Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Moto na Mastodonty

#1 03.01.2016 16:48:18

Alexanderovic
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 643
Založená vlákna
Místo: Praha
Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
Věk: '92
Tel: 60551osm894
1 1

Moto na Mastodonty


Premejslim jakou, co nejlehci motorku, se kterou se daj jezdit ruzny cesky "rally" ala Mastodont cup. (600ccm a vic)
Proc jsem treba nevidel nikoho na Bergovi 650? To si na nej nikdo netroufne?
KTM 690R jezdej, ta mi prijde skvela. Tezka jako moje DRZ, par kobylek navic, ale pro me nad budget.
Jezdi to nekdo na XR 650?

Jakej vykon vlastne ma ten Berg? Ano slysel jsem, jak vsichni povidaj, ze cokoliv nad 450 je do terenu moc, ale kdybych to chtel ciste na naky zavodeni a na bezny lesomrdalek mel neco jinyho...


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3626_mastodont650.jpg

 offline 

 

#2 03.01.2016 17:18:46

Re: Moto na Mastodonty


Bez urážky ano , jak ti jde dohromady " Mastodont cup" a ostrý enduro Husaberg FE650?
Byl by to trochu výsměch těm opravdovým mastodontům, který začínaj někde od 160 kg výš. To samý XR 600/650, KLX 650R, ....
Z pohledu pravidel bys to s Bergem splňoval, ale například KLE 500 s cca 180 kg na takový akce nemůže - tohle dlouhodobě kritizuju, protože je totální hovadina ...
Za mě je naprostý ideál TT 600 R/S/E/RE ano Dá se poskládat perfektní motorka za rozumný peníz, zadní 18" kolo v základu, jednoduchý stroj ....
Jezdil jsem ty akce na KLX 650C a krásně jsem si zazávodil (s veškerým respektem k soupeřům) s klukama a holkou na mnohem mladších a lepších strojích. Ale to je mrtvý typ moto ... když chceš být konkurence schopný, musíš upgareovat ...
Další moc parádní stroj je LC4 640 Enduro, 625 SXC ano , ...  advík už je moc těžký a hrozí velký riziko poškození kapotáže, ... ale zas je velká frajeřina to vodit v terénu ano 
KTM 690, to je evoluce, ....
Stejně dobrý by bylo i BMW 650X ano 
Od Kawy KLR 650 je taky relativně levný poježdění, ale pokud to chceš na "závodění" byť amatérský i jako obdivovatel HI Kawasaki bych volil TT600. KLR je dost měkký, nízký podvozek, docela těžký, centrál má jen přepětí pružiny, předek nic, ... má to svý limity ... tam kde končí, TT600 začíná - obrazně řečeno.
to jen tak stručně můj názor.

 offline 

 

#3 03.01.2016 17:21:01

Re: Moto na Mastodonty


Já myslím že ani nemusiš řešit jinou moto. Většinou jsou i kategorie open. Jenom je to tak nějak  mimo pořadí bo těch open motorek jede většinou málo. A pokud by jsi chtěl být ve třídě 1v 600 tak je celkem jedno jakou moto na600  si koupiš. I na ttr se dá dojet první,  je to hlavně o navigaci.

 offline 

 

#4 03.01.2016 17:33:23

Palo7
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Moto na Mastodonty


BMW X-challenge 650, spolehlivý, v kategorii nad 600 je lehký a dá se koupit kolem 100.000

 offline 

 

#5 03.01.2016 17:44:11

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Moto na Mastodonty


Janek napsal(a):

ale například KLE 500 s cca 180 kg na takový akce nemůže - tohle dlouhodobě kritizuju, protože je totální hovadina ...

Kluci slovenští KLE 500 bez problémů pustili do jejich mastodontího seriálu v kategorii 2v600...holt jsou tam napřed ano 
A KLE 500 se stala celkovým vítězem kategorie:)

 offline 

 

#6 03.01.2016 17:50:09

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Moto na Mastodonty


Alexanderovic napsal(a):

Premejslim jakou, co nejlehci motorku, se kterou se daj jezdit ruzny cesky "rally" ala Mastodont cup. (600ccm a vic)
Proc jsem treba nevidel nikoho na Bergovi 650? To si na nej nikdo netroufne?
KTM 690R jezdej, ta mi prijde skvela. Tezka jako moje DRZ, par kobylek navic, ale pro me nad budget.
Jezdi to nekdo na XR 650?

Jakej vykon vlastne ma ten Berg? Ano slysel jsem, jak vsichni povidaj, ze cokoliv nad 450 je do terenu moc, ale kdybych to chtel ciste na naky zavodeni a na bezny lesomrdalek mel neco jinyho...

na xr650 si pamatuju z Oldřichova jedoho týpka, jezdil pěkně, svižně, první absolutně, šikovný pilot,...Klymčiw se jmenoval semizdá heh2 

 offline 

 

#7 03.01.2016 18:00:22

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Moto na Mastodonty


Jen doplním ... mastodonti jako takový a závodění je víceméně dožívající druh a převážně v postsocialistických zemích kde nebylo dostupný patřičný závodní nářadí ... vodit velkou v "tempu" je frajeřina i zážitek jen to vidět ... ale stojí to peněz jako želez ... ty motorky se moc amortizujou ... už jen pro to že na vyšší tempo v těžším terénu nejsou (převážně) stavěný. Výjimkou jsou původní rallye stroje dnes převážně KTM 950...690... ale i ty jsou pro běžný smrtelníky v sérii jen polotovary.

I ralye obecně jde směrem dolů ... 450cm ... a i tady u nás (pokud se ty závody mají pořádat) do budoucna to jde tímhle směrem - open. Ralye obecně je hlavně onavigaci, ale co jsem si všim u nás v poslední době, tak je konkurence poměrně velká a jen navigovat už nestačí.

TZN jestli chceš závodit tak můžeš i na prdlačce (450) a i tak si připrav dost peněz na vybavení (roadbok atp..) protože jet dneska závod na malýho Čížka si už nedovedu dost dobře představit ... resp. jo ale svízt se. A tím se ti to na pár závodů který tady pojedeš dost zlevní o motorku.

Z toho poměrně plyne, že např. tebou tázaná 690 je poměrně ideál z pohledu nutných investic, dalšího použití i mimo závody, třeba i adv. cestování atp.

Třeba ten Berg 650 proč ne ... je to jako kdysi když mezi lc4, BMW GS 650 , KLR, XT ...atp nastoupila 690 a taky to nikomu nebylo divný jet na výrazně modernější a vhodnější, lehčí , výkonnější motorce ... v podstatě to taky byla podpásovka pro ty kdo moto používali k běžnýmu provozu, turistice atp ... najednou upravená 690 na ostrých gumách ... je to evoluce a využití možností. Husqvarna dělá tuším taky 650 jsou i další ale je to moto hodně úzkýho zaměření z hlediska servisu užití, nutný jsou další investice do výbavy a úprav pro ralye a hlavně tímhle směrem už se dál asi nepůjde.

Tratě se dneska stavěj poměrně průjezdný a nejsou zase tak obtížný tak tvoje rychlost bude víceméně končit schopností navigovat + bezpečnostní pojistka (snížení rychlosti) aby si si u toho nenamlel hubu. Výkon a rychlost by jsi prodal spíš na zahraničních ralye kde jsou pro to podmínky.

 offline 

 

#8 03.01.2016 18:38:00

Re: Moto na Mastodonty


650 se neboj, jen nepocitej z nesmrtelnosti....je to horsi jak z 400 a 450 a 501 a 550.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5166_ralsko_004.jpg

 offline 

 

#9 03.01.2016 18:44:04

Alexanderovic
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 643
Založená vlákna
Místo: Praha
Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
Věk: '92
Tel: 60551osm894
1 1

Re: Moto na Mastodonty


Janek: Jo, docela mi to prijde jako vysmech, ale uz kdyz zminujes nakou konkurenceschopnost, tak nechapu, ze proste nekdo nesahne po nejvyhodnejsim stroji. Jako smekam pred kazdym borcem, co si dokaze vodit terenem 200kg stroje, ale pro me uz je treba na hranici moznosti mych 150kg 400ccm. Jo, jedna vec je naka tradice a adekvatnost k ostatnim zavodnikum, ale jako laik vidim v pravidlech jednu podminku a tou je 600ccm a vejs...
mira1150: pred rokem jsem se zucastnil RBM Rally v kategorii Open a byla to jedna velka katastrofa. Byl naplanovanej zavod po trase podle znacek na stromech a nikdo z ucastniku nenasel spravnou trasu, protoze to bylo vyznaceny spatne. Rad bych si vyzkousel prave jizdu pomoci roadbooku. Kdybys vedel o necem, kde je open s roadbookem, sem s tim.
Mikiberg: zminujes podpasovku tem, kteri motorku pouzivali na bezny cestovani. Kdyz jsem videl, jak pulka velkejch motorek dorazila na vleku, tak to uz asi nikoho moc nesere.

Nejde mi o zadny vyhravani. Kdybych neco takovyho vyhral prave na zminovanym Bergovi, tak bych z toho asi ani zadny poteseni nemel. Jak nekdo pise, je to hlavne o ty navigaci. Tak to beru spis tak, abych se svezl, ale abych pri tom byl schopnej svou motorku zvednout ze zeme, jezdit nak a pri tom jeste byt schopnej cist z roadbooku. Tak proc si to do zacatku neusnadnit co nejlehci motorkou?

 offline 

 

#10 03.01.2016 18:45:07

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Moto na Mastodonty


taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#11 03.01.2016 18:49:02

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Moto na Mastodonty


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#12 03.01.2016 19:08:01

NoEnd
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2105
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM lc8 ADV
Věk: 32
5 1

Re: Moto na Mastodonty


wáca napsal(a):

taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik

Nj, nevyplatí se to. Když tu afriku prodáš a přidáš k tomu peníze co bys narval do podvozku, koupíš za to už motorku, která má i motor  gp   ugh2 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1259_img_20151222_1455231.jpg

Editoval NoEnd (03.01.2016 19:09:07)

 offline 

 

#13 03.01.2016 19:25:09

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Moto na Mastodonty


NoEnd napsal(a):

wáca napsal(a):

taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik

Nj, nevyplatí se to. Když tu afriku prodáš a přidáš k tomu peníze co bys narval do podvozku, koupíš za to už motorku, která má i motor  gp   ugh2 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … 455231.jpg

no a pak se svojí rakouskou královnou, celý stylově v ktm oblečení, přijedeš na nějaký mastodontí podnik..... lol  a3 

 offline 

 

#14 03.01.2016 20:22:22

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Moto na Mastodonty


Alexanderovic: ne to sem asi blbě napsal ... byla to obdobná situace "podpásovka" tupejm strojům který jsem jmenoval a bylo to kolem 2008 kdy přišla 690 .... to, že se to dneska (jel si to loni) vozí na káře už nikoho neudivuje ... je to kvůli obutí a tomu že je úroveň vejš a na nějakejch ošoupanejch TKCčkách si můžeš jet tak pro párek v depu když neprší smile

A jestli jsi jel právě to zrušený OPEN na RBM tak především trénuj STD jízdu a jistotu jízdy ... HSB 650 už chce vyjetýho jezdce a pevnou ruku i na plynu ... to zase ty ralye se trochu terénem jedou.

 offline 

 

#15 03.01.2016 20:35:31

Re: Moto na Mastodonty


650 je takova kocicka, budes si jen tak wrkat ano 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5166_dsc_0029.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5166_rumunsko_8102009_foto_099.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5166_rumunsko_8102009_foto_091.jpg

 offline 

 

#16 03.01.2016 22:36:29

Alexanderovic
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 643
Založená vlákna
Místo: Praha
Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
Věk: '92
Tel: 60551osm894
1 1

Re: Moto na Mastodonty


MikiberG napsal(a):

A jestli jsi jel právě to zrušený OPEN na RBM tak především trénuj STD jízdu a jistotu jízdy ... HSB 650 už chce vyjetýho jezdce a pevnou ruku i na plynu ... to zase ty ralye se trochu terénem jedou.

Co to je STD? Google mi vyhodil sexualne prenosny choroby  lol 
Ale tak trochu terenem se to jede, ale musi jim projet i ten autobus pro managery, tak to nebude nic na zahazovani motorky a hazeni backflipu. Nebo ne?  big_smile 

 offline 

 

#17 03.01.2016 22:40:38

Hoždy
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: Moto na Mastodonty


Spíše bych to nazýval moto na rally než na mastodonty s tím HSB 650 nebo XR nemají vůbec nic společného. Na mastodonty motorka typu XRV nebo XTZ s malýma úprava podvozku vydrží s dobrým jezdcem dlouho rozhodně to není taková pokladnička jako lehká ostrá! A rally nevím, tam to bude asi raketa  lol 

 

#18 03.01.2016 22:41:05

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Moto na Mastodonty


NoEnd:

Přesně  ;-)  ....ale porád mě to odrazuje, vždy kdyt jsem slyšel ktm tak se mi ten zvuk motoru nejak nezdál, nedávno tušim že 690?enduro, v tom rachtalo jak v ducati  :-)


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#19 03.01.2016 22:59:25

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Moto na Mastodonty


STD = standartně

... no jo předpokládá se to ale nemusí dojet, proto je ofic. časový konec závodu a pak dojezd mimo trať po cestě

 offline 

 

#20 03.01.2016 23:02:30

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Moto na Mastodonty


Xfunny2 napsal(a):

650 je takova kocicka, budes si jen tak wrkat ano 

... stačí dát sytič a můžeš na to jet celý den (k tomu jen spojka a brzda) big_smile

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů