Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Stav 2T motoru

#1 04.02.2015 16:08:18

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Stav 2T motoru


Dobrý den/ahoj, zkoušel někdo z Vás diagnostikovat stav opotřebení pístní skupiny u 2T motorů pomocí měřených tlaků ve válci? Předpokládám, že by i tlaky mohli mít vypovídající hodnotu o stavu (životnosti) motoru. Myslím to tak, jako že by se změřily tlaky u nového motoru, následně např. po 30MTH a s tím i rozborka a přeměření válce s pístem, po případně další hodnoty….
Hledal jsem jestli to tady někdo již neřešil, ale nic jsem nenašel.

 offline 

 

#2 04.02.2015 21:12:23

Zobák310
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 848
Založená vlákna
Místo: Jihlava
Motorka: KTM 350
Věk: 1989
5 0

Re: Stav 2T motoru


Felipe:

Jestli ti dobre rozumim chtel by sis usetrit praci se shazovanim valce a merenim pistu a hlidat si to podle tlaku?


Nejde o to zvítězit, ale zůčastnit se.

 offline 

 

#3 04.02.2015 21:36:05

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Stav 2T motoru


Jak ten tlak chceš měřit?
V nějakých otáčkách?


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#4 04.02.2015 21:45:50

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Stav 2T motoru


Raduz TT600r napsal(a):

Jak ten tlak chceš měřit?
V nějakých otáčkách?

předpokládám, že to chce měřit tak, jak se tlaky normálně měří..kompresiometr, prošlápnout nebo protočit...co je na tom nejasného? smile

Editoval Hugila (04.02.2015 21:46:13)

 offline 

 

#5 04.02.2015 21:48:15

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: Stav 2T motoru


Nejasná je vypovídací hodnota při takovém měření  lol 

 offline 

 

#6 04.02.2015 21:50:41

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Stav 2T motoru


C.J. napsal(a):

Nejasná je vypovídací hodnota při takovém měření  lol 

prosím vysvětlit.....pokud možno odborně


páč měření tlaku ve válci je standardní diagnostická metoda, at už u 2t nebo 4t , a nevidím důvod, proč by naměřené výsledky měly mít nejasnou vypovídací hodnotu

Editoval Hugila (04.02.2015 21:52:40)

 offline 

 

#7 04.02.2015 22:00:31

motohellrider
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2025
Založená vlákna
Motorka: gasííík
3 0

Re: Stav 2T motoru


Hugila napsal(a):

C.J. napsal(a):

Nejasná je vypovídací hodnota při takovém měření  lol 

prosím vysvětlit.....pokud možno odborně


páč měření tlaku ve válci je standardní diagnostická metoda, at už u 2t nebo 4t , a nevidím důvod, proč by naměřené výsledky měly mít nejasnou vypovídací hodnotu

Důležité je jaký manometr se použije. Pokud se použije manometr se zavitem na svíčku, který se našroubuje, tak je to slušné.  Pokud jenom ten s konusem, tak je to slabé. klidně si tuto metodu meření udělejte RaR a pak uvidíte statistickou přesnost měření smile  smile 

 offline 

 

#8 04.02.2015 22:02:32

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


No má myšlenka je, to měřit klasicky, tak jak se tlaky měří. Jak bylo zmíněno (kompresiometrem).
A právě mě zajíma zdali to již někdo zkoušel? V návaznosti na MTH.

 offline 

 

#9 04.02.2015 22:07:05

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Zobák310
- Ano dá se říci že to tak myslím. Ale je my jasné že klasické přeměření pístu a válce to nemůže nahradit.
Myslel jsem to tak, jako jednoduchý doplněk pro info.

 offline 

 

#10 04.02.2015 22:08:38

Zobák310
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 848
Založená vlákna
Místo: Jihlava
Motorka: KTM 350
Věk: 1989
5 0

Re: Stav 2T motoru


Hugila:

Ja se s tim u ostrejch 2T jeste nesetkal a kdyz je to tak bezna vec proc to nemaj v manualu?

Editoval Zobák310 (04.02.2015 22:09:30)


Nejde o to zvítězit, ale zůčastnit se.

 offline 

 

#11 04.02.2015 22:09:25

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


motohellrider
- ano jak píšeš kopresiometr který nahradí svíčku.

 offline 

 

#12 04.02.2015 22:11:33

Zobák310
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 848
Založená vlákna
Místo: Jihlava
Motorka: KTM 350
Věk: 1989
5 0

Re: Stav 2T motoru


Felipe:

A neni to zbytecny?valec mas dole za 20 minut s cigarkem.


Nejde o to zvítězit, ale zůčastnit se.

 offline 

 

#13 04.02.2015 22:17:18

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Zobák310
- už 2 roky nekouřím a1 
Ale ptám se, jestli to někdo někdy zkoušel. Jinak máš pravdu že válec je sundanej rychle, ale každý zásah i preventivní vždy se sebou nese drobná rizika. (to neni z mé hlavy smile )

 offline 

 

#14 04.02.2015 22:22:46

C.J.
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2580
Založená vlákna
Motorka: EXC 450 05
Věk: 36
13 1

Re: Stav 2T motoru


Pokud naměřím tlak pod 6, tak vím že je něco v prdeli a proto to nejde. Pokdu změřím 8 více tak akorát vím, že je dostatečný kompres pro vznícení směsi. Ale dál? Upadne ti spodek pístu, nebude zavírat kanálky, směs půjde přímo do výfuku, ale ty naměříš kompres 11, takže motor musí být přece  OK  usch 

..jako metoda na rychlé odhalení příčiny problému to je OK, ale rozhodně tím nijak neověříš opotřebení pístu/válce/nikasilu..

 offline 

 

#15 04.02.2015 23:10:55

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Stav 2T motoru


C.J. napsal(a):

ale ty naměříš kompres 11, takže motor musí být přece  OK  usch 

.... interpretace naměřených hodnot..aneb víš co si naměřil?......pokud ovšem vycházíš z toho, že cokoliv nad 8 je dobrý, tak je potom tvá interpretace zákonitě špatná.
Pokud naměřím o 40% vyšší tlak než je normální hodnota, tak vím, že je něco dost blbě...

no měření tlaku ve válci ověřuje těsnost spalovacího prostoru, a ta dost zásadně souvisí s opotřebením pístu/pístních kroužků/válce/nikasilu.


Ona je vůbec bezdemontážní diagnostika krásná věc..akorát je potřeba ji umět. Přecejenom každá demontáž skokově snižuje životnost, tak proč do toho hrabat, když to jde bez hrabánísmile

 offline 

 

#16 05.02.2015 08:04:52

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Hugila
- děkuji, přesně píšeš tak jak to myslím.
Neříkejte mi že tady neni někdo, kdo to již nezkoušel s nějakou návazností na opotřebení?

 offline 

 

#17 05.02.2015 08:12:42

jojkoz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 227
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2010
1 0

Re: Stav 2T motoru


Ja suhlasim s C.J.

Samotnym tlakom moc toho nezistis.
Nezistis ci je doryhovany piest, ci nieje prasknuta prepazka, vi nieje vedla kanalu odlupnuty nikasil .... ... ....
Nehovoriac o tom ze ak by si to otvoril - tak si vies preverit aj ojnicu ....
A prave u 2T - kde to je otazka chvilky to otvorit (nepoznam ine ale napr. u KTM je to len otazka vypustenia vody, odpojenia hadic, odpojit tiahlo privery, zhodit sviecku - a das dole valec spolu aj s hlavou.

Viac mi povie zhodenie vyfuku a nezretie na piest a valec + skuska kompresie rukou - ako samotna vyska tlaku ...

Este by som bral ten tlak u mensich obsahov ale nad 250 ccm - si myslim ze stale mozes mat tlak v pohode - kruzok drzi - ale piest uz moze mat dole pod mieru - nehovoriac o tom ze tam vie pri vela MTH prasknut - coz tlakom nezistis ... ... ...

 offline 

 

#18 05.02.2015 08:30:11

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Tak jinak..jojkoz máš s tím osobní zkušenost, nebo jen polemizuješ?
Zajímá mně osobní zkušenost.
Jinak když jsi načal téma přeměření ojky, mohl by mi někdo říct tolerance na 250 2T.
Jelikož to mám teď rozhozený.

 offline 

 

#19 05.02.2015 09:29:22

MotoDriver
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1792
Založená vlákna
Místo: Mechov
Motorka: 250f
Věk: 40 a víc
Tel: mám
13 0

Re: Stav 2T motoru


Měření tlaků je dobrá metoda k diagnostikování stavu motoru,ale dle mě je u jednoválce a navíc u ostrýho motoru,nic nevypovídající,protože nemáš s čím porovnat.
Tato metoda se používá nejvíce u os.aut,nákl.aut,autobusů apod.Tam to má význam,protože porovnáváš jednotlivý válce mezi sebou ( rozdíly tlaků ) a ty motory naběhají mnohonásobně více motohodin/kilometrů než jednoválcovej závodní stroj,nehledě na to že výkony x válcových motorů v běžně používanejch vozidlech nelze srovnávat s ostrým jednoválcem,kde je výkon naladěn skoro na samou hranici možností motoru vzhledem k předpokládané životnosti válce/nikasilu,pístu,ojnice.
Proto se v manuálech píše kdy co měnit/kontrolovat,protože předpokládají,že ten závodní stroj bude používán/drcen na plný výkon ikdyž to není pravidlem,hlavně u hobby použítí.


Je to barva, kterou mám prostě rád
Modrá je dobrá, už je to tak.

 offline 

 

#20 05.02.2015 10:09:48

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Stav 2T motoru


No, mě hlavně nesedí to měření za stejných podmínek.
U startéru budiž, tam ta odchylka nebude moc velká (stav baterie a aku nebude v rozmezí 40mth stejný). Záleží pak na spostě dalších faktorů u kicku - mě to metoda přesvědčivá nepřijde.
Kdyby jsi měl přípravek, kterej ti bude točit klikou vždy např. 60ot./min., pak jo. Jinak moc ne. hmm 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů