INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
JAWA SPORT 590
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
JAWA SPORT 590
Enduro to neni ale motorka joooo Nema někdo zkušenost z převrtánim na větši obsah?Vrtani je tam 65 zd.75.Chtel bych tam dat pist 70 (necelejch 300 kubiku) Vym že se to da natunit i na 350 ale co to vydrži?
Editoval babaexc (06.06.2015 23:08:01)
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: JAWA SPORT 590
Tato firma to kdysi nabízela http://www.tkmoto.cz . Prakricky je to 8mý, čili poslední výbrus. Něco k životnosti zde http://www.motorkari.cz/tema/?t=68604. Těžko říct co pak na to klika, panelkový motory měli uložení kliky na 3 ložiscích, pak na 2 (to se moc neosvědčilo), tak se fabrika vrátila zpět na 3 ložiskové uložení. U dvouložiskového motoru bych to asi ani nedělal.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
Honza:
590 ma tři ložiska na klice tak by to snad mělo klapat nějakej čas.Ceny dilů jsou oproti ktm ůplně směšné.Valec jsem sehnal za 300,pistni sadu 400. Asi bude problem s našlapovanim protože vzroste komprese tak bych dal do hlavy dekompresor uvidime nooo.
Editoval babaexc (07.06.2015 20:19:31)
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: JAWA SPORT 590
babaexc: No když jsme u těhc úprav, tak na netu se někde valí popis svazarmovskej úprav panelkovýho motoru, aspoň mám ten pocit. Není potřeba vymýšlet vymyšlený . Ale samože, to teď nemůžu najít.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- ZdeninoTE
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 480
- Založená vlákna
- Místo: Sulimov
- Motorka: KTM 950 Adventure S; VOR V-star 530; Husqvarna TE610
- Věk: 28
- Tel: 604389901
- 5 1
Re: JAWA SPORT 590
závodní úpravy motorů - vybrušování kanálů, mixování paliva atd. + nějaké nákresy mám doma v moudrých knihách od pana Tůmy někdy kolem roku 57. V případě zájmu můžu naskenovat nebo prozkoumat a informovat podrobnějc
Enduro je pro ty, kdo nemají nasrané v rukách, v hlavě ani v gatích
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
Nechci nic složiteho.Jednoduchá vratná ůprava.Vyměnim upravenej válec s pistem (vrtáni,kanály)větši řetězove kolečko a hotovo.Žadne šponovani do toček jen zlepšit spodek. Pokud máte někdo plánek,članek,radu tak to sem hodte ono se to hodi
Editoval babaexc (08.06.2015 07:26:39)
Re: JAWA SPORT 590
Raisidlo77: Libenak je vytunena kyvacka, takze na kartery panelky jeho valec pasovat nebude. Valec ze Sveda ma zase vetsi kanaly takze by jsi musel propilovat ty v panelkovem bloku, aby ti to spravne sedlo dohromady, coz by asi byla pekna pakarna to rucne udelat. A stejne nevim jestli by pasovali roztece na stefty.
babaexc: jakou tu pistni sadu mas a od koho? Na tuhle upravu se pouziva pist z MZ 250, vrtani ma 69mm, prumar cepu 18mm, stejne jako panelka. Na panelce je sila steny vlozky 4,5mm kdyz ji o 2mm stahnes bude mit jen o 0,5mm mene nez mel kyvackovy valec. Takze by to mela uchladit. Jen je dobre podlozit valec silnejsim tesnenim 1-2mm. Vsechny tyhle informace mam nactene z Jawamanie, protoze na tuhle upravu se uz chystam asi 2roky. Jen se mi porad nepodarilo sehnat ten MZ pist.
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
Libenaka motor doma mam 579 to bych ho tam mohl rovnou dat ale jak jsem psal nechci tu upravu přehánět.Pisty mi scháni známej je to koumes upravuje je pasuje.Jestli je to mz nevim ale dělá je tušim do 77mm.Do válce udělám 70 diru a stěna zustane něco přes 2mm tak se tam ještě nějakej vybrus vejde.Silnějši těsněni budu davat pod hlavu tam se bude lepe měnit v připadě potřeby změkčit chod.
Editoval babaexc (09.06.2015 10:48:36)
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
ZASEJA:
No vyda škoda že jsi to prodal mohl bejt i test vydrže.Ale věřim že to nic neudělá ani časem.Na dvace jezdim par let 30 kubiku navic a nemá to vubec na nic vliv.Teda jen na to že má motor spodek min to žere a vic vydrži pist.
Editoval babaexc (08.06.2015 09:46:47)
- Raisidlo77
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 48
- Založená vlákna
- Místo: Ždánický les
- Motorka: GG EC300 '08
- Věk: 23
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
kick-start napsal(a):Raisidlo77: Libenak je vytunena kyvacka, takze na kartery panelky jeho valec pasovat nebude. Valec ze Sveda ma zase vetsi kanaly takze by jsi musel propilovat ty v panelkovem bloku, aby ti to spravne sedlo dohromady, coz by asi byla pekna pakarna to rucne udelat. A stejne nevim jestli by pasovali roztece na stefty.
Máš v tom hokej. Libeňák byl jak v panelkové, tak kývačkové verzi motoru - záleží dle typu. Já se bavím o typu 579, který se dával do Libenáka (soutěžní motorka) i do Švéda (vojenská motorka). Jinak vrch 579 na spodek 559 samozřejmě sedí, spodek je v podstatě jen upravená seriovka. V těch kanálech vidím právě ten přínos - a fortunkou upravit a pohrát si, v tom už bych neviděl tak velký problém, jen je to prostě nevratná úprava bloku.
Editoval Raisidlo77 (08.06.2015 10:06:32)
Re: JAWA SPORT 590
Raisidlo77: Nemam v tom hokej. Libenak mel motor 553 - karburator na bloku, vlozka valce vycuhuje asi 10cm pod zebrovani a vsunuje se do bloku, tez castecne zebrovaneho, proste kyvacka. 579 je soutezni Jawa Evropan, ta uz ma karburator na valci tak jako panelka, zebrovani je jen na valci, vlozka z zebrovani vycuhuje jen asi 4cm, na bloku uz zadna zebra nejsou, proste panelka. Kyvacky maji prumer pistniho cepu 15mm, panelky maji 18mm. To jen par tech nejzasadnejsich rozdilu.
jirka87: blbe jsem to napsal, shanim pist ze stare produkce z NDR. Tyhle nove pisty stoji za hovno, spatny material odlitku, musi se brousit s vetsi vuli jinak se pridiraji.
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
kick-start:
Do bublaka jako je kejvačka nebo panelka bych tu kvalitu pistu moc neřešil.Sice na tom zaleži to se nebudu hádat ale zase ne tak jako u zavodni motorky.
- Grinder
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 98
- Založená vlákna
- Místo: Chebsko
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 32
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
Já mam panelku převrtanou na 67,50 a upravený kanály. Na nájezd to přežilo asi 10x víc co ostrý motky.
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: JAWA SPORT 590
Už to jezdi.Rozdil tam je hodné ve spodku,bublá to a táhne vic. Protože se furt motám kolem endur a pist na jawu jsem nekupoval snad dvacet let tak mi bude muset někdo poradit jak to je?Na ktm a spol koupim pist dle rozměru třeba 71,94 protože válec se brousi na 72 to je jasné.Ale jawa,mz atd uváděj rozměry pistů celé třeba toto http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di … z-251.html znamená to že se výbrus dělá třeba na 69,06 nebo uváděj pro jakej válec ten pist je,výbrus se dělá na 69,00 a pist neni jak pišou 69 ale 68.94.A koukám že a,b,c pisty už nikdo nedělá.
Editoval babaexc (14.06.2015 05:56:01)
Re: JAWA SPORT 590
babaexc: na ty pisty pozor, odlitky jsou tak nekvalitni ze se po zahrati nadstandartne roztahuji. Jawacke valce se brousi s vuli 0,05 pro tyhle no-name pisty je predepsana 0,07 a nekdy ani to nestaci a pridiraji se, zalezi na kusu. V odkazu co jsi sem dal jsou dva dotazy na puvod pistu a jsou uz 4roky nezodpovezene. Proc asi Obcas udela AHRA nejakou serii i pro motory MZ. Na jejich odlitky jsem slysel jak kladne tak i zaporne hodnoceni, ale porad si myslim ze je to momentalne asi to nejlepsi co se da u nas jako druhovyroba sehnat. Kdyby se naslo vice lidi co by si tohle chteli na svou Jawu spachat, mohla by se domluvit nejaka mensi hromadna objednavka a mozna ze by nam to v te AHRE odlily. Ja uz mam doma na tuhle upravu nachystany nahradni panelkovy valec minimalne dva roky. Na burze me stal 400,-Kc, ale ten DDR pist ne a ne sehnat.
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: JAWA SPORT 590
babaexc: Já myslím, že praxe je taková, že koupíš píst, přeměříš a dle toho brousíš. Aspoň tak mi to bylo řečeno. I, II, atd. výbrus je jasně danej rozměrem. Ty stovky si tam budeš muset doladit sám, po přeměření pístu. Nějaký třídění co bylo dřív A,B,C a čepy X,Y to už neexistuje.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
|