Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Úprava podvozku Africa Twin

#1 02.01.2015 14:32:59

Úprava podvozku Africa Twin


Ahoj, na přelomu ledna a února mám v plánu dovolenou a chci si konečně udělat Afričanku k obrazu svému. Nebudu zbytečně psát co všechno na ní budu dělat - teď mi jde hlavně o podvozek.

Předek vidle z KTM LC8 950 Adventure (koupeno včetně brejlí)
Zadek tlumič na zakázku (Ohlins nebo Wilbers 641) (nekoupeno - nevím jakou délku a případně jakou pružinu)

Momentálně najezdím 90% off a 10% on road. Chci zachovat po výměně tlumiče a vidlí stejnou geometrii moto a být o 5cm výš (o kolik budu výš v reálu se ukáže podle vidlí).

Můj plán je následující:

Na sérii změřit váhu na přední kolo, váhu na zadní kolo bez a s mojí váhou a oměřit motorku předek/zadek/rám proti zemi a délku zadního tlumiče. Potom na hrubo (chci zachovat zamykání řidítek, stávající brzdy a tacho - dodělání těhle detailů beru na čisto) namontovat přední vidle a měření opakovat. Na základě měření zadního tlumiče vyrobím stavitelnou rozpěrku místo zadního tlumiče, abych zjistil jak dlouhý z. tlumič budu potřebovat, aby zůstala zachovaná geometrie stroje jak je teď (jako bonus zjistím jak mi bude vycházet řetěz vůči kyvce - jestli se mi nebude dřít vodítko, to bych musel jít o něco málo dolů). To je můj plán, ale bohužel nevím jestli je to tak dobře a hlavně nevím, jak vypočítat tuhost pružin. Celkově to bude stát dost peněz a nedělám to kvůli pocitu, že mám vidle od WP, ale protože si chci afričanku nechat a podvozek je pro mě její největší slabina.

Přepočet z. tlumiče na změřenou délku rozpěrkou - tady to bude trochu odhad, protože budu měřit tlumič stlačený vahou moto přes přepákování a to nemám jak přesně změřit a spočítat, spíš to bude jen pro porovnání kolik udělá 1mm na tlumiči s výškou zadku moto. Jak funkční originál, tak Ohlins, tak Wilbers by měl být v sérii stejný (myšleno, že při rozumném doseřízení bude zadek moto stejně), takže by mi mělo stačit vědět, že potřebuju ku příkladu o 6mm delší tlumič a bude to +- dobře.

Je tu někdo, kdo tomu opravdu hoví? Jestli je můj postup dobrý a někdo mě radou posune kupředu budu rád, jestli je můj postup nesmysl a je tu někdo, kdo je schopný si říct co všechno chce změřit, zvážit k tomu pár otázek jak to chci a dokáže to spočítat a poté i nastavit, tak se určitě můžeme domluvit (samozřejmě ne zadarmo).

Díky moc

 offline 

 

#2 02.01.2015 15:27:01

kendy
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 458
Založená vlákna
Místo: prostějov
Motorka: Varadero,čz 513
Web
1 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


www.africatwin.cz

na sve africe mam origo podvozek.


Enduro je celej muj život

 offline 

 

#3 02.01.2015 15:59:53

Re: Úprava podvozku Africa Twin


kendy:

na africatwin.cz jsem už spoustu let - v techboxu nic moc na tohle téma není a diskuzní fórum tam už pár let jenom zkomírá... když se nikdo neozve tady, zkusím napsat tam. Když se neozve nikdo nikde, tak to budu muset spáchat sám. Největší strach mám z toho zadního tlumiče - tam vzhledem k ceně není prostor pro omyl.

Ve vidlích mám progresivní pružiny Wirth a olej dávám 10W a stejně často jdu do dorazů (zkoušel jsem i hustší olej, směs a potom už to šlo dost do rukou a celkově mi vychází 10W nejlíp), rychlejší přejezdy po děravý šotolině a přední kolo si poskakuje kam chce a opět dorazy a zadek taky nic moc...nechci vypadat jako úplnej idiot, takže není moje představa, že to pojede jak po kolejích, nebo ten podvozek bude fungovat jak na nový ostrý 450, ale věřím, že se dá s pár úpravama, tak, aby se z afričanky zachovalo to nejlepší a byla to pořád afričanka jí posunout technicky o pár let ku předu smile

 offline 

 

#4 02.01.2015 16:44:43

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Janek:

Na Hugilu jsem zapomněl - ten má na afě vidle WP (jestli je nesundal) 100%, Hajnej nevím, ale pro oba stačí na off plastový odrážedlo, aby pojezdili skoro koholiv na čemkoliv  big_smile 

Počkám, jestli se to tu nějak rozvine a když ne, tak jim zkusím napsat...díky

 offline 

 

#5 02.01.2015 16:47:09

Honzan
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1037
Založená vlákna
Motorka: xrv. xlv, jawa
Věk: mladi v pr... do duchodu daleko
Tel: mam
4 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Myslim ze jdes na to blbe...bude to stat spoustu prace casu a penez a vysledek bude porad kompromisni... 
nejlip z tech kombinaci funguje plne nastavitelny podvozek od boana nebo AQ... 
http://www.boano.com/index_africa_twin. … sezione=12   
http://www.africanqueens.de/Katalog/katalog.html

Kdyz k tomu pridas i slusnou cast jejich kitu, pripadne motorovej, tak dostanes afriku o generaci dal, rekneme kousek hur nez prvni model lc8...

 offline 

 

#6 02.01.2015 17:59:35

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


držím palce kámo ;-) taky jsem to chtěl předělávat, ale ta cenová hranice a čas mě od toho odradila, tak jsem dal jenom progresy a zadní pružinu.

....jen bacha na to zvedání zadku, když ho zvedneš moc bude se ti nadměrně opetřebovávat slider řetězu na kyvce. Tuším že když si chlapi dělaj delší vidličky na tlumiči tak strop je 10mm a většina si dělá 8mm právě kvůli tomu vydírání.


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#7 02.01.2015 18:49:42

racerp
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 3
Založená vlákna
Motorka: TM EN 300
0 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Keď už do toho chceš vraziť toľko peňazí a nemáš s ladením podvozkov žiadne skúsenosti, tak by som na tvojom mieste určite zavolal niekomu, kto sa tým zaoberá. Napríklad Pavel FARYN Fárek 00420608713226. Robí podvozky aj na ťažké endurá. Poznám pár ľudí čo u neho motorky mali a s výsledkom sú spokojný. Osobnú skúsenosť žiaľ nemám.

http://haro007.sk/faryn-kuzelnik-s-podvozkami/
http://haro007.sk/umenie-majstra-faryna/

 offline 

 

#8 02.01.2015 18:56:09

dejvV
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 241
Založená vlákna
Místo: Všetaty
Motorka: JAWA PICO ! Praga ED250, Gilera RC600R, AfricaTwin XRV750 RD07
Věk: +30
Tel: na požádání
Web
0 1

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Ahoj, nejlépe do OFF má Venca svojí Afriku v poměru cena za úpravu/funkčnost. Najdeš ho na AfrikaTwin, nick VencaXRV, tak pohledej. Nebo nejlepší se pobavit přímo s ním na nějaké enduro akci...

předek - komplet (brýle, vidle, kolo, brzdič) z KTM malý Advík
zadek - origo tlumič, předělané přepáčko, zvednuto, vodítko řetězu domácí výroba, rozeta zakázková.
podsedlák - převařenej
nádrž - vlastní výroba
zadní kolo - o palec větší ráfek

DynoJet kit + tlumic výfuku a Venca má vždy nejmenší spotřebu kolem 5L i v terenu !


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3460_aaa1.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3460_aaa2.jpg


Život  se dá prožít, proflákat, nebo enduro !

 offline 

 

#9 02.01.2015 19:06:48

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Původně jsem zvažoval kit od Boana nebo AQ, ale pochopitelně jedna věc je cena a druhá, že i na netu jsem našel pár stížností (tuším hlavně na Boano), že to nefungovalo jak mělo, nebo, že to nepasovalo a muselo se to reklamovat, nebo dodělávat. Ono ty vidle a brejle co jsem koupil taky nebyly zadarmo a to mě čeká ještě dost věcí co je potřeba dovyrobit, aby se to dalo použít, ale snad to bude ve finále 100% ale můj hlavní problém je, že to zdaleka není jediná věc co na afě budu dělat a nechci, aby se ve finále výsledná cena dostala na cenu nový LC8...

 offline 

 

#10 02.01.2015 19:14:23

Re: Úprava podvozku Africa Twin


racerp:

Díky za kontakt - určitě mu zkusím zavolat a domluvit se se s ním. Samozřejmě je vše o ceně - myslím, že jsem schopný to udělat sám tak, aby to bylo lepší, než je to teď, ale když už si budu plnit něco co mi v hlavě leží cca 4 roky, tak chci, abych z toho vytěžil maximum a to bez profíka nejde...

Ještě jednou díky moc!

 offline 

 

#11 02.01.2015 19:16:31

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


NapraP:

Momentálně najezdím 90% off a 10% on road

nevím jaký off jezdíš, nicméně ze své zkušenosti ti poradím.....

Afriku pěkně umyj, nalešti, vyfoť, prodej a kup si na off něco normálního....ušetříš hromadu peněz.

Anebo si ji nech na ježdění po zapadlých silničkách, kde se cítí fakt nejlíp a přikup enduro....


...a na ladění tlumičů Mikiberga wink

Editoval Hugila (02.01.2015 19:18:05)

 offline 

 

#12 02.01.2015 19:58:41

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Hugila:

big_smile afričanku mám asi 8 let. Docela často jezdím na různých dalších off strojích (ostré 2T/4T, tupé endura, rádoby cendura) a afričanka je u mě zatím nejvíc. Nic ostrýho nechci (mám RM250 a nemám s kým jezdit a do lesa bych to nikdy nevzal, protože by to byla nuda a byl bych slyšet 10km kolem). Docela se mi hravostí líbila F800GS nebo LC8 Adventure, ale F800 je strašně maličká a u obou nemám moc důvěru v to, že to vydrží půlku toho co afričanka.

Afričanka kromě výjezdů neumí nic pořádně, ale od všeho umí kousek, je bytelná, téměř nezničitelná, líbí se mi a slíbil jsem jí, že si jí nechám napořád. Já už se asi nikdy nenaučím jezdit pořádně na lehký, takže, kdybych měnil, tak asi jediná alternativa je to LC8, ale nemám pocit, že bych si výrazně pomohl (kromě luxusního podvozku a motoru, ale to jsou věci, který doufám za pár měsíců budu mít na afě taky).

A k zapadlejm silničkám - nemyslím si, že jsem střelec, nebo, že to mám nějak extra v malíku, ale už párkrát jsem na africe ztrestal piloty na ostrejch endurech od MX tratě po Rumunský výjezdy a sjezdy, takže si pořád myslím, že je afa použitelný nářadí.

 offline 

 

#13 02.01.2015 20:58:21

MikiberG
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1875
Založená vlákna
Motorka: HusaberG
Web
28 5

Re: Úprava podvozku Africa Twin


NapraP napsal(a):

Hugila:

big_smile afričanku mám asi 8 let. Docela často jezdím na různých dalších off strojích (ostré 2T/4T, tupé endura, rádoby cendura) a afričanka je u mě zatím nejvíc. Nic ostrýho nechci (mám RM250 a nemám s kým jezdit a do lesa bych to nikdy nevzal, protože by to byla nuda a byl bych slyšet 10km kolem). Docela se mi hravostí líbila F800GS nebo LC8 Adventure, ale F800 je strašně maličká a u obou nemám moc důvěru v to, že to vydrží půlku toho co afričanka.

Afričanka kromě výjezdů neumí nic pořádně, ale od všeho umí kousek, je bytelná, téměř nezničitelná, líbí se mi a slíbil jsem jí, že si jí nechám napořád. Já už se asi nikdy nenaučím jezdit pořádně na lehký, takže, kdybych měnil, tak asi jediná alternativa je to LC8, ale nemám pocit, že bych si výrazně pomohl (kromě luxusního podvozku a motoru, ale to jsou věci, který doufám za pár měsíců budu mít na afě taky).

A k zapadlejm silničkám - nemyslím si, že jsem střelec, nebo, že to mám nějak extra v malíku, ale už párkrát jsem na africe ztrestal piloty na ostrejch endurech od MX tratě po Rumunský výjezdy a sjezdy, takže si pořád myslím, že je afa použitelný nářadí.

Já bych ho nechytal za slovíčko a věř mu !! .... každý normální člověk se učí tím se posuvá a mění svoje názory na základě svých životních zkušeností a tohle co ti sem napsal:

"nevím jaký off jezdíš, nicméně ze své zkušenosti ti poradím.....

Afriku pěkně umyj, nalešti, vyfoť, prodej a kup si na off něco normálního....ušetříš hromadu peněz.

Anebo si ji nech na ježdění po zapadlých silničkách, kde se cítí fakt nejlíp a přikup enduro...."

mu věř.

Jinak lze udělat všechno ale fakt musíš o tom něco vědět ... hlavně co od toho čekáš a mít fakt jasno i z hlediska investic ... obvykle si přistřel tak 1/3 až 50% nákladů co sis vysnil.

Osobně si myslím že jde dneska koupit KTM advík cca do 140 pěknej ... a tam už toho není co moc řešit.

Pokud si fakt blázen do afriky a budeš se jí věnovat nejen z hlediska podvozku tak podvozek si nech kliďo až na konec ... protože až to dosocháš tak zjistíš že to chce všechno trochu jinak. Resp. je to potřeba vzít tak trochu jako celek i s uvážením a pojmenováním výsledného produktu a účelu.

Stavěl a ladil jsem toho už docela dost a u tohohle typu staveb jsou to neúměrný náklady k tomu co je dnes už na trhu (nebavím se jen o podvozku).

 offline 

 

#14 02.01.2015 21:41:07

SethX
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1353
Založená vlákna
Místo: Dubné
Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
Věk: 37
6 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Měl sem v plánu se svojí afrou to samý, ale když sem to propočítával tak sem se na to vysral a koupil rovnou Advu a sem rád, to co má adva v záklau tak z Afry za nějaký normální peníze neuděláš.

 offline 

 

#15 02.01.2015 21:41:18

Re: Úprava podvozku Africa Twin


MikiberG napsal(a):

NapraP napsal(a):

Hugila:

big_smile afričanku mám asi 8 let. Docela často jezdím na různých dalších off strojích (ostré 2T/4T, tupé endura, rádoby cendura) a afričanka je u mě zatím nejvíc. Nic ostrýho nechci (mám RM250 a nemám s kým jezdit a do lesa bych to nikdy nevzal, protože by to byla nuda a byl bych slyšet 10km kolem). Docela se mi hravostí líbila F800GS nebo LC8 Adventure, ale F800 je strašně maličká a u obou nemám moc důvěru v to, že to vydrží půlku toho co afričanka.

Afričanka kromě výjezdů neumí nic pořádně, ale od všeho umí kousek, je bytelná, téměř nezničitelná, líbí se mi a slíbil jsem jí, že si jí nechám napořád. Já už se asi nikdy nenaučím jezdit pořádně na lehký, takže, kdybych měnil, tak asi jediná alternativa je to LC8, ale nemám pocit, že bych si výrazně pomohl (kromě luxusního podvozku a motoru, ale to jsou věci, který doufám za pár měsíců budu mít na afě taky).

A k zapadlejm silničkám - nemyslím si, že jsem střelec, nebo, že to mám nějak extra v malíku, ale už párkrát jsem na africe ztrestal piloty na ostrejch endurech od MX tratě po Rumunský výjezdy a sjezdy, takže si pořád myslím, že je afa použitelný nářadí.

Já bych ho nechytal za slovíčko a věř mu !! .... každý normální člověk se učí tím se posuvá a mění svoje názory na základě svých životních zkušeností a tohle co ti sem napsal:

"nevím jaký off jezdíš, nicméně ze své zkušenosti ti poradím.....

Afriku pěkně umyj, nalešti, vyfoť, prodej a kup si na off něco normálního....ušetříš hromadu peněz.

Anebo si ji nech na ježdění po zapadlých silničkách, kde se cítí fakt nejlíp a přikup enduro...."

mu věř.

Jinak lze udělat všechno ale fakt musíš o tom něco vědět ... hlavně co od toho čekáš a mít fakt jasno i z hlediska investic ... obvykle si přistřel tak 1/3 až 50% nákladů co sis vysnil.

Osobně si myslím že jde dneska koupit KTM advík cca do 140 pěknej ... a tam už toho není co moc řešit.

Pokud si fakt blázen do afriky a budeš se jí věnovat nejen z hlediska podvozku tak podvozek si nech kliďo až na konec ... protože až to dosocháš tak zjistíš že to chce všechno trochu jinak. Resp. je to potřeba vzít tak trochu jako celek i s uvážením a pojmenováním výsledného produktu a účelu.

Stavěl a ladil jsem toho už docela dost a u tohohle typu staveb jsou to neúměrný náklady k tomu co je dnes už na trhu (nebavím se jen o podvozku).

Máte oba pravdu - to nezpochybňuju. Už mám za sebou pár podobnejch staveb ať už pro mě, nebo pro jiný lidi a vždycky to bylo tak, jak píšeš. Mohl bych tu uvést pár příkladů, kdy oprava stála 2-3x tolik co stejná věc ve funkčním stavu... a stejně u větších oprav nebo úprav pro lidi to bylo tak, že s narůstajícím rozpočtem a množstvím objevených dalších vad, špatně sehnatelnejch dílů a nutností dalších investic jsem nakonec přestával počítat svojí práci a neúčtoval drobnosti, jenom, aby z toho byl dobrý výsledek. Jediné z toho co mě na afě čeká co jsem nikdy nedělal je vymyslet a udělat ten podvozek tak, abych s tím byl spokojen. Dělal jsem akorát podvozek na čínskou čtyřkolku, ale to bylo tak, že cokoliv lepší než to s čím to vylezlo z fabriky a nebylo to zdaleka tak složitý, protože vždycky se dalo něco užíznout, vysoustružit, upravit a svařit zpátky a vyzkoušet jak se to chová. Další věc, kterou si přiznám je, že nesnesu prohru a tlačím to dokud to není tak jak jsem si představoval a to ve finále z člověka dělá otroka vlastního falešnýho ideálu, kdy už do toho dal tolik peněz, že nechce couvnout a tlačí další a další a nakonec už to musí používat i kdyby nechtěl a tvářit se, že je to tak jak chtěl, aby si nepřipadal jako úplnej debil, protože prodej je buď nemožný z důvodu úprav, ale hlavně z důvodu práce a peněz, který vyhodil do hajzlu, protože to nikdo neocení a nezaplatí.

Od afriky chci, aby to pořád vypadalo jako afrika, výkon je na off dostatečnej, maximální rychlost mi stačí kolem 160km/h a díky tomu se dost zkrátí 1 a 2, která teď není nic moc. Podvozkově, když to bude o něco slabší než zmíněná první generace LC8 budu spokojen. Ze zásadnějších věcí je to všechno - zkrátit převody a podvozek, jinak jsem spokojen.

Abych to trochu nastínil, tak podvozek je jen jedna část. Mám v posledních letech dost bídnou zkušenost s druhovýrobou na moto a dokud jdou sehnat díly, tak si chci udělat motor z origo dílů. Uvidím až to otevřu a změřím válce a písty - třeba nebudu nechávat brousit a usetřím dost peněz za pístní sady. Další krok je komplet revize elektroinstalace + případná oprava kde bude oxidace žil nebo konektorů. Nová palivová pumpa. Všechno gumový kolem rámu nový, nový lešení na budíky. Repase přepáčka a uložení kyvky + dosochání "lyžiny" na břicho moto (už párkrát jsem slušně šel přes řidítka při nepovedeném přeskočení padlýho stromu a zakousnutí se o strom hlavním stojanem), Lak rám + svařit plasty a lak (asi opět trikolora včetně výstražných a infocedulek od pana Hondy ať to vypadá jako když to vyjelo z fabriky). Podvozek jak už jsem psal. Širší a ostrý stupačky. Novej zlatej elox na ráfky, nerez špice, nový lanka...nechci předělávat masku, ale jestli vymyslím estetickou montáž, tak roadbook a IMO s ovládáním na řídidle + dodělání ovládání na řídidlo i na origo tripmaster. Když bych měl tenhle nebo příští rok čas, tak bych asi zkusil nějakej sranda match pro mastodonty, tak ať jsem případně připravenej technicky a za neúčast si můžu sám.

Tak to je tak v nástinu můj plán...

 offline 

 

#16 02.01.2015 21:53:31

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Vencam666:

To není cena nový motorky...něco už mám nakoupený (to jsem se rozhodl do toho nepočítat) a teď mám v plánu utratit za díly maximálně kilo, počítám, že jestli budu kupovat RB a IMO, tak to trochu přeleze, ale zase jsem ušetřil, protože jsem chtěl od Scottu tlumič řízení a ten nepasuje přímo na brejle co jsem koupil a kupovat nový brejle s tlumičem už je nad mojí psychickou hranicí...

Z věcí co jsem už koupil není nic co by nešlo snadno prodat, takže cesta z toho ven je, jenom prostě nevěřím v odolnost a životnost LC8 (pojezdit sezónu, dvě a když se to začne sypat to prodat někomu dál není můj šálek kafe).

 offline 

 

#17 02.01.2015 22:00:59

motoline.cz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1428
Založená vlákna
Věk: 40
Tel: 724938355
10 1

Re: Úprava podvozku Africa Twin


máš dobrou metodu  ano 
kdyby se to náhodou někdy přehouplo přes stanovenou finanční hranici, tak se zase rozhodni některé díly nezapočítat a budeš na tom zase dobře, možná dokonce vyděláš!


Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.

 offline 

 

#18 02.01.2015 22:57:57

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


NapraP:

no když si teda nedáš říct, tak ještě jedna rada:)...... napřed udělej podvozek, nauč se s ním jezdit, protože tě to dost zrychlí....no a až bude motka dostatečně omlácená ze všech stran, budeš mít několikrát prasklé a upadlé lešení, které už nepůjde svařit, šusplech na hadry a prodřený, plasty budou různě po lese, rám odřený a rezavý, nádrž promáčklou, podsedlovku pohnutou, uklepané a poohýbané držáčky všeho možného i nemožného, přeražený centrální stojan a pobouchané ráfky, a ty uznáš, že už jako na tom umíš a moc nepadáš, tak teprve potom dělej kosmetiku wink

Afrika je vcelku bytelná a nezničitelná, dokud s ní nezačneš jezdit trošinku vážnější enduro:D ....ale furt vydrží víc než lc8 wink 


...jo, a dozadu doporučuju 18" kolo a gugluj WP fusion 4014

 offline 

 

#19 03.01.2015 01:32:34

Re: Úprava podvozku Africa Twin


Hugila:

Já už mám motorku omlácenou ze všech stran, lešení je taky několikrát vařený a prasklý, šusplech klepu každou sezónu a lešení teď už ho chci udělat radši nové a lepší, kousky plastů už jsem roznes po EU, nádrž je už taky na pár místech promáčklá, ráfky dojebaný a hážou, kotouče od skalisek vlní, jenom hlavní stojan zatím drží big_smile

Na ten zadní tlumič jsem se koukal - vygoogluju víc...

dozadu 18" přemejšlím už dlouho, ale C-02 mě zatím uspokojuje (akorát jí člověk na tomhle mastodontovi zničí za 3-4 dny v RO), takže mi 17" stačí...bojím se STK a PČR, jinak bych tam 18" naplet, ale musel by to být Excel a v zlatý barvě...chlapský enduro má jedině zlatý ráfky...

Editoval NapraP (03.01.2015 01:42:03)

 offline 

 

#20 03.01.2015 03:57:55

Hugila
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 700
Založená vlákna
Motorka: XRV
5 0

Re: Úprava podvozku Africa Twin


NapraP:

tak výborně ano , můžeš dělat kosmetiku:)
18" není jenom o gumách, ale i o lepších jízdních vlastnostech a pár cm světlé výšky, které nemusíš honit zvedáním na tlumiči nebo přepáčku:)
Ještě bys mohl pouvažovat, jestli místo prodlužování tlumiče nezkrátit přepákování. Páč zkrácením přepáčka získáš činný zdvih navíc, prodloužením tlumiče nezískáš nic.

Ještě mě napadlo, zkus tady napsat sumavahonzi-mu , měl nachystaný regulerní plně nastavitelný zadní tlumič na svoji stavbu afriky plus další věci, třeba je ještě má a prodá....bys ušetřil dost peněz. A když nebude mít, tak by mohl s lecčím poradit, se vyznásmile



xfany: jojo super nosič to je , ale občas potřebuje nosiče a1  ...jojo, bylo to tehdy príma.)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů