INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Téma zavřeno
Stránky: 1 2 3 4 5
Výroba kotoučů na TTR
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Ledy:
No asi byla, záleží na směsi destiček, jak se to projeví na vlastnostech. Pro to jsem zatím udělal jen jeden kus. Taky nevím jak se to bude chovat... Na nerezi se mi zamlouvá nízká cena, kdežto u oceli musíš řešit povrchovou úpravu nepracovní části a když děláš jen pár kousků, tak se dostaneš na cenu normálního kotouče a to pak nemá cenu dělat. Teď su rád, že sem sehnal broušení za levno.
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
pecan:
šrouby si koupí každý sám.... a počet kotoučů budu řešit, až bude výsledek od toho pokusnýho.
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
Re: Výroba kotoučů na TTR
Suchman napsal(a):... Na nerezi se mi zamlouvá nízká cena, kdežto u oceli musíš řešit povrchovou úpravu ....
pokud je vyrobis z nerezu tak myslim pocty objednavek nebudes muset resit jedine ze bys je rozdaval zadarmo. nerez totiz kurevsky spatne odvadi teplo, tudiz ho budes mit velkej problem uchladit. pokud zahrejes 4,5mm silnej plat nerezu tak si dovolim tvrdit ze pri trosku vetsim extremu se k nemu brzdovy desticky skoro prilepi, nebo se od neho zahrejou tak ze to temer prestane brzdit. schvalne si zkus svarit dva kousky nerezu k sobe. staci 2cm dlouha housenka a budes videt jak dlouho to bude chladnout. jo a nerez se taky oproti normalni oceli pri zahrati vic krouti. oni vyrobci asi vedi proc na kotouce nerez nepouzivaji a nebude to jen kvuli rozdilne cene materialu.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
kick-start:
No a proč jsou teda origo kotouče z magnetické nerezi 17020 nebo 17021? Nebo mě šálí rozum a třída 17 není nerez?
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Vláďa:
JJ to jsem četl... i další, ale na silniční motorku bych kotouč nevyráběl a ani nepoužíval náhradu... Na choppra taky ne, tam si zase lidi hrajou na krásu...
BTW: na ty chopry se to dělá taky z nerezu, kvůli kráse
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Re: materiál na brzdové kotouče Autor: Kadlák (---.temac.cz) Datum: 03.10.2008 11:24
Brzdové kotouče, které jsou větší šířky (auta, tramvaje,...) 8mm a více, jsou nejčastěji odlévány z litiny (nejčastěji perlitické) a tenké koutouče (motorky) jsou nejčatěji z ocelového plechu z nízkolegovaného materiálu se zvýšenou pevností což jsou oceli třídy 12, pro velké namáhání jsou ocelové kotouče z pérových ocelí třídy 13, popřípadě se tenké kotouče dělají z nelegované oceli třídy 11, která není moc častá, neboť nevydrží větší namáhaní, tudíž se používá pro pomalé lehké motocykly, dělají se i kotouče z oceli třídy 17 (nerezové), které se používají pro větší namáhání (nejčastější materiál je 17 021) a pro velké namáhání se nerezové kotouče dělají kalené přibližně na 300 HV. Samozřejmě se dělají kotouče i z jiných materiálů, ale to jsou kotouče pro závodní účely, kde jsou velké požadavky na brzdný účinnek nikoli na životnost. Tenké kotuče z plechů jsou nejčastěji vyráběné pálením laserem, ale některé jsou vyráběny vysekáváním střižným nástrojem (kotouč na intrudru). A vzhledem k tomu, že se v materiálech celkem vyznám, tak vim jaký materiál si můžu dovolit použít.
Citace z toho odkazu od Vládi
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Re: materiál na brzdové kotouče Autor: Svaťa XJ (---.netron.cz) Datum: 29.01.2009 21:26
Ahoj. Ke kotoučům mám 2 poznatky: 1- sám jezdím kotouče od MotoZloch, najeto cca 30 000km bez problémů, 2ks za cca 2900 Kč včetně poštovného, na motorce XJ900F. 2- později se mi dostal do ruky starý kotouč z Hondy Afrika Twin a v té době jsem měl možnost nechat si zjistit chem.složení materiálu. Výsledek je tř. 17 020 - 17 021.
Citace zas z www.k1400.c Tak si myslím, že zas tak vedle nejsu
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Kotouče, si dělám pro sebe... kdo bude chtít, tak se přídá, kdo ne, může objednat u Yamahy (cca 4000,-), nebo druhovýrobu. (cca 1500,-)
Na ty kotouče mě navedl Brzda.a když objednal druhovýrobu a ta neměla zahloubený díry na šrouby a ani neseděly rozteče (vyroben z nerezi). Rozhodně si myslím, že o tom něco vím, znám postupy výroby, materiál používám téměř shodný s origo kotoučema, tak nevidím problém to udělat steně kvalitně jak dobrá druhovýroba. Jen by mě zajímalo, kdo koupí origo kotouče? Většina lidí tu objedná druhovýrobu a neuvažuje nad tím, že to dělají stejně jak já nebo i hůř. Například TENAX kotouče jen vypálí z plechu a vůbec se nazabývá broušením a tepelnou stabilizací... viz m.cz. Spousta lidí jim to háže na hlavu, protože pak mají nedobrovolně ABS.
Připomínky samozřejmě pište, ale jen k věci. Nejaký zrazování, vymýšlení 3,14čovin atd. neberu.
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
Re: Výroba kotoučů na TTR
nechci te od niceho odrazovat. vypada to ze nerez vychazi pro malovyrobu jednoduzsi. kdyby ale byla lepsi nez 12-tka tak by ji asi vyroci motorek pouzivali na seriove stroje. jinak kotouce jsem mel pres zimu rezave na chopperu, silnici, corssce i enduru - proste nikdy na nicem nebyl nerez takze vychazim z toho.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Ledy
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 114
- Založená vlákna
- Místo: KV
- Motorka: TT 600 RE
- Věk: "dědek"
- 0 0
Re: Výroba kotoučů na TTR
zdar Suchmane,
sezona se blíží, je něco novýho s kotoučema? Konkrétně se zadním?
jestli mám čekat nebo se rozhlížet po kšeftech.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Suchman
- Administrator
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4498
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
- Věk: už moc
- Tel: 774 817 423
Re: Výroba kotoučů na TTR
Vzhleden k tomu, že sem teď na dovolené v alpách utavil zadní kotouč, tak se do toho musím pustit dost rychle...
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
- Navrc.WR-F
- Moderátor
- Fotogalerie
- Příspěvky: 5901
- Založená vlákna
- Místo: Kósek od Olomóca
- Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
- Věk: 33
- Tel: Redmi Note 8 PRO
Re: Výroba kotoučů na TTR
Suchman:
jak se ti to podařilo? Já aji když sem držel skoro 10km nohu na brzdě, tak se mi akorát uvařila kapalina, zezlátnul kotouč a po schládnutí to zas aji začlo brzdit. Pak se mi to stalo eště jednou, ale to už sem to držel zašláply jenom asi 5km a kotouč zmodral. Ale furt drží, ikdyž sem už musel koupit novy destičky Jinak stalo se mi to kvuli novejm motokrosovejm botám, ve kterych sem neměl absolutně žádnej cit vubec sem necitil že bych se o tu brzdu opiral. Jenom sem citil že motorka nějak blbě jede a nechápal sem proč
Téma zavřeno
Stránky: 1 2 3 4 5
|