Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Instalace druhého palivového kohoutu?

#21 28.04.2016 11:43:02

Jardasonyx
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 341
Založená vlákna
Místo: Lomnice nad Popelkou
Motorka: Honda XR 650 R
Věk: 44
0 0

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:

Cau.Na XR ku mam druhy kohout a myslim si ze to ma samozarezavaci zavit.Nema klicku ale otocny kloboucek.Muzu dodat foto.Nevim z ceho to ventil je nebo jaky je to vyrobce.


Co rána to metr!

 offline 

 

#22 28.04.2016 12:05:22

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


MikiberG napsal(a):

Jarynn napsal(a):

Koštěbuch napsal(a):

hele asi su z jiné školy abych laboroval nad dvěma kohoutama... ale ty díry bych tam udělal dvě a ty dna té nádrže a propojil.... = rezervu máš místo 3 jak píšeš 6 (a to pokaždé né jak ti co kde nacáká...) a jedeš pořad do dna rovnoměrně... prostě něco jak bylo na mustangu... to je asi 1200x lepší řešení ne ?

Staci se na to podivat jinyma ocima  ano Asi nejidealnejsi reseni ktere me vubec netrklo lol  az teda na to ze bude tesnit dve diry,ale to uz je asi jedno  ano 

Propojením získáš problém - jak ti začne jedna strana (hadička, kohout... ) sáknout tak tečeš až do dna ... v off nebo hard off se víc používají 2 nezávislé skupiny kvůli nouzovkám ... i na půl nádrže se někam dostaneš... kde to třeba opravíš.

Určitě, navíc 2 díry navíc, 2 problémy navíc..Dva kohouty mají ale smysl podle mě jen tehdy,když ten druhý naroubuješ přímo na nádrž,tedy máš na něm trubku rezervy.,.Pokud ho dáš na hadičku tak ta rezerva je hodně proměnná a tomu se chce vyhnout pokud jsem pochopil..

 offline 

 

#23 28.04.2016 12:24:44

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn:
úplně jsem tě nepochopil ale např. HSB to tak má řekněme od pradávna , kohouty jsou bez trubiček jen on/off a rezerva se vytvoří vždycky cca stejná našploucháním (otevřený jeden kohout - druhý je jako rezerva ... cca 15-20km)

odevřu li dva mám větší jistotu že pojedu závod i když se např jeden ucpe + se hladina sama dorovnává

poškodím/urazím li jeden výstup tak vyteče co vyteče , zbytek co stihnu nachytám do petky a dolévám do tý zdravý poloviny a kodrcám dál

trubičkama (doplněním) si to můžu ještě dál modifikovat ale nepotřeboval jsem to nikdy

pokud si tam dá jen vývod a hadičku a na to kohout je to stejný a ten kohout odevře třeba jen jako rezervu
rozpojovat při demont. bude za kohoutem

jo další vývod/díra = možnost poruchy ale taky jistota pojízdnosti (ucpání jednoho + porucha/tečení) ... je to vyrovnaný řešení

 offline 

 

#24 28.04.2016 15:52:33

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


MikiberG:

Tak nevím jak to má HSB,jen mi to množství "našploucháním připadne tak nějak neměřitelné  a to je to o čem tu píšem,teda aspoň myslím. Jestli jsou ty kapsy oddělené třeba do 2/3 tak to chápu, fakt nevím jak to máte. Proč třeba ale 2 kohouty nemá Raduv model? jiná nádrž, něco bylo špatně? pokud má jeden, měl by mít trubičku ne?Už se v tom strácím  lol 

 offline 

 

#25 28.04.2016 16:33:03

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn napsal(a):

MikiberG:

Tak nevím jak to má HSB,jen mi to množství "našploucháním připadne tak nějak neměřitelné  a to je to o čem tu píšem,teda aspoň myslím. Jestli jsou ty kapsy oddělené třeba do 2/3 tak to chápu, fakt nevím jak to máte. Proč třeba ale 2 kohouty nemá Raduv model? jiná nádrž, něco bylo špatně? pokud má jeden, měl by mít trubičku ne?Už se v tom strácím  lol 

Pokud nepadneš vyloženě na bok, aby se přelilo, tak je to dobře odhadnutelný. Pokud otevřeš jen jeden kohout, tak se ti ani nevyrovnává hladina a v kapse zůstává dobře 2 litry. Je to fajn vědět, hlavně když jsi na nějaký vyjížďce.
Osobně otevírám jen jeden kohout, protože v případě pádu hned zavřu, aby netekl přepadem benzín
Jinak myslím, že mám na Bergu kohout on/of/res .. dneska jsem ho vyndával .... u AJPáka jsem ho malinko vylomil z nádrže ... ne 

U Rado mi to při tom objemu nádrže přijde jako zbytečný komplikování. Prostě bych vyjel a v případě potřeby zastavil, motorku překlopil a nechal přetéct. Pokud je to přetečení komlikovaný nebo nepřeteče všechno, tak řešit  ano 
Měl jsem i u KLX jeden origo kohout a druhá kapsa byla super řešení na nouzový dojezd - položit, přelít, dojet, byl tam cca litr.

 offline 

 

#26 28.04.2016 19:04:37

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


jo kohouty maj 3 polohy ale nemaj trubičky na rezervu ... alespoň ty co sem kdy vyndával (moc jich nebylo big_smile ) ...
... ta rezerva je vcelku jistota a je to spolehlivý (i když padneš na bok tak se to nepřeleje ... mosely by řidítka níž z kopce) ... výška propojení kapes je někde ve dvou třetinách a minimální množství je 1,5 u 05kový nádrže , 2l u 07čkový a 1.2 ?? u 08čkový

 offline 

 

#27 28.04.2016 20:18:49

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Tady dávám pro představu foto nádrže zepředu a zespoda.

Pokud bych nádrž používal jako expediční a tankoval ji do plna, tak to neřeším.. Ale na ježdění kolem komína a při tankování 0 až 10L mě ta dutá kapsa docela štve smile.

Můžeme tu debatovat o tom, jestli druhý ventil ano nebo ne. Ale jsem rozhodnutý pro ANO a teď už řeším jen JAK smile.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_2016-04-28_200540.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_2016-04-28_200603.jpg

 offline 

 

#28 28.04.2016 20:27:47

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:
A co si nekurvit kolem komína tuhle raritu a dát origo .... přestrojený je přece za chvíli. Jak často jezdíš exediční cesty?
OK jsi rozhodnutý, tak vrtej díru ano  a je to nevratný. Jen si pamatuj, že nejspolehlivěji na enduru fungují ty věci, který na něm nejsou a je lepší jít tou nejjednodušší cestou ... třeba tou, že při jízdě kolem komínu dotankuješ vždycky o 2.7 litrů víc big_smile . Doma mám skoro vždy kanďák s benzínem a došprcnu před jízdou ...

 offline 

 

#29 28.04.2016 20:38:36

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Janek napsal(a):

RadoTP:
A co si nekurvit kolem komína tuhle raritu a dát origo .... přestrojený je přece za chvíli. Jak často jezdíš exediční cesty?
OK jsi rozhodnutý, tak vrtej díru ano  a je to nevratný. Jen si pamatuj, že nejspolehlivěji na enduru fungují ty věci, který na něm nejsou a je lepší jít tou nejjednodušší cestou ... třeba tou, že při jízdě kolem komínu dotankuješ vždycky o 2.7 litrů víc big_smile . Doma mám skoro vždy kanďák s benzínem a došprcnu před jízdou ...

 ano 

 offline 

 

#30 28.04.2016 20:40:16

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


MikiberG napsal(a):

jo kohouty maj 3 polohy ale nemaj trubičky na rezervu ... alespoň ty co sem kdy vyndával (moc jich nebylo big_smile ) ...
... ta rezerva je vcelku jistota a je to spolehlivý (i když padneš na bok tak se to nepřeleje ... mosely by řidítka níž z kopce) ... výška propojení kapes je někde ve dvou třetinách a minimální množství je 1,5 u 05kový nádrže , 2l u 07čkový a 1.2 ?? u 08čkový

Pokud je to tak, tak neni o čem.  Ze začátku jsem četl že to odhadnout nejde tak ted nevim lol 

 offline 

 

#31 28.04.2016 22:05:42

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn: ne funguje to spolehlivě ... co píše Janek nastane když ti zbývaj 2 litry z 10 a ty nešikovně spadneš zrovna tak, že všechno přeleješ k otevřenýmu kohoutu a pak už v klídku dojíždíš a nešploucháš smile a navíc nesleduješ hladinu ani nemáš odhad ... nestalo se mi to ještě nikdy smile většinou už dávno vím, že příjde rezerva ...

 offline 

 

#32 28.04.2016 22:19:15

Vojtas
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Motorka: FE450
Věk: 25
Tel: NokiaN8
7 0

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


...řešit u HSB kohoutu rezervu je myslím blbost, když skr nádrž vidíš přímo hladinu benzínu... proto ji ani nemá  - minus pár gramu váhy dolů :-D


Baseball, basketball and football...
....all require one ball...
...ENDURO REQUIRES TWO!!!

 offline 

 

#33 29.04.2016 08:04:56

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:

nez vyvrtas do nadrze diru odzkousej si jak na to misto budes mit zevnitr pristup. Pridelaval jsem si kohut do dna 1L flasky od oleje a jen nasadit matku spravne na zavit je pekna pakarna. A utahnout tu matku na kohoutu zevnitr je dalsi orisek.
Jeste jsem nevidel na motorce nadrz u ktere bys musel kohout utahovat zevnitr. Plechove maji navarenou zavitovou vlozku, plastove nalitky na srouby zvenku.

 offline 

 

#34 29.04.2016 08:43:42

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


kick-start napsal(a):

RadoTP:

nez vyvrtas do nadrze diru odzkousej si jak na to misto budes mit zevnitr pristup. Pridelaval jsem si kohut do dna 1L flasky od oleje a jen nasadit matku spravne na zavit je pekna pakarna. A utahnout tu matku na kohoutu zevnitr je dalsi orisek.
Jeste jsem nevidel na motorce nadrz u ktere bys musel kohout utahovat zevnitr. Plechove maji navarenou zavitovou vlozku, plastove nalitky na srouby zvenku.

Tak dá matku zvenčí a do nádrže dutý šroub viz 1. strana lol
Vyvrtá díru, z venčí protáhne do nádrže drát jako vedení pro šroub, ten na drát nasune a navede do díry ... jen si zajistit, aby nespadl "O" kroužek, pokud sám nebude držet v zápichu - třeba hustá vazelina 

 offline 

 

#35 29.04.2016 10:34:29

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Janek napsal(a):

Tak dá matku zvenčí a do nádrže dutý šroub viz 1. strana lol
Vyvrtá díru, z venčí protáhne do nádrže drát jako vedení pro šroub, ten na drát nasune a navede do díry ... jen si zajistit, aby nespadl "O" kroužek, pokud sám nebude držet v zápichu - třeba hustá vazelina 

Uz jsi neco podobneho nekdy delal? nebo zase jen mudrujes od klavesnice ano 
Kdyz ten kohout navlece pres drat jak pises tak tam na nej uz neda sitko. To sitko je docela dulezite. Kdyz da palivovy filtr na hadici, muze mit problem s porutokem. Hadicove filtriky maji celkem maly otvor na samospadny prutok, ale bude tam mit ty kohouty dva tak by to mohlo stihat.
At uz tam da to sitko nebo ne, stejne na ten sroub bude muset zevnitr nasadit klic aby to radne dotahnul. A v tom nasazeni klice zevnitr vidim ten nejvetsi problem.
Utesnit to bude muset stejne z venku. Vevnitr muze byt treba otrep po odlevani plastu, nebo nerovna plocha kvuli vnitrini vystuze, prd vi jak to bude vypadat v miste kde vyvrta diru. Koukni do plastoveho kanystru jak je jeho vnitrek nerovny.
Nechci ho od toho odradit, jen pisu co vsechno ho muze - ale i treba nemusi, kdyz bude mit stesti, potkat.
Ja tu matku musel dat zevnitr protoze je to Jikov kohout, a utesnit jsem to musel zvenku. Byl jsem rad ze jsem na ten sroub tu matku chytil, tesneni bych tam trefoval mozna jeste dnes.

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/137_kohout.jpg

Editoval kick-start (29.04.2016 10:39:09)

 offline 

 

#36 02.05.2016 20:42:06

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Tak na základě vašich odpovědí (díky za ně!) půjdu nakonec toutu cestou.

Šedivě vybarvená část bude z jednoho kusu. Na hlavici nastrčím sítko a pod horní matici dám jedno ploché gumové těsnění. Hodím to do nádrže a zahraji si hru "vyhoď minci z prasátka"  big_smile . Pak dám ještě jedno pojistné gumové těsnění zespod, podložku, matici, ventil si podržím klíčem v drážce a matici dotáhnu. Nasadím hadičku a ventil ON/OFF bude někde mezi ventilem a karburátorem. Myslím, že by to mohlo fungovat docela spolehlivě.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_2016-05-02_202830.jpg

Editoval RadoTP (02.05.2016 20:47:16)

 offline 

 

#37 02.05.2016 22:16:48

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:
- hru na minci si zahrej ale jinak prostrč drát dírou skrz hrdlo, zahni drát a nasaď výtvor ... dál si to domyslíš
- když to bude mít soustružník v ruce tak nech udělat větší hlavu a do ní ze spodní plochy zápich pro "O"kroužek ... síla min. 3mm průměr co vyjde do hlavy, zápich tak aby cca 1mm "Okr" přesahoval ven  na dotěsnění vnitřních nerovností
... to plochý těsnění by byla chyba !! - dost pravděpodobně by se vysmeklo při utahování a když ne hned tak časem tuti zbobtná a nebo zkřehne a vysune se mimo hlavu ... hlavně bys to nikdy nedotáh na fest aby si ho nevystřelil /nepřeštíp!! ... ušetříš si pokus než na to příjdeš
- plošku bych neřešil vůbec ... na 99% se to zablokuje samo a nebo se docela často požívá imbus do díry (soustružník si s tímhle poraradí hravě ... nemusí být dokonalý stačí náznak ... tzn. nalisovat cca 10mm a vyťuknout ) a odpadá pilování nebo fréza
- zvenčí dej minimálně stejně velkou podložku (spíš o 1/3 větší) než bude vnitřní hlava šroubu a pak matici
slušelo by to udělat z Al,dobře se to dá i z mosazi a nebo nerez (to by byl asi největší oprc z těch 3 možností pro soustružníka smile )
- jo ušetři si práci a na ten šestihran se vyprdni pokud to z něj nebudeš točit ... jestli to bude dělat z kulatiny tak kulatý !! škoda peněz za blbost

... postup výroby si poradí soustružník ale každopádně začít dírou a zalisovat a vyrazit imbus ze strany hrdla a pak teprv točit ost. aby to nedělal na konci a netrh si to ... třeba zbytečný radit smile blbec to určitě nebude když umí točit kličkama big_smile

 offline 

 

#38 03.05.2016 07:16:30

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:

Tu drazku pro klic bych udelal vys. Opiloval bych konec zavitu aby jsi nemusel zeslabovat tu cast kde bude nasunuta hadice. Zavit M14x1,5 jako je na kohoutu Jikov a jeho konec opilovat na 10-tku klic. Vystup na hadici budes mit predpokladam 6,5mm s dirou 5mm, tam uz neni material jeste neco pilovat.

Editoval kick-start (03.05.2016 07:22:14)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů