INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek:
Tak toto téma mě taktéž zajímá. Princip jednoduchý, vstřikovače seriově v autech od 80tých let a do seriového 2T se nikdo neodvážil to implementovat. Takže přes tři dekády standardně používaný věci a KTM s nima slaví úspěch..kde udělali soudruzi z JPN chybu?
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Slow napsal(a):Janek:
Tak toto téma mě taktéž zajímá. Princip jednoduchý, vstřikovače seriově v autech od 80tých let a do seriového 2T se nikdo neodvážil to implementovat. Takže přes tři dekády standardně používaný věci a KTM s nima slaví úspěch..kde udělali soudruzi z JPN chybu?
ono se to už myslím minimálně 8 let používá u lodních 2t motorů , ale od kdy ti přesně nepovím
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Slow: Už v roce 2015, daleko před KTM, si Honda patentovala systém přímýho vstřikování na 2T motoru. KTM se rozhodla jít jinou cestou, než přímým vstřikováním. 2T vstřikování používá už roky zpět Aprilia, Vespa u svých skůtrů, a lodní motory, jak píše Konopník už roky. Skoro se mi chce říct, kdyby se spojili s Rotaxem, měli by motor jako fík
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Slow:
https://silnicnimotorky.cz/motorky/tech … rikovanim/
Tohle je motor z Trabanta. 2 takt. A chlápek si dodělal vstřikování...lambda sonda, řídící jednotka...made in sám doma. A je to publikováno v roce 2009.
Lidi....to si vážně myslíte, že jsou v KTM tak blbý, aby s tim přišli v roce 2017 jako s nějakým průlomem v oblasti2 T motorů ? Nebo jinak. To jste vážně tak blbý, aby jste si mysleli, že s tím přichází tak pozdě vzhledem k emisním normám?
Když se nad tím zamyslíte, a zamyslíte se i nad jinou oblastí, jako např. mobilní telefony, televize, elektronika vůbec, není Vám divné, proč tak rychle postupuje vývoj? První telefon s barevným displejem přišel v roce 1997. Byl to Siemens S10. Neuměl zobrazit barevnou fotografii, ale pomocí 4 barev odlišoval položky v menu, což se uživatelům zalíbilo. Kolik lidí si ten telefon koupilo? Proč to píšu...kolik by asi Siemens vydělal, kdyby uvolnil telefon, který by uměl zobrazit barevnou fotografii. Miliony? Miliardy? Určitě ano. Vydělali na tomto telefonu..miliony řekněme. Po několika měsících uvolní telefon, který zobrazí ne 4 barvy, ale 20 barev, a prodají další sta tisíce telefonů. Pak je to 50 barev, pak 150 atd. Pak přijde animace, rozlišení...vše aplikují postupně, a přichází nové a nové modely, které si stále dokola kupují lidé po celém světě. A výrobce si mne ruce. Protože vydělá miliony na každém modelu. Že? A myslíte, že v době kdy přišel Siemens s displejem který uměl 4 barvy, tak že v tu chvíli nevěděl, že budou umět zobrazit tisíce barev? Byznys. Nic víc.
A teď k motorkám.
O moderní vstřikování benzinu se zasloužil konstruktér Daimler-Benzu Hans Scherenberg, jehož letecký motor z roku 1937 poháněl německá letadla během 2. světové války. Proto po jejím ukončení Daimler nesměl pokračovat v jeho vývoji a Scherenberg přišel o práci. V roce 1948 přešel do malé automobilky Gutbrod. Tam sestrojil první sériový automobil se vstřikováním na světě, Gutbrod Superior 700E (1952), na jehož dvoudobý dvouválec použil upravené dieselové vstřikovače Bosch. V roce 1952
Jak zde bylo napsáno, lodní motory používají vstřikovací dvoutakty již léta.
Např. Suzuki. V roce 1972 představila první dvouválcový lodní motor DT400 o objemu 396 cm3 a výkonu 18,4 kW (25 koní). Motor využíval novou technologii PEI, což je vstřikování paliva první generace. Nejsem si u tohoto motoru 100% jistý, zda se jedná o dvoutakt. ALE.
Čtyřválcový dvoutakt DT140/115 přišel v roce 1980 s novou technologií pro závěsné lodní motory. Jako první na světě začíná používat automatické vstřikování oleje do paliva.
Lidičky. Co by dnes KTM prodávala, kdyby s tím přišli před 10 lety? A ono by to šlo...že? Oni už to dávno umějí, a nikdo mi nevymluví opak. Ale prostě to nepustí, protože by za 10 let neměli co prodávat. Chápete to ? Proč by nyní prodávali 2T se vstřikováním paliva, a měli vychytanou motorku která by neměla konkurenci. To je blbost. Prostě to pohoršují, aby mohli přicházet neustále s inovacemi. O ničem jiném to není. Je to jako s těma telefonama a televizema.
Rok 2012. Yamaha YZR500 2 Stroke
https://transmoto.com.au/lethal-injecti … -yzr500fi/
Ale proč by s tím chodili, když mohli nadále prodávat motorky s karburátory, vylepšovat podvozky, měnit geometrie rámů, změnit tvar plastů...a teď to budou prostě hrát na emise. Kdyby s těma emisníma normama přišli před 10 lety, tak už by jsme dneska měli všichni 2T se vstřikováním paliva. Protože oni už to umí dávno.
A proto si jejich debilní TPi nekoupím ani kdybych mohl, stejně jako si nekoupím novou televizi která je o 2cm slabší, a stejně tak si nekoupím novej mobil, protože to je zasranej byznys a okrádání, neboť to záměrně pokurví, aby jste si za rok mohli koupit nový model, který už nebude mít praskající nádobky na olej, za další rok si koupíte model který bude umět 2 mapy, pak možná 4 mapy, a za deset let si budete moci koupit software a ladit si doma v garáži na notebooku průběh motoru....Nasrat. A ještě je to všechno předražený jako kurva.
Dalo by se toho vyhrabat ohledně historie vstřikování u 2T mnohem víc. Ale fakt mě sere sedět u googlu a hledat to.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Michale jako mas pravdu tak funguje obchod ale jestli si zazil 2t s karbecem a jses trosku narocnejsi uzivatel tak sis prosel ladeni privery meneni trysek jehel atd. Ja jo a nikdy se mi nepodarilo aby vysledek byl uplne ok, jednou to jede ok o tyden pozdeji to kokta nebo to jede jak silene... karbec jde s ktmky do roku 2016 vyndavat upne na číču a tech hodin ktere jsem misto jezdeni stravil hrabanim se v karbecu ani nepocitam. Pak si kamarad koupi TPI svezes se a zjistis ze to jede plynule bez diry a spodek je silny a ne vybusny a porad stejny a reknes si kurna to jsem porad chtel docilit u stare ktm... Jede to fakt pekne citelne. Takze pokud se to nebude brutalne srat je to krok spravnym smerem co se jezdeni tyce. Prachy co na tom nekdo vydela nema smysl resit.
i pád na držku je pohyb vpřed.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
curcab:
Na výměnu trysek a jehly nepotřebuješ karburátor vyndavat. Neříkám, že je to nějak extra rychlá a příjemná činnost, ale neumím si představit ho vyndavat pokaždý, když přetryskovávám. Jinak s tebou naprosto souhlasím. Problém není ani tak vstřikování, tam si myslím, že není moc co posrat. Problém bude automatický dávkování oleje. Nevím jak je to řešený, ještě jsem to neměl rozebraný. Na starejch motorkách MTX, DT se to odpojovalo kvůli spolehlivosti a to bylo čistě mechanický. Tady by do toho měla bejt ještě elektronika, nepřijde mi to ideální. Může to fungovat na silniční motorce, ale to se bavíme o čistým prostředí a minimu vibrací, tam není moc velká šance, že systém nabere vzduch.
Není to jenom o TPI, jsou tam vyvažováky. Celkově se ten motor snaží zjemnit a udělat hodnej. Už nikdy nebude tak ostrej jako karbec bez vyvažováku.
Na motorku s TPI nemám a dlouho mít nebudu, s karbcem jsem spokojenej, i když jsem na TPI jel. Při tom svým hovnu, co jezdím, si nepotřebuju každej rok kupovat novou motorku, která bude o fous lepší. Kdo umí, zajede i na vratech od stodoly, říkalo se. Kde jsou ty časy, kdy stačilo se rozhodnout, jestli 2T nebo 4T.
Celý je to nesmyslná honba za emisema od vstřiků přes dávkování oleje přes ty jejich OBéDéčka.
Já TPI zatím nechci, ale chápu lidi, co do toho jdou.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Já bych řekl, že Michal se špatně vyspal a teď to tady sází
Nevěřím tomu, že KTM už před X lety mohla přijít na trh se vstřikováním u 2T motorů a že celý ten vývoj je marketing, to prostě ne nehledě na to, že před 10 lety byly rozhodně více v kurzu 4T motory a to hlavně SX modely, pak se řešilo enduro a 2T. Dnešní trend je opačný a to hlavně díky tomu, že 2T motorky jsou lehčí a ovladatelné, enduro je celkově na vzestupu, tak proč v tom vývoji nebýt na prvním místě? A pokud díky TPi se v tom přestanete hrabat, protože to už od výrobce pojede, tak jako nám 4T, tak je to přece dobře Já jsem rád, že se o nás KTM "stará" i když nás to stojí nemalé peníze
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Michal EXC: lambda sonda u 2T ?
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Marker1:
Procti si to tady.
http://www.trabant.cz/vlakno.php?ord=as … pp=25&pg=2
Pokud tohle dokaze clovek doma tak co asi dokaze megalomanska spolecnost jako je KTM.
Kluci...ja to nikomu necpu. Kazdy at si uveri cemu chce. Nevarim z vody. Snazim se to podlozit nejakym clankem, odkazem. Podklady jsou. Skutecne si myslite, ze 2T se vstrikovanim ktery se letos prodava, nacpali do motorky lonsky rok? To za mesic ani pul rok neotestuji na to, aby to pustili do prodeje. Koncovej uzivatel preci neni prvni faze testovani.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
MichalEXC:
nainvní asi jsem, blbej možná trošku taky:usch: To, že Aprilie dělala DiTech50 se vstřikováním vím, ale že by se to nějak rozšířilo to teda moc né (dost se to sypalo). Lodní motory nějak nesleduju. Co se týče odděleného mazání, tak to je český vynález Motorpalu pro ČZ a Jawu z 60tých let a tam to trošku haprovalo (mám na ČZ 175 Posilube), japonci to okopčili a oddělené mazání Mikuni třeba funguje bez sebemenšího problému tak už více jak 20-30let (dávalo se i na J350).
Od toho co tu popisuješ je tu konkurence (pokud není kartel..), takže mi neříkej, že třeba HQ, GG (který na 2T byl závislí a bez Yamahy neměl obstojný 4T), Suzuki, která v 80-tých letech neměla 4T a jela jen své 3V2T, nepoužila mechanické vstřikování, předpokládám, že v rámci "osy Zla" ho již měli od Meserchnitta a Fuckewolfa pro svoje letadla za druhé světové. Myslím si,že všichni chtěli jen "jednoduší" a tedy výrobně levnější (a s větší marží) motory a nějak si nespočítali, že jim EURO emise hodí ručník do ringu. Amík to má u benzínu v paži dosud, a u nafty jsou s nárokama oprávněně někde jinde..
Lambda může být i na 2T proč né? měří pouze množství kyslíku ve výfukových plynech, stejně jako u dieselů
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- Petrinisko
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 15
- Založená vlákna
- Místo: VM
- Motorka: Beta rr 430
- Věk: 136
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
MichalEXC:
Nikdo si nic nemyslí... KTM přece sama řekla že na vývoji motoru pracuje desetiletí, při čemž ho jistě i testovali... A jste si jisti, že ty staré dvoutaktní stříkačky ( lodní motory, skútry, trabanty)které jste uvedli, fungovaly jako TPI? Jako vstřikováním čistého paliva a olej zvlášť? Navíc ještě hodnota dávkování oleje dle potřebné nominály, čímž KTM dosáhla low emisi... Z těch starých stříkaček asi vycházeli a nejspíš tam i začali, ale TPI s tim už nemá nic společného....
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Petrinisko napsal(a):MichalEXC:
Nikdo si nic nemyslí... KTM přece sama řekla že na vývoji motoru pracuje desetiletí, při čemž ho jistě i testovali... A jste si jisti, že ty staré dvoutaktní stříkačky ( lodní motory, skútry, trabanty)které jste uvedli, fungovaly jako TPI? Jako vstřikováním čistého paliva a olej zvlášť? Navíc ještě hodnota dávkování oleje dle potřebné nominály, čímž KTM dosáhla low emisi... Z těch starých stříkaček asi vycházeli a nejspíš tam i začali, ale TPI s tim už nemá nic společného....
tohle si přečti v CZ se emise prozatím neměří, ale myslím si že je to jen otázlou času
https://www.marine.cz/novinky-dvoutakt- … tail-30329
Editoval konopnik36 (14.12.2017 20:19:10)
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Myslim, ze diky popsanym principum od michala funguje tak nejak trzni ekonomika. Diky tomu, ze se proda x set tisic jednoho modelu mobilu a x set tisic kazdyho naslednyho modelu, je dobre. Dava to lidem praci, za praci dostanou zaplaceno a diky penezum si muzou dat treba opravit auto do servisu a to da zase praci jinym odvetvi a lidi z tech odvetvi si za penize muzou zajit treba do kina, divadla, nechaj litr za veceri pro 2 v restauraci ....a daj svy penize nekomu jinymu.... Proc davat lidem Mp4, kdyz jeste Mp3 nevyuzil svuj potencial.... A ty ostatni sluzby jsou v porovnani treba s endurem stejna drahota, mozna i vic, jen to tak nevnimame. Za me je drahy dat 160,- za pitomy kino, kdyz si ten samy film za par tydnu stahnu zdarma z ulozto... Ale za kus tvarovany trubky, ktera se nazyva koleno fmf, dam 6 litru jako nic ...neco jako droga, zavislost.... Rozumem to nevysvetlis. Enduro je vic nez sport, neco jako proste "nabozenstvi" Proc stoji jetsurf, blby prkno s motorem 230 000, jetkanoe 130 000, .... je potreba brat, ze v globalizovanym svete je pro jednoho sen a pro mnohe sranda realita 9000 - 10 000 euro a jediny duvod, proc my si s radosti nekoupime tpi, jetsurf. ...je ten, ze na to proste nemame. Hledame omluvy, jako "z principu", "nebudu podporovat tuhle politiku", "ma to PREJ hodne zavad" ....... Pritom je to jen o tom, ze na to nemam. A je to stejny jako odpruzeny klemy, titan stupacky.... vzdy se najde duvod, proc to nekoupit...
Je fakt, ze v mnoha odvetvich pouzivame technologie stare 30 let a mozna i vic.
Emise si nevymysli vyrobci auto/moto, ale pseudoekologove, loby okolo toho vseho. Naklady na splneni jdou obrovsky a neobvinoval bych KTM, ze do toho slo a nacasovani. Urcite by pro ne bylo ekonomicky vyhodnejsi jet karbec klidne dalsich 10let .... Amerika v netkerych statech ma prisnejsi normy nez euro x a tomu je uzpusobena politika vyrobcu. Chces na komplet USA trh, tak musis a hotivo. A pokud by bylo tak snadny dodrzet eko normy za soucasnych trendu a pozadavku na neustale rostouci vykony motoru, komfort, .. tak by nebyly afery jako dieselgate ... TPI beru jako zaklad a myslim, ze casem prijdou na primy vstrik, zjednodusi se to.... doufam Ze to neni ted, vidim za tim spis patenty jinych vyrobcu = dalsi naklady. TPI je pokus, treba vyjde, treba ne. Za me cesta funkcnosti je cesta jednoduchosti.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Janek napsal(a):Je fakt, ze v mnoha odvetvich pouzivame technologie stare 30 let a mozna i vic.
Např. taková lopata už dávno mají něco lepšího, ale proč házet perly sviním?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Františku, já to nemontoval a nikdy nebudu. Takže pláčeš na špatným hrobě.
Editoval Miguel (15.12.2017 10:16:54)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Michale, to je krasný jak se ti dari, o to ale nejde, vim ze to nemontujes jen jsi to uzival
|