dominator:
pan google říka:
"Dobrý den,
žlutý puntík z pravidla označuje nejlehčí místo na pneumatice. V tomto bodě by měl být montován ventil ( doporučuje se ), ale vše také závisí od stavu disku.
Červený puntík - každá pneumatika má nízký a vysoký bod v kolísání při otáčení. Rozdíl mezi nimi se nazývá radiální "run out". Pomocí počítačové analýzy výrobce objevuje různá "zakolísaní" v určitých otáčkách. V místě, kde byl bod kolísání nejvyšší, se udělá červená tečka.
Jelikož disky nejsou také 100% kruhové, mohou mít na sobě vyznačeny ať už zářezem či důlkem nejnižší bod kolísání. Pak vzniká idea, že při instalaci se umístí nejvyšší bod k nejnižšímu a dojde tak k vyvážení radiálního házení.
Bavíme se však o hodnotách podobným několika násobku šířky lidského vlasu a pro běžná zařízení, která jsou v pneuservisech jsou tyto hodnoty neměřitelné.
Důležité je správně pneumatiky vyvážit
Jaroslav Šlachta; www.rajpneu.cz "