Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Výroba kotoučů na TTR

#61 04.01.2010 17:45:43

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Ledy:

No asi byla, záleží na směsi destiček, jak se to projeví na vlastnostech. Pro to jsem zatím udělal jen jeden kus. Taky nevím jak se to bude chovat... Na nerezi se mi zamlouvá nízká cena, kdežto u  oceli musíš řešit povrchovou úpravu nepracovní části a když děláš jen pár kousků, tak se dostaneš na cenu normálního kotouče a to pak nemá cenu dělat. Teď su rád, že sem sehnal broušení za levno.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#62 04.01.2010 17:46:53

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


pecan:

šrouby si koupí každý sám.... a počet kotoučů budu řešit, až bude výsledek od toho pokusnýho.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#63 04.01.2010 21:42:50

Re: Výroba kotoučů na TTR


Suchman napsal(a):

... Na nerezi se mi zamlouvá nízká cena, kdežto u  oceli musíš řešit povrchovou úpravu ....

pokud je vyrobis z nerezu tak myslim pocty objednavek nebudes muset resit ne jedine ze bys je rozdaval zadarmo.
nerez totiz kurevsky spatne odvadi teplo, tudiz ho budes mit velkej problem uchladit.  pokud zahrejes 4,5mm silnej plat nerezu tak si dovolim tvrdit ze pri trosku vetsim extremu se k nemu brzdovy desticky skoro prilepi, nebo se od neho zahrejou tak ze to temer prestane brzdit.
schvalne si zkus svarit dva kousky nerezu k sobe. staci 2cm dlouha housenka a budes videt jak dlouho to bude chladnout.
jo a nerez se taky oproti normalni oceli pri zahrati vic krouti. oni vyrobci asi vedi proc na kotouce nerez nepouzivaji a nebude to jen kvuli rozdilne cene materialu.

 offline 

 

#64 04.01.2010 23:52:21

Vláďa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 935
Založená vlákna
Místo: ČR
Věk: 50+
Tel: Lenovo
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


Suchman:

Možná už jsi to četl, možná se z toho nic nového nedozvíš, ale stejně - našel jsem tuhle diskusi (jedna z odpovědí, článek o výroběano key 

 offline 

 

#65 05.01.2010 06:30:51

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


kick-start:

No a proč jsou teda origo kotouče z magnetické nerezi 17020 nebo 17021? Nebo mě šálí rozum a třída 17 není nerez?


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#66 05.01.2010 06:43:43

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Vláďa:

JJ to jsem četl... i další, ale na silniční motorku bych kotouč nevyráběl a ani nepoužíval náhradu... Na choppra taky ne, tam si zase lidi hrajou na krásu...

BTW: na ty chopry se to dělá taky z nerezu, kvůli kráse


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#67 05.01.2010 06:57:36

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Re: materiál na brzdové kotouče
Autor: Kadlák (---.temac.cz)
Datum: 03.10.2008 11:24


Brzdové kotouče, které jsou větší šířky (auta, tramvaje,...) 8mm a více, jsou nejčastěji odlévány z litiny (nejčastěji perlitické) a tenké koutouče (motorky) jsou nejčatěji z ocelového plechu z nízkolegovaného materiálu se zvýšenou pevností což jsou oceli třídy 12, pro velké namáhání jsou ocelové kotouče z pérových ocelí třídy 13, popřípadě se tenké kotouče dělají z nelegované oceli třídy 11, která není moc častá, neboť nevydrží větší namáhaní, tudíž se používá pro pomalé lehké motocykly, dělají se i kotouče z oceli třídy 17 (nerezové), které se používají pro větší namáhání (nejčastější materiál je 17 021) a pro velké namáhání se nerezové kotouče dělají kalené přibližně na 300 HV. Samozřejmě se dělají kotouče i z jiných materiálů, ale to jsou kotouče pro závodní účely, kde jsou velké požadavky na brzdný účinnek nikoli na životnost.
Tenké kotuče z plechů jsou nejčastěji vyráběné pálením laserem, ale některé jsou vyráběny vysekáváním střižným nástrojem (kotouč na intrudru).
A vzhledem k tomu, že se v materiálech celkem vyznám, tak vim jaký materiál si můžu dovolit použít.

Citace z toho odkazu od Vládi


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#68 05.01.2010 07:23:22

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Re: materiál na brzdové kotouče
Autor: Svaťa XJ (---.netron.cz)
Datum: 29.01.2009 21:26


Ahoj. Ke kotoučům mám 2 poznatky:
1- sám jezdím kotouče od MotoZloch, najeto cca 30 000km bez problémů, 2ks za cca 2900 Kč včetně poštovného, na motorce XJ900F.
2- později se mi dostal do ruky starý kotouč z Hondy Afrika Twin a v té době jsem měl možnost nechat si zjistit chem.složení materiálu. Výsledek je tř. 17 020 - 17 021.

Citace zas z www.k1400.c
Tak si myslím, že zas tak vedle nejsu  wink 


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#69 05.01.2010 08:59:37

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


já ten zadní až bude vemu i z nerezi... tongue  big_smile 

 offline 

 

#70 05.01.2010 10:13:32

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Kotouče, si dělám pro sebe... kdo bude chtít, tak se přídá, kdo ne, může objednat u Yamahy (cca 4000,-), nebo druhovýrobu. (cca 1500,-)

Na ty kotouče mě navedl Brzda.a když objednal druhovýrobu a ta neměla zahloubený díry na šrouby a ani neseděly rozteče (vyroben z nerezi). Rozhodně si myslím, že o tom něco vím, znám postupy výroby, materiál používám téměř shodný s origo kotoučema, tak nevidím problém to udělat steně kvalitně jak dobrá druhovýroba.  ano2 
Jen by mě zajímalo, kdo koupí origo kotouče? Většina lidí tu objedná druhovýrobu a neuvažuje nad tím, že to dělají stejně jak já nebo i hůř.  !!!  Například TENAX kotouče jen vypálí z plechu a vůbec se nazabývá broušením a tepelnou stabilizací...  a21  viz m.cz. Spousta lidí jim to háže na hlavu, protože pak mají nedobrovolně ABS.  a1 

Připomínky samozřejmě pište, ale jen k věci. Nejaký zrazování, vymýšlení 3,14čovin atd. neberu.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#71 05.01.2010 20:47:06

Re: Výroba kotoučů na TTR


nechci te od niceho odrazovat. vypada to ze nerez vychazi pro malovyrobu jednoduzsi. kdyby ale byla lepsi nez 12-tka tak by ji asi vyroci motorek pouzivali na seriove stroje. jinak kotouce jsem mel pres zimu rezave na chopperu, silnici, corssce i enduru - proste nikdy na nicem nebyl nerez takze vychazim z toho.

 offline 

 

#72 09.02.2010 21:08:40

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Tak první pokus po broušení  nee1  ne 
Bohužel budu muset dát kotouče na indukční kalení, protože se kroutí o cca 0,2mm a mají malou tvrdost. Od pár lidí co se tím zabývají jsem zjistil, že kotouč by měl mít ideální tvrdost 60hrc a já mám jen 12hrc....
Tak tehle kousek hážu do koše a jedu odznova  a2 


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/142_dsc00447.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/142_dsc00448.jpg


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#73 10.02.2010 13:10:11

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


Suchman:

tak to je škoda...
nevypadá špatně, držím palce.
 big_smile 

 offline 

 

#74 16.03.2010 12:15:41

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


zdar Suchmane,

sezona se blíží, je něco novýho s kotoučema?
Konkrétně se zadním?

jestli mám čekat nebo se rozhlížet po kšeftech.

 offline 

 

#75 16.03.2010 20:18:55

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Ty já ti nevím, na laseru mám objednaný držáky a plotny...   mají být už k vyzvednutí, ale borec mi už 3 týden nezvedá telefon.... a30 tak si připadám jak kkt.  a11  Jak se mu dovolám nechám udělat ty přední z jinýho matroše, nechám zakalit a to už bude odsípat.  ano2   Když se osvědčí, hned půjdou i zadní.  ano Ale nechci nic slibovat, aby to nebylo "příští týden". Napíšu ti hned jak od něj vyzistím nějaký termín.

Samotnýho mě to sere, protože čekám i na kufry, který chci už v květnu mít dokončený na svoji dovolenou a ještě jsem nevyrobil ani základní krabici...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#76 17.03.2010 09:46:15

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


tak Ti a vlastně i sobě držím palce. ano2  smile 

 offline 

 

#77 20.04.2010 09:08:39

Ledy
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 114
Založená vlákna
Místo: KV
Motorka: TT 600 RE
Věk: "dědek"
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


ještě jsem měl sdělit, jak brzdí ten muj novej přední kotouč od JT Braking.

nuže brzdí jaxviňa, je pěkněkousavej, potvrdili mi to i jiní. a25 
občas zapíská či něco podobně a když tlačim moto, taxi občas trochu šoupne hmm ,tj. taky asi neni ideálně rovnej.
No snad e to nebude zhoršovat. nee1  ano2 
L.

 offline 

 

#78 14.07.2010 23:41:59

pecan
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 221
Založená vlákna
Motorka: TT 600R GSF 1200N
Věk: 27
0 0

Re: Výroba kotoučů na TTR


Suchman:

Zdarec něco novýho s těma zubatejma kotoučema? a14 

 offline 

 

#79 20.07.2010 16:32:16

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: Výroba kotoučů na TTR


Vzhleden k tomu, že sem teď na dovolené v alpách utavil zadní kotouč, tak se do toho musím pustit dost rychle...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#80 20.07.2010 16:37:10

Navrc.WR-F
Moderátor
Fotogalerie
Příspěvky: 5901
Založená vlákna
Místo: Kósek od Olomóca
Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
Věk: 33
Tel: Redmi Note 8 PRO

Re: Výroba kotoučů na TTR


Suchman:

jak se ti to podařilo? Já aji když sem držel skoro 10km nohu na brzdě, tak se mi akorát uvařila kapalina, zezlátnul kotouč a po schládnutí to zas aji začlo brzdit. Pak se mi to stalo eště jednou, ale to už sem to držel zašláply jenom asi 5km a kotouč zmodral. Ale furt drží, ikdyž sem už musel koupit novy destičky big_smile    Jinak stalo se mi to kvuli novejm motokrosovejm botám, ve kterych sem neměl absolutně žádnej cit ne   vubec sem necitil že bych se o tu brzdu opiral. Jenom sem citil že motorka nějak blbě jede a nechápal sem proč


http://www.offmoto.com/uploads/6_killer_off.jpg

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů