Hašis: Startér a tacho spolu mají společný napájení 12V z aku. Do tachometru a přívodu do tlačítka startéru je to z "jedný větve" Podívej, jestli jsi neodpálil pojistku 10A - je v těle startovacího relé. Měly by tam být dvě, z toho je jedna rezervní. Pokud tam máš obě, koukni na tu správnou.
Schéma exc 2008, co máš v profilu, nemám, ale v zásadě KTM měla žluto/červený kabel, který jde od pojistky ze start relé do tlačítka - takže ostrý napětí stejnosměr 12V z aku. na tom drátu bys měl naměřit napětí kdykoliv, pokud je aku zapojená a pojistka je OK. To platí na všechny kabely s barvou žluto/červená.
Od tlačítka do start relé by ti měl jít další kabel bílo/červený - když zmáčkneš tlačítko, propojíš žluto/červený s bílo/červeným a ovládáš start relé.
Hnědý drát do tlačítka je kostra ze svazku a přes svorkovnici je klemou propojená s kostrou na start relé - myslím, že to byla modrá barva, ale už si nepamatuju. Tam se nic nespíná, tak jen koukni na neporušenost izolace drátů, popř prozvoň multimetrem.
Diagnostika tohodle okruhu je jednoduchá. Sázím na prasklou pojistku - jestli jsi stříhal kleštěma přívodní svazek 3 drátů do tacho - 2x kostra a jednou 12V, tak došlo ke zkratu.
Pokud pojistka OK, tak vem část svorkovnice od tlačítka a prozvoň si ž/č a b/č kabel při zmáčklým tlačítku, pokud je OK, tak odpoj svorkovnici od start relé a prozvoň si každý z kabelů zvlášť .... Dej vědět, jak se vede.
pri strihani v moto nebyla bat a ani nebyla nastartovana, tak by ke skratu nemelo dojit? Ale priste urcite na pojistku mrknu.
Startér a tacho spolu mají společný napájení 12V z aku. Do tachometru a přívodu do tlačítka startéru je to z "jedný větve" Podívej, jestli jsi neodpálil pojistku 10A - je v těle startovacího relé. Měly by tam být dvě, z toho je jedna rezervní. Pokud tam máš obě, koukni na tu správnou.
kdyz to jde z jedne vetve, tak to potom dejme tomu je nekde u bryli rozdvojene a jeden drat do tachometru a druhy drat do tlacitka? nebo z toho tachometru do tlacitka ? ta druha varianta by me sedela vic, kdyz to ted nejde. A jeste to upresnim. Celou dobu jsem jezdil bez bat. a starteru. Nedavno jsem rozbil tachometr, tak ho ucvakl pryc a dneska jsem mel doma zbytek veci, co chybel k zprovozneni starteru, tak jsem to tam nahazel a najednou nic. Cca pred pul rokem, kdyz jsem si ze starterem hral, tak jeste vse fungovalo a taky jsem mel tachometr v poradku.
Martin: pro me to je lepsi varianta, nez odcvakat konektory, jezdit bez nich a pozdeji z nich dolovat blato
Hašis: Tak snad vidíš, co a kde jsi střihl . Pokud jsi střihl jen svazeček 3 slabých kabelů zakončených v "malé bílé" svorkovnici, tak to s okruhem startéru nic neudělá. Jen se podívej, jestli se ti náhodou v tom střiženým konci vzájemně nedotýkají neizolovaný dráty . Pokud jsi v moto neměl aku a při stříhání nebyla moto nastartovaná, tak ke zkratu nedošlo, ale pokud se ti dotýkají neizolovaný konce, což by byla spíš náhoda, tak ke zkratu došlo hned po napojení zdroje.
Když máš teď vše zapojený, tak odpoj svorkovnici, abys mohl měřit to, co jde z hlavního svazku - plochá na 4 pozice, která je zapojená do start tlačítka - viz fotka v příspěvku od Martin993. Vem buď multimetr nebo zkoušečku ze žárovky a propoj hnědý kabel ve svorkovnici s + pólem na aku. Pokud máš multimetr s funkcí prozvonění/test diod, využij to. 1.Pokud naměříš hodnotu, kterou máš na aku nebo se ti zkoušečka rozsvítí, máš v pořádku kostru do tlačítka. 2. Pokud ne, hledej závadu, odstraň a zkus.
Pokud máš kostru OK, vem buď multimetr nebo zkoušečku ze žárovky a propoj ve svorkovnici žluto/červený kabel s hnědým kabelem. 1. Pokud naměříš hodnotu, kterou máš na aku nebo se ti zkoušečka rozsvítí, máš v pořádku přívod od pojistky. 2. Pokud ne, zkontroluj pojistku, drát ... a odstraň problém a zkus
Pokud máš přívod ve žlutočerveným drátu OK a pořád nestartuje, tak zapoj svorkovnici pro tlačítko a odpoj svorkovnici ze startovacího relé. Vem buď multimetr nebo zkoušečku ze žárovky a propoj ve svorkovnici bílo/červený drát s - pólem na aku a když zmáčkněš startovací tlačítko, měl bys naměřit hodnotu z aku anebo by se ti měla rozsvítit zkoušečka. 1. Pokud ne, hledej v tlačítku startéru nebo porušený bílo/červený drát. 2. Pokud ano, tak máš vyzkoušený plus vedení a funkci tlačítka a v tom případě odpoj multimetr nebo zkoušečku z - pólu aku a propoj bílo/červený drát s modrým, který jsou ve svorkovnici. Měl bys naměřit nebo svítit po zmáčknutí tlačítka a tím máš vyzkoušenou i kostru ze svazku. Pokud svítit nebudeš, víš, kde hledat.
Pokud máš tohle vše v pořádku a pořád nestartuje, problém bude v relé, může to být jen nějaký "studený" kontakt ....
Odzkoušení tohodle okruhu je asi tak 10x rychlejší, než tohle moje psaní, tak doufám, že už to máš hotový. Zkoušet můžeš mnoha jinými postupy. Takhle bych +/- šel já, kdybych měl problém.
Schéma jsem našel na motorkářích. Můžeš využít i ze 4taktů, je to stejný ... https://www.motorkari.cz/motokatalog/ktm.html EXC 450 2008 file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/861_ktm_manual_08.pdf EXC 300 2010 file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/7312_manual-ktm-exc-2010.pdf
Ve svazku od tacho jde kolem 5 dratu, kazdy jsem strihl v jine delce a zvlast zaizoloval. Takze tam nic skratovat nemuze Diky za navod, podle toho uz to zvladnu a az se zas k moto dostanu, tak dam vedet.
Beru z ali mam uz druhej a nemam problem startuje na hned 🙂 Prvni vydrzel 2 roky nez jsem si ho sam dokurvil 😀 Ten druhej jsem bral ze spanelska a za 2 az 3 tydny byl doma . Jestli chces poslu ti odkaz 🙂
PANCHO: ano dává ji KTM ve výrobě, ale netuším kterou kapacitu,..taky bych už ted přidal ty dvě stovky na větší kapacitu aby byla větší rezerva,..ale i s tou co jsem psal tak nebyl problém,..
Zdravím, dokázal by mě někdo poradit s problémem u mého startéru? Jedná se o motorku KTM EXC 300 RV 2016. Motor startéru je nový, baterka také nová, pouzdra uložení bendixu také nová. Jediné co zůstalo původní je bendix. Starter nedokáže protočit motorem přes kompresi.
Přikládám odkaz na video, kde je možné slyšet jak startér nezvládá protočit motorem.
Tipuju volnoběžku protáčející se ozubené kolečko na hřídeli. Demontuj ji a zkus ji upnout v otevrene poloze a vzit za ni treba sikama.. nekdy jde protocit i v ruce. Správně musí v rozepnuté poloze držet aby to utáhla. Měl jsem za to ale ze od 2015 tam delali pomocný svár.
orry: Ahoj měl jsem model 2015 a startér laždou chvilku rozdělanej. tohle mi dělalo taky a nakonec jsem dal novou baterku a bylo to zas chvilku ok. Baterku jsem tam měl jen sezónu pak už mi to neutáhla.
Tak jak píše i Metro je to i dost zavislý na baterce. Tenkrat jsem kupoval box pro 4t baterky abych tam loupnul vetsi s vetsim startovacim proudem a nebo lithiovku.. jeste se na tom mezikolečku nastavuje vůle podložkama, ale to asi tky víš?(provizorne si na to maly vicko das sroub s matkou a stahnes to se starterem a nemelo by se hýbat o víc jak půlku šířky jednoho zubu ale treba me nekdo opraví nesmí to bejt nafest ale zas tam nesmí bejt moc vakl ) Todle KTM posrala a divim se ze to takhle vyrabela snad 8 let od 2008.. zlatá 2017 to je uplne jinej svet i kdyz musis tky hlidat futra
Kdyby se ti protacela volnobezka, tak by se muselo neco tocit Podle videa to vypada, ze jde neco na fest nebo aku. Kickem nastartujes v pohode? Kdyz nechas motor ohrat, taky to starterem nestartuje? Projdi si vsechny kontakty od starteru a koukni i na kostru. To by taky mohlo udelat takovyhle chovani pri startu