INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Pouze pro bergaře
- petan
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1357
- Založená vlákna
- Místo: Praha - západ
- Motorka: *** KTM 690 ***
- Věk: mládí v prd... do důchodu daleko
- 1 0
Re: Pouze pro bergaře
Myslí že u těchto akumulátorů typu Li-po bude potřeba upravit celkově nabíjení. Jsou k tomu uzpůsobený nabíječe (pro modeláře) - to je ten druhej menší konektor. Bez zapojení tohoto konektoru baterky nenabiješ) myslím že to bude hlídat napětí a nabíjecí proud do každýho článku. Viděl bych to asi tak - akumulátor typu Li-on + modelářská nabíječka + přepojení kabelu od startéru a přepojení dobíjení.
Editoval petan (02.02.2012 13:27:10)
Vem za ní
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: Pouze pro bergaře
EE je to krapet jinak
xFany: Jsem si jistý, že to nebude konstrukčně nijak vyjímečná baterie. Pouze ten človíček našel typ, který je optimální rozměrama a výkonem. Ono těch možností neni zas tak moc.
Petan: ten konektor je balancér. Ten má na starosti pouze to aby se nabily všechny jednotlivé články na stejnou hodnotu. Konstrukčně totiž nemusejí být všechny stejné a nabíječka si hlídá pouze koncovou hodnotu nabíjení, která je u toho tříčlánku 12,6V. (tedy 4,2V na článek). Pokud by jeden článek vlivem nějaké jeho drobné vady šel nabít třeba jen na 3,8V, tak by se ostatní dva museli nabít na 4,4V aby došlo k výsledné hodnotě a to by mohlo hrozit přebíjení, které pro tyhle baterky není vhodné. Nabít se to jinak dá i bez něj, nebo dokonce můžeš nabíjet i jiným režimem (třeba Ni-Mh, ale to bys musel hlídat stav nabití abys je nezničil, protože cílová hodnota nabití je jiná). Jinak ty nabíječky nabíjejí konstantním proudem, který si většinou můžeš sám zvolit a když to přepískneš, tak si tu baterku můžeš klidně zkurvit i při nastavení správného typu baterky.
Proto jsem psal, že je divné že by použil tříčlánek, protože motorka nabíjí na víc voltů a při čtyřčlánku je to zase moc.
Dej koním pít...
Re: Pouze pro bergaře
volodaj napsal(a):xfany> Hehe vidím, že si odborník na elektriku ako ja . Ja som meral multimetrom štartovací prúd tiež. Mne sa zase roztavili káble s hrotmi, ktorými som meral .
Super jssme dva priznani elektrikari specialisti
- Tristan
- malý Velký BOJOVNÍK°°°°
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3353
- Založená vlákna
- Místo: North Tristan Kingdom
- Motorka: KTM EXC 250 06
- Věk: 25.0
- Tel: černý
- 17 0
Re: Pouze pro bergaře
Taky so postavím do řady dratomrdu jsem měřil doma fazi multimetrem bo nevím barvu jen kostry(dneska už vím) akorat jsem zapoměl že v praci jsem měřil ampery a nepřehodil jsem si hroty přiložím k dratu blesk z čistěho nebe hrot utaveny a pojistky v celem patře v Pečku
Zavři hubu,otevři oči a vem za plyn...
Re: Pouze pro bergaře
vyhoda je ze uz to podruhe neudelame
- _Vlk_
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1163
- Založená vlákna
- Místo: Valašsko
- Motorka: Husaberg FE 550 09, Husaberg TE 250 12, Husqvarna TE 300 15
- Věk: 28
- Tel: 776588125
- Web
- 8 3
Re: Pouze pro bergaře
petan:
myslím,že o lipolkách se tu nebavíme,na 100% jde o lionku
Padám sám,zvedám se sám...
Re: Pouze pro bergaře
Vlku na 100% NEJNI NIC
- volodaj
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 898
- Založená vlákna
- Místo: Martin
- Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
- Věk: 32
- 5 1
Re: Pouze pro bergaře
Idem ju ja objednať tiež. Skúsil som nabiť moju Yuasu. Nabitá do plna, za dva dni doma v teple má z 13,2 V len čosi okolo 11. Pod záťažou ešte asi menej, lebo v tejto kose po zapojení ani nepretočila motor. Síce v garáži asi momentálne mrzne keď ráno býva okolo -20, ale za nova to zvládala.
Editoval volodaj (03.02.2012 08:35:07)
Re: Pouze pro bergaře
Překrásné
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: Pouze pro bergaře
Petan: Na tom minikonektoru na baterce jsou jen kabílky, který vedou k jednotlivejm článkům, nic víc. O tu funkci balancéru se stará už nabíječka.
K tý elektrozdatnosti: Když jsem byl malej, tak jsem měl takový pěkný auto na ovládání (přes kabel) pač na vysílačku to v tý době bylo ještě sci-fi. No a pač mi došly baterky a já chtěl jezdit, tak jsem místo baterek zapojil kabílky a ty jsem zapích do zásuvky na 220V Dostal jsem šlehu, že jsem přistál na protější skříni a vyhodil jsem pojistky v celym paneláku zrovna v době když dávali nějakej film pro dospělý, na kterej čuměl snad každej. Všichni mě za to milovali, pač než to nahodili, tak bylo po filmu
Dej koním pít...
Re: Pouze pro bergaře
Důležité je, že jsi si uměl poradit - určitě jsi měl v tu chvíli o zábavu postaráno. Přiznám se, že jsem ze začátku čekal, že řekne, že jsi si to předělal na solár nebo tak něco, ale pobaviil jsi mě.
Tak přileju také trochu vody Dostal jsem od kámoše zkoušečku na auta = na 12V Něco jsme dělal doma na zásuvkách, tak jsem si řekl, že to jako vyzkouším, jestli tam jde šťáva, vzal tu zkušku a nacpal ji do zásuvky
Semis napsal(a):Petan: Na tom minikonektoru na baterce jsou jen kabílky, který vedou k jednotlivejm článkům, nic víc. O tu funkci balancéru se stará už nabíječka.
K tý elektrozdatnosti: Když jsem byl malej, tak jsem měl takový pěkný auto na ovládání (přes kabel) pač na vysílačku to v tý době bylo ještě sci-fi. No a pač mi došly baterky a já chtěl jezdit, tak jsem místo baterek zapojil kabílky a ty jsem zapích do zásuvky na 220V Dostal jsem šlehu, že jsem přistál na protější skříni a vyhodil jsem pojistky v celym paneláku zrovna v době když dávali nějakej film pro dospělý, na kterej čuměl snad každej. Všichni mě za to milovali, pač než to nahodili, tak bylo po filmu
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: Pouze pro bergaře
viteka 32 napsal(a):Sakra, ale stále nikdo nechce kápnout božskou, jak je to s tou baterkou. To je tak tajné? Taky jsem modelařil a používal LiPo články. U těch ale je nabíjení dost háklivé a je třeba na to dobrou nabíječku. Takže asi jedině Lio na nebo že by existovaly ještě nějaké spešl články, o kterých nevím
JJ souhlasim s tebou. Kdyby někdo změřil to napětí, tak by to mohlo trošku pomoci. Nicméně kdyby to byl např. Li-po 4článek, tak by ho ta motorka neuměla přebít a tím pádem by to nebyl problém. Pokud by se při nabíjení, nebo při startování nějak výrazně neohřívala, tak by to určitě šlo použít. Já jsem už oživoval kámošovi silně podvybitý Li-po článek, tak že jsem ho oživil režimem pro Ni-mh na 3V/článek a pak to teprve přepnul na Li-po režim. Baterka mu fachá furt. Já snad vemu ty moje a zkusim s nima nastartovat DR-Zouna Akorát si budu muset vyrobit redukci.
Dej koním pít...
|