Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

materiál na kotouče

#1 15.05.2015 09:00:34

materiál na kotouče


Je tu hodně témat o výrobě kotoučů a odpovídat na každý by ztratilo význam. Tak se zeptám tady. Vy co máte kotouče varobený z jakýho materiálu  ajak jste s nimi teď po delší době spokojeni?
Jde mi o to že jsem si nechal vypálit kotouč. Vzal jsem první nerez co mi přišla pod ruku nechal vypálit, srovnat a nasadil. Brzdný účinek byl malinko horší než u oroginálu ale v blátě na zadním kole to nevadí. ALE! jedna vyjížďka cca 4 mth a kotouč o 0,4mm ojetej a originál destičky o 6mm sjetý, jedna až na železo.  Někdo na Bazoši prodává taky z nerezu, ale nevím jak na tom jsou, navíc jsou pěkně hnusný

 offline 

 

#2 15.05.2015 09:08:36

Bitrin
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 825
Založená vlákna
Místo: Pole,louky,dům-S.Morava
Motorka: SHERCO 510i; Suzuki Kingquad 700; Jawa 250
Věk: 24
Tel: Nokia
6 0

Re: materiál na kotouče


Já někdy tvrdím že: Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Podle mě někdy plno lidí zachází až moc do extrému a pak na tom ve finále prodělá i svoje boty. Takové věci ohledně brzd bych opravdu přenechal borcům kteří vědí jaký matroš to je a ani se jim nedivím že se o tom nikde nepíše apod. To jsou prostě výrobní tajemství o kterém kdybych věděl i já tak to nikomu neřeknu, protože na tom závisí celá škála obchodnictví. Radši bych si koupil kotouče u motolineho apod. Ceny jsou super tak na co zkoušet nové věci když ty staré jsou zaběhlé a na 100%.


Ride to live and live to ride!:-)
(Jezdím,abych žil a žiju,abych jezdil)

 offline 

 

#3 15.05.2015 09:17:09

Re: materiál na kotouče


Bitrin:

Protože chci tvarově identickej s tím co tam má bejt a originál stojí samozřejmně nepochopitelnej ranec.

 offline 

 

#4 15.05.2015 09:22:59

babaexc
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: materiál na kotouče


Bitrin:

Taktak.Mám možnost si udělat kotouče,rozety,řetězová kolečka dokonce i kola a hřidele do převodovky.Ale radši si to koupim pokud je možnost protože to je  časově,pracně a finančně tak naročne že se to vubec nevyplati.Nedávno jsem dělal převodovkove kolo do soutěžni jawy.Pokud by ho šlo sehnat dam za něj klidně 3000 než se s tim dělat.

 

#5 15.05.2015 09:33:41

Re: materiál na kotouče


Bitrin:

Na druhou stranu skoro u všeho ti někdo tvrdí, že na tomhle se nevyplatí šetřit. Brzdy, gumy, motor, tlumiče atd atd. Materiál jedině origo a práce? To si děláš sám? Blázníš? Dej to někam, kde tomu rozumí..

Já mám teď na moto kotouče z enduro tuningu. Materiál samozřejmě netuším, ale vzhledově mi přijdou jako origo a za necelý litr / kus. První test bude tento víkend.

Nejhorší smrt je z vyděšení, nebo jak se to říká smile.

http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/355_20150507_200909.jpg

Editoval RadoTP (15.05.2015 11:33:05)

 offline 

 

#6 15.05.2015 09:39:11

Re: materiál na kotouče


novej:

řešil jsem totéž, začal jsem před více jak 10-ti lety - x marných pokusů, po letech jsem se posunul, ale stálo to tolik času, peněz a testování, dnes používám 3 různé materiály dle účelu použití..

zkoušej, hledej přeju hodně štěstí ve vývoji ano 

 offline 

 

#7 15.05.2015 09:50:35

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: materiál na kotouče


novej:

jezdím teď tohle
http://motorky.bazos.cz/inzerat/46395833/kotouc.php
aktuálně najeto 15mth, malinko horší brzdný účinek, ale časem člověk přestane vnímat, dal jsem k nim desky Moto Master a zatím ok  ano 

 offline 

 

#8 15.05.2015 10:46:00

MildaXL
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 115
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: Honda XL500R, KTM EXC 250
Věk: 26
0 0

Re: materiál na kotouče


Strejda-GC:

Přesně tyhle jsem také nedávno koupil, zatím spokojenost mám na nich 20mth

 offline 

 

#9 15.05.2015 11:10:03

Re: materiál na kotouče


Já taky koupil v zimě vypalovaný přední kotouč z bazos.cz od pána z Nového Jičína (inzerát už tam nemá, ale i zde se o něm ví) a:
1) Materiál super, kotouče ani desek moc neubývá a brzdí to dobře
2) Tím, že kotouč je o 0,5mm silnější než originál, bylo nutné doma zbrousit materiál u díry na magnet, páč jinak nešel magnet zajistit
3) Chybělo zahloubení pro šrouby, takže po montáži hlava originálních šroubů dřela o brzdič! Nezbývá než koupit šrouby s plochou hlavou nebo udělat u každé díry zapuštění (můj případ), abych se dostal na tloušťku origo kotouče a kolem šlo otáčet. Na vrtačce to neuděláte, materiál poměrně otěruvzdorný => fujtajbl práce... a31 

Takže sice jsem ušetřil cca 500Kč, ale byl to polotovar, byla s tím zbytečná práce. Takže příště ZA MĚ už ne... ne

 offline 

 

#10 15.05.2015 11:15:32

SojkinXR6R
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 600
Založená vlákna
Motorka: HQFE350, HondaXR600R,KTMsxf450
Věk: 35
Tel: s poškrábanym displejem
5 2

Re: materiál na kotouče


Bacha na ten nerez, jeho vlastnost oproti klasickýmu složení brzd. kotoučů je taková, že se ,,maže" a mine se správným brzdným účinkem, taky sem si nechal vypálit z nerezu v práci na enduro a je znát, že to neni ono, ale v terénu dostačující.
Prostě kotouče vždycky rezly a tak to asi má bejt, nejlíp tedy černá ocel např. 11 3XX, a jak bylo psáno hore, toto je už dávno vymyšlený a odzkoušený. Malinká nevýhoda může bejt v tom že ubývá, ale zase na rozdíl od nerezu neztráci tolik mech-fyz. vlastnosti při vystavování extrémnějším tepelným účinkům a brzdí na něm všechny směsi velmi dobře.

Jinak něco o litině : Mimo některé motocykly a motokáry, všechny kovové kotouče jsou vyrobeny z litiny – pro tento účel skvělého materiálu. Přestože ocel má vyšší pevnost v tahu, litina je stále několikrát pevnější, než je potřeba u brzdových kotoučů. Její teplovodivé vlastnosti jsou však výrazně lepší než u oceli, takže teplo generované na rozhraní destičky a kotouče je efektivně přenášeno z třecí plochy na vnitřní plochy kotouče a odtud je vyzářeno do proudu vzduchu. Litina má také menší roztažnost při vyšších teplotách než ocel a je lepší chladič.
Zdroj www.trinom.org

Editoval Sojkin86 (15.05.2015 12:28:50)


Kdo maže - ten jede,
Bláto louže kamení, to je naše znamení
Made in Japan

 offline 

 

#11 15.05.2015 11:17:05

Koštěbuch
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 334
Založená vlákna
Místo: přerov
Motorka: Gas Gas 515 FSE
Věk: 28
0 3

Re: materiál na kotouče


jasný, ale musíš to brát tak že sis moch vypálit tvar jakej je libo smile to je tak jediná výhoda samo-domo kotoučů...

 offline 

 

#12 15.05.2015 11:45:44

jirka87
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1678
Založená vlákna
Místo: :
20 16

Re: materiál na kotouče


Taky není nerez jako nerez...

Já jsem nechal vypálit zadní kotouč i na silniční motorku (Cena originál dílu 3700Kč, aftermarket ani jeden obchod pod 1800Kč) za pár kaček z oceli u kámoše. Je to sice silnice, ale hovno to jede a na předku je dostatečně velký kotouč aby to v kombinaci stačilo.

Zatím ujeto jen pár set metrů, tak uvidíme, ale ikdyby vydržel třetinu (a víc to nebude), tak dobrý...Myslím, že jen málokdo (neříkám nikdo) je schopný přesně říct z čeho vám to vlastně vyrobil, protože to kutí kluci po nočních v práci atd...

Fotky jsou z netu, ale odpovídá to na 100%. Který je který asi netřeba psát.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3767_kotoue_original.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3767_kotoue-kopie.jpg

Editoval jirka87 (15.05.2015 11:48:51)

 offline 

 

#13 15.05.2015 12:08:16

Bugs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 201
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: GG 300, XT660X
2 0

Re: materiál na kotouče


Já jezdil pálený kotouče sezónu a půl na Husabergu, brzdilo to naprosto parádně - cca 70-80 Mth. Na kotoučích byl v době prodeje motorky jen nehtem znatelnej schůdek a desky byly taky ještě dobrý.  wink Nesmí se to pálit z moc tvrdého materiálu, pak to nebrzdí a sjíždí se desky. Jediná nevýhoda byla, že kotouč v místě brždění po delším stání trochu oreznul. Ale to mi dělaly i originály. Až bude na Gasu potřeba vyměnit kotouče, tak jdu zase do pálených.  ano 

 offline 

 

#14 15.05.2015 12:56:32

curcab
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM 250 EXC
Věk: 33
0 0

Re: materiál na kotouče


Když už nerez tak musí být žáruvzdorná. tzv. kamnářská, kotlová nerez, tahle nerez se netáhne a za tepla málo deformuje Je jich spousta, a není ani tak drahá ale problém je že vám nikdo neuřeže 300x300mm na kotouč koupíte jen plech 2x1 m a šířku od 3mm. Takže celý plech balík, a jeden kotouč je lepší koupit.
Pak jedině serii a prodat to.

Např.
17 251     žáruvzdorná ocel k použití do teploty 1000 °C, např. na žáruvzdorná zařízení a nářadí pro průmysl keramický, sklářský, pro kalírny, žíhárny a pro tepelnou techniku, ocel je citlivá na plyny obsahující síru, vysoká pevnost a tažnost za vysokých teplot
17 255     žáruvzdorná ocel k použití do teploty 1100 °C


i pád na držku je pohyb vpřed.

 offline 

 

#15 15.05.2015 12:57:40

Koštěbuch
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 334
Založená vlákna
Místo: přerov
Motorka: Gas Gas 515 FSE
Věk: 28
0 3

Re: materiál na kotouče


Jinak sem si vzpoměl na článek http://manon.vellum.cz/~kawa/kawa/viewtopic.php?t=1415 o záhadách kosmických materiálu brzdného kotouče

 offline 

 

#16 15.05.2015 13:29:03

blejdamint
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: Honda xr 650r
Věk: 50
2 0

Re: materiál na kotouče


kotouce vyrabi klucina  z Opatovic/Hranice na morave, mam je na Xr 2 roky funguji velmi dobre, vyrabi to na vsechny druhy nebo dle originalu, jestli nekdo chce cislo poslu do sz at to tu nevypada jako reklama, ale jak pisou kluci, radsi od nekoho kdo tomu rozumi, jasne vse jsou many ale u brzd, nevim a8 , kdyz jsem se ho ptal na matros, tak mi rekl cemu mi to bude..... a znam se s klukama z kalirny v prerovskych strojirnach, tam to nechava kalit asi tak, nevim jestli to nekdo rekne, kdyz ma na tom postaveny treba byznys, treba ano, ja se to nedovedel


Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc

 offline 

 

#17 16.05.2015 14:33:15

Hoždy
Uživatel
Fotogalerie
0 0

Re: materiál na kotouče


Mám kotouče dělané předek i zadek a fungují dobře.  Neměl jsem možnost porovnat s novým originálem ale o proti sjetým 100 a jedna. Zakoupené na offmotu a můžu doporučit. Cena cca 1200 ta oba dva  ano  wink 

 

#18 17.05.2015 05:03:27

blejdamint
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: Honda xr 650r
Věk: 50
2 0

Re: materiál na kotouče


Hoždy:

tak to nema smysl delat,  dobra cena ano 


Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc

 offline 

 

#19 17.05.2015 13:00:03

adnavc
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 54
Založená vlákna
Motorka: Honda XR650R
0 0

Re: materiál na kotouče


U nás na šroťáku mají takovou "pistol" kterou zjistí co to je za matroš a co všeschno obsahuje.... deb1  Takže zajet s mašinou tam kde to maj a je to ne... a je po obchodním tajemství... blee1 

 offline 

 

#20 18.05.2015 21:10:12

m.king
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 17
Založená vlákna
Motorka: YAMAHA XTZ660
Věk: 36
0 0

Re: materiál na kotouče


Jmenuje se to spektrometr a mají ho obvykle lidé vykupující ušlechtilé kovy. Vyhodí mu to chemické složení materiálu, u oceli nejbližší třídu. Bere to i třísky a kaly z brusek. Chlapa jsem měl v bývalé firmě několikrát, ale tohle mě nikdy nenapadlo. a11 

Editoval m.king (18.05.2015 21:10:42)


m.king YAMAHA XTZ660 / 1992
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_43605.gif

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů