Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Instalace druhého palivového kohoutu?

#1 27.04.2016 11:37:00

Instalace druhého palivového kohoutu?


Ahoj offmoťáci.

Nemáte někdo tip, jak nainstalovat druhý palivový kohout do plastové nádrž tak, aby to fungovalo a neteklo? Kohout je jen na pravé straně a levá kapsa spolkne přes 3 litry (hladina viz červená čára). Nádrž má odhadem 2-3mm tloušťku, tedy nic moc..


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_nadrz.jpg

 offline 

 

#2 27.04.2016 11:42:36

SethX
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1353
Založená vlákna
Místo: Dubné
Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
Věk: 37
6 0

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Udělal bych si dovnitř nádrže nerezovou příložku se závitama, vyříz do nádrže obdélníkovou díru, kterou půjde příložka protáhnout, použil nějakou silikonovou podložku a stáhnul delšíma šroubama tak aby se ti povedlo se ti povedlo příložku přidržet na místě. Jen nápad pro inspiraci  smile 

 offline 

 

#3 27.04.2016 11:47:10

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Ocihni sveho husara  ano 

 offline 

 

#4 27.04.2016 12:19:49

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Sethx:
Tímhle směrem jsem se chtěl vydat. Při použití např. tohoto ventilu + měděných podložek pod šrouby bych se asi obešel i bez silikonu. Ale pořád jsou to 3 díry skrz a trochu se obávám toho, že závity budou trvale "mazané" benzínem, tak aby se to při těch vibracích nepovolovalo...

Xfany:
Že by tam měly nějakou severskou vychytávku? Díky za tip, mrknu na to. :-)

 offline 

 

#5 27.04.2016 12:25:35

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP napsal(a):

Sethx:
Tímhle směrem jsem se chtěl vydat. Při použití např. tohoto ventilu + měděných podložek pod šrouby bych se asi obešel i bez silikonu. Ale pořád jsou to 3 díry skrz a trochu se obávám toho, že závity budou trvale "mazané" benzínem, tak aby se to při těch vibracích nepovolovalo...

Xfany:
Že by tam měly nějakou severskou vychytávku? Díky za tip, mrknu na to. :-)

To nemaj ale nesrali se s tim jak s prvni laskou a jak to maka,   lol 

 offline 

 

#6 27.04.2016 12:40:20

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


silikon nepatří k benzínu ... bobtná a křehne a rozpaá se

Hsb ti nepomůže ... maj na to vevnitř zesílení nálitkem a šrouby nejdou durch do benzínu.

použil bych průchodový šroub s hrdýlkem a těsněním - jedna díra nastrčit zevnitř ven a zvenku matku + podl.  ... okroužek zevnitř  v zapuštění  (soustružník to má z mosazi za chvíli a nebo pohledat co by šlo použít)... kohout bych dal až na hadici a někde na rám nebo mezi ještě rychlospojku atd to už je fantazie každého podle způsobu užívání

 offline 

 

#7 27.04.2016 14:02:23

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jednoduše - dutý "šroub" v hlavičce udělat zápich pro "O" kroužek - jedna díra do nádrže - zevnitř nasadit a z vnejší strany nasadit třeba podložku zase se zápichem pro "O" kroužek a dotáhnout matkou .... kohout dát až na hadici, jak píše mikiberg

Kdby bylo potřeba, tak místo silikonu použít třeba teflonovou pásku, ....

 offline 

 

#8 27.04.2016 14:20:48

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Stojí to vůbec za další díru v nádrži? Když v případě nouze nahneš motorku hodně na stranu, přeteče většina ke kohoutu a tady zbude v kapse jen málo benzínu

 offline 

 

#9 27.04.2016 15:08:57

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


jees napsal(a):

Stojí to vůbec za další díru v nádrži? Když v případě nouze nahneš motorku hodně na stranu, přeteče většina ke kohoutu a tady zbude v kapse jen málo benzínu

Což o to, když motorku položím přeteče skoro vše... Problém je v tom, že nádrž není průhledná a vůbec se nemůžu spolehnout na to, kolik mám ve druhé kapse. Když vyjedu stranu u kohoutu do sucha, tak na druhé straně je podle terénu 0,5 až 3 litry...

A kouzlo této obří 23L nádrže je v tom, že když v ní vozím jen 10L jako u origo, tak těžiště je o cca 20cm níž a na ovladatelnosti je to sakra znát. Zkoušeli jsme to přímo porovnat (viz foto) a pocitově je to jak o 20kg lehčí motorka. Navíc bandaska sama o sobě je o půl kila lehčí.

Takže to podle mě stojí za tu další díru. Nejen že bych ji mohl vyjet víc do sucha, ale plus bych se mohl spolehnout na to, že když začne kuckat na rezervu, bude tam pokaždé stejné množství benzínu.. A podle toho se zařídit :-).


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_2015-09-09_190826.jpg

Editoval RadoTP (27.04.2016 15:10:27)

 offline 

 

#10 27.04.2016 15:38:44

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Těžiště znát určitě bude, jednou jsem z DRZ sundal ocel.nosič za sedačkou a nasadil lehčí laďák a přišlo mi to taky lepší, bylo to asi -2,5kg na zadním kole.
Ale tak, jako nevíš teď, kolik zbývá v kapse, tak to nebudeš vědět ani potom. Pak jenom dokážeš využít ten zbytek, který tam teď po přelití nahnutím zůstane

 offline 

 

#11 27.04.2016 16:20:21

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


jees napsal(a):

Ale tak, jako nevíš teď, kolik zbývá v kapse, tak to nebudeš vědět ani potom. Pak jenom dokážeš využít ten zbytek, který tam teď po přelití nahnutím zůstane

Protože nechci někde zůstat jako pitomec s prázdnou nádrží, tak počítám spíš s tím, že v té slepé kapse nic moc není a ve výsledku s sebou tahám zbytečný benzín navíc. Řešením by bylo po každém zakuckání moto položit a až by to nepomohlo, tak bych věděl, že druhá kapsa je prázdná a v pravé zbývá benzín na 60km... Ale pohodlnější mi přijde dodělat druhý kohout :-).

 offline 

 

#12 27.04.2016 17:08:53

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP napsal(a):

jees napsal(a):

Ale tak, jako nevíš teď, kolik zbývá v kapse, tak to nebudeš vědět ani potom. Pak jenom dokážeš využít ten zbytek, který tam teď po přelití nahnutím zůstane

Protože nechci někde zůstat jako pitomec s prázdnou nádrží, tak počítám spíš s tím, že v té slepé kapse nic moc není a ve výsledku s sebou tahám zbytečný benzín navíc. Řešením by bylo po každém zakuckání moto položit a až by to nepomohlo, tak bych věděl, že druhá kapsa je prázdná a v pravé zbývá benzín na 60km... Ale pohodlnější mi přijde dodělat druhý kohout :-).

Nevím jak to máš vymyšlené, ale pokud dáš jen šroub tak asi nebudeš vědět kdy bys přepínal na rezervu ne? Pořád ti ze strany kohoutu bude něco přečabrávat do strany bez přepínání rezervy, takže mám dojem že si ten odečet zbývajícího benálu ještě více znepřesníš. Pokud to teda není šprycka bez kohoutu,nevím co máš za moto. Takže pokud bys tam měl něco dát tak asi kohout podle mě,jinak to nemá opodstatnění toho vědomí kdy dojde..

 offline 

 

#13 27.04.2016 17:25:46

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn:

Teď tam mám kohout (ON/OFF/RES) a pokud udělám na druhé straně díru bez přepínání a origo kohout bude v poloze ON, hladiny se budou vyrovnávat jen do okamžiku, kdy hladina dosáhne horního okraje trubičky na origo kohoutu a od tohoto okamžiku se bude brát benzín jen z kapsy s dírou bez přepínání. Jakmile moto přestane jet, budu vědět, že kapsa s dodělaným ventilem/šroubem je úplně prázdná a v druhé je benzín těsně pod okrajem trubičky (poloha ON).

Editoval RadoTP (27.04.2016 17:31:08)

 offline 

 

#14 27.04.2016 17:55:20

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:

No  moc se mi to nezdá, nevíš kolik se mezi sebou kapsy přelívají, teď to řešíš že je tam pokaždé jiné množství co zbyde. Stejně se to bude chovat i naopak, nikdy nebudeš vědět kolik vlastně v rezervě zůstalo ne?

 offline 

 

#15 27.04.2016 18:14:21

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP: jasně, proč ne, pokud chceš vědět přesně jaký je zůstatek benzínu. Jen myslím, že ve finále půjde o rozdíl tak 1l/ca 0,8kg a to by mě za tu díru a někde dodatečně páskovaný kohout, který bude třeba zranitelný, hadička také, nestálo.

2x už jsem ze strany bez kohoutu přelíval benzín, zapoměl jsem předtím přepnout po natankování z Res na On, vyjel vše co bylo a kohout na rezervě. Pak jsem měl tu kapsu jako nouzovou zásobu na dojetí.

 offline 

 

#16 27.04.2016 18:28:39

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn:

Nádrž má celkem 23L, do každé kapsy se vejde 4,5L. Tedy při devíti litrech se to začíná dělit. Při běžném ježdění v té duté kapse zůstanou cca 3L. Velikost rezervy bych si nastavil na cca 3L.

Ale jak říkáš, nějaká možnost, že se z rezervy něco přelije do druhé bandasky tady je. Dala by se z toho ovšem udělat dvoufázová rezerva. Jakmile dojde benzín, přepnu na rezervu, počkám minutku než se vyrovnají hladiny a rezervu vypnu. Když moto zdechne po 30km, tak po zapnutí rezervy ujedu dalších 30km.

Jees:
Tak samozřejmě má to něco do sebe. Acerbis tam ten druhý kohout nedal z nějakého důvodu.. smile Ono se asi u expediční 23L velké nádrže neřeší pár litrů... Ale mikibergovo a jankovo řešení se mi líbí  ano 

Našel jsem i hotové pěkné řešení za 1800Kč. Tak to asi vyřeším přes soustružníka.



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_62136_l.jpg

Editoval RadoTP (27.04.2016 18:35:56)

 offline 

 

#17 27.04.2016 19:28:38

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


RadoTP:

Tak pokud je to tak velka bandaska tak asi jo,pri tom co jezdime my si nedokazu predstavit ze by v kapse zustalo nejake vetsi množství  ale nádrž jsem neviděl a nevim uplne přesně tvoje použití.. My tu moc loukokros nejedem,tudíž sem tam moto padne nebo ho aspon otacis ve vyjezdu takze prelivame i vrchem,teda aspon ja,nejaka hlucha kapsa by me.neohrozila  lol 

 offline 

 

#18 28.04.2016 06:21:03

Koštěbuch
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 334
Založená vlákna
Místo: přerov
Motorka: Gas Gas 515 FSE
Věk: 28
0 3

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


hele asi su z jiné školy abych laboroval nad dvěma kohoutama... ale ty díry bych tam udělal dvě a ty dna té nádrže a propojil.... = rezervu máš místo 3 jak píšeš 6 (a to pokaždé né jak ti co kde nacáká...) a jedeš pořad do dna rovnoměrně... prostě něco jak bylo na mustangu... to je asi 1200x lepší řešení ne ?

 offline 

 

#19 28.04.2016 08:09:35

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Koštěbuch napsal(a):

hele asi su z jiné školy abych laboroval nad dvěma kohoutama... ale ty díry bych tam udělal dvě a ty dna té nádrže a propojil.... = rezervu máš místo 3 jak píšeš 6 (a to pokaždé né jak ti co kde nacáká...) a jedeš pořad do dna rovnoměrně... prostě něco jak bylo na mustangu... to je asi 1200x lepší řešení ne ?

Staci se na to podivat jinyma ocima  ano Asi nejidealnejsi reseni ktere me vubec netrklo lol  az teda na to ze bude tesnit dve diry,ale to uz je asi jedno  ano 

 offline 

 

#20 28.04.2016 11:08:32

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Instalace druhého palivového kohoutu?


Jarynn napsal(a):

Koštěbuch napsal(a):

hele asi su z jiné školy abych laboroval nad dvěma kohoutama... ale ty díry bych tam udělal dvě a ty dna té nádrže a propojil.... = rezervu máš místo 3 jak píšeš 6 (a to pokaždé né jak ti co kde nacáká...) a jedeš pořad do dna rovnoměrně... prostě něco jak bylo na mustangu... to je asi 1200x lepší řešení ne ?

Staci se na to podivat jinyma ocima  ano Asi nejidealnejsi reseni ktere me vubec netrklo lol  az teda na to ze bude tesnit dve diry,ale to uz je asi jedno  ano 

Propojením získáš problém - jak ti začne jedna strana (hadička, kohout... ) sáknout tak tečeš až do dna ... v off nebo hard off se víc používají 2 nezávislé skupiny kvůli nouzovkám ... i na půl nádrže se někam dostaneš... kde to třeba opravíš.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů