Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

JAWA SPORT 590

#1 06.06.2015 23:04:51

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

JAWA SPORT 590


Enduro to neni ale motorka joooo  a1  Nema  někdo zkušenost z převrtánim na větši obsah?Vrtani je tam 65 zd.75.Chtel bych tam dat pist 70 (necelejch 300 kubiku) Vym že se to da natunit i na 350 ale co to vydrži?

Editoval babaexc (06.06.2015 23:08:01)

 

#2 07.06.2015 08:51:04

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: JAWA SPORT 590


Tato firma to kdysi nabízela http://www.tkmoto.cz .
Prakricky je to 8mý, čili poslední výbrus.
Něco k životnosti zde http://www.motorkari.cz/tema/?t=68604.
Těžko říct co pak na to klika, panelkový motory měli uložení kliky na 3 ložiscích, pak na 2 (to se moc neosvědčilo), tak se fabrika vrátila zpět na 3 ložiskové uložení.  U dvouložiskového motoru bych to asi ani nedělal.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#3 07.06.2015 20:08:16

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Honza:

590 ma tři ložiska na klice tak by to snad mělo klapat nějakej čas.Ceny dilů jsou oproti ktm ůplně směšné.Valec jsem sehnal za 300,pistni sadu 400.  lol Asi bude problem s našlapovanim protože vzroste komprese tak bych dal do hlavy dekompresor uvidime nooo.

Editoval babaexc (07.06.2015 20:19:31)

 

#4 07.06.2015 21:10:08

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: JAWA SPORT 590


babaexc: No když jsme u těhc úprav, tak na netu se někde valí popis svazarmovskej úprav panelkovýho motoru, aspoň mám ten pocit. Není potřeba vymýšlet vymyšlený smile .
Ale samože, to teď nemůžu najít.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#5 07.06.2015 23:05:23

Raisidlo77
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 48
Založená vlákna
Místo: Ždánický les
Motorka: GG EC300 '08
Věk: 23
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Kdyby ty návody byly vydaný i v časopisech Svět Motorů, stačí když mi zjistíte ročník (+ ideálně i číslo nebo období) a já můžu nascanovat smile

Pokud chceš jít cestou bez laborování, doporučuji osadit vršek motoru "kitem" z Libeňáka/Švéda - hliníkový válec, větší kanály, velký karbec (vleze se pod origo dekl), velká hlava s vyšší kompresí a dvěma svíčkami.

 offline 

 

#6 08.06.2015 00:31:56

ZdeninoTE
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 480
Založená vlákna
Místo: Sulimov
Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
Věk: 28
Tel: 604389901
5 1

Re: JAWA SPORT 590


závodní úpravy motorů - vybrušování kanálů, mixování paliva atd. + nějaké nákresy mám doma v moudrých knihách od pana Tůmy někdy kolem roku 57. V případě zájmu můžu naskenovat nebo prozkoumat a informovat podrobnějc


Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích

 offline 

 

#7 08.06.2015 06:47:17

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Nechci nic složiteho.Jednoduchá vratná ůprava.Vyměnim upravenej  válec s pistem (vrtáni,kanály)větši řetězove kolečko a hotovo.Žadne šponovani do toček jen zlepšit spodek.
Pokud máte někdo plánek,članek,radu tak to sem hodte ono se to hodi  usch  usch 

Editoval babaexc (08.06.2015 07:26:39)

 

#8 08.06.2015 09:03:07

Re: JAWA SPORT 590


Raisidlo77:
Libenak je vytunena kyvacka, takze na kartery panelky jeho valec pasovat nebude. Valec ze Sveda ma zase vetsi kanaly takze by jsi musel propilovat ty v panelkovem bloku, aby ti to spravne sedlo dohromady, coz by asi byla pekna pakarna to rucne udelat. A stejne nevim jestli by pasovali roztece na stefty.

babaexc:
jakou tu pistni sadu mas a od koho? Na tuhle upravu se pouziva pist z MZ 250, vrtani ma 69mm, prumar cepu 18mm, stejne jako panelka. Na panelce je sila steny vlozky 4,5mm kdyz ji o 2mm stahnes bude mit jen o 0,5mm mene nez mel kyvackovy valec. Takze by to mela uchladit. Jen je dobre podlozit valec silnejsim tesnenim 1-2mm.
Vsechny tyhle informace mam nactene z Jawamanie, protoze na tuhle upravu se uz chystam asi 2roky. Jen se mi porad nepodarilo sehnat ten MZ pist.

 offline 

 

#9 08.06.2015 09:28:44

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: JAWA SPORT 590


Kickstart : ???  http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di … wwodsSwArg

Na googlu toho vybíhá asi tak bambilion...Ale třeba jen nechápu přesně co potřebuješ a prostě plácám...

 offline 

 

#10 08.06.2015 09:31:48

ZASEJA
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 53
Založená vlákna
Místo: Semily
Věk: 34
Web
0 0

Re: JAWA SPORT 590


čus měl jsem motor převrtanej na 300

tady je odkaz na mé zkušenosti a recenzi

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=89436

 offline 

 

#11 08.06.2015 09:33:04

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Libenaka motor doma mam 579 to bych ho tam mohl rovnou dat ale jak jsem psal nechci tu upravu přehánět.Pisty mi scháni známej je to koumes upravuje je pasuje.Jestli je to mz nevim ale dělá je tušim do 77mm.Do válce udělám 70 diru a stěna zustane něco přes 2mm tak se tam ještě nějakej vybrus vejde.Silnějši těsněni budu davat pod hlavu tam se bude lepe měnit v připadě potřeby změkčit chod.

Editoval babaexc (09.06.2015 10:48:36)

 

#12 08.06.2015 09:43:18

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


ZASEJA:

No vyda  ano škoda že jsi to prodal mohl bejt i test vydrže.Ale věřim že to nic neudělá ani časem.Na dvace jezdim par let 30 kubiku navic a nemá to vubec na nic vliv.Teda jen na to že má motor spodek min to žere a vic vydrži pist.

Editoval babaexc (08.06.2015 09:46:47)

 

#13 08.06.2015 10:04:09

Raisidlo77
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 48
Založená vlákna
Místo: Ždánický les
Motorka: GG EC300 '08
Věk: 23
0 0

Re: JAWA SPORT 590


kick-start napsal(a):

Raisidlo77:
Libenak je vytunena kyvacka, takze na kartery panelky jeho valec pasovat nebude. Valec ze Sveda ma zase vetsi kanaly takze by jsi musel propilovat ty v panelkovem bloku, aby ti to spravne sedlo dohromady, coz by asi byla pekna pakarna to rucne udelat. A stejne nevim jestli by pasovali roztece na stefty.

Máš v tom hokej. Libeňák byl jak v panelkové, tak kývačkové verzi motoru - záleží dle typu. Já se bavím o typu 579, který se dával do Libenáka (soutěžní motorka) i do Švéda (vojenská motorka).
Jinak vrch 579 na spodek 559 samozřejmě sedí, spodek je v podstatě jen upravená seriovka. V těch kanálech vidím právě ten přínos - a fortunkou upravit a pohrát si, v tom už bych neviděl tak velký problém, jen je to prostě nevratná úprava bloku.

Editoval Raisidlo77 (08.06.2015 10:06:32)

 offline 

 

#14 08.06.2015 10:26:53

Re: JAWA SPORT 590


Raisidlo77:
Nemam v tom hokej.
Libenak mel motor 553 - karburator na bloku, vlozka valce vycuhuje asi 10cm pod zebrovani a vsunuje se do bloku, tez castecne zebrovaneho, proste kyvacka.
579 je soutezni Jawa Evropan, ta uz ma karburator na valci tak jako panelka, zebrovani je jen na valci, vlozka z zebrovani vycuhuje jen asi 4cm, na bloku uz zadna zebra nejsou,  proste panelka.
Kyvacky maji prumer pistniho cepu 15mm, panelky maji 18mm. To jen par tech nejzasadnejsich rozdilu.

jirka87:
blbe jsem to napsal, shanim pist ze stare produkce z NDR. Tyhle nove pisty stoji za hovno, spatny material odlitku, musi se brousit s vetsi vuli jinak se pridiraji.

 offline 

 

#15 08.06.2015 11:36:35

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


kick-start:

Do bublaka jako je kejvačka nebo panelka bych tu kvalitu pistu moc neřešil.Sice na tom zaleži to se nebudu hádat ale zase ne tak jako u zavodni motorky.

 

#16 08.06.2015 15:18:38

Grinder
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 98
Založená vlákna
Místo: Chebsko
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 32
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Já mam panelku převrtanou na 67,50 a upravený kanály. Na nájezd to přežilo asi 10x víc co ostrý motky.

 offline 

 

#17 14.06.2015 05:53:24

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


Už to jezdi.Rozdil tam je  hodné ve spodku,bublá to a táhne vic.
Protože se furt motám kolem endur a pist na jawu jsem nekupoval snad dvacet let tak mi bude muset někdo poradit jak to je?Na ktm a spol koupim pist dle rozměru třeba 71,94 protože válec se brousi na 72 to je jasné.Ale jawa,mz atd uváděj rozměry pistů celé třeba toto http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di … z-251.html znamená to že se výbrus dělá třeba na 69,06 nebo uváděj pro jakej válec ten pist je,výbrus se dělá na 69,00 a pist neni jak pišou 69 ale 68.94.A koukám že a,b,c pisty už nikdo nedělá.

Editoval babaexc (14.06.2015 05:56:01)

 

#18 14.06.2015 09:04:35

Re: JAWA SPORT 590


babaexc:
na ty pisty pozor, odlitky jsou tak nekvalitni ze se po zahrati nadstandartne roztahuji. Jawacke valce se brousi s vuli 0,05 pro tyhle no-name pisty je predepsana 0,07 a nekdy ani to nestaci a pridiraji se, zalezi na kusu. V odkazu co jsi sem dal jsou dva dotazy na puvod pistu a jsou uz 4roky nezodpovezene. Proc asi a31 
Obcas udela AHRA nejakou serii i pro motory MZ. Na jejich odlitky jsem slysel jak kladne tak i zaporne hodnoceni,  ale porad si myslim ze je to momentalne asi to nejlepsi co se da u nas jako druhovyroba sehnat.
Kdyby se naslo vice lidi co by si tohle chteli na svou Jawu spachat, mohla by se domluvit nejaka mensi hromadna objednavka a mozna ze by nam to v te AHRE odlily.
Ja uz mam doma na tuhle upravu nachystany nahradni panelkovy valec minimalne dva roky. Na burze me stal 400,-Kc, ale ten DDR pist ne a ne sehnat.

 offline 

 

#19 14.06.2015 09:39:50

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: JAWA SPORT 590


kick-start:
Ja to brousil na 0.08 do plusu protože si taky nejsem jistej pistem.Ona to jawa vezme  usch  usch Šlo mi o to značeni průměrů jak se věci maj???Jestli pist co prodávaj jako 70,00 je 70 nebo 69,95??
Mz origo pist seženeš těžko vzal bych taky jeden ale spiš by to byla náhoda.

 

#20 14.06.2015 20:58:00

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1010
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: DRZ 400S (07')
Věk: 35
14 0

Re: JAWA SPORT 590


babaexc: Já myslím, že praxe je taková, že koupíš píst, přeměříš a dle toho brousíš.  Aspoň tak mi to bylo řečeno. I, II, atd. výbrus je jasně danej rozměrem.  Ty stovky si tam budeš muset doladit sám, po přeměření pístu.  Nějaký třídění co bylo dřív A,B,C a čepy X,Y to už neexistuje.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů