INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Moto na Mastodonty
Re: Moto na Mastodonty
Bez urážky , jak ti jde dohromady " Mastodont cup" a ostrý enduro Husaberg FE650? Byl by to trochu výsměch těm opravdovým mastodontům, který začínaj někde od 160 kg výš. To samý XR 600/650, KLX 650R, .... Z pohledu pravidel bys to s Bergem splňoval, ale například KLE 500 s cca 180 kg na takový akce nemůže - tohle dlouhodobě kritizuju, protože je totální hovadina ... Za mě je naprostý ideál TT 600 R/S/E/RE Dá se poskládat perfektní motorka za rozumný peníz, zadní 18" kolo v základu, jednoduchý stroj .... Jezdil jsem ty akce na KLX 650C a krásně jsem si zazávodil (s veškerým respektem k soupeřům) s klukama a holkou na mnohem mladších a lepších strojích. Ale to je mrtvý typ moto ... když chceš být konkurence schopný, musíš upgareovat ... Další moc parádní stroj je LC4 640 Enduro, 625 SXC , ... advík už je moc těžký a hrozí velký riziko poškození kapotáže, ... ale zas je velká frajeřina to vodit v terénu KTM 690, to je evoluce, .... Stejně dobrý by bylo i BMW 650X Od Kawy KLR 650 je taky relativně levný poježdění, ale pokud to chceš na "závodění" byť amatérský i jako obdivovatel HI Kawasaki bych volil TT600. KLR je dost měkký, nízký podvozek, docela těžký, centrál má jen přepětí pružiny, předek nic, ... má to svý limity ... tam kde končí, TT600 začíná - obrazně řečeno. to jen tak stručně můj názor.
Re: Moto na Mastodonty
Já myslím že ani nemusiš řešit jinou moto. Většinou jsou i kategorie open. Jenom je to tak nějak mimo pořadí bo těch open motorek jede většinou málo. A pokud by jsi chtěl být ve třídě 1v 600 tak je celkem jedno jakou moto na600 si koupiš. I na ttr se dá dojet první, je to hlavně o navigaci.
- Palo7
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 527
- Založená vlákna
- Místo: Hustopeče
- Motorka: KTM 690 Enduro
- Věk: 41
- 4 1
Re: Moto na Mastodonty
BMW X-challenge 650, spolehlivý, v kategorii nad 600 je lehký a dá se koupit kolem 100.000
Re: Moto na Mastodonty
Janek napsal(a):ale například KLE 500 s cca 180 kg na takový akce nemůže - tohle dlouhodobě kritizuju, protože je totální hovadina ...
Kluci slovenští KLE 500 bez problémů pustili do jejich mastodontího seriálu v kategorii 2v600...holt jsou tam napřed A KLE 500 se stala celkovým vítězem kategorie:)
Re: Moto na Mastodonty
Alexanderovic napsal(a):Premejslim jakou, co nejlehci motorku, se kterou se daj jezdit ruzny cesky "rally" ala Mastodont cup. (600ccm a vic) Proc jsem treba nevidel nikoho na Bergovi 650? To si na nej nikdo netroufne? KTM 690R jezdej, ta mi prijde skvela. Tezka jako moje DRZ, par kobylek navic, ale pro me nad budget. Jezdi to nekdo na XR 650?
Jakej vykon vlastne ma ten Berg? Ano slysel jsem, jak vsichni povidaj, ze cokoliv nad 450 je do terenu moc, ale kdybych to chtel ciste na naky zavodeni a na bezny lesomrdalek mel neco jinyho...
na xr650 si pamatuju z Oldřichova jedoho týpka, jezdil pěkně, svižně, první absolutně, šikovný pilot,...Klymčiw se jmenoval semizdá
Re: Moto na Mastodonty
Jen doplním ... mastodonti jako takový a závodění je víceméně dožívající druh a převážně v postsocialistických zemích kde nebylo dostupný patřičný závodní nářadí ... vodit velkou v "tempu" je frajeřina i zážitek jen to vidět ... ale stojí to peněz jako želez ... ty motorky se moc amortizujou ... už jen pro to že na vyšší tempo v těžším terénu nejsou (převážně) stavěný. Výjimkou jsou původní rallye stroje dnes převážně KTM 950...690... ale i ty jsou pro běžný smrtelníky v sérii jen polotovary.
I ralye obecně jde směrem dolů ... 450cm ... a i tady u nás (pokud se ty závody mají pořádat) do budoucna to jde tímhle směrem - open. Ralye obecně je hlavně onavigaci, ale co jsem si všim u nás v poslední době, tak je konkurence poměrně velká a jen navigovat už nestačí.
TZN jestli chceš závodit tak můžeš i na prdlačce (450) a i tak si připrav dost peněz na vybavení (roadbok atp..) protože jet dneska závod na malýho Čížka si už nedovedu dost dobře představit ... resp. jo ale svízt se. A tím se ti to na pár závodů který tady pojedeš dost zlevní o motorku.
Z toho poměrně plyne, že např. tebou tázaná 690 je poměrně ideál z pohledu nutných investic, dalšího použití i mimo závody, třeba i adv. cestování atp.
Třeba ten Berg 650 proč ne ... je to jako kdysi když mezi lc4, BMW GS 650 , KLR, XT ...atp nastoupila 690 a taky to nikomu nebylo divný jet na výrazně modernější a vhodnější, lehčí , výkonnější motorce ... v podstatě to taky byla podpásovka pro ty kdo moto používali k běžnýmu provozu, turistice atp ... najednou upravená 690 na ostrých gumách ... je to evoluce a využití možností. Husqvarna dělá tuším taky 650 jsou i další ale je to moto hodně úzkýho zaměření z hlediska servisu užití, nutný jsou další investice do výbavy a úprav pro ralye a hlavně tímhle směrem už se dál asi nepůjde.
Tratě se dneska stavěj poměrně průjezdný a nejsou zase tak obtížný tak tvoje rychlost bude víceméně končit schopností navigovat + bezpečnostní pojistka (snížení rychlosti) aby si si u toho nenamlel hubu. Výkon a rychlost by jsi prodal spíš na zahraničních ralye kde jsou pro to podmínky.
Re: Moto na Mastodonty
650 se neboj, jen nepocitej z nesmrtelnosti....je to horsi jak z 400 a 450 a 501 a 550.
- Alexanderovic
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 643
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
- Věk: '92
- Tel: 60551osm894
- 1 1
Re: Moto na Mastodonty
Janek: Jo, docela mi to prijde jako vysmech, ale uz kdyz zminujes nakou konkurenceschopnost, tak nechapu, ze proste nekdo nesahne po nejvyhodnejsim stroji. Jako smekam pred kazdym borcem, co si dokaze vodit terenem 200kg stroje, ale pro me uz je treba na hranici moznosti mych 150kg 400ccm. Jo, jedna vec je naka tradice a adekvatnost k ostatnim zavodnikum, ale jako laik vidim v pravidlech jednu podminku a tou je 600ccm a vejs... mira1150: pred rokem jsem se zucastnil RBM Rally v kategorii Open a byla to jedna velka katastrofa. Byl naplanovanej zavod po trase podle znacek na stromech a nikdo z ucastniku nenasel spravnou trasu, protoze to bylo vyznaceny spatne. Rad bych si vyzkousel prave jizdu pomoci roadbooku. Kdybys vedel o necem, kde je open s roadbookem, sem s tim. Mikiberg: zminujes podpasovku tem, kteri motorku pouzivali na bezny cestovani. Kdyz jsem videl, jak pulka velkejch motorek dorazila na vleku, tak to uz asi nikoho moc nesere.
Nejde mi o zadny vyhravani. Kdybych neco takovyho vyhral prave na zminovanym Bergovi, tak bych z toho asi ani zadny poteseni nemel. Jak nekdo pise, je to hlavne o ty navigaci. Tak to beru spis tak, abych se svezl, ale abych pri tom byl schopnej svou motorku zvednout ze zeme, jezdit nak a pri tom jeste byt schopnej cist z roadbooku. Tak proc si to do zacatku neusnadnit co nejlehci motorkou?
- wáca
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1810
- Založená vlákna
- Místo: Liberecký kraj
- Motorka: XRV 750 Africa Twin
- Věk: 22
- Tel: 723-735-777
- 11 0
Re: Moto na Mastodonty
taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik
Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)
- wáca
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1810
- Založená vlákna
- Místo: Liberecký kraj
- Motorka: XRV 750 Africa Twin
- Věk: 22
- Tel: 723-735-777
- 11 0
Re: Moto na Mastodonty
Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)
- NoEnd
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2105
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM lc8 ADV
- Věk: 32
- 5 1
Re: Moto na Mastodonty
wáca napsal(a):taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik
Nj, nevyplatí se to. Když tu afriku prodáš a přidáš k tomu peníze co bys narval do podvozku, koupíš za to už motorku, která má i motor
Editoval NoEnd (03.01.2016 19:09:07)
Re: Moto na Mastodonty
NoEnd napsal(a):wáca napsal(a):taky bych rád jezdil mastodont rally, ale třeba afriku upravit na podobný závody tak to chce min. vyměnit tlumiče kde jsem jenom za pření cca okolo 25-30 za tlumiče aby seděli i s kotoučema a původním kolem. Zadní tlumič určitě taky, origo není nijak štelovatelný a měký + by to chtělo zadní 18 kolo pro lepší výběr pneumatik
Nj, nevyplatí se to. Když tu afriku prodáš a přidáš k tomu peníze co bys narval do podvozku, koupíš za to už motorku, která má i motor
http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … 455231.jpg
no a pak se svojí rakouskou královnou, celý stylově v ktm oblečení, přijedeš na nějaký mastodontí podnik.....
Re: Moto na Mastodonty
Alexanderovic: ne to sem asi blbě napsal ... byla to obdobná situace "podpásovka" tupejm strojům který jsem jmenoval a bylo to kolem 2008 kdy přišla 690 .... to, že se to dneska (jel si to loni) vozí na káře už nikoho neudivuje ... je to kvůli obutí a tomu že je úroveň vejš a na nějakejch ošoupanejch TKCčkách si můžeš jet tak pro párek v depu když neprší
A jestli jsi jel právě to zrušený OPEN na RBM tak především trénuj STD jízdu a jistotu jízdy ... HSB 650 už chce vyjetýho jezdce a pevnou ruku i na plynu ... to zase ty ralye se trochu terénem jedou.
- Hoždy
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: Moto na Mastodonty
Spíše bych to nazýval moto na rally než na mastodonty s tím HSB 650 nebo XR nemají vůbec nic společného. Na mastodonty motorka typu XRV nebo XTZ s malýma úprava podvozku vydrží s dobrým jezdcem dlouho rozhodně to není taková pokladnička jako lehká ostrá! A rally nevím, tam to bude asi raketa
- wáca
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1810
- Založená vlákna
- Místo: Liberecký kraj
- Motorka: XRV 750 Africa Twin
- Věk: 22
- Tel: 723-735-777
- 11 0
Re: Moto na Mastodonty
NoEnd:
Přesně ;-) ....ale porád mě to odrazuje, vždy kdyt jsem slyšel ktm tak se mi ten zvuk motoru nejak nezdál, nedávno tušim že 690?enduro, v tom rachtalo jak v ducati :-)
Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)
Re: Moto na Mastodonty
STD = standartně
... no jo předpokládá se to ale nemusí dojet, proto je ofic. časový konec závodu a pak dojezd mimo trať po cestě
Re: Moto na Mastodonty
Xfunny2 napsal(a):650 je takova kocicka, budes si jen tak wrkat
... stačí dát sytič a můžeš na to jet celý den (k tomu jen spojka a brzda)
|