Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (115)
Srazy (69)
Výlety (110)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu

#1 09.05.2018 09:02:08

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Ahoj .. už asi zase kolegové,

je tomu myslím tři roky, kdy jsem si po roce na silnici řekl, že mě to tak baví, že chci do terénu. Samozřejmě jste mi zde tenkrát odpovídali na obligátní "chci silnou lehkou tupou", než jsem pochopil, že kompromisy nejsou a skočil po hlavě do EXC450 rv.2008. Na tomhle místě bych rád poděkoval místnímu členovi Krakenovi, který mi dost pomáhal. Každopádně po jedné sezoně mít litrovou silnici a ostrý enduro ...

A protože mě to chytlo a to hlavně výjezdy (takže mě také začlo s*át nakopávání ulitý motorky), byla vhodná doba, moje EXC chtěl kamarád, ok, koupíme něco novějšího. Postupně jsem došel k tomu, že nová je nová, nikdo se v tom nehrabal, 0 mth je nula a koupil jsem v roce 2016 už novej MY 2017 opět EXC450. Slast.

Rozsekal jsem se x-krát a jak to tak bývá, při úplně kravině vcelku nevinný pád, dost nepěkná zlomenina stehenní kosti, super story s hasičema, jipka, atd. a následný prodej motorky. Paradoxně na silnici žádný blok nepociťuju a lítal jsem hned, jak to šlo. Sice mi museli kamarádi vyndat silničku z garáže, posadit mě na ní, odnést berle a pak zas vše obráceně, ale lítal jsem si nádherně.

Už je to rok a půl a já začal mít zase choutky do terénu. Kamarád s mým ex-EXC si taky odbyl nějakou operaci a moto taky prodal. Další kámoši tak nějak brázdí tu českou kotlinu na kolkách, nemají nějaké enduro ambice, chtějí se vozit, trošku blbnout. Tak ok, koupím něco jako TT600E, případně DRZS a bude. Jenže to se ozve zmíněný kámoš a že nad tím taky přemýšlí a že PR5 (teď právě vypuká flame, počítám). Jetou. To je kolem kila Kč. Rozdíl váhy bude znát, takže ho buď ukecám na TT a DRZ (prej ne, nechce se tahat s tou váhou, má záda) a nebo .... nechci AJP. Já jim i fandím, ale za 100tis přece můžu mít třeba WR250/450F se startérem, pojede to svinsky jinak. Jenže to už je skoro 150tis a tam už jsou pěkné motorky. Ale má to cenu? 200mth, GO, kdo, co, kdy, jak ... a za tu cenu tu jsou nové SWM a není to tak daleko k novým Huskám, KTMkám ... fakt mě napadá si zase koupit nové EXC?! Vždyť to přece nevyužiju. Možná ani nechci. Nebo?

Asi to má blíž k fejetonu než k dotazu, ale chtělo to ven. Třeba to někoho pobaví a třeba bude mít někdo i chuť se k tomu vyjádřit.

Hlavně bez úrazů  ano 

 offline 

 

#2 09.05.2018 09:38:22

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 360
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 34
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


solidus:
ze stejnych duvodu jsem sel do WR250R, zere prd, strikacka, starter, motohodiny neresis, s par doplnkama ideal na enduroturistiku a blbnuti, zaroven v pripade potreby zvladne i temer vse co lehka s prumernym jezdcem // vaha koloem 125kg, a oproti drz ci pr5 je to jinde

 offline 

 

#3 09.05.2018 11:04:11

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Zase je to o tom co s kým budeš jezdit. Jestli budeš jezdit s těma 4kolkama tak si kup klidně DR-Z. Ideální. Ale jestli jsi lítal před třemi lety výjezdy, tak je zase otázka čemu říkáš výjezd. Jestli budeš mít minimální přejezdy po silnici a hlavně terén a chceš to mít na drapákách, tak určitě to WRR. Ale je otázka, jak těžký výjezdy jezdíš, prostě aby jsi nemusel pod kopcem točit WRR to nevědomí jenom proto, aby jsi získal rychlost a vyjel nahoru, protože z toho objemu prostě nevymáčneš výkon a rychlost na určité výjezdy, fakt se to musí držet, ale co jsem na tom jel jeden výjezd u nás, tak to letělo hodně pěkně, teda když jsem to fakt držel. Takže sám musíš usoudit kde a s kým a jaký terén a podle toho se zařídit, ale souhlasím z lukem, že když budeš jezdit 80% terén a 20% silnici (přejezdy), tak WRR bude dobré, jen mysli na ten výkon, aby nechyběl, ale to už by byl dost těžký terén (výjezd spíše), aby to tak bylo. Ovšem jestli tě to chytne zase hodně, tak ti možná, ale fakt jenom možná začne vadit váha při zvedání moto a následně potom i výkon. Jestli budeš jezdit s někým kdo má ostrou, tak si ji půjčíš a budeš se bít do hlavy, proč jsi šel do WRR a ne rovnou do ostré, když jsi mohl ušetřit. Je to taky otázka peněz, jestli máš na novou ostrou, tak ji ber, ale musíš vědět, že u toho zůstaneš a necháš si jí déle, protože  při následným prodeji po roce, dvou neskutečně proděláš.

 offline 

 

#4 09.05.2018 11:58:57

green.bear
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 414
Založená vlákna
Motorka: Sherco SEF-R 300, KTM EXC 450
2 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Dopadne to tak, že z rozumu koupíš tupou, budeš chvíli jezdit, pak zjistíš, že je to na prd a stejně zase koupíš ostrou. Z EXC na WRR/DRZ je blbost, pokud to máš fakt na enduro ježdění a ne jen na lesňačky a silnice.

 offline 

 

#5 09.05.2018 11:59:28

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Spíš si potřebuju utřídit myšlenky. Ten výběr bude nakonec na mě a úplně nečekám, že to někdo rozsekne za mě. Je v tom hodně proměnných a já si to chci prostřednictvím tohodle tématu utřídit.

Přejezd víceméně nula, 500m od garáže je už offroad. Moto bude vyloženě jen na terén a na céčkovejch gumách. O náročnosti terénu nedokážu hovořit, jezdil jsem rok. První vyjížďky by mě nenapadlo, že na motorce tohle jde a za pár měsíců jsme to jezdili s prstem v nose. Ale i tak jsme LAMY total.

Pár dní už v tom ležím a občas mám pocit, že bych měl vybráno a pak se objeví nějaké ale. Cenově se aktuáně cejtím tak na 70-130tis. Nechci se urvat a dát 230tis. Na to mám jinej motorkovej sen (Brutale 800RR). Takže takovej pelmel:

Sherco sef 300 - sympatická motorka, po prvním majiteli velkej propad ceny, to je zajímavý. Pak se tu dočtu, že po 70mth na dvou motorkách v jedný partě zakukaly ložiska v motoru. Trošku brzo na můj vkus. http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=12744&p=2
SWM 300 - na netu je teď jedna hooodně dobrá nabídka na víceméně novou. Nikdo teď nepoví, jak to bude s dílama a prodejností za dva tři roky. Na zahraničních stránkách to někdo porovnává proti PR5, kterou taky má a výkonovej rozdíl tam zásadní nepociťuje, což mi vzhledem k servisu tupá/ostrá přijde dost k neuvěření
WR250/450F - i starý ročníky maj startér, motorově by se o tom dalo hovořit jako o držáku v rámci ostrých. Když to koupím kolem kila, tak to dojezdím klidně až do smrti, pak už to bude mít stejně hodnotu GO. Btw. tohle visí na netu tři měsíce a nechápu za tu cenu. Zná někdo? Je to ta samá na všech odkazech.

https://motorky.bazos.cz/inzerat/886675 … F-2013.php
http://www.motolive.cz/?p=1576
http://www.motorkari.cz/motobazar/motor … 58899.html

Editoval solidus (09.05.2018 12:01:44)

 offline 

 

#6 09.05.2018 12:26:31

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


green.bear - no právě  lol je to samozřejmě varianta. Kdybych si tu nohu aspoň zlomil při nějaký brutalitě, ale to bylo vcelku nevinný s tak blbým dopadnutím, že to se může opakovat kdykoliv. Takže nevím .... a že bych si to chtěl dát znova  lol 

 offline 

 

#7 09.05.2018 12:48:55

Rischwon
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 270
Založená vlákna
Motorka: WR250R/X, EXC250
1 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Z toho co píšeš mě vychází WRF by byla ideální volba. Jsou to kvalitně zpracované držáky i když s troškou nadváhy. Mě osobně WR450F moc nesedla a kámoš co jí má tak není zrovna nejsilnější a moc se na ni za dva roky nenaučil, spíš ho ten výkon omezuje v progresu a na WR250F sem nejel, ale jestli třeba vážíš víc radši 450. Každopádně na těžší enduro, bych větší objem než 350 nechtěl. I když už 4T bych bral spíš to 250, kterou jsem si málem koupil.
Jestli si měl EXC450 tak na tupou WRR či DRZ zapoměň,...po týdnu by tě to nebavilo,..teda pokud neplánuješ delší celodenní výlety cestou necestou,...na to jsou ty stroje super. Sherco 300 4T je šikovné, jelo se na tom dobře, ale v garáži bych to asi nechtěl, po projíždce sem si řekl, že sem rád že už jsem na EXC250 (2T) zaplatil zálohu :-) AJP se mi líbilo víc. Motor naladěn na silný střed otáček,...velice příjemné svezení, ale to sem měl teprve rok WRR,..takže kdoví jaký názor bych na to měl tedka,... Jinak na novou bych se vykašlal. Jako jo nová je nová ale když si nejsi jist co bude to pravé pro tebe koupil bych něco za 100-130tis a když ti to nesedne, tak to pošleš dál téměř bez ztrát.

Nebo co třeba novinku od AJP P 310,...motor pravděpodobně vychází z "Italské" Husqarny TE310 a vypadá to velice solidně,..


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4597_31964304_1957823160925824_1798528524546473984_o.jpg

 offline 

 

#8 09.05.2018 13:03:43

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 919
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: HUSQ701-Rallye,KTM SX-F 350/18,KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 54
9 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


solidus: řešil jsi to se mno vloni wink ... a za mě, pokud jsi měl nové, pořádné, enduro, zvyknu sis na věc která dokonale sedí v ruce, funguje a poslouchá ano  vys.r se na takové "mrdky" a kup zase novou (nebo zánovní) KTM ano  jen špekuluj, mezi 350 a 450 ... a jak hárd jí obuješ a jak budeš jezdit záleží jen na tobě a tvém pr.zápěstí tongue 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#9 09.05.2018 13:12:06

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Petardak - ahoj! Fakt loni? Předloni smile Nohu jsem si zlomil 12.11.2016 v 15:20  big_smile Máš ale super paměť!

Ležím v tom pár dní, doma, v práci (pšt!), pořád dokola. Vyškrtávám úplně tupý 400+. Kámoš dle všeho chce jít do toho AJP a nic ho asi nezlomí.
Nevím, jestli do toho chci hučet 200+tis. A pokud se posunu někam k hranici 120-150tis, už to smrdní GOčkem, který budu muset udělat, když to bude past (nejen motor) a nájezdem takovým, že vyšší obsah počítám víc vydrží. Každopádně to bude asi cesta.

 offline 

 

#10 09.05.2018 13:52:11

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Pokud jsi měl už fungující ostrou zánovní, budeš jen nasr..ej a stejně to zase vyměníš....

Koupit něco slušného nad kilo a zkusit zase začít... ano 


Tom

 offline 

 

#11 09.05.2018 16:28:53

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Když vidím mezi čím spousta lidi vybírá: drz, wrf 250, sherco 300.. zapomíná se na Ktm exc 250f od roku tuším 2014 do současnosti , splňuje všechno dohromady jede víc a je lehčí než drz a má 6ku, vydrží minimálně stejně jako wrf a má 6ku, má paradoxně větší spodek než sherco 300, nepadá na ceně a dily jsou snadno dostupné..
Pozor musí to být motor, co je prakticky totožný s 350excf, ne starší generace..
Mám kamaráda, co má najeto cca 1100mth na původní píst, ventily, všechno.. ta motork má až směšnou spotřebu. Je to můj nejoblíbenější 4t od Ktm..

 offline 

 

#12 09.05.2018 16:44:41

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


sumavahonzi napsal(a):

Když vidím mezi čím spousta lidi vybírá: drz, wrf 250, sherco 300.. zapomíná se na Ktm exc 250f od roku tuším 2014 do současnosti , splňuje všechno dohromady jede víc a je lehčí než drz a má 6ku, vydrží minimálně stejně jako wrf a má 6ku, má paradoxně větší spodek než sherco 300, nepadá na ceně a dily jsou snadno dostupné..
Pozor musí to být motor, co je prakticky totožný s 350excf, ne starší generace..
Mám kamaráda, co má najeto cca 1100mth na původní píst, ventily, všechno.. ta motork má až směšnou spotřebu. Je to můj nejoblíbenější 4t od Ktm..

