trefil podstatu  ano nesmyslu, který je tu vytvářen o Betě 250 model 18 (a nejen o ní)
Je to až na malý zlomek lidský faktor .... ano, zmetkovost dílů je, ale to je v řádu možná ani ne jednotek procent jako u všeho a u všech výrobců.
Ložiska jsou stejný od roku 14 do 21 na všech 2T modelech 250/300 vč. xtraineru vyk! 
Proč ložiska odchází? Když tak doplňte ano Je to lepší, než vytvářet bludy.
- špatná údržba motocyklu - filtr
- špatná montáž ložisek - usazení, přehřátí při montáži
- špatné vyvážení, vycentrování klikovky
- u 4T je to "podtáčení" motoru.
- provoz v terénu, brodění s nasátím vody a nemusí to být přímo úplný utopení
- špatné mytí motocyklu - voda na filtr, nebo při vyndaném filtru špatné utěsnění, při netěsných/popraskaných "O" kroužkách na koleni se voda může dostat do motoru i přes výfukový kanál.

Osobně jsem třeba řešil, proč se mi dost často povolují některý neexponovaný spoje zajištěný lepidlem .... Tristan mi to vyřešil ano . Jak mám dělanou klec na koleno, tak mám malou vůli v jednom místě a v provozu dochází ke kontaktu kolena se klecí a vibrace se přenášejí do rámu, kyvky .... to je celý problém.
Říkám si, jestli špatně vyrobený/namontovaný kryt kolene nemůže mít vliv třeba i na životnost dílů motoru?

 offline 

 

#118 15.12.2020 11:59:54

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Já netvrdím, že je to chyba Bety. Předchozího majitele neznám a nevím jak se kdo o moto staral. Motor měl krásný čistý nevylítaný zvuk a kouslo se to z ničeho nic při klidný jízdě. Navíc jsem na netu narazil na pár příspěvků zrovna na vadný ložiska kliky u Bety. Proto jsem se chtěl zeptat na ložiska z nějaký ložiskárny jestli nemá někdo zkušenost právě s Betou.
http://www.betarider.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3538

 offline 

 

#119 15.12.2020 13:30:38

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 353
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


Tak jestli se nepletu, tak beta právě na xtraineru a 2t modelech měla tuším 2018 nebo 2019 problém v ložisku kliky a prodejci to měnili na záruku... a týkalo se to hromady motorek.
Ale třeba se pletu...

 offline 

 

#120 15.12.2020 14:02:57

Weeman
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 102
Založená vlákna
Místo: Praha
Motorka: Beta 250RR 2016
1 0

Re: Beta 250/300 RR vše okolo ní


JirkaR napsal(a):

Tak jestli se nepletu, tak beta právě na xtraineru a 2t modelech měla tuším 2018 nebo 2019 problém v ložisku kliky a prodejci to měnili na záruku... a týkalo se to hromady motorek.
Ale třeba se pletu...

Nepleteš. Mě je na 2018 v rámci záruky měnili. Špatná série ložisek, která měla výrobní vadu.

Ale to už se netýká ložisek, která si koupíš jako originální náhradní díl. A jak píše Janek, ložiska jsou 14-21 stejná.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů