Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (120)
Srazy (70)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Elektro kolo

#41 20.08.2020 17:43:44

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


Na 500 baterku najedu v těžkém terénu cca 30km a hotovo. V terénu typu traily Jedovnice apod. cca 50km. Když tam jedu s kámošem co je dost vyježdeny, ale nemá dopomoc, tak jeho tempem klidne těch 80km dám.

Editoval Palo7 (21.08.2020 07:16:31)

 offline 

 

#42 20.08.2020 20:50:42

kubajzs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 234
Založená vlákna
Motorka: EXC 300
1 0

Re: Elektro kolo


JirkaR:
Mě to zajímá, protože flyon je super, vyjede nesmysl, ale ten dojezd je prostě malej...

 offline 

 

#43 21.08.2020 11:23:21

Re: Elektro kolo


JirkaR napsal(a):

Má z vás někdo e-bike jako doplněk/alternativu k enduru či motokrosu?

Zkušenosti, výhody, nevýhody, postřehy...?

Ebike jako doplněk k enduru?
V lese mě překvapuje stabilita, agilita a i místech, kde jsem myslel, že poletím na hubu to jednoduše přejelo snad i klidnějc naž na enduru a to mám obyč horský kolo ... ALE, pořád je to jen jízda na kole, kde musím šlapat. Na enduru si slušně zajezdí i ten, kdo má minimální fyzičku. Takový si dá klidně celodenní "gastroenduro" a přijede domů příjemně unavený, ještě poseká zahradu a dojde na procházku se psem.
Na elektrokole musíš mít v terénu nadprůměrnou fyzičku, abys využil potenciál toho kola, aby ses někam dostal, něco si z toho užil ... to nemám a domů jedu jako zpráskaný pes lol
Dál mě hodně limituje to, že nemám chrániče, takže nic nezkouším, jen hledám jednoduchý treky, kde se dá jet.
I kdybych měl chrániče, tak nikdy nemůžu jet to, co mě baví na enduru, protože bych 100% křápnul tělo motoru, největší limit je pro mě celý střed a často se zasekávám klikama a pedálama, nemám pro to vůbec žádný odhad ... a i kdyby, tak na kole nikdy nesjedu, nevyjedu, neprojedu to, co vyhledávám na moto. Co se týče sjezdů, tak na kole se daj jet strašný nesmysly, ale na to já nemám a vím, že na moto sjedu víc než na kole
Dál si neumím představit, co budu na kole v lese dělat, kdyby byly sračky. To někam jedu a při šlapání mi jednoduše prokluzuje zadní kolo a musím stejně tlačit o stabilitě vůbec nepíšu .... na enduru si na pavoučka odšlapu všechno.
Elekrokolo je pro mě doplněk k normálnímu kolu než k enduru. Skvělý prostředek na fyzičku, posílení rovnováhy ... prostě regulerní sportovní trénink.
Je to pro mě možnost vyrazit polomotorizovaně do lesa za sucha od května do konce pěknýho počasí, kouknout na drážku, hledat nový místa, vyčistit si hlavu ... za kratší čas najet víc km než na obyč kole, na který prostě v lese nemám fyzičku ani skill.
Celkově vzato, je to výborný prostředek pro mnoho účelů, dává to elektrokolu větší význam, protože pro jízdu čistokrevně na silnici může být elektrokolo pro většinu hodně diskutabilní. V lese mi stačí i zákonný limit, nedám víc, než 25 km skoro nikde, protože asistence je závislá na šlapání.
Kolo využívám tak 25/75 terén/silnice+cykoostezky a baví mě to moc. Pro mě je to svoje vlastní disciplína

 offline 

 

#44 21.08.2020 12:35:46

Re: Elektro kolo


Třeba to někomu pomůže při rozhodování

Elektrokolo jsem řešil s kamarádem, který elektrokola prodává, servisuje, jezdí pravidelně na školení ....měl jsem možnost si vybrat a vyzkoušet různý modely ....
Mám od konce zimy najeto cca 1500 km. Nejdřív na motoru v zadním náboji, jestli mě to bude vůbec bavit .... současně středový bafang.
Ten jsem vzal proto, že jsem zjistil, že použitelnost elektrokola u mě určuje právě dojezd na aku. Mám teď nejvyšší kapacitu na trhu 24.5Ah 882 Wh a to mi vyhovuje. 500 Wh je hodně málo. Dal jsem cca 25 km na plný výkon, potom i při nastavení plnýho výkonu byl znát úbytek síly a dal jsem ještě dalších 20 km do mrtva. Při nastavení 50% asistence max 60 km road.
882 jsem během jedný road vyjížďky pro mě na max dostal za 80 km do úrovně 5% se střídavým využitím asistence 3-5. Sám jsem se dotal pod úroveň 5% snad i do záporných hodnot, takže kolo je lepší než já  a1 V offroad na max to bude výrazně méně, počítám polovina. A to vše za cenu, že motor pojede na doraz (na hraně přehřátí) a aku pojede na doraz možnosti vydávat potřebnou energii, což zásadně snižuje její životnost. Ono to chce přijmout, k čemu je vlastně to kolo postavený a akceptovat možnosti motoru 250W a současných aku .... Reklamní slogany snesou hodně a vychloubání v diskuzích kdo s tím co a jak jezdí, snese ještě víc.
Taky jsem vyšlapal na očipovaným Bosch 2020 z mírnýho kopečka z Chotěšova rychlost měřenou gps 75 km a předjel nechápajícího řidiče v autě, ale za jakou cenu? Naštěstí to bylo "testovací kolo". Můžu říkat, jak elektrokolo jede skoro 80, ale byla je to jen malá část pravdy ... 
Využívání kapacity aku od plna do minima způsobuje, že počet takových nabíjecích cyklů klesne někde k číslu 300 a potom klesá plná kapacita někam k 60% původní kapacity? Když tak mě opravte.
Udávaných 1000 cyklů je nějaký takový smyšlený průměr toho, když budeš dobíjet po každý jízdě. jednou jedeš 20 km do práce, potom s rodinou v klidu 40, jednou sám do maxima .... prostě průměr.

V obalu vzato, rozdíly v konstrukci středových motoru a jeho řízení asistence např. frekvenční / torzní, různý kombinace a množství čidel ... ovlivňují spotřebu energie minimálně. Je to takový +/-
Nejvíc to ovlivňuje hmotnost mezičlánku, náročnost terénu a požadovaná úroveň asistence. A současně i počasí. Hodnota informace, kolik najedu na elektrokole při teplotě +30 ve stínu a +40 na slunci není moc relevantní, protože už i tahle teplota snižuje kapacitu aku stejně jako mráz.
Když jedu vyjížďku a udělám si během ní třeba hodinovou pauzu, regulerně získám cca 10 - 15% kapacity navíc, než když celou trasu v tahu. Články se, v úvozovkách, "regenerují" (chemická reakce).

Takže volba výrobce motoru má smysl spíš jen s ohledem na jízdní projev motoru, možnost servisování, reference spolehlivosti, hmotnost  ... než s ohledem na nájezd na aku.

Elektrokolo s blokací 25 km/hod je pro mě prakticky bezcený, ale je legální. Jízda road na takovým kole se dá nazvat otravnou a je lepší jet na klasickým kole i pro cyklistu amatéra s atrózou.
Elektrokolo s limitem 30 km/hod je dobrý na dojíždění do práce, kdy se nechceš unavit, zapotit ....
Rozdíl těch 5 km je už dost znát.
Elektrokolo s blokací na 40 km/hod je už pro mě dostačující všude. Ale je to čistý nelegál a při jakýkoliv dopravní nehodě atd. to může znamenat velký průser.
Odstranění blokace nad 40 km/hod a běžný využívání odblokování mi přijde už pro jízdu na kole nebezpečný. A hlavně to snižuje zásadně dojezd a celkově životnost aku.
Největší problém pro mě totiž na odblokovaným kole znamená, že moje reakce na kole jsou za dlouhý roky navyklý na pomalejší rychlost. Teď běžně jedu po rovinkách 40-45 km/hod a ve městě jezdím rychleji než auta ....ale tomu neodpovídají reakce a brzdy. Prostě mám problémy a řeším prekérky, který jsem dřív neznal. Je to daný taky tím, že jízda na ebike je pro mě zábavná a čím víc šlapu, tím víc jedu lol
Údajně se jedná o posunutí zákonnýho limitu na 35 km/hod, ale mělo by to být podmíněný tím, že cyklista bude mít na hlavě povinně "integrální" přilbu - takže jezdit v DH/mx přilbě i na silnici. Smysl mi to dává.

 offline 

 

#45 23.08.2020 21:45:05

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 406
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 34
0 0

Re: Elektro kolo


Janek:
nekoukals nahodou i po elektro motorkach tvaricich se ze jsou kolo? treba boxxbike / novakola / drill one ? jaky mas na ne pripadne nazor? dike

 offline 

 

#46 24.08.2020 07:56:53

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


luke21:
Přidej ještě Kuberg a i Sur-ron. A tohle všechno je úplně jiné než klasické ofiko ebiky. Některý mají výkon přes 20PS a maximalku přes 80. Na zadni to jde lepe a snadněji než většina motorek. Je to super, fantastické a zábavné. Hlavní nevýhoda je ze s tím vlastně oficiálně nemůžeš vůbec nikam, kdežto na ebiku můžeš uplne všude.

 offline 

 

#47 24.08.2020 08:54:55

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 406
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 34
0 0

Re: Elektro kolo


Palo7:
oficialne nemuzes ale predpokladam ze kdyz nedelas hluk a vypadas plus minus jako cyklista tak lidi tolik neseres a nechaj je v klidu jet.. bydlim kousek od prahy, je tu vsude v lese mrte lidi a do toho chko... tak premejslim jestli si misto endura neporidit neco jineho, otazka jestli upgradnout kvalitniho horaka nejakou prestavbou se stredovym motorem.. ale to jen prestavba vyjde na 40t, nebo jit uz do lepsiho ekola.. ty uz stoji jak lehce jety enduro, nebo jestli do toho slapnout a zacit setrit na neco uz hotovyho a poradnyho?? ted babo rad :-)

 offline 

 

#48 24.08.2020 10:13:29

jopr
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1412
Založená vlákna
Místo: Kladno
Věk: 42
5 8

Re: Elektro kolo


luke21:

Máš sz


Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj

 offline 

 

#49 24.08.2020 11:28:13

Re: Elektro kolo


luke21 napsal(a):

nebo jestli do toho slapnout a zacit setrit na neco uz hotovyho a poradnyho?? ted babo rad :-)

tohle je podle mě ideální cesta  smile 

 offline 

 

#50 24.08.2020 16:21:01

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


luke21:
Mam elektrokolo Merida se Shimanem 8000 a stálé to není ono. Je to dobry, nesrovnatelny s kolem bez motoru, ale chybí výkon na rozjezd na skoky a prudké výjezdy. Na trénink rovnováhy a kondice ale super stroj. Minuly měsíc jsem zkusil Kuberg Ranger a to je jiný kafe  smile 

 offline 

 

#51 24.08.2020 19:10:52

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 406
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 34
0 0

Re: Elektro kolo


Palo7:
tak jsem si na vikend zamluvil drill one, trosku se bojim ze to bude uz moc motorkovy tak aby to v lese ostatni nesralo ale zas u beznych ekol hadam nebude takovej fun faktor, jsem zvedav.. dam pak report

 offline 

 

#52 25.08.2020 18:37:42

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


Drill je nejvíc, jen za to nejsem ochoten zaplatit. Podle informací známého co na něm jezdí  tak oproti jízdě na enduro jdou lidi co potkává uplne v pohodě a s úsměvem. Spis je otázka jak dlouho to tak bude.

 offline 

 

#53 25.08.2020 20:21:01

Re: Elektro kolo


luke21 napsal(a):

Janek:
nekoukals nahodou i po elektro motorkach tvaricich se ze jsou kolo? treba boxxbike / novakola / drill one ? jaky mas na ne pripadne nazor? dike

Jen jsem koukal, ale pro mě to zatím má minimální přidanou hodnotu za ty hrachy, co to stojí. Vydělávat xxxxxx měsíčně, tak si ho rád koupím i na svezení 5x za rok, ale je to mimo moji mísu, takže určuju podle priorit.
Beru to jako módní výstřelek, který bude v terénu stejně legislativně nepoužitelný. Bydlet v Ralsku, Brdech, .... mít přímo za barákem pěkný volný terén s využitím na max 2 hodiny, spíš hodinu, tak dobrý, ale kam s tímhle pojedu? Jak budu 50 kg těžký emotobike přepravovat? S kým budu jezdit? Na střešním nosiči těžko, na nosič na kouli by to asi šlo, ale pojedeš jen sám, takže pro víc lidí zas kára, dodávka, .... někde parkovat u lesa? Jen otázka času, kdy se vrátíš k autu a najdeš ho s propíchanejma gumama ... přejezd někde po ose je s ohledem na aku čistá ztráta.
Pro mě je to nepraktický, omezená zábava. To mě mnohem víc láká windsurfing, jetsurf .... prostě mít víc druhů zábavy pro různý sezóny, endurem celoročně se jeden rychle "přejí" .
Počkám na podzim a vylidnění lesů a hurá na 2T ano a od jara zas kolo nebo procházky, klídek, pohoda, vždyť je to jen zábava   
Teď jsme byli na týden čistě turisticky pěšky .... a lidem vadí i kola, jen tolik zatím nepíčujou, ale budou, jestli bude trend elektrokol využívajících turistický cesty růst. a k tomu přijdou omezení. Nikdo nejde do přírody proto, aby na něj jinej zvonil zvonkem nebo hulákal, že jako jedu, tak mě pusť a dávej pozor ... za chvilku další a další ... Je to otravný. Motorku slyšíš, kolo ne. To píčování na moto je podle mě způsobený jen tím, že pěšák má víc času o tom přemýšlet a připravit se na kontakt, protože tě slyší předem. Když jsem o tom přemýšlel, je možná nejlepší, když na mě začne řvát, vynadá mi do kreténů, hodí po mě šutrem ... protože v tu chvíli upustí ventil, vyřve se v lese, ale domů jde už vyklidněný a ještě má pocit, jak mi to wole nandal ...a neškodí.
Na kole mě nemá moc šanci slyšet a když mě registruje až v momentě, kdy mu dám info, ať si na mě dává pozor, protože ho chci objet, je to vždy spíš překvapení, který pěšího nutí přizpůsobovat se, někdy až leknutí hlavně u starších lidí. Člověk jim vezme tu šanci mě seřvat na místě, protože než polknou, tak jsem x metrů jinde ... a oni si tohle nesou sebou domů, "nevyřvali" to, co je štve ... , ale ta potřeba v nich zůstává a to je horší. A ještě to budí dojem, že to "nikomu" nevadí.
Tak nějak mi to přijde, když jsem to 5 dní od rána do večera pozoroval jako pěší turista ...
Čekám, co elektromobilita v lesích přinese.
Osobně mi nedává moc smysl vědět, že na kole seru lidi jen trochu míň než na moto, když je stejně seru... Tohle není cesta, jak řešit enduro v lese, podle mě tenhle trend, budeli pokračovat, přinese jen větší zhoršení.
Když jsem se ptal provozovatelů památek, kde jsme byli, tak všichni tvrdí, že cca 3x tolik lidí, co v minulým roce. Nastačí jim kapacity parkovišť a kdo se na známější památky vydá odpoledne, tak často může najít info, že vzhledem ke kapacitě už mu neprodají vstupenku .... Lidí všude jako sraček. od 7.00 ráno turisti chodí do lesů a končí to až večer. Cyklistů bylo vidět taky hodně ale paradoxně jen zlomek na elektrokolech. Sledoval jsem to a opravdu jen tak 1/10 je elektrokolo. Ten boom teprve přijde a bude to nejspíš pro lesní cesty pohroma. Vůbec bych se nedivil, že přijdou omezení, že na kole mimo silnici jen po cyklostezkách .... a to bude hodně nuda.
Myslím, že těhle polo kolo polo moto bude dost v inzerci za úměrnější cenu.

 offline 

 

#54 25.08.2020 21:30:38

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


A proto na nic nečekal a koupit a jezdit hned. Teď se s tím bez problémů jezdi po městě, po chodníku, po lese a lidi se usmívají
Až se to přemnožení, tak bude pozdě to kupovat.
Objednal jsme tedy radéji hned Kuberg Ranger  wink 

 offline 

 

#55 26.08.2020 09:08:34

Re: Elektro kolo


Proboha lidi kde to zijete, nebo spis jezdite???? U nas v lesich vsechno pri starem, jen tezari a ted o prazdninach sem tam nejaky mistni chatar na hribkach, jinak klid.
Nesmite jezdit o vikendu - to delaji jen ti nejvetsi zoufalci a hned za mesto do nejblizsiho lesa kam se chodi vencit pulka mesta.  usch  usch 

 offline 

 

#56 27.08.2020 12:25:04

Re: Elektro kolo


Palo7 napsal(a):

A proto na nic nečekal a koupit a jezdit hned. Teď se s tím bez problémů jezdi po městě, po chodníku, po lese a lidi se usmívají
Až se to přemnožení, tak bude pozdě to kupovat.
Objednal jsme tedy radéji hned Kuberg Ranger  wink 

Tak tohle mi přijde jako největší nesmysl. 14" zadní kolo a výška stupaček 240 mm ....  ne 
Nebyl by lepší surron, kde můžeš mít i homologaci na silnici?

Všeobecně, jak to máte s fyzičkou a technikou jízdy na těhle strojích?
Dejte odkaz na nějaký video, kde bych viděl váš skill, co na tom jezdíte, že se na tom odvážíte i do míst, kam s endurem ne ....  ano 
To mě opravdu zajímá.

 offline 

 

#57 27.08.2020 12:29:38

Re: Elektro kolo


kick-start napsal(a):

Proboha lidi kde to zijete, nebo spis jezdite???? U nas v lesich vsechno pri starem, jen tezari a ted o prazdninach sem tam nejaky mistni chatar na hribkach, jinak klid.
Nesmite jezdit o vikendu - to delaji jen ti nejvetsi zoufalci a hned za mesto do nejblizsiho lesa kam se chodi vencit pulka mesta.  usch  usch 

Na čem jezdíš?
Kolik máš najeto průměřně za 5 let zpět?
Hoď odkaz regionu na mapy.cz
Kolik lidí třeba z offmota jsi pozval na vyjížďku, když máš tak skvělý podmínky ...? O ježdění v klidu je docela nouze, jak vidno i z jiných témat, tak by se to hodilo ano 

 offline 

 

#58 27.08.2020 14:09:59

Frank
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 65
Založená vlákna
Motorka: Ktm exc 300, 350,gsxr 1000,fz1 fazer
Věk: 40
0 0

Re: Elektro kolo


Janek napsal(a):

Palo7 napsal(a):

A proto na nic nečekal a koupit a jezdit hned. Teď se s tím bez problémů jezdi po městě, po chodníku, po lese a lidi se usmívají
Až se to přemnožení, tak bude pozdě to kupovat.
Objednal jsme tedy radéji hned Kuberg Ranger  wink 

Tak tohle mi přijde jako největší nesmysl. 14" zadní kolo a výška stupaček 240 mm ....  ne 
Nebyl by lepší surron, kde můžeš mít i homologaci na silnici?

Všeobecně, jak to máte s fyzičkou a technikou jízdy na těhle strojích?
Dejte odkaz na nějaký video, kde bych viděl váš skill, co na tom jezdíte, že se na tom odvážíte i do míst, kam s endurem ne ....  ano 
To mě opravdu zajímá.

Tady musím s Jankem souhlasit , chtěl bych vidět , jak někdo jede něco , kam se s endurem ani neodváží.
Kolikrát na enduru člověk sjede někam ,odkud se hodinu škrábe a vůbec si nedovedu představit , že bych odtud vyjel na kole , byť bych ho měl táhnout za sebou ,což na enduru nejde...

 offline 

 

#59 27.08.2020 14:36:56

Palo7
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 493
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Elektro kolo


Tak já se neodvážil na enduru do lesa a ram na kole, nebo elektromotorce klidne vjedu  wink . Víc než zábavu za tím nehledám a každý ať si koupi co chce a udělá mu radost. Měl jsem x motorek a z toho x endur, ale určitě si se zdejším osazenstvem nehodlám měřít péro, ani chlupatost koulí. Na to je tu týdnů až dost  smile. Koupím, zkusím, nebude to ono, tak prodám a hledám dál  wink 

 offline 

 

#60 27.08.2020 14:52:04

Re: Elektro kolo


Ke kolům vzhlížím dlouhodobě a nechápu, co na tom zajedou a29 . Ani náhodou se k tomu nepřílížím na moto - beru směr dolů. Na druhou stranu na moto zajedu víc ve všech směrech, než na ekole.
Nemám k tomu žádný předsudky, spíš naopak, ale zajímá mě, jak na tom jede třeba průměrný / podprůmerný offmotoendurák, který to tu vychvaluje.
Hledám dobrý argumenty pro koupi, kromě toho, že je to tichý.
Pro ilustraci kolo bez řetězu

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů