Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

výroba kosti přepáčka centrálu

#1 21.09.2015 10:50:47

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

výroba kosti přepáčka centrálu


Zdar,
nemoch by mi někdo tadyk za rozumnou prajz vystřihnout kost přepákování? Potřebuju to prodloužit - chci snížit motorku, páč jak nedošáhnu na zem, mám nasráno dělat nějaký "technický" vylomeniny. Jezdit jenom dopředu je vo ničem...
Dýlka původního dílu je 120mm, vejška voka 36mm, vnitřní průměr voka na ložisko 24mm. Ctěl bych, aby středy těch vok byly vo cenťák dál, než jsou. Matroš je hliník, nebo co. Origo díl a ložisko bych k tomu pučil sámo.

Editoval Martin_voe (21.09.2015 10:51:19)

 offline 

 

#2 21.09.2015 21:12:10

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


Ahoj, chci řešit podobný problém - na terénní motorku jsem prostě prďola a potřeboval bych trochu snížit svoje klx 300 r , jak se pozná ideální výška - je na to nějaké rozumné pravidlo? jinak tak tuším, že nejlepší bude, maximálně snížit sedlem a to přepáčko co nejmíň......

 offline 

 

#3 22.09.2015 10:24:53

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


Chlapi nechci Vám do toho kecat, ale do přepáčka bych určitě nezasahoval, protože:
1) origo dily přepáčka jsou z lité slitiny, frézovánim nebude   mít material stejnou pevnost, takže riskuješ, že ti to praskne. Věř tomu, že si pak na mašině můžeš rozbit hubu jako nikdy.
2) pokud změníš výšku motorky přepáčkem, zmeniš i geometrii motorky, a mašina bude špatně ovladatelná

Pokud ti je mašina velká, tak máš možnost snížit sedlo nebo si kup menší motorku. Kolik máš na výšku a co máš za stroj ?

Editoval Fantom1945 (22.09.2015 10:27:31)

 offline 

 

#4 22.09.2015 10:46:15

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


když se použije materiál odpovídající třídy, tak problém s pevností nebude, ale nebude to zrovna levné řešení. Někdo to bude muset spočítat a nakreslit, pak někdo vyrobit, něco za materiál. Lepší bude sedlo snížit, někdy stačí i trochu zúžit aby neměl člověk tak roztažené nohy

Editoval jees (22.09.2015 10:47:12)

 offline 

 

#5 22.09.2015 10:46:55

Zajeci_kulky
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Motorka: CRF450, Gas 300EC,KTM EXC
Věk: přes 30
Tel: nejni :-)
1 0

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


Do přepáčka bych fuck nezasahoval viz.příspěvek výše. Navíc tím prodloužením dílu může nastat situace,že ti to nejen v krajních mezím může chytat o rám.

Raději popusť i přední tlumiče níž pokud jdou. Povolit pružinu zadního tlumiče. Snížit sedlo ( "seřezat výplň zespodu").
Vyměnit pružiny v tlumičích za měkčí.
Zadní tlumič se dá snížit i přidáním rozpěrky přímo do tlumiče, tzn. že bude mít kratší chod ( standartní řešení na motardech).

Pro mě je ideální výška pokud došáhnu na špičky oběma nohama.

 offline 

 

#6 22.09.2015 11:42:24

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


Z některých věcí se dělá podle mě zbytečná věda a opatrnost se násobně jaksi přehání. Ty přestavbové kity přepáčka jsem viděl na rúzné silnice/endura a i ten výrobce, který si to cení třeba na 4000Kč to normálně na hulváta pálí na CNC. Většinou slitiny hliníku.

Takže bych to udělal na drzo z nerezky, nebo z oceli, ubral bych na síle podložky, které bývají z pravidla hodně "tučné" (z každé strany je jedna, že jo..) třeba o 0,5mm na každé z nich - a o to silnější bych udělal tu kost.

Pokud by byla pochybnost a tuhosti té kosti vůči nějakému vybočení při nárazu, doskoku...že by měla tendenci se prohnout do strany - nechal bych tam z boku mimo činnou část ještě navařit kulatinku stejného materiálu pro zpěvnění. Zní to prasácky, ale nedovedu to popsat tak přesně, aby to šlo pochopit každému smile

Nebál bych se toho...

 offline 

 

#7 22.09.2015 12:38:14

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


jirka87 napsal(a):

Z některých věcí se dělá podle mě zbytečná věda a opatrnost se násobně jaksi přehání. Ty přestavbové kity přepáčka jsem viděl na rúzné silnice/endura a i ten výrobce, který si to cení třeba na 4000Kč to normálně na hulváta pálí na CNC. Většinou slitiny hliníku.

Takže bych to udělal na drzo z nerezky, nebo z oceli, ubral bych na síle podložky, které bývají z pravidla hodně "tučné" (z každé strany je jedna, že jo..) třeba o 0,5mm na každé z nich - a o to silnější bych udělal tu kost.

Pokud by byla pochybnost a tuhosti té kosti vůči nějakému vybočení při nárazu, doskoku...že by měla tendenci se prohnout do strany - nechal bych tam z boku mimo činnou část ještě navařit kulatinku stejného materiálu pro zpěvnění. Zní to prasácky, ale nedovedu to popsat tak přesně, aby to šlo pochopit každému smile

Nebál bych se toho...

z nerezu s kulatinkou... to aby dal dozadu tlumič z dodávky. Ale proč ne, těžší motorka má větší energii a setrvačnost, takže hravě projede i stohem slámy

 offline 

 

#8 22.09.2015 12:49:04

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


jees : jak jsem psal, je to na prasáka v případě krajní nouze a velkého chtění. Z nouze ctnost.

Zhnusení a opovržení tímto řešením chápu.

P.S : jen rozdíl hmotnosti nerez vs. hliník na takto malém dílu není nijak extrémní...Já pálím pořád něco a pokud to není ze síly 4mm dekl pod motor o ploše bezmála 0,5m2 tak tam je rozdíl citelný, ale u takové kostičky...

Editoval jirka87 (22.09.2015 12:54:57)

 offline 

 

#9 22.09.2015 13:19:49

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


jirka87: to není opovržení, jen si myslím, že když už něco dělat, tak pořádně. A je třeba to brát s nadhledem, kdo by například pracně dělal tunel do stohu, když má v Praze slavnou Blanku

 offline 

 

#10 22.09.2015 14:17:25

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


No já špičkama došáhnu po ubrání sedla, ale dělat s tim nějaký kejkle moc nende takhle v začátcích. Radši bych byl stabilnější. Líp by se mi to taky nakopávalo.
Geometrii stejně rozhodim, dyž to popustim ve vidlích a vzádu ne.
Jinak tam mám nabastlenej nákej "hustej" centrál vod italů (oram) a vim prd, jak je dlouhej vorigo, třeba bude vorigo kratší. Ale kupovat nákej jetej centrál mi příde drahý (pořizovačka + repase), takže mi z toho vychází snížit na přepáčku. Poměkčit tlumiče mi zas příde jako takový vytloukání klínu klínem. Změnim vlastnosti pružení a to neni ten kýženej stav.
Co ty rozpěrky do tlumiče?
Potřebuju tak cenťák, dva....

ad matroš: jo firmy nabízej cnc frézovaný kopejtka. Vo těch pár gramů mi to nesejme někde na spodku motorky(pod těžištěm), navíc sníženim těžiště zas bude vovladatelnost versus kila zase vo fous jinde.

Kecy typu pořiď si endůro pro prcky předem špatně. Neexistuje. Mám XR a měřil sem se naposled na patnáctiletý prohlídce... ale tipuju tak 170, možná víc. Spíš krátký haxny smile

Taky mi napadly chůdy :-D

Editoval Martin_voe (22.09.2015 14:26:45)

 offline 

 

#11 30.09.2015 11:39:27

Martin_voe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 187
Založená vlákna
Místo: Praha
Věk: 32
0 1

Re: výroba kosti přepáčka centrálu


Vo cenťák sem to prodloužil, je to lepší. Předek popustil v brejlích.  ano  A pak, že to nepude.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů