INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Zdravim vsechny!
Potrebuju trochu konzultovat zalezitosti okolo valce. Stala se nemila vec, rozhodil jsem motor na me Kawasaki KX 250 / 1997 kvuli drobne zavady a pri tomto ukonu jsem nasel malickou prasklinku na pistu, coz nebylo v planu a na takove akce nejsou ted financni prostredky, takze premyslim, jak to udelat, aby to odjelo sezonu a v zime bych resil GO. Asi dulezita informace je, ze na tom litam hobby po poli, nedavam tomu kotel, jen si tam brnkam...
Nicmene jsem se pustil do mereni valce a potrevoval bych trochu pomoct s vypoctem ruznych velicin a hlavne bych po vas panove potreboval znat nazor na stav valce podle toho co uz jsem tak nejak nameril a jeho vzhledu. Nikasil vypada celkem OK, v dolni casti se zrejme pridiral pist ( v tom miste byl taky prasknuty ) coz bylo mozna zpusobeno tim, ze jsem nasel pri rozborce vymlacene lozisko kliky ze strany spojky, kliku jsem sundal rukou, na hrideli je uz nejaka vule... Jinak celkove mi nikasil pripada OK az teda na par bublinek, zadne ryhy, nikde se neodlupuje... Samozrejme je valec vylitany, ale ja se chci pokud mozno vyhnout prave novemu nikasilu, nejsou na to ted finance. Na druhou stranu bych rad, at to je prez sezonu pojizdne, ze to nepojede na 100% jako ohen me netrapi...
Osobne bych to nejradeji odbyl jen nejakym lacnym pistem ( nasel jsem jakysi Namura za 1900.- nemate nekdo zkusenost? ) a popripade nejakym lapovanim. Ale nerad bych, aby se mi takova oprava vymstila v podobe neceho vysypaneho a treba rozsekane kliky apod. a proto vznikl tenhle dotaz :-) Prikladam par fotek a tabulku s hodnotama, ktere jsem nameril Supitem. Je mi jasne, ze nektere ty hodnoty jsou uz moc velke a ten nikasil by se hodil... A byl bych moc rad, kdyby jste mi k te tabulce doplnili hodnoty ovality / valcivosti a vhodny rozmer pistu, protoze co jsem celt na netu, tak me spise zmatlo... Napr. vypocet velikosti pistu - udajne dle prumeru vsech hodnot valce a maximalni namerena velikost pistu, na dalsi strance zase neco jineho. Urcite tady to tema nekdo nekdy jeste vyuzije...
Co se tech hodnot tyce, nejvetsi jsou samozrejme mezi kanalama, meril jsem cca. 2mm od hrany kanalu, kdybych meril jeste blize hrany, hodnota bude logicky o malicko vyssi.
Predem diky za odpovedi, at vam to jezdi :-)
EDIT - CHYBA V TABULCE - Nejmensi namerena hodnota je 66,413 a nejvetsi 66,534
Editoval Gripstone (01.03.2017 19:04:09)
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
kiwibibo:
Ten pist uz tam rozhodne zpatky nepujde, proto taky potrebuji vedet tu spravnou velikost, abych pripadne mohl koupit novy :-)
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Jenom podle toho jak je válec a píst ochozenej bych vsadil boty že už jsi dávno mimo tolerance. Ja bych to viděl na minimálně novej píst a nikasil, nebo vyvložkovat válec. Samozřejmě napřed se to musí změřit.
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
mira1150:
Neco malo jsem to zmeril, viz. obrazky... Samozrejme to je vylitane vic nez dost, kdybych mel finance s nikasilem apod. vubec nevaham, ted bych se tomu ale chtel vyhnout.
Co se tyce te litinove vlozky, mate nekdo nejake zkusenosti? Neco malo jsem o tom cetl a udaje to neni moc dobra volba do techto stroju, ale ja nevidim duvod, tak maximalne to, ze nikasil pry dele vydrzi ( pokud se meni pist - ne jako to ted mam ja :-D ) Osobne si myslim, ze na to moje hobby litani by to byla nejlepsi volba...
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
eliška:
Mam v te tabulce chybu, nejmensi namerena hodnota je 66,413 Nebude rozumnejsi napriklad 66,400 ? Podle me by se vesel i vetsi, ale nebudu tady rozumovat, laboruju s tim prvne :-)
Nicmene kdybych tam soupnul teda 66,37 tak se to nevysype? Mam obavy aby zase ten pist nepopraskal, nebo neco podobneho...
- pretekardano
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 178
- Založená vlákna
- Místo: Hlohovec
- Motorka: YZ250F, RM250 enduro(carpimotor)
- Věk: 30
- 0 0
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Gripstone: meral si to sám? pri akej teplote? ako dlho si to meranie robil?
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
pretekardano:
Meril jsem to ja sam pri pokojove teplote, nejakych 20 stupnu ( cetl jsem nekde o problematice roztazitosti materialu pri mereni ) a musim konstatovat, ze jsem to meril hodne dlouho a peclive, mikrometr mam od znameho soustruznika, rikal, ze je nakalibrovany. Poprve jsem to meril tribodovym dutinometrem ( neni na to idelani, jak jsem se docetl ) a pote Supitem, az jsem ho sehnal. Vysledky byly cca. stejne ale Supito je presnejsi.
EDIT - CHYBA V TABULCE - Nejmensi namerena hodnota je 66,413 a nejvetsi 66,534 ( spatne jsem to opsal :-D )
Editoval Gripstone (26.02.2017 20:53:51)
- pretekardano
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 178
- Založená vlákna
- Místo: Hlohovec
- Motorka: YZ250F, RM250 enduro(carpimotor)
- Věk: 30
- 0 0
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Gripstone: ide aj o to, aby si urobil meranie všetkých bodov v čo najkratšom čase, šupito držíš v ruke a tým ho ohrievaš, potom aj hodnoty lietajú, kludne aj o stovku. Držaj by som sa merania v úrovni C v smere výfuku. Tam máš hodnotu iba o 0,013mm viac. Meral si aj v mieste kde krúžky nebehajú?-teda úplne hore. Aby si vedel originál rozmer. Minimálna vola je 0,06mm, toho by som sa držal. Takže piest 66,35-66,36mm t.j. B-C. Lenže rozmer v priečnom smere máš viac ako 0,1mm opotrebovaný(podla tvojho zmerania) a to značí problém s klukovkou. Nemal si axiálnu volu na kluke? samozrejme pred rozobratím..
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
To myslis vazne? Rozpulis motor a uvazujes ze tam válec v tomhle stavu das zpatky? Říkáš te na to nemáš zrovna prostředky ale tohle mi prijde zrovna jako vyhození peněz do koše. Dáš novej píst na sezónu. Myslim ze tu sezónu ani nedojedes. Už to mas rozhozeny tak posetri, 4 tisice na nikasil neni uz zase taková pálka.
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Alebo spravit, ked uz to poli, poriadne spodok, ojku a kupit piest, valec este zuzitkovat ten co ma. Valec vymeni/opravi lahsie, ako ked odsere nieco dole. Resp. ho lahko kukne aj v polke sezony, aspon pre dobry pocit.
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
pretekardano:
Axialni vule podle me nebyla, klika ze strany dynama se sundavala dost tezko. Lozisko bylo KO na strane spojky a tam bych se nedivil i vetsi radialni vuli, bylo to tam hodne vymlacene. Kdyz tak muzu nahodit kratke video nalezu :-) Konecne jsem sundal teda i hlavu a zmeril jsem to v miste, kde krouzky nebehaji vubec a puvodni rozmer valce vychazi 66,400
Velikost pistu doporucujes 66,35 - 66,36 : to je jeste mensi, nez tam byl predtim (66,37) ma to vyznam?
koll:
Otazky znely jinak, offtopic...
Kazdopadne vsem diky za tipy a rady!
Editoval Gripstone (01.03.2017 19:20:22)
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Gripstone:
Offtopic nevim, pises ze bys rad odjel sezonu bez toho aby se ti to vysralo totálně, tak ti k tomu píšu svůj názor. Ten válec s novym pistem ani moc dobre nepoběží, a bude velký riziko že ti rupne kroužek = total destrukce
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
koll:
No, to uz je konkretnejsi, ted jsem spokojeny :-) Ten krouzek me totiz take napadl jako prvni vec, ktera by me mohla solidne ztrestat :-)
pretekardano:
Pracuje se na tom, zbyva vlastne ten valec se kterym se nepocitalo, no... Nahazu to do krabice a proste pockam az na to bude.
Kazdopadne diky vsem za rady!
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Gripstone:
I kdyby neprasknul a dojelo to sezónu tak bych mel strach ze válec pak bude na vyhození nebo větší opravu, mohlo by se to prehrejvat v místě s největší ovalitou kvůli netěsnosti kroužku. Asi je lepsi nejezdit vubec nez čekat na každy projíždce ze pojedeš domu na vleku, aspon pro mne..
- karol920
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 150
- Založená vlákna
- Motorka: kxf270
- Věk: 52
- Tel: +421905518769
- Web
- 1 0
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Takto dokrútený valec by nemal ísť nazad na motor , ALE videl som behať valce aj v podstatne horšom stave s nikasilom predratým na hliník. Pre nenáročné jazdenie do tamtoho valca piest "C" , kovaný - napr. Wossner kvôli vyššej odolnosti voči praskaniu v porovnaní s odlievaným piestom , ktorý tam bol. Našetriť bubáčiky a čím skôr dať na poriadok.
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Nemáte tip kde v Plzni nechat přeměřit válec?
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Jestli to ještě funguje tak výbrusárna na Slovanech před poslední barák před konečnou tramvaje na Slovanské.
Tom
Re: KONTROLA VŮLÍ VÁLCE / PÍSTU - NIKASIL ATD.
Díky zkusím to tam
|