Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600

#21 05.11.2009 16:36:03

Wenca24
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 468
Založená vlákna
Místo: Jeseník
Motorka: Transalp, Konopnice
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


Navrc.TT-R: Hromadka nestesti big_smile 

OFFMOTO: A jak poznam co uz je moc? Moje XT taky neni zadnej tichoslapek ale jede slusne a za 6000km jsem dolil max. 0,5l oleje. A to hlavne kvuli tomu ze jsem ji hnal ve vedru po dalnici...

 offline 

 

#22 05.11.2009 17:15:39

Jawson
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1668
Založená vlákna
Místo: Znojmo
Věk: 24
2 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


Wenca24 napsal(a):

Navrc.TT-R: Hromadka nestesti big_smile 

OFFMOTO: A jak poznam co uz je moc? Moje XT taky neni zadnej tichoslapek ale jede slusne a za 6000km jsem dolil max. 0,5l oleje. A to hlavne kvuli tomu ze jsem ji hnal ve vedru po dalnici...

To já do svého XT leju asi 3-4dcl týdně....  usch  a31  a13  ee3 Ale to jezdím každý den..

Editoval jawacekk (05.11.2009 17:16:08)


FULL GAZ..!
Ride fast or be last..
Není důležité mít omezovač v motorce,ale v hlavě..

 offline 

 

#23 06.11.2009 07:44:40

Bruce TTR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 328
Založená vlákna
Místo: Lanškroun
Motorka: XT 600 43f
Věk: 29
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


OFFMOTO:

No ono na těch starších asi něco bude. V garáži mám XT 43f  rv 86 a to má na tacháku 89tis a první výbrus  geer  ano  beer 

Ale dělá to už teď slušnej rámus, takže výbrus píst ojnice ložiska a jestli se něco namane v průběhu...      a22 


To co vidíš, nemusí být nutně to, co se děje...

 offline 

 

#24 06.11.2009 08:21:46

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


To je právě ono... U u 250 2t se říká, že by se měl měnit píst po každý sezóně třeba v zimě a u 125 2t by se měl měnit 2x za sezónu.
jenže tohle můžeš dělat jen tehdy, pokud je motorka nová a nacpeš tam při první výměně píst z příbalu. Po druhý už musíš dělat celej
komplet, ojniční sadu, sadu ložisek včetně gufer, nikasil a pístní sadu. Jenže někteří na to kašlou, takže neřešej vůle na ložiskách
ani stáří gufer a na nikasilu si třeba nevšimnou, že je vymačkanej kolem kanálků a neštěstí je na světě. Noa pak přijde pan Blbec (to jako já)
a udělá jeden z jeho dobrých kšeftů, který si žádá po chvilce opět tučné investice.
Koupil jsem od závodníka půl sezóny jetý CRko 250 2t a dnes už chápu, proč má 2 motorky na sezónu  a1 
Ta životnost pístu bude pokaždý jiná, záleží, jak to drtíš a taky záleží na tom, jak kvalitně je motorka servisovaná.
Ale nejlepší je obětovat po každý sezóně nějaký prachy za těsnění a sundat hlavu nebo i válec a mrknout se , jak na tom píst je.
Nejhorší je, že většinou praská zevnitř kolem toho výlisku na čep a to se špatně hledá  a8 
U 4t si při tom rovnou okoukneš ventily, uděláš vůle a máš z toho alespoň lepší pocit.

 offline 

 

#25 06.11.2009 09:44:58

Wenca24
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 468
Založená vlákna
Místo: Jeseník
Motorka: Transalp, Konopnice
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


OFFMOTO:
No jo kdyby slo jenom o pist...Myslim ze kdyz das novej pist(s tim samozrejme zabrousis ventily atd.) tak se zvysi tlak a budou vic namahany uz nacnuty klikovy loziska, ojnice, atd. a muze se stat ze to slozis a po par tisiscich ti odejde neco jinyho...Nehlede na to ze to ojnicni ocko co drzi pistni cep uz bude taky vymackany...Takze kdyz uz bych to delal tak asi cely komplet....
Olej mi to skoro nezere, trosku si to sice poklepava(ale jaky XT ne) takze ty dve sezony(10-15 tis.) to podle me este v poho vydrzi

No uvidime snad se gelos este ozve s jeho zkusenostma kdyz tady rozpoutal takovou debatu smile 

 offline 

 

#26 06.11.2009 12:53:26

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


Navrc.TT-R napsal(a):

mates666 napsal(a):

Alespoň je vidět ještě orientačně tvar pístu. Mě se u YZ 250 povedlo rozdrtit píst tak, že mi ho chlápek dal asi na tisíc kousků v dlani.
Ba ne, jenom 999 kousků, jeden se dostal pod kliku a to ho poslala skrz karter na denní světlo. a29 
A všechno to bylo údajně kvůli zasranýmu guferu na klice, který bylo na sračky a začalo to sát falešnej vzduch a rozhodila se klika.
Ale podle tý fotky od geloše to vypadá, že píst klasicky únavou prasknul...

 wink 

http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/6_img_1514.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/6_img_1513.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/6_img_1530.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/6_img_1535.jpg

jo tuhle fotku jsem viděl ve vláknu s těma ozubenejma kolama a už tam jsem si říkal, co to v tý vaně je za šurvajs  usch  wink 

 offline 

 

#27 06.11.2009 13:29:11

geloš
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 126
Založená vlákna
Motorka: Africa Twin 650, Husaberg 450
Věk: 47
1 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


Těžko něco dodávat, všechny příspěvky tady jsou na rozdíl od jiných webových diskusí velmi rozumné.
Možná jen pár poznámek :
ad Wenca 24 - klikový mechanismus (ložiska, ojnice) je namáhán nejenom spalovacími tlaky, významnou složkou jsou i setrvačné síly. Není tedy pravda, že po výbrusu válce a repasi ventilů hrozí kolaps klikovky. "Spodek" motoru je u XT / TT poměrně robustní a přežívá běžně několik pístů. Nejslabší místo je horní oko ojnice, které se ale jde při výměně pístu snadno přeměřit.
Opravdu ale nedoporučuju zabrušovat ventily a nechávat starý píst, nárust komprese jakoby "profoukne" pístní kroužky a výsledek stojí za prd.

ad životnost motoru - to je hádání z křišťálové koule, u starých bucharů typu XT/TT, DR, XL/XR/NX odhaduju 30-50 tis.km do výbrusu, kliku řešit až s druhým výbrusem, extremy plusové i minusové nelze vyloučit.

ad 2 takty - úplně jiná píseň než XT. Z principu mazání směsí hrozí náhlá smrt jak pístu tak ojničních ložisek, olej mazacími místy neprotéká proudem jako u 4T, pouze poletuje v mlze, při počínajícím zadírání náhle vzroste teplota, olej se odpaří a vše jde vniveč. Kdo se jednou za rok nepodívá na píst s válcem a tím i ojnici, riskuje velký průšvih.

ad opravy - není ježdění bez údržby, v terénu to platí dvojnásobně, kdo má obě ruce levé, pomáhej mu pánbůh. No a pak jednou/dvakrát do roka servis u odborníků a nebudou praskat písty.

 offline 

 

#28 06.11.2009 16:51:01

Wenca24
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 468
Založená vlákna
Místo: Jeseník
Motorka: Transalp, Konopnice
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


geloš:

dik za vycerpavajici odpoved ano

 offline 

 

#29 06.11.2009 22:35:05

Jpour
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 378
Založená vlákna
Motorka: yz 400, KTM EXC 450
Tel: 725521561
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


jestli mela tolik najeto tak musela jezdit uz od vyroby porad na jeden prist na original celejch nejakejch 20 let co byla na svete ne?

 offline 

 

#30 18.01.2010 22:02:55

xtmotoman
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 254
Založená vlákna
Místo: Horušany (PJ)
Motorka: YAMAHA XT 600 43F, BMW R1100GS
Věk: 32
Tel: 728154471
Web
0 0

Re: Vyměňte píst včas - demolice motoru TT 600


geloš:

hmm tak tady došlo k deformaci  a1 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů