Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Lehké výkonné tupé enduro

#61 15.02.2016 09:32:06

Re: Lehké výkonné tupé enduro


K těm mth, ono to nenaskakuje zase tak rychle smile. Co jsem pochopil, tak v terénu si nejezdil. MTH tedy pravděpodobně přepočítáváš na km.. Tedy 3mth = 100km, to se najede jak nic že..

Jenže v terénu dát 100km je docela fuška. Je to celodenka a když nejsi zvyklý, tak druhý den budeš dobitej a nepojedeš. Za předpokladu, že chodíš normálně do práce, tak to vychází na 3mth / týden. Rok má 52 týdnů, půlku vyškrtni (počasí, jiná aktivita, silniční moto, manželka atd  big_smile ) a jsi na 26 víkendech. Někdy píchneš, někdy to bude kratší atd.. Tak počítej cca 2/3 z 26 víkendů ... 17 víkendů a to je 51mth za rok. A i tak ti po roce přijde, že si docela jezdil a neflákal se smile

Tímto tempem máš před sebou 2 roky, než do toho budeš muset preventivně sáhnout (za předpokladu, že se nic nevysere dřív  usch ).. Za tu dobu propálíš 250l benzínu (7000Kč), vyměníš 10x olej (3000Kč)  + gumy, plasty, řetězovka atd atd je x dalších tisíc navíc. Za větší servis (píst, ojnice, ložiska, rozvoďák) dáš kolem 16tis, max 20.

Ovšem neber to jako nějakou obecnou pravdu - výše psané je jen moje osobní zkušenost - skoro by to sedělo na "podle sebe soudím tebe"  cool ... Jsou i tací, co manželku nemají, děti odrostlý, jezdí skoro každý víkend a pak není problém natočit 200mth za rok. S jedním takovým občas jezdím - čau Vlku  big_smile .

PS: Teď trochu nestranně... 100kg chlap co si chce prodloužit moto sezonu... Viděl bych to taky na DRZ400 či něco podobného. Když tě to chytne, půjdeš do lehčí a ostřejší... Ale je jich hodně zhuntovaných - každý k tomu přistupuje tak, že je to držák, olej vymění když si vzpomene. A na někoho ten černý petr padne a pak je to taky raketa  smile 

Editoval RadoTP (15.02.2016 09:51:46)

 offline 

 

#62 15.02.2016 09:50:56

Jarynn
Mazák
Fotogalerie
Příspěvky: 4392
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: EXC 300
Věk: 45
14 8

Re: Lehké výkonné tupé enduro


sirr:
Urcite laborujes asi s kazdou nez dotvoris k obrazu svemu.. Koupil podstatne drahsi ktm,vvmx byla nova. Neni prusvih v nakladnosti oprav,ale ze co to spadlo,tak skoro pokazde neco kruplo,plasty vubec neresim,ty jsou jak bakelit. Viko,druhe viko,spojkova pumpa,nejaky nesmyslny uchyt koncaku na stojan.. Uz si to nepamatuju vse,podstatne je ze nebyl.schopen dokoncit zadnou vyjizdku,po banalnim odlozeni vzdy neco ruplo. Byl s nama na ua a ted jak jsme se.bavili tak rikal ze to byl jeho nejvetsi stres v zivote- cely den nemyslel na nic jineho nez kdy zase neco uleti nebo ro umre. Dluzno dodat ze ua byla skoro bez ztraty.kyticky  lol 

 offline 

 

#63 15.02.2016 10:39:30

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


včera jsem měl tu čest vyzkoušet AJP PR5 a musím říct že na mě udělala pozitivní dojem,...projel jsem to sice jen 15-20,..takže zas tak o tom referovat nemůžu ale musím říct že má vyladěný zátah už od spodku což nemá každá 250,...je to prostě jednoduché a lehké endurko, žádné zbytečnosti,..a nemyslím že ty náhradní díly budou nějak extra drahé takže druhovýroba tě velice nemusí zajímat,..v jednoduchosti je krása,..a tento stroj je perfektně a funkčně vyladěn,..ano samozřejmě má nějaké mouchy,..ale na takové to hobby ježdění naprosto ideální stroj,..že ti klesne cena ze 140 na 100,..to není zas tak zlé,..když si koupíš ostrou za 100 tak za kolik ji prodáš za 2-3 roky? a to nepočítám kolik do toho na údržbě nasypeš,...

 offline 

 

#64 15.02.2016 10:40:58

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 129
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


DRZ400 S je hrozně těžká svině už  a1 Ečko bych bral, ale skoro nejsou. Teď je jedna v inzerci přímo od nás z Mostu, frajer se asi vyzná, ale chce za ní 95 kolíků, to je fakt dost.

 offline 

 

#65 15.02.2016 11:56:37

Hadislav
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 17
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: Yamaha XT660R
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Solidus: pokud se rozhoduješ mezi ostrou a dualsportem, tak snad ti pomůže přiloženej obrázek.

Mít našetřený peníze, tak hned jdu do té co inzeruje RadoTP. Mám XT660R, tedy dualsport a to hodně těžkej dualsport. Koupil jsem si motorku na dojíždění do práce 10km. Pak jsem začal koketovat s terénem a zatím dobrý, ALE... Ty motorky na to nejsou stavěný a to co na první pohled ušetříš na servise se ti jednou vrátí. Aspoň u té Yamahy. Teď jsem nasypal 10000Kč do úplně běžnýho servisu (ložiska v kolech, přepákování, olej, filtry atd...) Když mám vypláznout skoro 3kila za jedno gufero (jen proto že je to atyp), tak se mi otevírá kudla v kapse. Na vidli začínám zjišťovat drobný vůle a to bude koštovat minimálně dalších 5litrů. Zadní tlumič si řekne asi v zápětí a je nerozebiratelnej. Všechno neskutečně drahý. Na ostré je to za zlomek ceny + to co ušetřím na servise běžným můžu vypláznout na ostré při velkým servisu (AJP je taky jenom dualsport). Asi to fakt výjde šulnul. Ale s tím rozdílem, že si to v terénu opravdu užiju. A ne furt řvát: Chlapi kura pomožte mě, mě to zase spadlo.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/4894_screenshot_2016-02-13-19-14-45.png

 offline 

 

#66 15.02.2016 12:05:00

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


sirr: jako nemyslím si že na terén nutně potřebuješ ostré náčiní,..to je věc názoru,..podle mě je hloupost aby si začáteční koupil třeba ostrou 2T 300,...tam pro něj bude výkon spíš překážkou která mu bude bránit naučit se ty pravé návyky a techniku,...kor ve výjezdech,..pokud nemáš zkušenosti,..tak ta motorka v extrému ti bud ujede po prdelý nebo zahrabeš tak že to nevyjedeš,..kdežto taková AJP vyveze začátečníka navrch bez větších potíží,..jinak s tebou souhlasím,..
každopádně podle toho co píše solidus tak se na žádné závodění nechystá,...já si myslím že PR5 by v Rumunsku určitě nevyhořelo,...ba naopak,...a pochybuju že lidi mlčí o závadách kor my češi,....ta motorka je fakt betelně udělaná,...

 offline 

 

#67 15.02.2016 14:13:43

blejdamint
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: Honda xr 650r
Věk: 50
2 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


sirr napsal(a):

Rischwon napsal(a):

sirr:  pochybuju že lidi mlčí o závadách kor my češi,..

Já si zase myslím, že češi moc o závadách svých strojů nemluví ...rozdně nejsou tolik sdílní jako na zahraničních fórech.
Jednoduše není tolik fin. prostředků na oficiální opravy v autorizovaných servisech a pokud je někdo sdílný (videa co a jak dává svému stroji nafrak atd..) při prodeji to funguje jako předmět doličný..., ty zato chceš takový prachy - když tadys psal jak bylo to a to KO...video jaks to utopil,zahodil tam a tam..
Proto taky stroje například jezdců MEZMČR se stávaj neprodejné - dělají jednoduchý fígl, stroj se přeplastuje jinak polepí bez startovních čísel a prodejce bývá kamarád z vedlejší vesnice jeta pole louky...

souhlas a realita velika tull 


Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc

 offline 

 

#68 15.02.2016 14:45:53

Vlk
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 1991
Založená vlákna
Místo: kde jsou dobří lidé
Motorka: KTM EXC 350, KTM 690 R, Triumph Tiger 800 XCX
Věk: jednou přetočený tachometr, skoro důchodce
Tel: mám

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Já bych doporučil na začátek DRZ400, jako RadoTP. Zpracováno moc pěkně. Je to nejen jeho osobní zkušenost, ale i souhrn logických a technických argumentů.
Počítej, že enduro žere daleko víc spotřebáku než silnice (desky, řetězovka, oleje......). Takže je dobré mít finanční rezervu. A vybavení na sebe do lesa (boty, rukavice, chrániče......taky něco stojí.
Já před lety začínal na DR350.........a dnes když nemám tu manželku, tak.... tongue  Berg to jistí  ano 


život je pes a my jsme jeho patníky

 offline 

 

#69 15.02.2016 15:51:14

Jardasonyx
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 341
Založená vlákna
Místo: Lomnice nad Popelkou
Motorka: Honda XR 650 R
Věk: 44
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Solidus,jestli chceš opravdu enduro do jakéhokoli terénu a začínáš tak ti jednoznačně doporučuji Hondu XR 600 R a nebo YAMAHU TT 600 R.Umí i po silnici.Hlavně servis není náročnej.Do těchto dvou motorek bych šel kdykoli i když jsou staršího data výroby.Ta Yamaha WR 250 R neříkám že je špatná na začátek,ale jak říkali kluci,věř tomu že po sezoně ji pošleš dál.Koukni se na zdvihy pérování a na váhu,nic moc řekl bych.Výkon na začátek dobrý,ale veř tomu že z WR 250 F se nedá porovnat.Srovnej si třeba váhu a zdvihy.A kdo tvrdí že moc velký výkon je na začátek na škodu,tak tomu nevěř,vždy je lepší mít rezervu než něco ždímat k maximu.Co se týká VVM 250 450 ja myslím že to není špatná volba,sám bych do toho šel i když mám ted Hondu.Asi tak.Jinak není dualsport jako dualsport :-)


Co rána to metr!

 offline 

 

#70 15.02.2016 16:01:27

tank
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1640
Založená vlákna
Místo: HK
Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
Věk: x+55
5 2

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Jardasonyx:
Kolego, u DR 400 bych doporučení akceptoval. Ale ttr i xr v 600ccm jsou motorky už poněkud narostlé a relativně těžké. Pro učení to není ideální nářadí. To už můžeme s klidným srdcem doporučit LC4, ať už ve 400, nebo 620-625-640.  Tazatel chtěl starter, to ttr a xr neplní. Pokud chce lehce soft enduro, dak dr. Pokud něco razantnějšího, ale stále dobře ovladatelné -tak asi radova hsq by nezklamala. A při tělesných proporcích 100kg+ bych se nebál ani obsahu 450, otázkou je spíše stav ojetin na trhu.


Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.

 offline 

 

#71 15.02.2016 16:04:21

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Sirr: bohužel je to tak no,...s tímto máš fakt pravdu,...myslíš že i ti AJPéčkaři by neřekli o stroji v záruce že je tam takový a takový problém,..jako možné je všechno,..ne nadarmo říká můj otec že ostrou motorku jedině novou,..ale ne každý si to může dovolit že jo,...

Vlk: ja jsem zkoušel kámošovu DRZ400SM a proti wrx je to pocitově od dost těžší a méně obratnější motorka,...ale je tam znát vyšší obsah,..to určitě,....ale celkové to jede hodně podobně,...bohužel kámoš koupil takový kus že se mu po 1000km zadřel motor,..věřím ale že by tazatelovi sedla vzhledem k jeho váze,...WRR by pro něj asik fakt nebylo,..

Jardasonyx: Taky si myslím že ty těžké endura by ho moc nenadchly,..kámoš udělal tuhle chybu že koupil KLR650, ale v terénu se stím akorád trápil a že by se na ni něco naučil to už vůbec ne,...nevím jak važí XR650R ale ono jezdit v terénu z 170kg není zrovna nejlepší začátek,...tedka se to snaží prodat za každou cenu a takových lidí už moc není co by do toho šli,..snad jen někdo kdo jezdí po silnicích a sem tam projede nějakou polňačku a trvá na vyšším obsahu,...

Editoval Rischwon (15.02.2016 16:12:33)

 offline 

 

#72 15.02.2016 16:20:26

solidus
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 129
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Neulehčujete mi to  a1 Našel jsem hodně pěknou a hodně novou WR250R. To se mi pro začátek líbí. Pak řeším tu velmi pěknou Radovu Husku, akorát mě bude bolet u srdce, až se budu jen tak projíždět (les, louka) a budou naskakovat mth. To je fakt těžký, člověk neví, jestli za rok zjistí, že chce hardcore off nebo ne  big_smile 

 offline 

 

#73 15.02.2016 16:38:14

Re: Lehké výkonné tupé enduro


K těm velkejm obsahům- měl jsem dominátora a zkoušel (učil se) co nejmenší osmičky. Lehce podklouzne přední kolo, člověk lehce vrkne plynem a necelejch 200 kilo vyrází kamsi dopředu, takový učení prostě nebaví. Když jsem kroužil na ajp (ještě sem jinou 250 nezkoušel) tak to bylo jiný kafe. Proto koukám po 250 (nebo freeride 350). Na tom ajp se mi hrozně líbilo že stačilo minimum plynu a motorka jela krokem a nějaký vrknutí plynem nijak nerozhází.....................

 offline 

 

#74 15.02.2016 16:41:02

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 419
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 37
Tel: placatej
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


solidus:
Jestli mas moznost dobrou WRR tak ji kup, prinejhorsim se projedes a pak ji zas prodas, ale budes mit skoro jisty ze se ti na ni nic nevysype a jediny co do ni budes vrazet je to co rozbijes ( a vydrzi toho docela hodne )
kdyz se da lepsi vejfuk a filtr a odstrani ais tak je o dost zivejsi a zni pak taky pekne, ja dozadu dal 48z rozetu, na smrdlani potokama, lesama a polnackama bozi, diky nizsimu vykonu se nemusim ve vyjezdech tolik soustredit na plyn a ve vysledku vyjedu mnohem vic nez treba driv na XR400, plus benefit ze gumy vydrzi hodne dlouho i pri jezdeni po meste do prace a pro rohliky
sem trosku pomalejsi na silnici, zvlast treba presun po dalnici je vylozene na hovno, ale cestovku mam kolem 100 +-, na litacku po meste je skvela i na drapacich, na vyjizdky jezdim s kamosem co ma drz400 a v poho si sedime, u drz jde krasne znat vyssi vykon, ja musim vic tocit ale zase motka je mnohem vic ovladatelna.. z myho pohledu je WRR takovy motokolo a mam ji vazne rad :-)

 offline 

 

#75 15.02.2016 16:43:20

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


solidus: jestli ti sedí a jede se ti na WRR dobře,..tak ju vem,..určitě je to perfektní motorka a na rozdíl od ostrých do ní za normálních okolností nemusíš nasypat ani korunu,...když si odmyslíš běžný provzní servis,...a pak ji možeš prodat za ty samé prachy,. pokud to nějak sám nepoložíš nebo nedojebeš,...

 offline 

 

#76 15.02.2016 16:58:23

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


luke21: krásně si to napsal,..jak říkáš když hodíš ladák otevřeš airbox dozadu rozetu aspon 48 (já mám 50),...tak to jede fakt krásně,..díky krátkému převodu to táhne i v nižších otáčkách,...já už ji xkrát v terénu položil a jediné co jde na té motorce poznat jsou ohlé řidítka lehce trhlý boční polep a křivá značka jinak moto cajk..moje koleno dopadlo mnohem hůř,..  ne  a jak si říkal s tím drz že si sedíte,..tak já to mám podobné akorád kámoš ji má v motardu,..tak když nahodím motard kola tak si též sedíme,..já musím víc řadit ale ve výsledku mě nikdy neujel,...akorád v kopci když jsme jeli na plný tak mě pomaličku začal ujíždět,...respektive moje začla strácet tah,..

 offline 

 

#77 15.02.2016 17:18:05

Re: Lehké výkonné tupé enduro


luke21, Rischwon: Jen pro zajímavost, jak se dá jet po rovině pomalu bez spojkování, jenom s plynem?

 offline 

 

#78 15.02.2016 17:31:56

Rischwon
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI
1 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Těpic:
já pomalu nejezdím takže nevím  smile  ne dělám si srandu,..nejsem si tedka jist,...ale myslím že při uplně hlemýždím tempu musím spojkovat,..včera když jsem zkoušel tu ajp,..tak fakt jak říkáš,..dalo se na tom jet uplně krokem,..prostě ten spodek to má krásně vyladěné to AJP,..zítra jedu pro mou motorku do servisu tak hned jak se projedu tak ti řeknu jak to je,..

 offline 

 

#79 15.02.2016 17:53:27

super-biker
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 55
Založená vlákna
Místo: Jihlava
Motorka: AJP PR5 250 Enduro
Věk: 30
0 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Jardasonyx:
zmínil si jako ideální stroj pro začátečníka TTR 600 a spol... No pohledem začátečníka jako sem já bych to shrnul takto. Mám TTR 600 a budu ho prodávat, koupil sem ho minulou sezonu jako skoro úplný začátečník (nepočítám že sem měl předtím chvílu Pegaso 650, které do terenu pro mě bylo jedno velké trápení s váhou). Po téhle zkušenosti bych se nebál doporučit začátečníkovi slabší a lehčí stroj, pro mě je rozdíl nebe a dudy a už tolik zbytečné nepadám, páč když je krizovka tak noha dokáže tu váhu udržet a tolik se nebojím výjezdu/bahnisek, že tam někde zůstanu trčet.  Výkon mi také nechybí, páč plný krouták TTR se v terénu težko využívá když si začátečník a beztak všude jezdíš relativně pomalu. Myslím si že menší nástup výkonu mě už mnohokrát zachránil od ujetí mašin pod prdelí. Nicméně když si koupíš dejme tomu tupou 250, tak to na pohodlné cestování není a veřím že po čase začne člověk pošilhávat po nečem silnejším. Já to chcí řešit nákupem cestovního cendura (ale aby i neco zvádlo v terenu - žádné lité 17" kola atd...) a tupého lehkého endura a veřím že hodně začátečníkům tato kombinace dlouho vydrží, aspon když nemáš žádné velké sportovní ambice jako já  (max. dáš nějakou místní cross country pro zábavu ne pro výsledky apod..).

 offline 

 

#80 15.02.2016 19:01:54

GG300
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 252
Založená vlákna
Motorka: BXT 300
Věk: 55+
3 0

Re: Lehké výkonné tupé enduro


Vlk napsal(a):

Já bych doporučil na začátek DRZ400, jako RadoTP. Zpracováno moc pěkně. Je to nejen jeho osobní zkušenost, ale i souhrn logických a technických argumentů.
Počítej, že enduro žere daleko víc spotřebáku než silnice (desky, řetězovka, oleje......). Takže je dobré mít finanční rezervu. A vybavení na sebe do lesa (boty, rukavice, chrániče......taky něco stojí.
Já před lety začínal na DR350.........a dnes když nemám tu manželku, tak.... tongue  Berg to jistí  ano 

Taky jsem začínal na DR350(kit 400) US verze-nejlehčí, pak DRZ400 - nejlehčí =plast nádrž....ale bez starteru - byl jsem nadmíru spokojen. Trefit na dobrý kup myslím, že bys byl spokojen.
tady něco je: http://motorky.bazos.cz/inzerat/5601148 … 0-E-2x.php

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů