INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
liba23 napsal(a):koll:
To já bych dle obr. Tipnul, zhrnuté už při montáži.
Taky bych řekl.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Mysynko:
Těma mth jseš si jistej? Je to prasklina na tom pístu vlevo dole nebo to jen klame fotka?
- Carel
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1173
- Založená vlákna
- Místo: moje Jižní čéchy
- Motorka: Exc 250/19
- Věk:
- 5 1
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Máte někdo tucha,jak velkej je rozdíl ve výfukovem koleni u 19 a 20? Koupil jsem ochr. klec od artafonu.Údajně je na 20,mam 19.Nevim jestli jí tam nedostanu z důvodu toho, že mam to koleno už zmaštěný,nebo je tam takovej rozdíl.... Nejspíš počkám až starý koleno dojebu na total a koupim nový,ale kdyby někdo věděl...
... hop, přes potok ...
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Laboroval někdo u Tpi s nastavením přívěry tímto čtyřhranem? Mám 250 / 2018 a ten čtyřhran ja zašroubovaný jenom cca 1 mm od broušené plochy. Přitom v manuálu pro modely 2020 je předepsaná hloubka zašroubování 2,7 -0 / +0,2 mm. V manuálu pro 2018 tato hodnota nebyla vůbec uvedená a byly předepsané pouze otáčky motoru, při kterých by přívěra měla začít otvírat (myslím 5500 ot./min.) Otáčky ale bez konektoru k ŘJ nezměřím.
U mé motorky, jelikož je čtyřhran zašroubovaný míň, než by měl být, přívěra otvírá dřív. Motorku mám ale jen chvilku a zatím jsem na ní pořádně nejel, takže moc nevím jak se to teď chová, ale docela mě zarazilo, že je ten čtyřhran zašroubovaný o hodně míň než co uvádí manuál.
Jak to máte na svých motorkách? A zkoušel to někdo ladit nebo se řídíte nastavením z manuálu? Víte někdo, jestli je u 2018 a 2020 nějaký rozdíl, kvůli kterému prvně uváděli jen otáčky motoru a později zase jenom hloubku zašroubování?
Ve videu níže je celkem pěkně popsané, co ten čtyřhran ovlivňuje.
https://www.youtube.com/watch?v=k1SVdq6klMw
Editoval Vojta_410 (09.02.2021 18:18:28)
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Vojta_410: Můžeš si klidně sehnat další pružiny červenou, zelenou, jako to bylo na starších modelech a ladit si to k obrazu svýmu. Co jsem viděl, tak i když byla motorka v seriovým stavu 2x HQ 1x EXC, přívěra nebyla seřízená na těch 5500 ot ani z výroby. bylo to zkoušený a doseřizovaný přímo s fabrickou "seřizovací" řídící jednotkou.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek: Ono to vypadá, jak kdyby to tak bylo opravdu z vyroby. Je to zakapnuty úplně stejnou barvou jako na tom obrázku. Až něco najedu a zvyknu si, tak to zkusím dat na hodnotu z toho manualu, jen mi přijde divný, proč prvně uvádějí otáčky motoru a pak tu hloubku ctyřhanu.
- Hašis
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 77
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: EXC 300
- Věk: 31
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Carel:
Uz na strankach artafonu je videt ze klec pro 19 a 20 ma jine vrchni uchyceni a z mojich zkusenosti musis mit nejlip novy vyfuk. Nekolik hodin jsem zkousel dorovnat stary vyfuk a stejne jsem musel kupovat novy.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek napsal(a):Vojta_410: Můžeš si klidně sehnat další pružiny červenou, zelenou, jako to bylo na starších modelech a ladit si to k obrazu svýmu. Co jsem viděl, tak i když byla motorka v seriovým stavu 2x HQ 1x EXC, přívěra nebyla seřízená na těch 5500 ot ani z výroby. bylo to zkoušený a doseřizovaný přímo s fabrickou "seřizovací" řídící jednotkou.
znáš někoho kdo to zkoušel?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Vojta_410 napsal(a):Janek: Ono to vypadá, jak kdyby to tak bylo opravdu z vyroby. Je to zakapnuty úplně stejnou barvou jako na tom obrázku. Až něco najedu a zvyknu si, tak to zkusím dat na hodnotu z toho manualu, jen mi přijde divný, proč prvně uvádějí otáčky motoru a pak tu hloubku ctyřhanu.
A co řešíš? Vadí ti něco na fungování přívěry? Nebo ti jen vadí, že ty máš 1 mm a podle manuálu má být 2,7 mm? Když budeš vědět, že se ti motor v nějakým výjezdu plaší moc brzy a bude ti to vadit ... tak si vem 4hran (jde to i imbusem) a neboj se to o otáčku přitáhnout. Potom dej další pokus, jak se ti pojede a tohle je asi nejlepší způsob, jak se někam dopracovat - musíš vidět výsledek a ne jen mít pocit. My tu třeba máme výjezd, který jsem za 3 roky nikdy nevyjel, desítky pokusů ... změnil jsem motorku a to samý ... tak jsem si nechal poradit, přitáhnul jsem nakonec o 2 otáčky šroub na přívěře + udělal změnu nastavení centrálu a byl jsem nahoře, Tak jsem viděl, že změna funguje. V začátku TPI každý vyšiloval, že podle manuálu se na to nesmí sahat, že je to nastavený z fabriky - proto nebyl ten údaj v mm .... až po nějaký době tohle dogma vzalo za svý, když se jakoby znovuobjevilo, že je to to samý, jako na karbecu. Neboj se toho a ber to jako seřizovací prvek Klidně můžeš vyzkoušet i jiný barvy/tvrdost pružin, který KTM dělá. Přijel k nám borec na funglovce EXC TPI 300, byl dost nešťastnej z průbehu motoru, tahalo ho to za ruce, agresivní motor, nic nevyjel ... v půlce vyjížďky se nasral, vzal imbus, přitáhnul o otáčku a byla z toho jiná motorka. Najednou měl rohlík na ksichtu, začal si odskakovat, kde to jen šlo, ... radost z ježdění Je opravdu běžný, že si jezdci ladí přívěru podle sebe, ale nejdřív musíš vědět, co vlastně chceš, aby to dělalo.
Editoval Janek (10.02.2021 21:07:20)
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá... samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím měl dobré zkušenosti...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
super! dík
edit: šak to je karbec boha mária:) mluvíme o TPI, jestli to někdo zkoušel atd
Editoval Miguel (11.02.2021 09:41:02)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek: Mě spíš zarazilo, že je ten čtyřhran o tolik jinak, než je předepsaný u těch 2020. Zároveň jsem nevěděl, jestli těch 2,7 mm platí i pro 2018 nebo až pro ročníky 2020, takže jsem se chtěl ujistit, než do toho budu vrtat. Jak jsem psal, na motorce jsem skoro nic nenajel a teprve budu zjišťovat jak se to chová. Třeba mi to bude vyhovovat a nechám to tak, jak to je. Každopádně díky za info
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Miguel napsal(a):hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá... samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím měl dobré zkušenosti...
Ne nebylo to k ničemu, ale nejlip to jelo na original nastaveni, tak jsem to vrátil, ale myslim si, ze co jsem videl, tak spousta motorek to ma nastaveny z vyroby jinak o nejaky ten zavit, takze zkusit a nastavit, jak ti to nejvic vyhovuje
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Miguel napsal(a):hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá... samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím ... měl dobré zkušenosti...
Neberu to útočně a souhlasím, že to celkově řídí elektronika, ale mám na tebe v souvislosti s tím několik otázek. 1. Jak je možné, že katalogově stejná čerpadla dávají jinou dávku a u některých olejů je to rozdíl 20 - 30 %? 2. Jako je možné, že starší (opotrřebenější čerpadlo) dává víc oleje, než nové čerpadlo? Jako že se nové ještě nerozchodilo, ale až se uráčí, tak se dávka zvedne? 3. Které čerpadlo dává správnou dávku? Nové nebo steré? 4. Umíš si představit, že při podobném testu vstřikovačů benzínu, dojde k podobným odchylkám? 5. Jak je to možné, když to všechno řídí elektronika? 6. Je řízení elektronikou přesné nebo může ve finále vykazovat odchylky v rádu desítek procent? Opravdu jsem neviděl dvě stejné motorky. EXC tpi se stejnou mapou se chová jinak (velký rozdíl) než Hq se stejnou mapou a stejnými mechanickými díly. Vnímání každýho je taky jiný. Není žádný důvod se bát vyzkoušet nastavení přívěry, což je jedna z mála nechanických věcí na systému ovládaném elektronikou.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Miguel: Tak ja nevim, ale v hlavicce prilozeneho fota je popis "2020 KTM 300 TPI". Jako myslis, ze by se zmenilo nastaveni ovladani privery, tim i prubeh motoru a nasledne by to kompenzovali vstrikovaci mapou? Prijde mi to jako nesmysl. Odkazovane stranky jsou bohuzel "trochu" chaoticke, ale v mezi tema fotkama jsou zmereny prubehy s ruznejma pruzinama a ruznym nastavenim.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Vih:
Sorry kliknul jsem jen na ten první odkaz, ráno prohlidnu
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):hele neber to útočně, ptal jsem se proto, že jsem se na to ptal a tuším enduroracer to zkoušel a bylo to k ničemu laborovat s těma pružinkama a celkově to prostě řídí elektronika a nic moc se na tom změnit nedá... samozřejmě selský rozum říká, že můžeš seřizovat mechanické části a projeví se to... ale víceméně jsem neslyšel o nikom, kdo by s tím ... měl dobré zkušenosti...
Neberu to útočně a souhlasím, že to celkově řídí elektronika, ale mám na tebe v souvislosti s tím několik otázek. 1. Jak je možné, že katalogově stejná čerpadla dávají jinou dávku a u některých olejů je to rozdíl 20 - 30 %? 2. Jako je možné, že starší (opotrřebenější čerpadlo) dává víc oleje, než nové čerpadlo? Jako že se nové ještě nerozchodilo, ale až se uráčí, tak se dávka zvedne? 3. Které čerpadlo dává správnou dávku? Nové nebo steré? 4. Umíš si představit, že při podobném testu vstřikovačů benzínu, dojde k podobným odchylkám? 5. Jak je to možné, když to všechno řídí elektronika? 6. Je řízení elektronikou přesné nebo může ve finále vykazovat odchylky v rádu desítek procent? Opravdu jsem neviděl dvě stejné motorky. EXC tpi se stejnou mapou se chová jinak (velký rozdíl) než Hq se stejnou mapou a stejnými mechanickými díly. Vnímání každýho je taky jiný. Není žádný důvod se bát vyzkoušet nastavení přívěry, což je jedna z mála nechanických věcí na systému ovládaném elektronikou.
No vzhledem k tomu, jak jsem viděl, jak tomu rozumí v autorizovaných servisech, jak ta moje motorka furt blila olej a výfuk byl imrvére zlitej... nakonec jsem byl rád, že šla pryč jak říkám, byl bych rád, protože všude tvrdili, že jediná cesta je úprava software - a ten všichni mají samozřejmě u tunerů nastavený na vyšší výkon.
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Miguel: Když už máme ten pakt o neútočení , jak bys prosím tě odpověděl na těch 6 otázek viz. minulý příspěvek?
U KTM mi fakt sere, že nemají několikapolohový přepínač map a ty nahraný v řídící jednotce + třeba i možnost volby kontroly trakce na 2T. Základní mapa opravdu nesedne každýmu a buď se přizpůsobíš nebo hledáš jinou motorku. Byla by to řešitelná záležitost za "pár" euro v nákladech. Jsou možnosti hledat a řešit jiný mapy ... ale to musí nějaká nová verze sw být a řj musí do servisu s tím, že nemáš jistotu, že to bude lepší než před tím nebo že ti bude víc vyhovovat.
|