Jsem rád, žes to napsal ano 
Jsou za "rozumný" peníze a svezení luxusní, čím novější, tím lepší ano 
Myslím, že motorka by měla chytnout za srdce, a to i ostrý enduro, něco jako ta brutalka .... tyhle sňatky z rozumu jsou k ničemu. To je lepší koupit pruty a začít chytat ryby ano  wink 

 offline 

 

#13 09.05.2018 18:52:09

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


O prutech platí ale to samé co píše Janek o té motorce. Já jsem také vybíral mezi XR400 a DRZ-S/E, nakonec vzal Gase 250F a jsem za to rád, do tupé bych šel jedině kdyby bylo v partě takových motorek víc, nejlépe všechny

 offline 

 

#14 09.05.2018 19:11:36

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 919
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: HUSQ701-Rallye,KTM SX-F 350/18,KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 54
9 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Jen "technická" že to tu padlo, u nového sherca 300/4t jsem se podíval pod sedačku a málem ta nablil a31  zpracování elektriky a toho co "není vidět" ne  ne  ne  ... se není co divit že nové moto, co koupil kolega, už 2x chytlo plamenem a13  ... pokud jsi měl novou KTM, tak opravdu tyhle různé kočkopsy, budeš těžko trávit...


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#15 09.05.2018 20:07:32

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


sumavahonzi napsal(a):

Když vidím mezi čím spousta lidi vybírá: drz, wrf 250, sherco 300.. zapomíná se na Ktm exc 250f od roku tuším 2014 do současnosti , splňuje všechno dohromady jede víc a je lehčí než drz a má 6ku, vydrží minimálně stejně jako wrf a má 6ku, má paradoxně větší spodek než sherco 300, nepadá na ceně a dily jsou snadno dostupné..
Pozor musí to být motor, co je prakticky totožný s 350excf, ne starší generace..
Mám kamaráda, co má najeto cca 1100mth na původní píst, ventily, všechno.. ta motork má až směšnou spotřebu. Je to můj nejoblíbenější 4t od Ktm..

Konečně po dlouhé době perfektní příspěvek.   ano 

 offline 

 

#16 10.05.2018 06:20:08

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 122
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Víceméně jsem to zúžil na 250 (4T) a 350 EXCF 2014, 2015+. Děsně sympatický jsou mi taky Husky. Vím, že je to převlečená KTM. Motory jsou stejný, tzn FE 250 a 350 se týká to výše napsané o životnosti motoru? A povězte mi jednu věc - jak se dá na origo píst najet 1100mth? To to jako každých cca 80mth rozhodíš, řekneš dobrý nebo prostě čeká na smrt, která nepřichází?

V tom mým uvodním fejetonu chybí poděkování Petardakovi, úplně se mi to včera vybavilo, jak mi s prvním výběrem pomáhal. Takže opožděně taky díky.

 offline 

 

#17 10.05.2018 06:56:57

hansr
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 412
Založená vlákna
Místo: východ
Motorka: herBERG
Věk: 11,7 let
Tel: 0609112567 zavolej!
Web
0 1

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Zalezi na stylu jízdy.. Když budeš jezdit kochacku tech 1000je real.. Něco jinyho bude palic co tomu dává brzda plyn ten to zamackne třeba za 150mth


lepší mrtvej frajer, než-li živej srab

 offline 

 

#18 10.05.2018 07:02:09

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 364
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


spis si myslim ze to byl prekep.. 110mth ne 1100...  Neblbnete... a11  a11  a11 


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#19 10.05.2018 07:16:59

kiwibibo
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1197
Založená vlákna
Motorka: KTM XC 300, Honda Dominator NX 650
Věk: 28
Web
15 10

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


Zas 110mth na piest nie je nič na obdiv  a3 


http://s26.postimg.org/xh3usvkm1/ktm.png
exc.300.blogspot.com

Men do not quit playing because they grow old, they grow old because they quit playing.

 offline 

 

#20 10.05.2018 08:13:18

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 360
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 34
0 0

Re: Jak jsem se vrátil na začátek aneb vybírám znovu


kiwibibo:
1100mth pri prumeru dejmetomu 40kmh.. 44 000km, to bude asi blbost,  to by uz bylo lepsi jak tupy wrr, to ma prvni kontrolu ventilu po 40 000km :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů