INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
výběr supermota
výběr supermota
Zdravín všechny, potřeboval bych poradit. Chci si koupit supermoto na vyblbnutí. Mám představu o ktm 450 sxf, jedná se o koupi ojeté motorky, podle mého dobře a pravidelně servisována. Moje otázka směřuje na to, jak je nákladný servis (udržba takového typu motorky). Mám v plánu s ní jezdit v týdnu každý den min hodinu a o víkendu min 3 hod. Neni mi totiž jasný, co jsem tady pročet na foru. Proč se tak časo mění olej, když se jedná o plnou syntetiku, častou výměny pístu, kroužků, ojnice. Prosím o vyjasnění tohoto problému a na kolik vvás vyjde servis vašich motorek. Předem dík.
Re: výběr supermota
Díky za radu. Toho ostrýho motarda bych asi neuzivil, pokud jsou takhle častý servisy a tak nákladný. Když bych se podíval co je natrhu civilního se znackama tak tam je ktm 625, ktm 640, sxv 550, fmx 650, a ta suzuki sm. Co byste teda doporučili. Můžu dát za ní v rozsahu 60 -100 tis. Jelikož jsem jezdil doted na silnici a celkem mazec, tak bych nechtel neco z čeho bych byl pak sklamanej pro malej výkon. Předem dík. ta sxv 550 je fakt pěkná, jaký máte zkušenosti s apriliemi, ja moc dobrý z doslechu nemám, ale zatím sem žádnou osobně nemel.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: výběr supermota
Aprilku (ET50 tuareg) sem měl před pár lety. Nevím jak teď ale náhradní díly byli dostupné jen do 10 let, pak naprosto nesehnatelný. Muselo se jezdit na moto trhy do zahraničí atd.
Sklamanej budeš asi vždycky, protože výkonů silnice se u motárda zas tak moc nedočkáš. Vdycky je to za cenu hmotnosti a nebo zpřevodování.
Pokud máš zkušenosti ze silnice kup spíš něco jako Aprilia SMV 750 Dorsoduro
Zdvihový objem: 750 cm3 Jmenovitý výkon 70 při 9000 1/min. Maximální točivý moment 81 Nm při 7000 1/min. Stavba motoru, počet válců: válce do V, 2 Vrtání x zdvih: 92,0/56,4 mm Kompresní poměr: 10,7:1 Rozvody/počet ventilů: dohc/4 Čištění škodlivin ve výfukových plynech: řízený katalytický systém Vstřikování/karburátory (počet, průměr): el. Vštřikování Startér: E Počet přev. stupňů: 6 Sekundární převod: řetěz Druh rámu/materiál: příhradový/ocel Zdvih kol vpředu/vzadu: 167/150 Úhel hlavy řízení: 64,8 ° Stopa v mm: 104 Rozvor v mm: 1115 Stopa v mm: 104 Brzdy vpředu/vzadu: dojitá kotoučová/kotoučová Přední pneumatika: 120/70 ZR 17 Zadní pneumatika: 180/55 ZR 17 Výška sedla: 870 mm Objem nádrže/rezerva: 12,0/neudáno l Hmotnost s plnou nádrží: neudáno kg Celková hmotnost vč. nákladu: neudáno kg Maximální rychlost: neudáno km/h
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: výběr supermota
Aprilka SXV 550 je supr stroj s výbornym výkonem, jeho průběhem a celkově jízníma vlastnostma. Tim to ale končí. Je to stejně nabroušenej motor jako u jinýho ostrýho stroje, navíc bezproblémovost neni jeho silnou stránkou. Kámoš to má, takže jsem měl možnost to otestovat. Kdybych neviděl jak často to má v servisu kvůli závadám, který se jim v některejch případech ani nepodařilo odstranit a kolik času ze sezóny to tam stálo tak bych nad ní i uvažoval. Jízdní vlastnosti super, životnost mizerná.
KTM 690 SM je asi ideální, protože má dost výkonu i pro jízdu na silnici a neni moc těžká, ale pořizovací cena taky neni zanedbatelná. Jestli na ní máš tak jdi do ní.
DR-Z 400 SM je supr za ty prachy. Počítej ale s tim že se s tim na silnici nedá jezdit víc jak 120km/h aniž bys to zbytečně přetáčel. Jinak se s tim dá blbnout statečně jak po zadnim tak po přednim. Podvozek je celkem schopnej, výkon dostačující, cena asi jednoznačně nejlepší a údržba jako u normální motorky.
Ostrý motorky typu CRF, SX, YZ jsou dobrý na závody atd, ale jezdit s tim takhle po silnici je zbytečně náročný na peněženku.
Ještě marnej by nebyl např Husaberg 650, protože má dost výkonu na to abys ho jen tak utahal. Je to ale furt poměrně dost ostrej motor, o kterej se musíš starat a navíc na začátky je to docela vzteklá a nekompromisní mrcha. Učit se na něm jezdit po zadnim je docela těžký. Jinak druhej kámoš ho má a kraví s nim furt bez problémů...
Toť můj názor.
Dej koním pít...
- dio
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 92
- Založená vlákna
- Motorka: Suzuki drz400s
- Věk: 44
- 1 0
Re: výběr supermota
Taky by nebyla špatná yamaha xt660x je to nenáročnej stroj, má věčí výkon než drz400sm a dá se sehnat pod 100 000 kč.
Re: výběr supermota
Děkuji všem za své názory. Pozorně jsem prostudoval moto drz 400 sm a jeho nabídky, cena s pohybuje 85-100 tis sož se mi zdá celkem hodně za takovýto stroj. Podle názorů a videa na youtube se jedná o zábavný univerzální stroj, ale problém je možná ve mě, sem totiž extrémista a tahám za plyn co to jde. Pokoukával sem proto tady po jiných diskuzích na foru a narazil jsem na kx 500, má to skoro 70 koni, přezul bych to na silniční kola a dal tomu lepší přední brzdu a kotouč. Ale jsem zas u provozních nákladů, tahle motorka nemá ventily, ale jak často se mění ty pístní kroužky, píst, ojnice. Počítám, že za tejden najezdim min 11 hodin. ( A jeste bych dodal ze určitě 1 za měsic sebou prásknu, proto bych nerad prásknul s drz 400 sm za 90 tis). Moje finanční možnosti jsou: pořizovací náklady do 100 tis, ale nehodlám dát za roční servis 80 tis. Už mám zkušenost se staršíma silničníma motorkama a vždycky jsem rval do nich prachy, proto radši připlatim na začátku. Všem předem děkuji za názory.
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: výběr supermota
Co jsem se bavil s motárdystama a podle mýho názoru taky, je 2T na motardový ježdění dost nevhodný. Navíc si ani neumim představit, že bys jel někam jezdit a po cca 120-150km bys na benzince míchal olej do benzínu. Nevěř tomu že bys s CR500 nebo KX500 najel po silnici víc km. Z osobní zkušenosti vím, že když jdeme s kámošem jezdit třeba do Milovic na letiště, tak stejně cestou zpět tankujeme a to to mám cca 40km. Největší nevýhoda je ale celkově chování 2T, který se hodí spíš do terénu. Nebrzdí to motorem, což se při tomhle ježdění používá dost. Přenos výkonu je taky dost vzteklej a v náklonech by tě to akorát vytrestalo. Řekl bych že za 100tis je opravdu nejlepší volba DR-Z a tak dva roky ti to vydrží, než se naučíš jezdit tak abys byl schopen opravdu ocenit výkon jinejch strojů. Pravidelně se mi stává, že potkáme jinou partu motárdů jako Husqvarny atd. a ty kluci ikdyž maj dost výkonu, na tom nepředvedou absolutně nic. Pokusy o jízdu po zadnim končej po 30-50metrech ujetých na plný plyn při půl metru vysoko zvednutym přednim kolem a v zatáčce pak nevědí co s tim. To je pak spíš k smíchu. Když máš s tý motorky zbytečnej respekt, tak se toho moc nenaučíš... Taky bych občas chtěl silnější motorku, ale řekl jsem si, že až budu umět driftovat s DR-Zounem, tak je teprve čas.
Dej koním pít...
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: výběr supermota
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: výběr supermota
JJ vypadá pěkně. Navíc kombinace KN filtru, trysek a laďáku Leo Vince je snad nejlepší co se dá sehnat. Viděl jsem křivku na brzdě s timhle výfukem byla snad nejlepší ze všech.
Dej koním pít...
Re: výběr supermota
zdravím všechny. tak jak jsem posílal ten odkaz na tu motorku tak jsem ji dneska koupil, jsem nadsenej, vsem dekuju za rady, až budu mit svoje fotky tak je sem dam.
Re: výběr supermota
Zeptal bych se dál, ta motorka má original svod a pouze laděnou koncovku, dokoupili byste taky ten laděnej svod? Podle mého názoru se mi to zdá zbytečný na jednoválec, ale poslechnu si i vaší radu. Na brzdě motorka štelovaná nebyla, nevim jestli by se na to nemel někdo kouknout a seštelovat , když to ma ladak, kn filtr, a jiny trysky. Nastartování a chod motoru se mi, ale zda v pohodě. Dík
- dragonhunter
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 226
- Založená vlákna
- Motorka: KTM LC4 640 Adventure
- Věk: 21
- 1 0
Re: výběr supermota
Na brzdu by som s tým určite išiel - hlavne kôli tým tryskám (ale aj filtru a výfuku). Inak gratulujem ku krásnej motorke !!!
Cesta je cieľ !
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: výběr supermota
Ten svod pokud vím běžně nedělá nikdo z druhovýrobních výrobců. (Možná Akrapovič), ale to bych neřešil. Určitě bych to ale nechal seřídit na brzdě ať to má smysl. Mě třeba museli nakonec dát jiný trysky, než byly v tý sadě.
Dej koním pít...
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: výběr supermota
No vidíš, jak vim prd Ale stejně si myslim, že to nemá smysl řešit. To tam pak může rovnou dát přímej šoupátkovej karbec, kterej mu přidá cca 5koní, ale přijde o ten příjemnej průběh výkonu a bude spíš naštvanej.
Dej koním pít...
|